Tribuna Sibiului, ianuarie-martie 1986 (Anul 38, nr. 8840-8914)

1986-01-03 / nr. 8840

Pag. 2 UN AN NOU, UN CINCINAL NOU, debris al hotărîrii de a pune faptele noastre de num LA MULŢI ANI- lată lumea ajunsă la un nou an, lumea urcînd încă o treaptă săpată cu trudă şi încredere în tăriile timpului. Atenţi la tot ce se întîmplă în jurul nostru, n-am reuşit să imortalizăm momentul în care Anul Moş care se duce predă ştafeta Anului Nou care vine, decit îmbrăţişindu-ne şi spunîndu-ne, cu sinceritate, desigur, „La Mulţi Anii“. Adăugind cuvenitele urări de fericire, noroc şi sănătate. Ceea ce presupune, deopotrivă, dorinţă şi angajament de a împlini această tradiţională urare. lată-ne ajunşi la numai 15 ani depărtare de mileniul trei. lată-ne făcînd bilanţuri, notînd cu majuscule împlinirile, subliniind realizările dobîndite prin muncă, vreme de 364 de zile şi nopţi, relansînd pe pista viitoarelor succese visuri şi dorinţe, speranţe şi năzuinţe. Fireşte, privind în urmă drumul străbătut de-a lungul anului pe care l-am încheiat, ne bucurăm de faptele noastre care dau nume împlinirilor, care se aşează ca nişte trainice pietre la temelia viitoarelor rodiri ale muncii noastre. Ne reamintim, poate cu nostalgie, poate cu regret, poate angajîndu-ne, de anumite zile şi întîmplări care ar fi putut fi şi mai rodnice. Ne reamintim cu plăcere de rostuirile pe care le-am semnat cu trudă şi sudoare, contribuind la programul general al societăţii noastre, la mai binele pe care ni-l dorim din abundenţă. Şi privim in urmă cu mîndrie, rostind cu conştiinţa datoriei împlinite tradiţionalul „La Mulţi Ani!“. Păşind în noul an cu fruntea sus, cu gîndurile limpezi, cu dorinţa de a face mai mult în viitorul an, cu nădejdea că lumea va cuceri, în cele din urmă, pe de-a-ntregul, multdorita Pace. „La Mulţi Ani!“ a rostit fiecare dintre noi, adresîndu-se deopotrivă celor dragi, cunoscuţilor, ca şi tuturor oamenilor de bună credinţă. „La Mulţi Ani!“ în noul cincinal prin care Ţara va face încă cinci paşi uriaşi pe drumul deplinei deveniri socialiste, condusă cu înţelepciune de partidul comuniştilor, in frunte cu secretarul său general, tovarăşul Nicolae Ceauşescu. „La Mulţi Ani!“ oameni ai muncii. „La Mulţi Ani!“ scumpă Românie!. „La Mulţi Ani!“, iubit conducător. „La Mulţi Ani!“ Pace a lumii. „La mulţi ani şi hotărîre fermă de a-i da României o nouă strălucire, urmînd îndemnurile adresate nouă de secretarul general al partidului, preşedintele Republicii Socialiste România, tovarăşul Nicolae Ceauşescu, în Mesajul transmis cu prilejul Anului Nou. SĂRBĂTOAREA-sub semnul înălţător al muncii Orice sărbătoare şi orice bucurie poartă în sine însemnul înălţător al muncii, pentru că numai în muncă omul iţi găseşte adevărata înplinire şi rostul, spunea Strdian Stoichiţă, secretarul comitetului de partid de la Întreprinderea mecanică Mîrşa. Atei, la Mîrşa, acest adevăt îşi găseşte expresia concretă în faptele de muncă ale puternicului detaşament de constructori de maşini şi in momentele care încununează împlinirile. Harnicul colectiv de oameni ai muncii de aici au realizat planul cincinal cu zece zile înainte de sfirşitul anului trecut, dind astfel o producţie marfă suplimentară, pe cincinal, de 313 rrrilioane lei. Cum a fost, exprimat sintetic, vechiul an pentru mîrşeni? A fost anul trL_£c ce s-au introdus in producţia de pe‘IV’murte din produsele hoî realizate în anii anteriori, a fost anul în care s-i fiu asimilat noi tehnologii,care vor conduce in acest an la creşterea productivităţii muncii, oamenii muncii mîrşeni inscriindu-se cu toată hotărîrea in îndeplinirea sarcinilor stabilite de Congresul al Xlll-lea al partidului. Şi cum se prefigurează, noul an? Va fi un an în care hotărirea oamenilor muncii este de a realiza în mod exemplar sarcinile de plan și angajamentele asumate în întrecerea socialistă; va fi anul in care se va realiza un salt calitativ în întreaga activitate, așa cum ne cere secretarul general al partidului, tovarăşul Nicolae Ceauşescu, va fi anul în care se va realiza o sistematizare profundă a localităţii, după toate regulile pe care le presupune crearea unui centru muncitoresc model. Sunt doar câteve gloduri reţinute în această noapte de trecere a anilor, reţinute de la cîţîva din oamenii care fac cinste întreprinderii: Gheorghe Smaranda, Gherasim Bogdan, Victor Bârdaş, Dumitru Roman, Nicolae Dobre - şefi de secţie, Serafim Ciocănea, Simion Măierean - maiştri, Ioan Rus - turnător, Vasile Grama - electrician, Gheorghe Slabu, Dumitru Breazu - sudori ş.a. Ctteva gloduri, citeva nume din miile de oameni ai muncă din Întreprinderea mecanică Mîrşa care au venit la noaptea de An Nou să se bucure împreună de succese, de împliniri şi sâ-şi lege nădejdile de un an nou pe care şi-l doresc mai bun şi mai bogat. ». • Bun şi dispoziţie, voie bună, veselie. Acestea au fost „atributele" la care cei ce au sărbătorit revelionul la cantina întreprinderii „Flamura roşie", tură a ştiinţei şi tehnicii pentru tineret şi Complexul turistic pentru tineret din Sibiu au intimpărat noul an 1986- S-a prezentat, peste tot, un bogat pe-a dansat, s-au făcutrări... Intr-un culint, a fost un revelion de neuitat Fotomon. TRIBUNA SIBIULUI REVELION 1986 — la temperatura înalta ! Străveche, frumoasă şi tonifiantă tradiţie, sărbătoarea revelionului s-a desfăşurat în acest an, în judeţul Sibiu, sub semnul satisfacţiei oamenilor muncii, fără deosebire de naţionalitate, a tuturor cetăţenilor acestor străbune meleaguri româneşti, faţă de marile succese obţinute de poporul român, sub conducerea partidului, în epoca strălucitelor împliniri socialiste ce poartă numele celui mai stimat şi iubit fiu al naţiunii noastre, ilustrului conducător şi om politic, tovarăşul NICOLAE CEAUŞESCU, secretarul general al partidului, preşedintele Republicii Socialiste România. In colectivităţile muncitoreşti, la sate, la restaurante, peste tot unde a fost organizat revelionul a domnit o atmosferă destinsă, de bucurie şi satisfacţie, marcată de încrederea şi hotărîrea oamenilor muncii de a înfăptui neabătut hotărîrile Congresului al XIII-lea al partidului, sarcinile ce revin judeţului Sibiu în cincinalul 1986—1990. Un moment deosebit, plin de semnificaţii, l-a constituit urmărirea cu profund interes şi deplină satisfacţie a Mesajului de Anul Nou adresat întregului popor, la posturile de radio şi televiziune, de către secretarul general al partidului, preşedintele României socialiste, tovarăşul NICOLAE CEAUŞESCU. Reporteri la revelioanele anului 1986 — martori ai unei veritabile sărbători a tuturor locuitorilor judeţului. LA UNITAJILEUT. Sibiu — ospitalitatea sibiană reconfirmată pe deplin Peste 1 000 de oameni ai muncii, sibieni sau turişti din diverse judeţe ale ţării au ţinut să întîmpine noul an în cele 19 cabane şi 17 unităţi de alimentaţie publică în care O.J.T. Sibiu a organizat petrecerea revelionului. O debordantă imaginaţie şi inventivitate în materie de artă culinară s-a împletit cu ambianţa specifică unui comerţ civilizat, de înaltă ţinută, prin strădania unor maeştri binecunoscuţi: Heinrich Zeck, Paraschiva Moraru, Ioan Nicula, Ioan Hortopeţ, Liviu Nemeţi şi colegii lor din unităţi, a personalului — ospătari, barmani, ajutori de ospătari — competent, ce şi-a recertificat aprecierile deja obţinute. La Bulevard au petrecut noaptea de revelion peste 450 de persoane din Sibiu, Brăila, Bucureşti, Tulcea, Piteşti şi Braşov, în salonul restaurantului, cele două saloane ale braseriei, barul de zi şi cele două salonaşe de mezanin. Reputatul specialist, maestru în arta culinară Iiviu Nemeţi — pentru care trecerea în anul 1986 a însemnat împlinirea a 30 de ani vechime în meserie —, împreună cu colegii săi Toma Mica, Dumitru Samoilă şi Traian Isăilă au pregătit un meniu divers, bogat şi apreciat, din care nu au lipsit consumeul cu pai parmezan, rulada de curcan cu varză, muşchiul de vacă şi porc împănat. 16 ospătari şi 16 ajutori de ospătari, dirijaţi eficient şi discret de Gheorghe Zereş, şeful unităţii, şi Vasile Damian şeful de sală, au asigurat,o servire ireproşabilă care a contribuit la buna şi favorabila apreciere a Bonului. O demonstrata şi cele imsemnaţi frTShetul cumpărătorului de către ghidul grupului I.T.H.R. Bucureşti: „Cele mai calde mulţumiri şi întreaga noastră consideraţie din partea grupului de turişti din Bucureşti care a petrecut un revelion de neuitat la restaurantul Bulevard din Sibiu. Nu putem găsi cuvinte pentru a exprima ceea ce simţim acum, la terminarea sejurului, faţă de căldura sufletească a întregului personal, amabilitatea şi profesionalismul de care au dat dovadă“. La cabana Valea Aurie, după cum ne-au declarat cîţiva dintre participanţi, petrecerea revelionului 1986 va rămîne mult timp în memoria celor prezenţi. Un colectiv tînăr, dar matur — în concordanţă parcă cu tinereţea cartierului ■— a adus în această unitate condusă de Ioan Ncuş, un suflu nou, un aer primenit de prejudecăţi şi dorinţa ca unitatea să devină cu adevărat reprezentativă. Bucătarii Gabriel Fodor şi Nicolae Oprişor (ambii in vîrstă de 23 ani), împreună cu Aurelia Bica, Ion Lungu, Constantin Deac, Simion Popenţa, Constantin Conţu şi Liviu David au asigurat o reuşită petrecere a revelionului, cu veselie, antreu şi cu un apreciat meniu. La Bazna, noul an a fost întîmpinat cu aceeaşi voie bună şi veselie. Despre ceea ce a fost revelionul pentru cei ce l-au sărbătorit la Bazna, ne-a vorbit Paul Damian, directorul staţiunii, omul care, în aceste zile, a fost şi a făcut de toate, nelăsîndu-şi nici un moment de răgaz, pentru ca totul să decurgă ireproşabil: „La Revelionul organizat de noi, la cantina şi restaurantul staţiunii, au participat 500 de turişti (ca în vîrf de sezon!) — 400 veniţi din Bucureşti şi 100 din Mediaş, Iernut şi Dumbrăveni. Ne-am străduit ca toată lumea să se simtă bine, în bogatul progtam distrae- 41*’ âT Revelionului netipsitâ--9Î#chiar carnavalul. Se cuvin menţionaţi pentru modul în care au asigurat meniurile şi servirea: bucătarul şef Maria Monişou Maria Marcu, ospătar-Şef şi Dionisie Bozdoc — “Iniehersabili restaurantului“. In final se cade să amintim contribuţia la reuşita revelionului compartimentelor funcţionale al O. J.T., și, special, a tehnologului oficiului, Ioan Fera. I. C. S. A. P. SIBIU -din nou la înălţime Peste 1 500 de persoane au sorbitorit trecerea in noul an în une unităţi ale I.C.S.A.P. (Transilvani Sibiul Nou etc.) precum şi li organizarea acestei întreprinderi la cantinele-restaurant de la „Fico“, „Balanţa“, „Independenţa Platforma industrială est sau Casa de cultură a ştiinţei şi tehncii pentru tineret. In acest an, strădaniile organizatorilor s-au materializat în meniu bogate, diverse şi atractive, întratmosferă de optimism şi vesel contaminantă. U. J. C. P. A. D. M. — o larg arie de cuprindere şi apreciabil standard calitati Uniunea judeţeană a C.P.A.DA a organizat petrecerea revelionulă în 35 de unităţi, din judeţ, în oraş comune şi centre muncitoreşti. O deosebite aprecieri s-au bucur, cele desfăşurate la Agnita, Dunbrăveni, Avrig, Mîrşa, Tălmaci, Podu Olt, Sălişte, Orlat, Porumbac deTos, Arpaşu de Jos şi la ce douăcabane — „Fintîniţa haiducilui“ şi „Miercurea Deal“. De remarat faptul că, in covîrşitoarea matritate a cazurilor, materiile prin alimentare de bază au fost obţine din gospodăriile anexă ale unităţlor organizatoare (ex. carnea şi gumele). Apreciate au fost şi ce 12 tombole, cu cîştiguri — surpriz Octavian Traian RUS Veselie şi optimism Casa armatei. Şi aici sărbătoirea de la confluenţa anilor, la cai au luat parte cadre ale Ministeuui Apărării Naţionale cu familii numeroşi cetăţeni sibieni, a fo dominată de veselie. La reuşit Revelionului ’86, consemnăm numele lui Gheorghe Taban, bucătar pe care şi-a pus în valoare tot talenti şi fantezia asigurind un meniu e toată lauda Formaţia dej^M " JUnclusă de plutonic. Petcfţ,’ a fost de asemenea înălţime. Să mai consemnăm numele ospătarilor Gheorghe Nechit.