Tribuna Sibiului, ianuarie-martie 1987 (Anul 39, nr. 9150-9224)

1987-01-03 / nr. 9150

iul uui familie muncitorească Atmosferă sărbătorească de bucurie şi satisfacţie la cantina de la „Independenţa II“. Şi-au dat întîlnire aici pentru a trece împreună pragul noului an, 300 de oameni ai muncii de la această prestigioasă întreprindere economică sibiană, încercînd cu toţii — între marile satisfacţii ale anului 1986 — aşa după cum ne mărturisea directorul general al întreprinderii, Mihai Găldeanu, tonifiantul sentiment al participării la construcţia marilor obiective economico-sociale ale ţării, precum şi pe acel al marilor răspunderi ce le revin pentru materializarea obiectivului prioritar al anului 1987 — producerea şi livrarea de utilaje pentru centrala atomo-nucleară. Un meniu bogat şi variat asigurat de colectivul cantinei (responsabil de cantină Dan Stroie şi bucătar Dan Cîrciumăriuc), o foarte bună prestaţie muzicală a formaţiei Panoramic, excelente momente de autentică artă populară oferite de o formaţie de dansatori şi de grupul folcloric al întreprinderii, alte surprize au conturat cadrul unui revelion plăcut, desfăşurat intr-o atmosferă de familie muncitorească. Reporterul şi fotoreporterul mărturisesc că au fost copleşiţi de acea căldură neostentativă, de bucuria sinceră de a primi oaspeţi, discuţiile înfiripîndu-se firesc, de parcă ne-am fi cunoscut dintotdeauna. Am solicitat cîteva gînduri, în prag de an nou şi imediat după trecerea la 1987, cîtorva participanţi la revelionul muncitoresc de la „Independenţa“: • subinginer loan Vecerdea, de la cazangerie: „Sunt mîndru că în 1986 am lucrat la unul din marile obiective sociale ce se construiesc la Bucureşti — Casa Republicii. Intîmpin Anul Nou, împreună cu colegii mei de muncă, cu hotărîrea de a munci mai bine, mai temeinic, de a creşte eficienţa activităţii noastre la fiecare loc de muncă“. Gheorghe Popa, maistru principal la turnătorie: „Mă aflu încă sub puternica impresie a Mesajului de Anul nou adresat naţiunii de către secretarul general al partidului, preşedintele Românei socialiste, tovarăşul Nicolae Ceauşescu. Sunt mîndru că în aprecierile privind împlinirile economice ale anului 1986 este înglobată şi munca colegilor mei şi a mea, aşa după cum mă simt profund mobilizat la materializarea exemplară a sarcinilor celui de al II-lea an al cincinalului, a chemărilor subliniate în mesaj. Sunt conştient că va trebui să facem mai mult în special pe linia creşterii accentuate a producţi.lian Fălămaş, Ub echipă la sculărie: „An Uav/OO a însemnat pentru noi darea în folosinţă a noului sediu al sculăriei, o adevărată bijuterie, fapt ce ne mobilizează în anul în care am intrat deja la o activitate la parametri calitativ superiori. Am urmărit cu deosebit interes, împreună cu toţi participanţii la revelionul nostru, cuvîntarea tovarăşului Nicolae Ceauşescu şi am reţinut, din nou, atenţia pe care o acordă problemelor vieţii, internaţionale. Iată de ce primul meu gînd pentru anul 1987 este un gînd de pace pentru toate popoarele lumii. De asemenea, îmi doresc noi succese împreună cu formaţia de dansuri din care fac parte şi o echipă de fotbal — Inter — în divizia A“. • Ilie Basarabă, maistru prelucrător, secretarul organizaţiei de bază P.C.R. nr. 11: „Anul 1986 mi-a adus două depline satisfacţii — secţia în care lucrez a ocupat locul I pe întreprindere, iar băiatul meu a reuşit la facultate, în ce priveşte anul 1987, cred că el trebuie să fie pentru noi un an decisiv , în bătălia pentru calitate şi eficienţă, aşa după cum ne-a cerut-o şi în Mesajul de Anul nou secretarul general al partidului, tovarăşul Nicolae Ceauşescu“ • Florin Truţescu, S.U.M.: „Dind curs chemărilor adresate de secretarul general al partidului, tovarăşul Nicolae Ceauşescu, şi cu prilejul Mesajului de Anul nou, colegii mei şi cu mine sîntem hotărîţi să ne îndeplinim exemplar sarcinile la intern şi export, să facem noi paşi pe calea realizării unei activităţi la cei mai înalţi parametri de calitate, să întărim autoconducerea şi autogestiunea muncitorească“. CUv. A* '.1 -eu hotărîrea ferma ut'a ma afla în primele rinduri ale bătăliei pentru îndeplinirea hotărîrilor Congresului al XIII-lea al partidului. Anul 1987 va însemna, de asemenea, pentru noi tinerii un nou prilej de mobilizare pe frontul construcţiei socialiste, dorind să omagiem prin faptele noastre de muncă cea de - a 65-a aniversare a Uniunii Tineretului Comunist“. • Caius Tomiţă, I.P.A.S.: „în primul rînd, „La mulţi ani“ tuturor tinerilor din ţară! Sunt sigur că noul an ne va aduce şi noi izbînzi, iar contribuţia tineretului la acestea va fi mai relevantă“. Să mai adăugăm, în încheiere, contribuţia la buna desfăşurare a revelionului tineretului a unui colectiv de la restaurantul „Dunărea“, unitate a I.C.S.A.P. Sibiu — bucătarul loan Isarie, ospătarii Nicolae Motronea, Mihai Baba, Mircea Todor, Ioan Nartea și Aleman Giurcoi — sub conducerea șefei de unitate Maria Popa. Revelionul tineretului Aşa cum era de aşteptat, exuberanţa tinerească, veselie, antreu, la cumpăna dintre ani la Casa de cultură a ştiinţei şi tehnicii pentru tineret. Instituţia şi directorul acesteia, Marcel Apostolache, s-au dovedit buni amfitrioni, ca de altfel şi în anii precedenţi. Discuţia cu cîţiva dintre tinerii participanţi la revelion s-a înfiripat firesc, c ei răspunzînd cu mulţi spontaneitate întrebării noastre „Cu ce gînduri păşiţi în noul al“. • Cecilia Ciorogariu, cooperativa „îmbrăcămintea“ Sibiu: „Un an mai rodnic, mai plin de bucurii şi care să nu ne îmbâtrînească deloc. Un an în care noi, tinerii, să răsplătim mai deplin investiţiile de încredere făcute ,de partid, de mult iubitul şi stimatul, nostru conducător, tovarăşul Nicolae Ceauşescu, în tînăra generaţie“. • Elena Tănase, întreprinderea textilă „Dumbrava“. „Particip La Casa armatei condiţiile create pentru această tradiţională sărbătoare au fost de nota maximă. La această frumoasă şi reuşită sărbătoare am consemnat, şi de această dată, contribuţia bucătarului şef N. Lupu (şi a trupei sale — Maria Isailă, Elena Lupu şi Paul Buboi), care cu imaginaţie, ingeniozitate şi rafinament au pregătit un meniu ales, adevărată emblemă pentru calităţile lor în arta culinară. La rindul său, barmanul Gheorghe Nichita şi-a etalat şi el strădaniile şi deprinderile la eforturile celorlalţi colegi reuşind să dea satisfacţie deplină tuturor preferinţelor şi poftelor. Servirea la mese a fost făcută de către ospătarii Mihaela Drăguţ, Ion Păcurar, Nicu Mărunţelu, Ion Enciu, Constantin Ban, Viorel Isăilă, Sandu Stănilă, Ion Lemnăşan, Miron Gorcea şi fraţii Gheorghe şi Mihai Hadăr, sub conducerea şefului de sală Ion Mihăilă. Tot cu notă maximă a fost cotată şi formaţia de muzică condusă de plutonierul Nicolae Pleşa. Am lăsat în finalul acestor însemnări de la tradiţionala sărbătoare desfăşurată în saloanele Casei armatei două nume, I. Nedelcu şi Tică Stănişor, care şi de această dată au făcut totul pentru organizarea revelionului la cele mai înalte cote ale calităţii. * V. Reportaje realizate de Octavian RUSU 7. V. NEGHINA Foto: Fr. MSS 4 febfiteM**K:ü de buciHW^tffldWti^díffiue U. N. T. Sibiu - ospitalitatea la ea acasă Peste 4 000 de oameni ai muncii din Sibiu şi 11 judeţe ale ţării au sărbătorit trecerea în noul an ca oaspeţi ai Oficiului judeţean de turism. La dispoziţia acestora — pentru noaptea de revelion şi pentru celelalte zile de sejur turistic — au fost puse 7 tone de carne de porc, 3 tone carne pasăre, 2 tone carne vînat, importante cantităţi de peşte, brînzeturi, vinuri soiuri pure, struguri, portocale şi mere. Petrecerea revelionului a fost ambientată cu reuşite şi adecvate programe artistice, iar la Casa Turiştilor din Păltiniş cu programul clubului de vacanţă. • Restaurantul „Continental“. 400 de cetăţeni din Piteşti, Ploieşti, Constanţa, Tulcea şi Bucureşti au apreciat eforturile depuse de cei doi reputaţi maeştri în arta culinară, Ioan Nicula şi Ioan Iîortopeţ, de cofetăresele Sofia Cîlniceanu şi Ileana Pop, precum şi serviciul ireproşabil asigurat de personalul restaurantului bine condus de şefii de unitate Vasile Sas şi Nicolae Jitaru, ajutaţi de şefii de sală, Gheorghe Cîlniceanu, Ioan Frăţilă şi Savu Popa. • Cabana „Valea Aurie“. Şi în acest an Ioan Ileus şi Aurelia Bica, împreună cu bucătarul Nicolae Meţiu şi ospătarii Ioan Lungu şi Simion Popenţa au reuşit să asigure un revelion plăcut, tineresc, antrenant, cu un meniu unanim apreciat. • Barul de zi „Bulevard“. Cei 125 de ux -ui petrecut aici. Foarte apreciate preparatele de bar, precum şi antrenantele concursuri distractive. Cei doi barmani, Ionel Strejan şi Bernhard Burgsthaler, împreună cu colectivul, au trecut cu succes un nou examen de capacitate şi probitate profesională. • Casa Turiştilor, Păltiniş. Multă veselie, tinereţe, antreu şi voie bună la Casa turiştilor din Păltiniş. Şi de această dată, Dumitru Bischin şi-a reconfirmat reputaţia de amfitrion desăvîrşit. I.C.S.A.P. Sibiu a organizat petrecerea revelionului în 17 unităţi, din care 4 cantine, oferind aleasă găzduire la preţuri accesibile, unui număr de 2 440 oameni ai muncii din Sibiu. Masă bogată, oe la care nu au lipsit specialităţile — curcan, mistreţ, căprioară, păstrăvi — alături de produsele tradiţionale, toate stropite cu Muscat-Ottonel, Traminer sau alte vinuri din podgorii renumite. Toată carnea de porc necesară acestui eveniment a fost obţinută din gospodăria anexă proprie La restaurantele „Transilvania“ şi „Sibiul Nou“ s-au desfăşurat atractive programe artistice. • Restaurantul „Sibiul Nou“, 150 de persoane, covârşitoarea lor majoritate din acest cartier muncitoresc sibian, au trecut in anul nou fiind oaspeţii şefului de unitate Petre Lazăr, ai maestrului în arta culinară Alexandru Băcilă, ai ospătarilor Ioan Rociu, George Balea şi Florin Crăciun și ai colegilor lor. La loc de frunte în ierarhia aprecierilor s-au situat gustările montate, precum și friptura asortată, cu coșuri de legume. I. C. S.A. A. P. Mediaş în 5 restaurante şi la cantinele „Emailul roşu“, „Automecanica“, „Tîrnava“ şi „I.C.S.A.A.P.“ lucrătorii întreprinderii de resort medieşene au dat o nouă probă a hărniciei şi competenţei lor. Aici au fost puse la dispoziţia consumatorilor — între altele — 2 tone carne de porc, 2 000 sticle de pepsi, 2 200 sticle de bere şi un bogat şi variat sortiment de vinuri din soiuri pure. Programele artistice au fost asigurate de trei formaţii artistice, din rindul cărora s-a detaşat „Acustic“, condusă de Geza Horvath. La buna pregătire şi succesul revelioanelor medieşene şi-au adus contribuţia în mod deosebit maeştrii în arta culinară Nicolae Ghica, Ioan Busuioc, bucătarul specialist Gustav Binder, păţise- ULUpc digibil .---- * in I.U.IJKA judeţeană a concursului profesional, şi şefii de unitate Gheorghe Georgescu (Tîrnava), Vasile Pop (Păltiniş) şi Ioan Bucur (Vitrometan). UJECOOP Sibiu a organizat revelioane în 39 de unităţi din centrele muncitoreşti Avrig-Mîrşa, Orlat şi Tălmaciu, oraşele Agnita şi Dumbrăveni, precum şi la sate, fiind gazdă ospitalieră a peste 2 000 de locuitori ai judeţului cărora le-a pus la dispoziţie 1,5 tone carne de porc, 1,5 tone preparate din carne, 200 kg icre, carne de pasăre, produse de cofetărie, băuturi alese etc. De remarcat că 80 la sută din necesarul de marfă a provenit din gospodăriile anexă. Revelioane foarte reuşite au fost găzduite de restaurantul „Dacia“ din Agnita, al cărui colectiv a ocupat locul I pe ţară între unităţile de alimentaţie publică ale Centrocoop, Fintîniţa haiducului, restaurantele din comunele Miercurea şi Sălişte. La slí nă (p. • Re ţară! popula senulu leidost Copii portaj, gheaţă muzici • Tar de tun poetic, circuli pentru Muzică nească (color) interni Teleju bencic 1940 ( lor). 2' ticcc muzici jurnal. zx SIB1 „Sindic orele 17: 19 coman grea“, 14 și l! 17 spt abonat „Ceare, cer cătoari 17; 19, 11: 13 tul ff denfa: linia î rii, orc MED gresul: mută 11: 13. Centrai te înce 13: 15 Caragi, zăpadă 16: 18. CISIS vansa“. 19. AGN trulea barcade- 17; 19. DUM „Raidurele 10 COPS „Profet ardrien și 18. «SteJ^dJKuSS OCN fi „Clipa rele 17 APOI „Căutăt două sași 19. Tele Agent 1 11 57. Decoia Autog 3 43 55. C.FH. 1 14 50. Pomp. Salvat Et Metec, viciu, I aprecia;se va r. rul va Local v tul va Sin ves vîntul ’ spulberi lind zărâturile fi cupri și —2 g maxime grade. 2 tinis mi iar la 1 cm.