Tribuna Sibiului, ianuarie 1988 (Anul 40, nr. 9460-9484)

1988-01-03 / nr. 9460

e ţările, Mrn-vAi '• tuul ORCAN AL COMITETULUI JUDEŢEAN SIBIU AL P.C.R. ŞI AL CONSILIULUI POPULAR JUDEŢEAN Anul XL, nr. 9 460 Duminică, 3 ianuarie 1983 4 pagini, 50 bani MESAJUL DE ANUL NOU adresat întregului nostru popor, la posturile de radio şi televiziune, de tovarăşul NICOLAE CEAUŞESCU în anul 1987 poporul român a obţinut, sub conducerea partidului nostru comunist, importante realizări în dezvoltarea economico-socială, a parcurs, în condiţii internaţionale grele, o nouă etapă pe drumul ridicării patriei noastre pe noi culmi de progres şi civilizaţie. A avut loc o creştere importantă a producţiei industriale, agricole, în toate domeniile de activitate. Am realizat, de asemenea, un volum important de investiţii. S-au dat în folosinţă noi capacităţi de producţie şi aşezăminte social-culturale. S-au obţinut realizări importante în ştiinţă, invăţămînt, in activitatea culturală — factori importanţi în progresul multilateral al patriei noastre. Conferinţa Naţională a partidului a analizat stadiul actual al dezvoltării societăţii socialiste româneşti şi a elaborat un amplu şi măreţ program de muncă şi luptă în vederea înfăptuirii neabătute a hotărîrilor Congresului al XIII-Iea al partidului, a Programului de făurire a societăţii socialiste multilateral dezvoltate şi înaintare a României spre comunism. De asemenea, in acest an, la 30 decembrie, am aniversat împlinirea a 40 de ani de la înlăturarea monarhiei şi proclamarea Republicii, care a marcat lichidarea orînduirii burghezomoşiereşti, a dominaţiei imperialiste şi trecerea la făurirea orînduirii socialiste în România. , Măreţele realizări obţinute de poporul român în anii construcţiei socialiste — deci şi în primii 2 ani din cel de-al 8-lea cincinal — demonstrează cu puterea faptelor, a realităţilor justeţea politicii partidului nostru comunist, care îşi îndeplineşte cu cinste rolul de forţă conducătoare a întregii naţiuni pe calea edificării celei mai drepte societăţi, a socialismului şi comunismului, încheiem anul 1987 cu importante realizări, dar şi cu o serie de reîmpliniri. Mai multe unităţi economico-sociale au rămas datoare faţă de acest an, avînd multe nerealizări. Pe ansamblu, putem să privim cu satisfacţie şi mîndrie la tot ce am realizat, inclusiv la realizările din ultimii doi ani. Pentru toate aceste remarcabile înfăptuiri, acum, cînd încheiem anul 1987 cu importante (Continuare în pag. a Ill-a) Dragi tovarăşi şi prieteni, Cetăţeni ai Republicii Socialiste România, Semnele bune ale noului an pe traseele focului continuu . Cum este şi firesc, activitatea productivă din unităţile cu foc continuu de pe raza judeţului nu a contenit o clipă nici în noaptea Anului Nou şi nici în zilele ce au urmat zile de odihnă, recneere şi destindere pentru majoritatea dintre noi. Aşadar, începutul de an i-a găsit la datorie pe cei aflaţi în preajma vetrelor cu foc nestins în care se plămădeşte metalul sau sticla. Şi primul raport muncitoresc al anului, creionat de cele cîteva succinte relatări transmise telefonic pe care le consemnăm în rândurile ce urmează, demonstrează că, însufleţiţi de vibrantele îndemnuri şi chemări cuprinse în Mesajul de Anul Nou al tovarăşului Nicolae Ceauşescu, secretar general al partidului, preşedintele Republicii, oamenii muncii de pe traseele focului nestins sunt fermi hotărâţi a-şi situa activitatea şi rezultatele la nivelul cerinţelor şi exigenţelor anului hotărâtor al cincinalului, I.M.M . Copşa Mică. După cum ne-a comunicat ing. Mihai Fazekas, director tehnic, prima zi a anului a fost o „zi foarte bună“. Beneficiind şi de timpul favorabil, oamenii acestei cetăţi a metalurgiei româneşti şi-au făcut din plin datoria, obţinind adevărate recorduri de producţie. Mai exact, în ziua de 1 ianuarie, sarcinile de producţie au fost îndeplinite astfel: furnalul I, producţie de zinc, 108,3 la sută; furnalul 11, tot zinc, 112 la sută; aglomerare — 104,5 la sută (aglomerare I — 108 la sută şi aglomerare II — 103 la sută); plumb rafinat electrolitic — 106 la sută. Întreaga activitate s-a desfăşurat în continuare normal, instalaţiile funcţionînd la parametri ridicaţi. Aprovizionarea tehnico-materială şi transporturile au funcţionat şi ele neîntrerupt, întreprinderea de geamuri Mediaş. In noaptea de Anul Nou s-au aflat la datorie formaţiile conduse de Ioan Tend, loan Cucuiet, loan Boaru şi loan Rusu. Potrivit spuselor inginerului şef al unităţii, ing. Eduard Fiekel, în data de 1 ianuarie (incluzind şi schimbul din noaptea de 31 spre 1) producţia fizică de geam tras a fost depăşită cu 3 000 m.p. Au fost realizate comenzi de export pentru Egipt, Iugoslavia, Turcia şi Cehoslovacia. In schimbul de dimineaţă s-au evidenţiat colectivele conduse de C-tin Manu, Ioan Lăzăroiu, Ioan Rad, Gheorghe Sosa, Francisc Teglas şi loan Blăjan. De remarcat şi activitatea personalului care a asigurat alimentarea cuptoarelor cu gaze naturale şi materii prime. I „Carbosin“ Copşa Mică. ■ La negru de fum au func- I ţionat 3 linii de fabricaţie iar la Stiplex — două. De ‘ fapt, toate instalaţiile teh- I nologice din unitate au • funcţionat normal. A fost | pregătită rezerva funcţiona- . lă pentru negru de itim şi | asigurate echipele de inter- . venţie. Evenimente deosebi- J te nu s-au semnalat. Am ■ (Continuare în pag. a IV-a)^ Uf Bun venit 19881 Cu încredere, satisfacţie şi mîndrie, strîns uniţi în jurul partidului, al secretarului său general, tovarăşul NICOLAE CEAUŞESCU, te vom înălţa prin munca noastră la cote şi mai înalte de progres şi bunăstare 1988 - an hotărîtor pentru îndeplinirea obiectivelor noii revoluţii agrare in agricultura sibiană . Fără îndoială agricultura judeţului Sibiu a cunoscut în anii din urmă profunde transformări, atît în plan cantitativ, cît, mai ales, calitativ, adfivăr confirmat de rezultatele tot mai bune obţinute în cele două sectoare de bază ale sale: vegetal şi animal. Ca rezultat nemijlocit al politicii agrare juste a partidului şi statului nostru, agricultura sibiană — în contextul general al dezvoltării agriculturii româneşti în ansamblul ei — şi-a întărit continuu baza tehnicomaterială, beneficiind de cele mai noi cuceri ale ştiinţei şi tehnicii, de progresul multilateral al societăţii noastre socialiste. Ca urmare a acestui fapt, s-au înregistrat recolte superioare de la an la an, crescând, în acelaşi timp, şi producţiile animaliere. Cu toate acestea, oamenii muncii din această ramură de bază a economiei naţionale sunt conştienţi de faptul că aceste rezultate nu sunt încă pe măsura posibilităţilor lor, că ele nu se ridică la nivelul cerinţelor noii revoluţii agrare. Plecînd de la acest adevăr, în toate unităţile agricole din judeţ asistăm la o activitate complexă pentru a face din (Continuare în pag. a IlI-a) R. KAMLA împlinirile noastre aşezate la temelia sarcinilor viitoare In anul de curînd încheiat, anul jubileului Republicii, producţia marfă realizată de întreprinderea noastră a fost mai mare de 40 de ori în comparaţie cu anul 1950, din care peste 50 la sută a fost destinată exportului, în primii doi ani ai actualului cincinal, productivitatea muncii a crescut cu 30,5 la sută, fapt ce demonstrează că, acţionînd pe această cale, vom asigura înfăptuirea obiectivului stabilit de partid, respectiv dublarea acestui indicator pină în anul 1990. Şi pentru că exportul este un indicator prioritar în această perioadă, abnegaţia şi probitatea profesională a colectivului de oameni ai muncii de la întreprinderea de mănuşi şi ciorapi Agnita sunt materializate prin creşterea acestei producţii de peste 3 ori in cei doi ani ai actualului cincinal. Realizări remarcabile şi deloc uşoare, dacă ţinem seama că exportăm produsele noastre în IX ţări şi avem relaţii cu 32 firme străine (pe ambele relaţii valutare) ale căror pretenţii sunt sporite de la o zi la alta. Desigur, apare fireasca întrebare — cum a fost posibilă o asemenea evoluţie dinamica? Răspunsul se găseşte în activitatea prestigioasă a (Continuare în pag. a IlI-a) Ileana ROGOZAN, secretar al comitetului de partid de la întreprinderea de mănuşi şi ciorapi Agnita revelion *88, la confluenţa anilor, optimism, bună dispoziţie, temeiuri ale unor noi şi rodnice împliniri Ca şi in alte dăţi, în spiritul bogatelor tradiţii ale poporului nostru — tradiţii care marchează încheierea unui an şi începutul celui următor - şi acum, la cumpăna dintre 1987-1988, în judeţul nostru peste 13 000 oameni ai muncii au petrecut revelionul, împreună cu familiile, într-un cadru organizat, la cantinele întreprinderilor, în restaurante, cluburi, cabane, baruri - 100 de localuri pregătite special in acest scop. Peste tot , meniuri bogate, momente vesele, programe artistice susţinute de prestigioase formaţii artistice, jocuri distractive, tombolă un cadru adecvat acestei sărbători neasemuite, în care oamenii petrec, schimbă opinii, leagă prietenii, işi fac urări de sănătate şi succese pentru noul an. La cumpăna dintre ani, in preajma orei 24, toţi au ascultat vibrantul Mesaj de Anul Nou adresat întregii naţiuni de către tovarăşul Nicolae Ceauşescu, hotăriţi să materializeze îndemnurile conducătorului pentru o activitate mai fructuoasă în anul 1988. Relatări de la faţa locului în pagina a II-a. TURISM „Munţii — principalele caracteristici morfologice şi petrografice“ — este tema pe care urmează să o prezinte prof. Victor Volcru-Vedea participanţilor înscrişi la cursul de ghizi de munte — curs organizat de Comitetul judeţean Sibiu al U.T.C. — care va avea loc la Casa de cultură a ştiinţei şi tehnicii pentru tineret, duminică, 10 ianuarie 1988, ora 9.