Tribuna Sibiului, iulie-septembrie 1987 (Anul 39, nr. 9302-9380)

1987-09-15 / nr. 9367

ORGAN AL COMITETULUI JUDEŢEAN SIBIU AL P.C.R. ŞI AL CONSILIULUI POPULAR JUDEŢEAN Anul XXXIX, nr. 9 367 Marţi, 15 septembrie 1987 4 pagini, 50 bani Vizita de lucru a tovarăşului NICOLAE CEAUŞESCU, împreună cu tovarăşa ELENA CEAUŞESCU, in unităţi economice, agricole şi de invăţămint din judeţul Cluj Tovarăşul Nicolae Ceauşescu, secretar general al Partidului Comunist Român, preşedintele Republicii Socialiste România, împreună cu tovarăşa Elena Ceauşescu, a început luni, 14 septembrie, o vizită de lucru în unităţi economice, agricole şi de învăţămînt din judeţul Cluj. Noua intilnire a secretarului general al partidului cu făuritorii de bunuri materiale şi spirituale a prilejuit o analiză cuprinzătoare a modului cum au fost realizate sarcinile de plan pe perioada care a trecut din acest an, stabilindu-se direct, la faţa locului, măsurile ce se impun a fi luate pentru îndeplinirea, în cele mai bune condiţii, a prevederilor pe 1987 şi pe întregul cincinal, a obiectivelor stabilite de Congresul al XIII-lea al Partidului Comunist Român. In această primă zi a vizitei, premergătoare deschiderii anului de învăţămînt, au fost, examinate, totodată, rezultatele dobîndite în cadrul procesului instructiv-educativ şi direcţiile principale de acţiune în vederea creşterii calităţii acestuia, intensificării muncii de formare a unor specialişti cu înaltă pregătire profesională, constructori ai socialismului şi comunismului. Tovarăşul Nicolae Ceauşescu şi tovarăşa Elena Ceauşescu au fost întimpinaţi, şi de această dată, pe întreg parcursul vizitei, cu multă căldură şi însufleţire de locuitorii judeţului. Prin puternice aplauze, urale şi aclamaţii, miile de oameni ai muncii, elevi şi studenţi au dat expresie sentimentelor de neţărmurită dragoste, profundă preţuire şi aleasă recunoştinţă faţă de secretarul general al partidului, preşedintele Republicii, tovarăşul Nicolae Ceauşescu, pentru grija statornică ce o poartă înfloririi necontenite a judeţului lor şi a tuturor judeţelor ţării, ridicării scumpei noastre patrii pe culmi tot mai înalte de progres şi civilizaţie, creşterii prestigiului României socialiste în lume. La vizită participă tovarăşii Emil Bobu, Ion Dincă, Nicu Ceauşescu, Silviu Curticeanu. Tovarăşul Nicolae Ceauşescu şi tovarăşa Elena Ceauşescu au fost salutaţi, cu deosebit respect, la sosirea pe aeroportul din apropierea localităţii Gîmpia Turzii, de primul secretar al Comitetului judeţean Cluj al P.C.R., Ioachim Moga. O formaţiune alcătuită din membri ai gărzilor patriotice şi detaşamentelor de pregătire a tineretului pentru apărarea patriei a prezentat onorul. Pionieri şi şoimi ai patriei, tinere şi tineri au oferit buchete de flori. In uralele şi aclamaţiile celor prezenţi, tovarăşul Nicolae Ceauşescu şi tovarăşa Elena Ceauşescu au luat loc la bordul elicopterului prezidenţial, îndreptîndu-se spre Combinatul metalurgic din Cîmpia Turzii. Pe platforma din incinta unităţii, unde a aterizat elicopterul prezidenţial, tovarăşul Nicolae Ceauşescu şi tovarăşa Elena Ceauşescu au fost întimpinaţi cu căldură de numeroşi muncitori şi muncitoare, de membri ai consiliului de conducere al combinatului. Erau prezenţi Marin Enache, ministrul industriei metalurgice, membri ai conducerii centralei industriale de resort, reprezentanţi ai organelor locale de partid şi de stat. In centrul dialogului tovarăşului Nicolae Ceauşescu cu metalurgiştii din Cîmpia Turzii au stat probleme de deosebită importanţă şi actualitate; stabilirea măsurilor şi a căilor de creştere, în continuare a eficienţei întregii activităţi a combinatului, de sporire şi diversificare a producţiei, îndeosebi a celei destinate exportului, de diminuare a consumurilor specifice de materii prime şi materiale. Vizitînd unele sectoare importante ale combinatului — oţelăria electrică nr. 1, secţiile de electrozi inoxidabili pentru sudură şi de cabluri din oţel şi trăgătoria de sîrme din oţeluri speciale —■, secretarul general al partidului a urmărit cu atenţie unele faze ale fluxului tehnologic, s-a interesat de eficienţa procedeelor folosite, de calitatea produselor. Apreciind rezultatele obţinute, tovarăşul Nicolae Ceauşescu a cerut să se examineze posibilităţile de modernizare în continuare a combinatului, de creştere a producţiei de oţeluri superioare şi diversificarea mai largă a produselor, pentru valorificarea mai bună a metalului şi crearea unor posibilităţi din ce în ce mai mari pentru export. In acest sens, secretarul general al partidului a indicat să se elaboreze un program special pentru creşterea cu 50 la sută a producţiei în cadrul capacităţilor existente, fără construcţii noi, pe baza dotării combinatului cu noi utilaje şi maşini moderne care să asigure o sporire continuă a productivităţii muncii, a eficienţei întregii activităţi. S-a indicat, de asemenea, să se intensifice acţiunile de recuperare a căldurii în oţelării, la laminoare, în celelalte sectoare calde ale combinatului. Pe parcursul vizitei, tovarăşul Nicolae Ceauşescu a discutat cu oţelari şi metalurgişti despre problemele producţiei, ale îndeplinirii sarcinilor de plan, s-a interesat de condiţiile lor de muncă şi de viaţă. La încheierea vizitei, membrii conducerii combinatului au adresat secretarului general al partidului calde mulţumiri pentru vizită, pentru recomandările date şi cu acest prilej, angajîndu-se, în numele oamenilor muncii de aici, de a le transpune neabătut în practică, pentru a-şi aduce astfel o contribuţie sporită la dezvoltarea economiei naţionale, la progresul multilateral al ţării. Dialogul de lucru al secretarului general al partidului cu oamenii muncii din agricultura judeţului Cluj s-a desfăşurat la Staţiunea de cercetări agricole din Turda. La sosire, tovarăşul Nicolae Ceauşescu şi tovarăşa Elena Ceauşescu au fost salutaţi de lucrătorii acestei cunoscute unităţi de cercetare agricolă. Erau prezenţi Gheorghe David, ministrul agriculturii, Tiberiu Mureşan, preşedintele Academiei de Ştiinţe Agricole şi Silvice, reprezentanţi ai organelor locale de partid şi de stat, ai Direcţiei agricole judeţene. Secretarul general al partidului este informat de gazde (Continuare în pag. a IlI-a) Cu prilejul vizitei de lucru in judeţul Cluj a tovarăşului Nicolae Ceauşescu, secretar general al Partidului Comunist Român, preşedintele Republicii Socialiste România şi al deschiderii anului de învăţămînt 1987-1988, astăzi va avea loc în municipiul Cluj-Napoca o adunare populară pe care posturile de radio și televiziune o vor transmite direct, în jurul orei 10:00. Tovarăşul NICOLAE CEAUŞESCU, împreună cu tovarăşa ELENA CEAUŞESCU, s-a întîlnit cu membrii Biroului Comitetului judeţean Cluj al P.C.R. Tovarăşul Nicolae Ceauşescu, secretar general al Partidului Comunist Român, preşedintele Republicii Socialiste România, împreună cu tovarăşa Elena Ceauşescu, s-a întîlnit, luni seara, cu membrii Biroului Comitetului judeţean Cluj al P.C.R. In cadrul şedinţei, porninduse de la concluziile analizelor efectuate, în cursul zilei, in unităţi de producţie, de cercetare şi învăţămînt, au fost examinate căile şi modalităţile concrete prin care judeţul Cluj poate să-şi îndeplinească. In bune condiţii, importantele sarcini ce îi revin din planul pe anul 1987 şi pe întregul cincinal, din documentele Congresului al XIII-lea al P.C.R. Învăţămîntul sibian — sub semnul calităţii şi eficienţei Deschiderea noului an şcolar — sărbătoare tradiţională a şcolii româneşti — constituie pentru cadrele didactice şi pentru elevi un minunat prilej de a exprima sentimentele de profundă recunoştinţă şi înaltă mîndrie patrioti- că faţă de măreţele împliniri ale „Epocii Nicolae Ceauşescu“, perioadă, în care, ca şi în celelalte domenii de activitate, ştiinţa, învăţămîntul şi cultura au cunoscut o puternică înflorire. Anul şcolar 1987/1988 se deschide sub imperativul importantelor orientări trasate învăţămîntului de documentele Congresului al XIII-lea al partidului, ale primului Congres al Ştiinţei şi învăţămintului, de orientările formulate de secretarul general al partidului, tovarăşul Nicolae Ceauşescu, la cel de-al III-lea Congres al educaţiei politice şi culturii socialiste. In aceste momente dăm glas sentimentelor de profund respect şi recunoştinţă pentru grija permanentă pe care partidul şi statul nostru, personal tovarăşul Nicolae Ceauşescu o acordă dezvoltării şi perfecţionării învăţămîntului de toate gradele, pentru condiţiile create formării viitoarelor cadre de specialişti ai ţării. Ne exprimăm totodată gratitudinea pentru sprijinul de înaltă competenţă acordat invăţămîntului de tovarăşa academician doctor inginer Elena Ceauşescu, om politic şi savant de renume mondial care îndrumă importantele domenii ale progresului societăţii — ştiinţa şi învăţămîntul. In anul şcolar expirat, întregul corp didactic din judeţul Sibiu a fost angajat în realizarea în spirit revoluţionar, cu exigenţă şi dăruire, a sarcinilor ce revin şcolii din orientările şi indicaţiile secretarului general al partidului, tovarăşul Nicolae Ceauşescu, privind ridicarea calităţii procesului de invăţămînt şi educaţie, integrarea organică a acestuia cu cercetarea şi producţia, perfecţionarea pregătirii personalului didactic, îmbunătăţirea metodelor de muncă cu preşcolarii şi elevii în vederea creşterii nivelului de pregătire teoretică şi practică a acestora, corespunzător cerinţelor actuale şi de perspectivă ale judeţului şi economiei naţionale. In unităţile noastre de invăţămînt avem colective didactice capabile să răspundă in continuare comenzii sociale de a asigura educaţia comunistă revoluţionară a pre(continuare in pag. a IV-a) prof. Ana NICOLAU, inspector general al Inspectoratului şcolar al judeţului Sibiu în noul an şcolar 1987/1988 întreprinderea „Drapelul roşu" Sibiu. Calitatea produselor — unul din obiectivele atelierului de confecţionat lenjerie pentru femei - se află permanent în atenţia tinerelor muncitoare Foto: Fred MSS La zi in agricultură Pregătiri intense pentru buna desfăşurare a recoltatului strugurilor şi fructelor Peste puţine zile va intra în actualitate o altă lucrare de o importanţă deosebită: recoltatul fructelor şi strugurilor. Ţinînd seama de acest fapt, am efectuat o documentare la IAJS. Apoldu de Sus pentru a vedea felul în care sunt întrunite condiţiile necesare bunei desfăşurări a acestei activităţi. In primul rînd, se cere menţionat faptul că In acest an strugurii vor trebui recoltaţi de pe mai mult de 400 ha, iar fructele, In speţă merele, de pe 133 ha. Din spusele directorului întreprinderii, Gheorghe Gherman, am desprins faptul că pregătirile sunt practic încheiate, urmind a se intra la recoltat în momentul în care fructele şi strugurii vor ajunge la maturitate. Astfel, s-au asigurat ambalajele — cu execepţia cartoanelor şi hârtiilor —, luindu-se, totodată, măsuri pentru pregătirea mijloacelor de transport. De asemenea, s-a asigurat forţa de muncă, formată în principal din lucrători sezonieri, în ajutorul cărora vor veni un însemnat număr de elevi de la şcolile (Continuare în pag. a IV-a R. KAMI,A