Tribuna Sibiului, octombrie-decembrie 1986 (Anul 38, nr. 9071-9149)

1986-10-01 / nr. 9071

r Pină la data de 29 septembrie, porumbul pentru boabe, pe total judeţ, a fost strîns de pe 36 la sută din suprafeţe, întreprinderile agricole de stat au strîns recolta de porumb de pe 2 617 hectare, ceea ce reprezintă 40 la sută din program. Cooperativele agricole de producţie au strîns recolta de pe 9 000 hectare (35 la sută). Arăturile pentru însămînţări au fost executate pe 52 la sută din suprafeţe, întreprinderile agricole de stat au executat lucrarea pe 4 428 hectare (55 la sută din program), iar cooperativele agricole de producţie pe 19 136 hectare (51 la sută din program). Insămînţările (global) au fost realizate pe 29 la sută din suprafeţe. întreprinderile agricole de stat au realizat lucrarea pe 2 716 hectare (34 Campania agricolă LA Z1 la sută din program), iar cooperativele agricole de producţie pe 10 508 ha, ceea ce reprezintă 28 la sută din program. • Cooperativa agricolă de producţie din Şelimbăr a executat arături pe suprafeţe ce însumează 130 de hectare şi însămînţări pe 100 de hectare. Acţionînd, în continuare, cu aceeaşi răspundere, în această săptămînă se pot finaliza arăturile pentru însămînţări. Rezultate bune la această lucrare au obţinut şi cooperativlee agricole de producţie din Axente Sever (114 hectare), Micăsasa (80 hectare). A intrat în final cu lucrarea Cooperativa agricolă de producţie din Scoreiu, care din programul de 278 hectare a realizat arături pe 250 hectare. In contrast cu aceste rezultate, ce atestă multă preocupare pentru realizarea în perioadele optime a tuturor lucrărilor, există şi mari rămîneri în urmă. • Astfel, cooperativa agricolă de producţie din Săcădate are de executat arături pentru însămînţări pe suprafeţe ce însumează 350 hectare. Pînă in 29 septembrie lucrarea a fost realizată pe 150 de hectare,, adică pe 43 la sută din suprafeţele planificate. în perioada 23—29 septembrie, în această unitate, au fost executate arături pe suprafeţe ce însumează ... numai 7 hectare. Exemplul nu este singular. C.A.P. Merghindeal, din programul de 418 hectare a executat arături pe 220 hectare (52 la sută din program). In aceeaşi perioadă, în unitate au fost executate arături pentru însămînţări doar pe 15 hectare. Prin Toate lucrările de pe agenda priorităţilor executate cu maximă răspundere şi în perioadele optime s tre unităţile cu mari restanţe producţie din Blăjel, Apoldu la această lucrare se numără de Sus şi Bogatu, şi cooperativele agricole de I. FLESCHIN Folosirea intensivă a fiecărei ore propice activităţii din cîmp, inclusiv munca în schimbul de noapte, reprezintă principala sarcină a acestor zile pentru toţi mecanizatorii Foto: R. KAMEA ORGAN AL COMITETULUI JUDEŢEAN SIBIU AL P.C.R.1 AL CONSILIULUI POPULAR JUDEŢEAN Anul XXXVIII, nr. 9071 Miercuri, 1 octombrie 1986 4 pagini, 50 bani IN SPIRITUL EXIGENŢELOR FORMULATE DE TOVARĂŞUL NICOLAE CEAUŞESCU Mobilizarea tuturor forţelor pentru realizarea exemplară a sarcinilor de plan Suntem la finele celui de-al III-lea trimestru al anului. Bilanţul obţinut în aceasta perioadă determină în acelaşi timp şi perspectiva perioadei ultimului trimestru din 1986. Vom prezenta în cele ce urmează modul în care se finalizează măsurile luate pentru realizarea sarcinilor de plan în cîteva întreprinderi, pornind de la angajamentele asumate, precum şi de la condiţiile create. O întreprinderea mecanică pentru agricultură Sibiu a reuşit să-şi realizeze planul producţiei marfă aferent acestei luni (ieri, în schimbul I se finalizau ultimele piese de schimb), astfel că, pe cumulat de la începutul anului, producţia suplimentară se ridică la 4,8 milioane lei. în ce priveşte planul fizic, graficele şi cele-lalte evidenţe ilustrează realizarea întocmai a întregii structuri, precum şi efectuarea în termen a livrărilor către beneficiari. Semnificativ este faptul că angajamentul asumat în întrecerea socialistă pe acest an a fost îndeplinit din luna septembrie. Succesele se datorează modului cum este organizată întreaga activitate, abnegaţiei în muncă de care dă dovadă acest harnic colectiv de muncă, reuşind să înregistreze de la începutul anului un plus la productivitatea muncii de 8 000 lei persoană. Pentru luna octombrie sunt asigurate toate condiţiile realizării sarcinilor de plan. La întreprinderea „11 Iunie“ Cisnădie, al cărei colectiv este fruntaş în întrecerea socialistă, luna septembrie se înscrie cu o depăşire la producţia marfă de 1,2 milioane lei, ridicînd la 7,3 milioane lei producţia suplimentară, obţinută de la începutul anului. Această depăşire, exprimată în unităţi fizice, reprezintă 123 tone fire din bumbac. Şi aici, la baza succeselor stă creşterea productivităţii muncii, indicator depăşit pînă în prezent cu 7 200 lei/persoană. Consiliul oamenilor muncii a încheiat contractele pentru întreaga perioadă ce urmează pînă la finele anului, programele din filatură asigură încărcarea capacităţilor de producţie şi, respectiv,desfăşurarea normală, în continuare, a întregii activităţi. Constantin BOTA Vă prezentăm o imagine din sectorul utilaj greu, atelierul de prelucrări prin aşchiere, al întreprinderii „Independenţa“ Sibiu Foto: Fred MSS M W In lumina Chemării Congresului al III-lea al Oamenilor Muncii Analiză temeinică, măsuri ferme, eficiente — Pornind de la Chemarea Congresului al III-lea al Oamenilor Muncii, de la indicaţiile şi orientările secretarului general al partidului, tovarăşul Nicolae Ceauşescu, cuprinse în magistrala cuvîntare rostită la acest înalt forum al democraţiei noastre privind realizarea integrală a prevederilor planului pe anul 1986 şi pe întregul cincinal îndeplinirea exemplară a tuturor indicatorilor prin folosirea judicioasă a bazei tehnico-materiale, a capacităţilor de producţie şi a forţei de muncă, îndeplinirea ritmică, integrală a producţiei fizice, îndeplinirea şi depăşirea sarcinilor la export, vă rugăm tovarăşe Nicolae Birsan, în calitatea dumneavoastră de secretar al comitetului de partid şi de preşedinte al consiliului oamenilor muncii de la întreprinderea „Balanţa“ să ne relataţi căile de acţiune pentru atingerea acestor importante deziderate. — în prim-planul atenţiei noastre se situează preocuparea pentru examinarea cu înaltă exigenţă, într-un pronunţat spirit critic şi autocritic a întregii activităţi de conducere, organizare şi programare a producţiei, prin prisma rezultatelor economice dobindite de colectivul nostru în cele opt luni care au trecut din acest an. De altminteri, această riguroasă analiză s-a făcut în cadrul unei plenare cu activul comitetului de partid. Vorbind despre îndeplinirea indicatorilor de plan, trebuie să spun că în perioada amintită nu am realizat o serie de indicatori deosebit de importanţi.. — Ce concluzii aţi desprins din această analiză? — Voi începe cu exportul unde este necesară, pe de o parte, corelarea planului cu nivelul contractat de către forul tutelar, iar pe de altă parte intensificarea activităţii de prospectare de noi pieţe în vederea acoperirii planului de export cu contracte de către întreprinderea de comerţ exterior, în scopul găsirii de noi parteneri, considerăm absolut necesară participarea specialiştilor noştri cu produsele noastre, fireşte, la tîrguri internaţionale, expoziţii, la alte acţiuni de contractare organizate de întreprinderea specializată, acest lucru contribuind implicit la cunoaşterea parametrilor tehnico-economici ai produselor cerute pe plan mondial, la prezentarea corespunzătoare a produselor noastre. — Cum staţi cu productivitatea muncii? — Productivitatea muncii aferentă producţiei marfă, pe 8 luni a fost realizată în proporţie de 100,9 la sută. Aceasta, în mare parte prin finalizarea celor 78 de măsuri din planul unitar de măsuri privind creşterea productivităţii muncii Pentru ca in 1990 să realizam dublarea productivităţii muncii, în lumina Cuvîntării tovarăşului Nicolae Ceauşescu la Congresul al III-lea al Oamenilor Muncii, vom acţiona pentru organizarea ştiinţifică a producţiei şi a muncii, perfecţionarea tehnologiilor, introducerea automatizării şi robotizării, în conformitate cu programul special întocmit în acest sens. De relevat faptul că, spre exemplu, în primele 8 luni din acest an, am realizat o productivitate a munciisuperioară cu 4 438 lei r om. faţă de 1985, fapt ce denotă că măsurile puse în valoare se dovedesc eficiente. In programul amintit, o atenţie specială s-a acordat şi reorganizării de depozite pentru materii prime, materiale, semifabricate şi produse finite în sensul mecanizării şi automatizării operaţiunilor de manipulare şi stocare, în acest context, s-a conceput şi reorganizarea magaziilor de laminate, produse finite şi SDV-uri la „Balanţa I“, proiectul împreună cu documentaţia de rigoare aflîndu-se, spre aprobare, la forurile superioare, valoarea investiţiei fiind de 8 milioane lei. S-ar impune, de asemenea, pentru aprovizionarea ritmică cu materii prime şi materiale a fabricii de piese turnate şi elemente hidraulice, rezolvarea racordului de cale ferată în colaborare cu unităţi economice din zonă, avînd în vedere diversitatea şi volumul mare de materii prime şi materiale solicitate de dezvoltarea activităţii de turnătorie. — Cum se manifestă noua revoluţie tehnico-ştiinţifică la „Balanţa“? — Planul tehnic al întreprinderii pe anul 1980 cuprinde un număr de 121 faze de realizare, din care 88 faze pentru producţia de aparataj hidraulic şi panouri hidraulice şi 33 faze pentru producţia de aparate de măsură şi cîntărit. în perioada trecută din acest an, au fost realizate toate fazele prev_______________________________» (Continuare în pae a dl al ). SEEEJAN