Tribuna Sibiului, aprilie-iunie 1986 (Anul 38, nr. 8915-8991)

1986-04-01 / nr. 8915

Pag. 2 Luna cărţii in întreprinderi şi instituţii Cea de a Xl-a ediţie a acestei prestigioase manifestări se va organiza, în perioada 1—30 aprilie 1986, sub semnul omagierii a 65 de ani de la făurirea Partidului Comunist Român. In această perioadă, Consiliul judeţean al sindicatelor Sibiu, în colaborare cu Centrul de librării vor organiza acţiuni de popularizare şi difuzare a cărţii in întreprinderi, instituţii, şcoli, cluburi muncitoreşti, case de cultură, biblioteci, librării, urmărindu-se creşterea contribuţiei cărţii la educaţia politică, revoluţionar-patriotică, etică şi estetică a oamenilor muncii. În contextul acestor acţiuni vor fi prezentate realizările editurilor din ţara noastră, urmărindu-se popularizarea şi răspîndirea largă a cărţii social-politice, ştiinţifice, tehnice, beletristice şi de artă, în limba română şi inlimbile naţionalităţilor conlocuitoare. În cadrul unei largi game de manifestări — lansări de cărţi, mese rotunde, dezbateri, intilniri ale cititorilor cu scriitori, editori, oameni de ştiinţă, cultură şi artă — vor fi abordate diverse aspecte ale publicării şi răspindirii cărţii de toate genurile, se vor prezenta planurile de apariţii editoriale, profilul unor serii şi colecţii de largă audienţă, prilejuind un dialog viu, o confruntare a activităţii editurilor şi creatorilor cu exigenţele şi preferinţele publicului cititor. Manifestările care vor avea loc vor aduce în atenţia maselor largi lucrările care ilustrează marile realizări ale poporului nostru, sub conducerea partidului, a secretarului său general, tovarăşul Nicolae Ceauşescu, de-a lungul celor peste 20 de ani de istorie nouă, revoluţionară, care au trecut de la Congresul al IX- lea al P.C.R. Producţia de carte în cincinalul 1981—1985, în cîteva cifre edificatoare, au fost editate 12 803 titluri de carte diversă, în aproape un sfert de miliard de exemplare, fapt care reflectă edificator strălucitele succese obţinute şi în domeniul editării cărţilor în anii luminoşi ai „Epocii Ceauşescu“. In anul 1985 au apărut 2 359 titluri de carte diversă în 48 297 000 exemplare din care: 239 lucrări de literatură social-politică, 512 de literatură ştiinţifică şi tehnică, 758 de literatură română originală, clasică și contemporană, 134 de literatură pentru copii, 125 de artă plastică și muzică, 65 de literatură sportivă şi turistică. " Nicolae SUCIU Cartea şi problemele tinerei generaţii Integrîndu-se activ şi responsabil problemelor sociale actuale, Biblioteca ,, Astra“ din Sibiu îşi aduce contribuţia la educaţia, prin cultură, a maselor de oameni ai muncii, in special a tinerei generaţii, folosind mijloacele specifice muncii cu cartea. In acest context se înscrie şi actuala expoziţie de publicaţii, deschisă în holul instituţiei pînă în 12 aprilie, expoziţie intitulată sugestiv „Cartea şi problemele tinerei generaţii“ şi structurată tematic pe trei grupe: „Tinăra generaţie — factor activ în edificarea societăţii contemporane“, „Copiii — tinereţea şi vigoarea naţiunii" şi „Pentru trăinicia şi sănătatea familiei“. Expoziţii cu acelaşi generic, însoţite de prezentări şi recenzii de cărţi, dezbateri pe probleme de educaţie, de integrare socială şi profesională a tineretului, probleme demografice, medicale etc., vor fi organizate, din iniţiativa Bibliotecii „Astra“, şi la unele Unităţi bibliotecare din judeţ: Mediaş, Agnita, Dumbrăveni, Copşa Mică, Ocna Sibiului, Miercurea, Apoldu deTos, Poiana, Jina, Sălişte, Orlat, Gura Rîului, Bazna, Biertan, Bruiu, Tălmaciu, Avrig ș.a. (N. G.). Decada educaţiei juridice pentru tineret Incepînd de astăzi, 1 aprilie, în judeţul nostru se desfăşoară Decada educaţiei juridice pentru tineret, în cadrul căreia Comitetul judeţean Sibiu al U.T.C. împreună cu organele de justiţie organizează un bogat program de acţiuni. Programul zilei de astăzi cuprinde: • ora 15,30, la Casa de cultură a ştiinţei şi tehnicii pentru tineret din Sibiu — simpozion cu tema: ^Cultivarea şi formarea în rîndul tineretului a spiritului militant revoluţionar. Promovarea atitudinilor combative împotriva încălcării prevederilor legale şi a regulilor de convieţuire socială". Prezintă Victor Crişan — procuror şef la Procuratura judeţeană şi rar. Constantin Măceşan de la Inspectoratul judeţean al M.I. Urmează o proiecţie de filme. • La întreprinderea „Emailul roşu“ din Mediaş, la ora 15:30 are loc expunerea-dezbatere cu tema: „Codul eticii şi echităţii socialiste — codul nostru de muncă şi viaţă“ — prezintă Mădălina Lupean — jurist, ora 15, la întreprinderea mecanică Mediaş, expunerea „Educarea tineretului in spiritul normelor de convieţuire socială — condiţie majoră a formării personalităţii“. Prezintă Pavel Haşasiu — jurist, ora 18, la clubul tineretului Mediaş — expunereadezbatere „Cauze, condiţii, împrejurări care determină formarea personalităţii tînărului“. Prezintă Adrian Stoicescu — procuror la procuratura locală. Un „raid” prin Mediaş • Hi »igienile » confirmă interesul cetăţenilor pentru repizoreaui păstrar«a unei «urâţenii exemplare TRIBUNA SIBIULUI Anul XXXVIII, nr. 1 SPORT... SPORT... SPORT. HASCHET DIVIZIA A (MASC.) C. S. U. Balanţa Sibiu — C. S. U. Galaţi 2-0 Sîmbătă, 29.III, în primul joc, după un început echilibrat (22—17 în min. 11), sibienii apasă pe „acceleraţie“, reuşesc cîteva intercepţii spectaculoase şi se desprind hotăritor (scor 56—37, la pauză). In actul doi pe teren rămîrre, practic, o singură echipă, diferenţa creşte văzînd cu ochii (105—70 în min. 36), antrenorul Flaviu Stoica rulează toţi jucătorii şi meciul se încheie cu scorul 113—76 pentru C.S.U. Balanţa. Au înscris pentru sibieni: Chirilă — 20, Palhegy — 2, Bleahu — 5, Apostu — 16, Dăian — 18, Oancea — 17, Herbert — 15, Şerbănescu — 11, Kincses — 2 şi Bretz — 7. De la oaspeţi, cei mai productivi au fost Popescu — 24, Miriţă — 17 şi Haiduc — 15. . Duminică, în cel de-al doilea meci, sibienii au reeditat evoluţia sigură din seara precedentă şi au câştigat detaşat cu 118—76 (55—39)! Au punctat pentru C.S.U. Balanţa: Dăian — 33, Chirilă — 30, Palhegy — 12, Oancea — 13, Apostu — 20, Kincses — 2, Bretz şi Herbert — cite 4. De la oaspeţi, Cei mai eficace au fost Popescu — 25 şi Miriţă — 16. Au arbitrat bine I. Olaru (Bucureşti) şi R. Stănciulescu (Tîrgovişte). Campionatul diviziei „A“ se întrerupe pînă în 17 mai, cînd sibienii vor evolua la Cluj-Napoca în compania Universităţii. Mircea BITU Pentru „oamenii de munte“ Cercul de turism „Museum“ prezintă azi, ora 17, la Casa albastră a Complexului muzeal Brukenthal o seară pentru „oamenii de munte“. In program: filmul documentar „Alpinişti în Mont Blanc“ şi expunerea biologului dr. Constantin Drăgulescu, însoţită de diapozitive color avind genericul „Oameni şi flori din munţi“. HANDBAL, DIVIZIA A (F) C. S. M. Independenţa Sibiu „Dorobanţul“ Ploieşti 16-10 (7-7) Partidă cu goluri oarecum puţine, canonizată multă vreme de ideea pregătirii minuţioase a atacului, eliberată in cele din urmă de inhibiţiile prudenţei şi ciligată de echipa care a avut jucătoare cu glas lăuntric. Aşa cum o spune şi scorul final, aceasta a fost formaţia gazdă, trecută după pauză la un stil tranşant, de emancipare a pasei în şut şi a primei pase în traiectorii de contraatac. Să luăm, de pildă, zece minute exemplare din reprizasecundă, conţinind trei şuturi sănătoase ale lui Paştiu şi două curse iepureşti ale lui Fleischer şi vedem că ele au însemnat cinci goluri marcate simplu şi rapid, pe o cale mult mai directă decit zecile de minute de poziţionări (în min. 10 scorul era numai de 1—1) şi supralicitări ale jucătoarelor de semicerc. Privită printr-o altă prismă, victoria a revenit unei echipe cu interi mai puternici şi mai insistenţi, ploieştencele dove dindu-se o echipă bine pusă la punct, rapidă , în execuţii, cu o jucătoare de mare valoare (Raicu), dar cu o linie de 9 metri fluctuantă şi, pe deasupra, deelinindu-şi iniţiativa in momentele cheie. Şi, să nu uităm, am văzut şi două apărări active, muncind mult pentru portari, însă in cele din urmă depinzând de ei, sibianca Florea oscilînd de la slab în , prima repriză la foarte bine în a doua şi adueîndu-şi astfel o contribuţie majoră la victoria de ... după pauză. Arbitrii Iamandi Ene, de factură Căpăţînă (adică din Buzău, cu cap limpede, autoritari in teren şi pedagogi cu vocile vînătoreşti din public, „elevi“ ai prof. Constantin Căpăţînă), fireşte, au condus bine jocul. Au marcat pentru gazde: Coşulţchi 4, Mohariu 4, Olteţeanu 3, Paşliu 3, Fleischer 2, St. MIMAI a OIRT-TII YCK. Zilele trecute, pe pista stadionului I.P.A. din Sibiu a avut loc primul concurs de dirt-track din acest an dotat cu „Cupa I.P.A. Sibiu“. Au participat sportivii din lotul naţional de seniori — aflaţi în pregătire la Sibiu — precum şi o serie de tineri de la As. sp. I.P.A.S. Iată clasamentul: 1. Ionel Pavel (Steaua) — 14 p; 2. Gh. Marian (Metalul Buc.) — 13 p.; 3. Marius Soaitu (I.P.A. Sibiu) — 12 p., acesta a abandonat într-una din manşe din pricina unei defecţiuni tehnice, pierzînd 3 puncte şi.. . locul întîi în clasament; 4. Dan Caspar (Metalul Buc.) — 9 p.; 5—6. Nicolae Paraveţ (Steaua) şi Daniel Stoica (I.P.A. Sibiu) — ambii cu 7 p. BASCHET (div. B). Echipa C.S.R. Mecanica Mediaş, pregătită de prof. Octavian Şerban a obţinut două noi victorii: 93—56 (50—--25) cu Olimpia Arad, cele mai multe puncte inscriindu-le Rotaru — 21 si Csender 13, respectiv 91—69 (50—34) cu URBIS București. S-au remarcat In acest al doilea joc CI. Munteanu — 23 p., Bîrsan — 20 p., Csender, Bucerzan și Corui. (E. Salu). • FOTBAL. In etapa a 20-a a div. B, seria a doua, s-au înregistrat rezultatele: Progresul — C.S. Tîrgoviște 1—1, Avîntul — Mec. fină Steaua 1—1, Sp. muncit. Slatina — Electroputere 0—0, Tractorul — Muscelul 3—0, A.S. Drobeta — IMASA 2—0,Automatica — Chimica 2—1. a F.TAPA VIITOARE: I.C.I.M. — A.S. Drobeta (în tur 3—4), Chimica — Sp. muncit. (2—3), C.S. Tîrgoviște — Flacăra (0—0), Mec. fină — Tractorul (0—4), Gaz metan — F.C. Şoimii . I.P.A. (1—3), IMASa — Electroputere (0—3), Carpaţi — Automatica (0—3), I.C.S.I.M. — Avîntul (0—1), Muscelul — Progresul (0—3). • LA JUNIORI: Carpaţi Mîrşa — C.S.Ş. Şoimii 0—4 (0—2). Liderul a jucat bine şi a cîştigat detaşat prin golurile înscrise de Holom, Ciorogaru și Wächter (2). * C.S.S. Reghin — F.C. Șoimii I.P.A. 2—4 (1—2). Elevii prof. Florin Mihăescu se mențin, după această victorie, în plasa liderului. Au înscris pentru sibieni Opriș, Schnell, Starcu și Pușcaș. * Garpaţi Mîrşa — I. G. I. M. Braşov 1-0 (0-0) Victorie muncită a mîrşenilor, la capătul unei partide de slab nivel tehnic .Oaspeţii s-au apărat supranumeric, mizind pe un 0-0 care le-a surîs pînă spre final. Gazdele, fără Florescu, Ad. Dumitru şi Ion Ion, dar cu Purima, Fotache, Badea şi Voiculeţ în vervă deosebită, puteau cîştiga „la pas“. Numai că, din nou(!) Făţan (min. 11), Constantinescu (min. 13), Stîngaciu (min. 80 — şut lingă poarta goală!), Voiculeţ (min. 82, în careu, doar cu portarul Mezei în faţă!) au ratat ocazii uriaşe. Iar pe măsură ce timpul de joc se scurgea, braşovenii prindeau curaj, ieşind mai des la atac, mizind pe „obrăznicia“ lui Ficu. In min. 70, gheaţa este spartă. Voiculeţ execută scurt unul dintre cornere, mingea ajunge la Armenean care centrează puternic peste grupul de jucători din careul oaspeţilor şi „bătrânul" Purima, venit în atac, reia din voie, imparabil, în poarta lui Mezei — un gol frumos şi meritat, care avea să consemneze succesul formaţiei pregătite de prof. Şt. Coidum şi M. Stelian. Raport de cornere: 8—0. Cartonaş galben: Roşu. A arbitrat corect:Cr. Teodorescu — ajutat de N. Gogoaşe şi M. Georgescu (toţi din Buzău). Carpaţi: Ciolacu — Schwartz, Purima, Fotache, Armenean — Badea, Constantinescu, Pană (min. 56, Marcu) — Stîngaciu, Făţan (min. 65, Sălaghe), Voiculeţ, N. I. DOBRA F. C. Şoimii I.P. A. Sibiu — I.C.S.I.M. Bucureşti 1-1 (0-1) Joc sub orice critică al gazdelor (în toate compartimentele), lipsite de ambiţie, de luciditate şi de... respect pentru publicul spectator! Să joci acasă, să ai în faţă „lanterna" seriei, să-ţi creezi doar douătrei ocazii de gol mimînd pur şi simplu fotbalul, iată lucruri ce se cer grabnic analizate şi sancţionate pentru că Viitorul echipei se arată mai mult derert sumbru! Pentru bucureşteni, care au pierdut un punct la Sibiu, a înscris — ca la antrenament —, Nechit (min. 43), egalarea aducind-o Giugiumică din penalti (min. 50, după ce fundașul Gavrilă scosese balonul cu mina din poartă). . Tn min. 42, Moromete sutase in bară. A arbitrat V. Curt din Medgidia. H. MIKCF.A 1 ltcmv.c'nulserieia ll-a■ d 1.Flacăra Moreni 20 125 3 24-13 29 ( + 9) 2.Progresul Vulcan 209 7 4 36-16 25(+ 3) 3.C.S. Tîrgoviște 209 6 5 30-15 24( + 4) 4.A.S. Drobeta T. S. 20 103 7 27-23 23( + 3) 5.Carpați Mirsa 20 102 8 29-26 22( + 2) 6.Tractorul Brașov 208 5 7 26-20 21 (-1) 7.Avîntul Reghin 208 4 8 22-35 20 (0) 8.Electroputere Craiova 208 3 9 40-30 19 (-1) 9.Chimica Tîrnăveni 208 3 9 32-25 19 (-1) 10.Automatica București 208 3 9 27-32 19 (-1) 11.Sportul muncitoresc Slatina 207 5 8 19-26 19 (-3) 12.J.M.A.S.A. Sf. Gheorghe 208 3 9 21-33 19 (-1) 13.Mecanică fină Steaua 206 6 8 30-33 18 (0) 14.Muscelul Cîmpulung 289 0 11 23-31 18 (-2) 15.Gol metan Medias 208 1 11 25-23 17) 16.I.C.I.M. Brasov 208 1 11 28-29 17 (-1) 17.Șoimii I.P.A.S. 206 5 9 29-31 17 (-3) 18.I.C.S.I.M. București 205 4 11 15-42 14 (-6) Pe ultima coloana — „clasamentul adevărului". Flacăra Moreni — Gaz metan Mediaş 1-0 (0-0) A fost de ajuns o singură neatenţie asupra golgaterului morenean Ştefănescu, car acesta să scape pe partea dreaptă (min. 46) şi, pătruns în careu, să înscrie de la 5 m unicul gol al partidei. Martorii oculari — jucătorii medieşeni aflaţi în preajma lui — afirmă că acesta şi-ar fi potrivit în prealabil mingea cu mina. A fost sau n-a fost aşa, faptul este consumat. Şi astfel medieşenii au pierdut într-o partidă , în care prestaţia lor a fost sensibil mai bună decit în cea cu Avîntul. In rest, o primă repriză albă, cu doar două ocazii de ambele părţi: una în min. 19 (bară) la „capul“ lui Ştefănescu, cealaltă în min. 43 cînd o acţiune a lui Langa pe partea dreaptă este urmată de o centrare la Harbădă, care „întoarce“ la Ţiglariu, acesta reia din voie de la 14 m, portarul Oana este bătut, dar intervine piciorul salvator al unui fundaş, care deviază balonul în corner. La reluare, între min. 60 şi 80, dominare asiduă a gaziştilor, Harbădă pune latul în min. 61 la centrarea lui Ţiglariu, dar balonul se scurge pe lingă poartă, pentru ca mai apoi Langa (min. 72), lansat de Dulău, să şuteze defectuos de la 10 m. Peste un minut Tric glariu este „agăţat“ de Oană în careu, dar arbitrul D. Vătran (Arad) nu acordă nimic, ca să nu mai vorbim de tuşierul I. Bălan, cu semnalizări de ofsaid total eronate în cel puţin patru faze clare de contraatac ale medieşenilor. Cartonaş galben — Nicolae. Gazul metan a aliniat formaţia: Munteanu — Aloman, Biro, Moş, Kusch — Dulău, Harbădă, Langa, Szakais (min. 67, Ologu) — Ţiglariu, Ciofîcă (min. 67, Bocăzar). ■ Eugen SALCU sibiu „Colierul che“, orele 15; 17; 19.' vaierii lefr ua serii,. 12,30; 16; retului: Tana“, orei 12,15 și dragostei“, rii, orele 19. Ind „Tn vîrtej 15; 17; 19. MEDIAȘ gresul: „F, tre", două. 9; 11,30; 14 Central: „T întîmplâ norele 9: 11; 19. I. L. „Secretul 1 orele 10; 1 CISNA DI lacul căsăt 11; 15; 17. AGNITA orele Mh Dl M drăgoşti dorimra“ 19.J COP" minis oreu. I, , A BOLDI „A opta I lumii“, ori Întîlnire „ Azi, ora nematograf cea“ din loc o întîi blicului ! regizorul Vitanidis Florin P prilejul filmului „ argint“. Ci noscuţi cir fi prezenţi Casa de c Dumbrăre va fi prez: vanpremie această )a celași / Concert Azi, or. larmonica biu prezirmul săptă rea Lerent II; Mt cerlul nr. 5; D Simfonia, roica. Dir Frandes; * Claudia V (mete oro! I Miine fi cale variabil, sufla slat turile mi cuprinse grade, ia, me într grade. Bilen La 120 cm.