Tribuna Sibiului, ianuarie-martie 1985 (Anul 37, nr. 8531-8606)

1985-01-03 / nr. 8531

I MESAJUL DE ANUL NOU adresat întregului nostru popor, la posturile de radio şi televiziune, de tovarăşul NICOLAE CEAUŞESCU Cetăţeni ai Republicii Socialiste România, încheiem anul care a trecut cu rezultate remarcabile în dezvoltarea patriei noastre socialiste. în anul 1984, poporul român a sărbătorit împlinirea a 40 de ani de la victoria revoluţiei de eliberare socială şi naţională, antifascistă şi antiimperialistă, care a deschis o nouă eră de transformări revoluţionare, de edificare a orînduirii socialiste în România. Tot in acest an — în luna noiembrie — a avut loc Congresul al XIII-lea al partidului, care a adoptat hotărîri de însemnătate istorică pentru dezvoltarea economico-socială a ţării în cel de-al 8-lea cincinal şi, în perspectivă, pină in anul 2000, pentru făurirea societăţii socialiste multilateral dezvoltate şi înaintarea neabătută a României spre comunism. In anul pe care-l încheiem, în industrie s-a realizat un ritm de creştere de circa 7 la sută, iar in agricultură s-a obţinut cea mai mare producţie de cereale din istoria ţării, de peste o tonă pe locuitor. A fost dat în folosinţă Canalul Dunăre — Marea Neagră, grandioasă realizare a acestei epoci, a  geniului creator al minunatului nostru popor. Am obţinut, de asemenea, progrese însemnate în dezvoltarea invăţămîntului, ştiinţei şi culturii. Pe baza creşterii avuţiei naţionale şi a venitului naţional s-a asigurat majorarea cu 6 la sută a retribuţiei reale şi a pensiilor, au sporit, în continuare, veniturile ţărănimii, ale tuturor oamenilor muncii. Marile realizări din acest an demonstrează, încă o dată, forţa economiei noastre naţionale, superioritatea orînduirii socialiste pe care o edificăm, capacitatea poporului nostru de a infringe orice greutăţi şi de a asigura — acţionind unit, sub conducerea partidului — mersul ferm înainte al României pe calea progresului, bunăstării şi civilizaţiei. Pentru toate aceste realizări, în numele Comitetului Central al partidului, al Consiliului de Stat şi al guvernului, precum şi al meu personal, adresez acum, la încheierea anului, clasei noastre muncitoare, ţărănimii, intelectualităţii, tuturor oamenilor muncii, fără deosebire de naţionalitate, întregii naţiuni, cele mai calde felicitări, împreună cu (Continuare In pag. a IV-a) Dragi tovarăşi și prieteni. E BUN VENIT 1985! ! Vei fi, prin dăruirea şi efortul nostru creator, un an de noi simt semnificative izbinzi! La cumpăna dintre ani, ca de fiecare dată, am deschis larg porţi de conştiinţă, de angajare şi responsabilitate revoluţionară cuvintelor de Mesaj rostite de intiul bărbat al ţării, secretarul general al partidului, preşedintele Republicii, tovarăşul Nicolae Ceauşescu. Şi, ca de atitea ori in anii din urmă, îndemnurile sale vibrante s-au împlinit într-o însufleţitoare chemare la muncă şi luptă, la ceasul de bucurie cînd ţara şi oamenii ei işi adună puterile pentru a păşi mai drept, mai sigur şi mai eficient pe gloriosul drum asumat a-l urma cu credinţă şi hotărire. In noaptea Anului Nou ne-am măsurat dintotdeauna faptele cu care am încununat trăirea şi ne-am întărit cugetul cu hotărîri care să ne facă viaţa tot mai bună. Aici, între graniţele străbune noi am rămas statornici crescători de piine şi de prunci şi înverşunaţi căutători de lumină şi prosperitate. Aşa am fost, păşind în 1984, şi aşa vom rămine în 1985, încrezători in viitorul de aur al ţării pentru care vom avea veşnic o înaltă şi scumpă datorie de împlinit Aceea de a o face mai frumoasă şi mai prosperă, în pace, fericire şi glorie. Am păşit, deci, într-un nou an, ultimul din actualul cincinal, an hotăritor pentru configuraţia întregului cincinal tocmai fiindcă este ultimul şi la finele lui se va trage marea linie de bilanţ ce marchează o nouă etapă de dezvoltare a României. Un bilanţ de care depinde în mare măsură şi poziţia de pe care vom declanşa bătălia pentru îndeplinirea istoricelor hotărîri ale Congresului al XIII-lea al partidului, a orientărilor şi sarcinilor cuprinse în Directivele Congresului al XIII-lea al P.C.R. cu privire la dezvoltarea economico-socială a României în cincinalul 1986—1990 și orientările de perspectivă pînă în anul 2000. Ne aflăm sub puternica impresie produsă de Mesajul de Anul Nou adresat întregului popor de tovarăşul Nicolae Ceauşescu, secretar general al partidului, preşedintele Republicii Socialiste România, mesaj, care, dincolo de încărcătura sa emoţională, se constituie intr-un document de o deosebită importanţă pentru evaluarea drumului parcurs pînă în prezent şi, mai ales, pentru definirea liniilor directoare de acţiune pentru acest an. Aşa după cum se subliniază în Mesaj, anul 1984 a marcat un bilanţ deosebit de rodnic în dezvoltarea socialistă a patriei. Succesele obţinute in industrie, agricultură şi în celelalte domenii ale vieţii economico-sociale, importantele mutaţii intervenite pe linia factorilor calitativi ai dezvoltării demonstrează superioritatea (Continuare în pag a II-a) Semne bune de belşug... ne-au transmis, din preajma vetrelor cu foc nestins, oamenii muncii aflaţi la datorie din primele ceasuri ale noului an „Carbosin“ Copşa Mică, după cum ne-a informat dispecerul de serviciu Ioan Toma, în ziua de 1 ianuarie s-a lucrat normal pes- t te tot, la negru de fum (câte 6 cuptoare la HAF şi ISAF, 4 la FEF şi 7 la furnal), Stiplex (3 linii la acid cianhidric şi 2 la metacrilat de metil), CF,T (cu I maximum de putere — ca I zonele 2, 3, 4, 5 şi IPROM) şi formoxal (formiat de I sodiu, acid formic şi acid I oxalic). Instalaţiile au funcţionat la parametri, astfel că sarcinile au fost îndeplinite cu depășiri, după cum urmează: 104 la sută la HAF, 105 la sută la ISAF, 103 la sută la FEF și furnal, 102 la sută la formiat de sodiu, 103 la sută la acid formic și 101 la sută la acid oxalic. In prima zi aanului au fost expediate la (Continuare în pag. a IlI-a) ILa cumpăna anilor cu bucurie, optimism şi încredere în rodnicia şi împlinirile viitorului Am păşit in noul an cu satisfacţia multelor împliniri ale lui '84, cu optimismul şi hotărirea de a obţine noi realizări, de a îndeplini cum se cuvine obiectivele cincinalului, spre înflorirea patriei, spre binele nostru al tuturor. La cumpăna dintre an, am Închinat tradiţionalul pahar de vin, intru cinstirea faptelor trecute şi a celor viitoare, pentru sănătate, bunăstare şi pace, pentru bucuria devenirii noastre , bilanţ şi proiecte de perspectivă, analiză responsabilă şi visuri lucide pentru ceea ce mai avem de făcut. In grupuri sau în familie, toţi oamenii muncii au petrecut revelionul cu veselie şi gînduri bune, fără a uita de tovarăşii care, in frumoasa noapte, se aflau la datorie - întreprinderi cu foc continuu, pe locomotive, de veghe, in spitale, la sănătatea oamenilor, in centralele telefonice ş.a.m.d. S-a petrecut anul vechi, a venit anul nou, cu toate ale vieţii. La mulţi ani cu sănătate! Gătită sărbătoreşte, cantina întreprinderii „Independenţa“ din Sibiu a primit pe cei 250 de oameni ai muncii cu tradiţionala urare „La mulţi ani!“. O urare devenită refrenul intim al acestei nopţi prin care oamenii şi-au adresat lor şi familiilor — şi prin ei întreprinderii — gândurile de continuă prosperitate şi noi succese. O parte, desigur mică, din marea familie muncitorească a „Independenţei“, care a încheiat anul cu rezultate deosebite în muncă, a ţinut săle prezentă şi în acest moment de sărbătoare a anului cînd bucuriile muncii se răsfrîng în bucuriile inimii. Pentru aceste bucurii ei au ciocnit tradiţionala cupă de şampanie şi mai ales pentru proiectele ce vor deveni realitate în noul an. Au ţinut să fie prezenţi la acest revelion „în familie“ mulţi dintre cei mai buni specialişti şi meseriaşi ai uzinei. Dintre aceştia, amintim pe: Constantin Cârăuleanu, maistru la turnătorie, Eugenia Gimfăleanu, Ion Minculete, fruntaş in întrecerea socialistă din aceeaşi secţie. Aurel Popa, maistru, Florin Truţescu, lăcătuş şi Vasile Drăguţ (C.T.C.), din secţia utilaj metalurgic, sau de la mecanică la Ilie Basarabă, maistru, şi Gheorghe Floroiu, frezor ori de la mecanică III, Achim Nan, maistru, şi Stan Dragomir (C.T.C.). Anghel Candid, strungar la cazangerie, ocupantul locului 1 pe întreprindere în întrecerea socialistă. Alexandru Oprean, şeful atelierului prelucrări de la cazangerie. Pentru constructorii de maşini de la „Independenţa“ a fost un revelion extraordinar, o noapte de neuitat. In care buna dispoziţie şi bucuria anticipau marile succese ale noului an. (Relatări de la revelioane şi de la locurile de muncă cu activitate neîntreruptă, în paginile 2 şi 3). Revelionul constructorilor de maşini Anticipind marile succese ale noului an