Tribuna Sibiului, iulie-septembrie 1987 (Anul 39, nr. 9302-9380)

1987-07-01 / nr. 9302

ORGAN AL COMITETULUI JUDEŢEAN SIBIU AL P.C.R. ŞI AL CONSILIULUI POPULAR JUDEŢEAN Anul XXXIX, nr. 9 302 • Miercuri, 1 iulie 1987]i 4 pagini, 50 bani •_ ______10______________________________ Sub, semnul angajării ferme de a transpune în fapte indicaţiile şi orientările tovarăşului NICOLAE CEAUŞESCU, întîmpinînd cu rezultate de prestigiu Conferinţa Naţională a partidului, ieri a avut loc MAUS COMITHUIUI JUDEŢEAN DE PARTID Ieri, la Casa de cultură a sindicatelor din Sibiu s-au desfăşurat lucrările plenarei Comitetului judeţean de partid, la care au participat, ca invitaţi, secretarii comitetelor de partid din oraşe, comune şi din întreprinderi, conducători ai unităţilor economice, activişti de partid, de stat, ai organizaţiilor de masă şi obşteşti, preşedinţii cooperativelor agricole de producţie. Tovarăşa Elena Mae, membru supleant al Comitetului Politic Executiv al C.C. al P.C.R., prim-secretar al Comitetului judeţean de partid, a supus aprobării plenarei următoarea ordine de zi: 1. Raport privind preocuparea Comitetului judeţean, a organelor şi organizaţiilor de partid, a consiliilor oamenilor muncii pentru aplicarea in viaţă a indicaţiilor date de tovarăşul Nicolae Ceauşescu, secretar general al partidului, la şedinţele Comitetului Politic Executiv al C.C. al P.C.R. şi la recenta plenară comună a Consiliului Naţional al Oamenilor Muncii şi Consiliului Suprem al Dezvoltării Economice şi Sociale, în vederea realizării indicatorilor de eficienţă şi aplicării ferme a principiilor autoconducerii muncitoreşti, autogestiunii şi perfecţionarea mecanismului economico-financiar, programul de măsuri privind îmbunătăţirea muncii in acest domeniu. 2. Raport privind modul în care au acţionat organele şi organizaţiile de partid, organele agricole judeţene şi conducerile unităţilor pentru pregătirea şi declanşarea campaniei agricole de vară. 3. Raport privind activitatea desfăşurată de biroul Comitetului judeţean de partid pentru înfăptuirea acţiunilor şi măsurilor prevăzute, de la plenara din februarie 1987 pină in prezent. 4. Raport din partea tovarăşului Kiriş Ioan, asupra modului in care îşi îndeplineşte sarcinile ca membru al Comitetului judeţean de partid. 5. Probleme organizatorice. Raportul la primul punct al ordinii de zi a fost prezentat de tovarăşul Gheorghe Popescu, secretar al Comitetului judeţean de partid. In raport s-a subliniat importanţa deosebită ce o au, în viaţa social-politică şi economică a ţarii, evenimentele desfăşurate în cursul săptămînii trecute, marcate ca moment de vîrf prin cuvîntarea tovarăşului Nicolae Ceauşescu, secretar general al partidului, care constituie un program concret şi mobilizator de acţiune pentru perfecţionarea în continuare a muncii în toate domeniile şi sectoarele de activitate, în vederea realizării, exemplare a planului pe acest an şi întregul cincinal, potrivit hotărîrilor adoptate de Congresul al XIII- lea al partidului. Au fost puse în evidenţă realizările obţinute de colectivele de oameni ai muncii din judeţul nostru,in diferite sectoare economico-sociale, ca urmare a unei activităţi mai susţinute a organelor şi organizaţiilor de partid, de masă şi obşteşti, a consiliilor oamenilor muncii în promovarea cu mai multă consecvenţă a autoconducerii şi autogestiunii. După ce au fost concretizate rezultatele obţinute pe ansamblul economiei judeţului, în cele cinci luni ale anului în curs, privind depăşirea prevederilor de plan la 25 produse fizice ce prezintă importanţă deosebită pentru economia naţionala, creşterea faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut a exportului pe baza declaraţiilor vamale, depăşirea planului la indicatorul producţia marfă vîndută şi încasată, obţinerea unor însemnate economii de metal, combustibili şi energie electrică, s-au subliniat succesele deosebite obţinute, în primul an al cincinalului, de colectivele care au ocupat locuri fruntaşe în întrecerea socialistă, cărora le-au fost conferite înalte distincţii ale Republicii Socialiste România. In continuare, raportul prezentat în faţa plenarei a trecut la analiza concretă, aprofundată a situaţiei existente în ceea ce priveşte nivelul realizării indicatorilor economico-financiari in profil teritorial, analiză efectuată intr-un accentuat spirit critic şi autocritic, potrivit exigenţelor formulate de secretarul general al partidului, tovarăşul Nicolae Ceauşescu. S-a subliniat faptul că, raportîndu-ne la prevederile de plan, bilanţul rezultatelor obţinute nu reflectă potenţialul real tehnic, material şi uman de care dispune economia judeţului. Aceasta, întrucît sunt restante la o serie de produse fizice urmărite operativ pe plan central, planul la export nu a fost îndeplinit, iar realizările înregistra(Continuare în pag. a IlI-a) . Dornici de a pătrunde în tainele chimiei, de a-şi insuşi cit mai temeinic cunoştinţele primite in orele de curs, elevii de la Liceul industrial „Carbosin" Copşa Mică petrec o bună parte din timpul afectat acestei discipline in laboratoarele bine utilate ale acestei unităţi şcolare Foto: Fred MSS TOVARĂŞUL NICQLAE CIAISESCU , - a primit pe Georges Haoui, secretar general al C.C. al Partidului Comunist Libanez Tovarăşul Nicolae Ceauşescu, secretar general al Partidului Comunist Român, preşedintele Republicii Socialiste România, a primit, marţi, pe Georges Haoui, secretar general al Comitetului Central al Partidului Comunist Libanez, care efectuează o vizită in ţara noastră, la invitaţia C.C. al P.C.R. • In timpul întrevederii au fost evidenţiate relaţiile de prietenie şi colaborare dintre Partidul Comunist Român şi Partidul Comunist Libanez, relevîndu-se contribuţia acestora laextinderea şi întărirea conlucrării dintre ţările şi popoarele noastre. Au fost abordate de asemenea, o serie de probleme ale vieţii internaţionale. In acest cadru, secretarul general al partidului nostru a evidenţiat necesitatea intensificării eforturilor pentru a se ajunge cit mai rapid la depăşirea actualei situaţii din Iaban, pentru retragerea totală şi imediată a forţelor israeliene de pe teritoriul libanez, pentru a se pune capăt oricărui amestec în treburile interne ale acestei ţări şi pentru a se găsi calea care să ducă la o largă colaborare a tuturor forţelor politice, pentru asigurarea unităţii poporului libanez, a independenţeişi libertăţii sale. Sesiunea Consiliului popular judeţean Ieri, a avut loc a X-a sesiune ordinară a Consiliului popular judeţean. Lucrările sesiunii au fost conduse de tovarăşa Elena Nae, membru supleant al Comitetului Politic Executiv al C.C. al P.C.R., primsecretaral Comitetului judeţean de partid, preşedintele Comitetului executiv al Consiliului popular judeţean. Au participat deputaţi ai M.A.N. din circumscripţiile electorale ale judeţului Sibiu, deputaţi judeţeni, primari de municipii, oraşe şi comune, conducători de unităţi economicosociale. Sesiunea a adoptat în unanimitate următoarea ordine de zi: 1. Raport privind preocuparea organelor locale ale administraţiei de stat, a întreprinderilor şi unităţilor judeţene de profil, pentru diversificarea, modernizarea şi rentabilizarea producţiei bunurilor de consum şi prestarilor de servicii în cadrul activităţilor productive şi de industrie mică, potrivit cerinţelor, precum şi pentru organizarea şi dezvoltarea activităţii de creştere şi îngrăşare a animalelor în microferme; Proiect de hotărîre privind măsuri pentru realizarea integrală a sarcinilor in aceste domenii; 2. Proiect de hotărîre privind măsurile pentru îmbunătăţirea activităţii comitetelor şi birourilor executive ale consiliilor populare şi a organelor de conducere colectivă din întreprinderile si instituţiile social-culturale, în vederea intăririi autoconducerii muncitoreşti, a autogestiunii economice şi asigurării autofinanţării din venituri proprii; 3. Analiza cu privire la modul de soluţionare a propunerilor, sesizărilor, reclamaţiilor şi cererilor oamenilor nunţii, exprimate prin scrisori şi audienţe, in perioada semestrului 1 1987; 4. Proiect de hotărîre privind ratificarea unor decizii ale Comitetului executiv al Consiliului popular al judeţului Sibiu; 5. Proiect de hotărîre privind atribuirea de denumiri unor străzi din localitatea Mîrşa — Avrig şi noului magazin universal din municipiul Mediaş; 6. informare privind stadiul de îndeplinire a sarcinilor consiliilor populare municipale, orăşeneşti şi comunale de preluare a materialelor refolosibile de la populaţie şi de recoltare şi predare la fondul de stat a plantelor medicinale şi aromate din flora spontană pe anul 1987; 7. Raportul tovarăşilor Ovidiu Cacoveanu şi Cornel Han, deputaţi în Consiliul popular judeţean, asupra activităţii desfăşurate in această calitate. După prezentarea raportului comun de avizare al comisiilor permanente, s-a trecut la dezbaterea pe marginea documentelor aflate la ordinea de zi. Au luat cuvîntul tovarăşii Ioan Scărlătescu, Simion Goia, Simion Stoichiţă, Eugenia Leonhard, Willhelm Konnerth, Gheorghe Bunea, Nicolae Spătar, Ioan Anghelina, Alexandru Circo, Maricica Muntean, Şerban Şerban, Gheorghe Presecan şi Dumitru Băzărea. în domeniile analizate, sesiunea a adoptat hotărîri şi măsuri corespunzătoare, menite să determine îmbunătăţirea activităţii consiliilor populare, a comitetelor şi birourilor executive ale acestora, să sporească tot mai mult contribuţia tuturor factorilor la realizarea obiectivelor pri(Continuare în pag. a Ill-a) I Adunarea festivă consacrată „Zilei învăţătorului“ Marţi, 30 iunie, Casa de cultură asindicatelor din Sibiu a găzduit adunarea festivă dedicată „Zilei învăţătorului“, semnificativă sărbătoare a slujitorilor şcolii, minunat prilej al educatorilor, învăţătorilor şi profesorilor de a-şi reafirma deplina adeziune la politica internă şi externă a partidului şi statului nostru, profunda stimă, respectul şi ataşamentul faţă de politica înţeleaptă, ştiinţifică, clarvăzătoare a secretarului general al partidului, tovarăşul Nicolae Ceauşescu, ctitorul şcolii româneşti contemporane, faţă de ilustra şi prodigioasa activitate a tovarăşei academician doctor inginer Elena Ceauşescu, strălucit om politic şi savant de largă recunoaştere internaţională, preşedintele Consiliului Naţional al Ştiinţei şi Invăţămîntului.Materialul prezentat de tovarăşa Ana Nicolau, inspector general al Inspectoratului şcolar judeţean, a scos în evidenţă, pe larg, modul în care învăţămintul sibian a răspuns, în anul 1986/1987 minunatelor condiţii create şcolii româneşti de către partidul şi statul nostru, subliniind prestigioasele rezultate obţinute pe linia materializării triadei învăţământ — cercetare — producţie, cele din domeniul muncii politico-educative, de formare şi modelare multilaterală a tinerei generaţii, de făurire a omului nou, constructor liber, demn şi conştient al socialismului şi comunismului pe pămîntul patriei. In continuare, profesorul Aurel Cornea, reprezentant al Ministerului Educaţiei şi învăţămîntului şi al sindicatelor din învăţămînt a dat citire Salutului M.E.I. adresat personalului didactic, moment semnificativ pentru stima şi preţuirea deosebită de care slujitorii şcolii se bucură din partea întregii societăţi. Au urmat apoi momente emoţionante de omagiu şi apreciere: acordarea unor scrisori de mulţumire celor 86 cadre didactice care urmează să se pensioneze cu data de 1 septembrie, decernarea, unui număr de 51 cadre didactice, a titlului deeducator, învăţător şi profesor evidenţiat, a diplomelor de onoare ale Consiliului Naţional al Organizaţiei Pionierilor şi ale Comitetului Central al Uniunii Tineretului Comunist. Cei care au luat cuvintul, în continuare, exprimind mulţumirile sincere pentru aceste reprezentative momente omagiale, s-au referit la nobila misiune de dascăl şi la înalteleei răspunderi sociale.Luînd cuvintul în cadrul adunării, tovarăşul Grigore Beldean, secretar al Comi-I (Continuare în pag a II-a) •