Tribuna Sibiului, ianuarie-martie 1986 (Anul 38, nr. 8840-8914)

1986-01-03 / nr. 8840

TARILE, UNITI-VA! ORGAN Al COMITETULUI JUDETEAN SIBIU Al P.C.R. ŞI AL CONSILIULUI POPULAR JUDETEAN Anul XXXVIII, nr. 8 840 Vineri, 3 ianuarie 19864 acrini, 50 bani MESAJUL DE ANUL NOU adresat întregului nostru popor, la posturile de radio şi televiziune, de tovarăşul NICOLAE CEAIUSESCUL ~ 1 Dragi tovarăşi şi prieteni, Cetăţeni ai Republicii Socialiste România, încheiem anul 1985 şi, totodată, cei de-al 7-lea cincinal, cu satisfacţia datoriei împlinite, cu rezultate însemnate în dezvoltarea economică şi socială a patriei, în condiţiile grele, determinate de criza economică mondială şi unele lipsuri şi contradicţii interne. România a străbătut o nouă etapă importantă pe calea consolidării orânduirii sale socialiste, a progresului şi civilizaţiei, a ridicării nivelului de trai material şi spiritual al întregului popor. Au continuat să se dezvolte industria, agricultura, celelalte ramuri ale economiei naţional'', a sporit avuţia ţârii şi venitul \u fost oBfSiftyy'- \ ăiCh—HieAreâClizări importante in donti... .i»invălâmîntului, ştiinţei şi culturii — factori de cea mai mare însemnătate in asigurarea progresului general al societăţii noastre socialiste. Ca rezultat al dezvoltării generale a patriei şi pe baza creşterii venitului naţional, s-a asigurat mărirea retribuţiei reale a oamenilor muncii cu 8 la sută, iar a veniturilor ţărănimii cooperatiste cu 12 la sută, sporirea volumului desfacerilor de mărfuri şi a serviciilor către populaţie. Toate aceste realizări reprezintă o puternică ilustrare a superiorităţii orînduirii noastre socialiste, a caracterului profund ştiinţific, realist şi mobilizator al planurilor şi programelor noastre de dezvoltare economico-socială, a capacităţii creatoare şi forţei poporului român de a învinge orice obstacole şi greutăţi şi de a acţiona, intr-o strînsă unitate, sub conducerea partidului —centrul vital al naţiurii noastre — pentru ridicarea continuă a pa- 1,. r-, ,ale, libere si suverane, pe culmi tot mai ,.w ti, progres si civilizaţie. -.ntru rezultatele OttA? obţinute în acest an si in întreg cincinalul 1981- î riâ-, în numele Comitetului Central al partidului, al Consiliului de Stat şi guvernului, precum şi al meu personal, adresez clasei muncitoare, ţărăni (Continuare în pag. a IV-a) VIITORUL ÎNCEPE AZI Din primele zile ale lui 1986 — cu toată hotărîrea la îndeplinirea sarcinilor de plan! Am păşit în anul 1986. Oamenii muncii din judeţul Sibiu, asemenea întregului nostru popor, strîns uniţi în jurul partidului, al secretarului său general, tovarăşul Nicolae Ceauşescu, sînt pregătiţi şi hotărîţi să acţioneze cu toată priceperea şi dăruirea lor pentru deschiderea largă a porţilor viitorului României socialiste, într-o nouă etapă de dezvoltare, ale cincinalului 1986—1990, întru împlinirea istoricelor hotărîri ale celui de-al XIII-lea Congres al partidului. Anul 1985, de care nu de mult ne-am despărţit, va trece în cronica devenirii noastre socialiste drept anul al 20-lea al celei mai glorioase şi rodnice perioade de istorie — „Epoca Nicolae Ceauşescu“. Realizările obţinute au conturat dimensiunile celui de al 7-lea cincinal şi constituie adevărata temelie de trecere la al 8-lea cincinal, etapă caracterizată prin preponderenţa factorilor intensivi de creştere. Aşa cum sublinia tovarăşul Nicolae Ceauşescu, la Plenara Consiliului Naţional al Oamenilor Muncii: „Planul cincinal 1986— 1990 asigură trecerea României într-o nouă etapă de dezvoltare, de la stadiul de ţară în curs de dezvoltare la cel de ţară mediu dezvoltată. La baza tuturor prevederilor planului şi programelor stau hotărîrile Congresului al XIII- lea al partidului, Programul de făurire a societăţii socialiste multilateral dezvoltate şi de creare a condiţiilor înaintării patriei noastre spre comunism“. Aşadar, anul 1986 are semnificaţii deosebite în dezvoltarea economico-socială a ţării, în viaţa întregului popor român. Planul naţional unic, aprobat de Marea Adunare Naţională în concordanţei deplină cu obiectivul fundamental al noii etape, prevede trecerea de la dezvoltarea extensivă la dezvoltarea intensivă, concepută să se realizeze, în primul rind, în industrie şi agricultură — ramuri de bază, cu cel mai puternic efect de antrenare în cadrul economiei naţionale, ramuri ce condiţionează în mod hotăritor progresul calitativ al factorilor de producţie în celelalte sectoare ale producţiei sociale. Dacă ne referim la industrie, care trebuie să fie dinamică, modernă şi competitivă, este lesne de înţeles ritmul de creştere prevăzut pentru 1986 ,— de 8—9 la sută — şi, totodată, prevederea schimbărilor fundamentale în structura producţiei, în temeiul unei concepţii superioare, al cărei conţinut calitativ constă în dezvoltarea mai rapidă a ramurilor şi subramurilor de înaltă tehnicitate, care valorifică superior, cu maximă eficienţă, materiile prime, resursele energetica şi munca socială, asigurind promovarea largă a progresului tehnic, o competitivitate sporită produselor româneşti pe pieţele externe. în deplină concordanţă sunt stabilite şi sarcinile pentru producţia netă industrială care trebuie să crească cu 12 la sută. Această devansare a ritmului de creştere a valorii nou create faţă de cel al producţiei (Continuare în pag. a IV-a) Semnele bune ale anului in preajma vetrelor cu foc continuu Chiar şi la cumpăna dintre ani, activitatea de producţie nu încetează o clipă în unităţile cu foc continuu din cuprinsul judeţului Colectivele acestor unităţi s-au aflat la datorie, veghind neîntrerupt la buna funcţionare a maşinilor şi instalaţiilor tehnologice, neprecupeţind nici un efort pentru realizarea producţiilor planificate. Celor aflaţi în vecinătatea vetrelor nestinse în noaptea Revelionului sau în prima zi a noului an, le dedicăm rîndurile ce urmează, care se vor un succint dar semnificativ raport muncitoresc la început de an şi cincinal în acelaşi timp „Carbosin“ Copşa Mică. După cum ne-a informat ing. Ovidiu Isailă, directorul întreprinderii, activitatea s-a desfăşurat „fără probleme“, normal, după cum tot normale au fost şi producţiile obţinute, adică la nivelul ultimei săptămini a anului trecut ’ producţia a înregistr icendentă prof aut..-vită şi producţiile real n.dB’ pe zi: 90 tone negru de fum furnal R 300, 80 tone negru de fun IiMa si 45 tone negru de fum FEF, 22 tone metacrilat de metil şi 7,2 tone acid formic. La instalaţia CET s-a funcţionat cu 3 cazane, realizîndu-se o producţie de 95 MWh pe zi. S-au evidenţiat colectivele secţiilor negru de fum şi CET. Întreprinderea de geamuri Mediaş. Toate cuptoarele de topit sticlă au funcţionat din (Continuare in pag. a IlI-a) GINDURI, FAPTE, OPŢIUNI LA CONFLUENŢA CINCINALELOR Un an s-a încheiat, a început un an. Ne-am obişnuit, cu toţii, ca la cumpăna dintre ani, care înseamnă de această dată şi debutul intr-un nou cincinal, să ne gîndim la ceea ce am făcut, la realizările noastre, la ceea ce vom înfăptui în viitor. Noi, ca reporteri, vom da cuvîntul interlocutorilor noştri: Ing. loan Simion, directorul I.PA Sibiu: „întreprinderea de piese auto Sibiu, în cincinalul 1981—1985, a parcurs o perioadă importantă a procesului de dezvoltare şi reprofilare, ţinînd pasul cu cerinţele mereu crescînde ale economiei naţionale, prin ample acţiuni de diversificare şi de ridicare a performanţelor produselor noastre Sarcinile I au fost îndeplinite la 23 noiembrie 1985 şi realizăm în plus peste 200 milioane lei la producţia marfă. In aceşti 5 ani, producţia a fost înnoită continuu astfel că, în prezent, peste 80 la sută din producţia marfă (faţă de anul 1981) reprezintă produse noi, modernizate. Printre acestea doresc să prezint — ele fiind multe — doar citeva: varianta nouă de amortizoare telescopice pentru autoturismul Dacia 1300, cu un grad ridicat de fiabilitate în exploatare, amortizoarele cu limitare hidraulică pentru echiparea autobuzelor şi cele pentru autoturisme OLTCIT, aparate de frînă cu gabarit redus, arbori cardanici de mare capacitate pentru tractoare şi utilaje de construcţii, o gamă diversificată de arcuri cu caracteristici superioare, destinate motoarelor navale, centralelor electronucleare, industriei electronice ş.a. Măsurile luate pe linia organizării producţiei şi a muncii, mobilizarea exemplară şi abnegaţia colectivului nostru au fost de fapt cheia succeselor, şi în anul 1985. Reamintesc că, la 31 mai a.c., am recuperat restanţele, în continuare, am dat lună de lună producţii peste plan, astfel că am încheiat anul cu un plus faţă de planul producţiei marfă de peste 30 milioane lei“. Sîntem hotărîţi ca, în acest an, să punem mai bine în valoare potenţialul tehnic şi uman pe care-l avem, să păşim mai bine pe calea unei activităţi intensive şi eficiente. Indicatorii de plan au această caracteristică, prevederile lor implică ritmuri ridicate pe linia creşterii productivităţii şi a producţiei şi, totodată, reduceri însemnate la consumurile de metal, combustibili şi energie electrică. Ridicarea întregii activităţi pe un plan superior va depinde, în mare măsură, de modul cum vom şti să generalizăm experienţa valoroasă din toate compartimentele şi secţiile de producţie. I de modul cum vom acţiona pentru I perfecţionarea metodelor de condu- cere şi aplicarea întocmai a cerinţelor mecanismului economico-fi- , nanciar, în spiritul îndemnurilor tovarăşului Nicolae Ceauşescu, adresate întregului popor, în Mesajul de Anul Nou, sîntem mobilizaţi exemplar pentru a realiza din pri- i ma zi rezultate de seamă în producţie, contribuind pe măsura pres- I tigiului cîştigat la înfăptuirea o- I biectivelor stabilite de cel de-al I XIII-lea Congres al partidului“. Prof. Doina Chialda, director Şcoala generală nr. 1 Mediaş, pre- I şedinţa Comitetului municipal al femeilor: „Anul 1985 a fost un an deosebit de bogat în realizări în activitatea pe care o desfăşor atît la catedră, cit şi în cadrul organi- zaţiei municipale a femeilor. Pen- ‘ (Continuare In pag. a IlI-a)I !