Tribuna Sibiului, februarie 1988 (Anul 40, nr. 9486-9504)

1988-02-03 / nr. 9486

PROLETAR! DIN TOATA TARIlE, UNIl VAI Suna ORGAN AL COMITETULUI JUDEŢEAN SIBIU AL P.C.R. $1 AL CONSILIULUI POPULAR JUDEŢEAN Anul XL, nr. 9 486 Miercuri, 3 februarie 1988 4 pagini, 50 ban! Spirit revoluţionar, angajare muncitorească in înfăptuirea hotărîrilor Conferinţei Naţionale a partidului Prin munca susţinută a întregului colectiv, rezultate superioare în producţie Întreprinderea mecanică Mîrşa este una dintre unităţile reprezentative ale judeţului Sibiu şi ale industriei construcţiilor de maşini din România. Pe coordonatele actuale, dezvoltarea întreprinderii a demarat în anul 1971, în urma primei vizite în unitate a secretarului general al partidului, tovarăşul Nicolae Ceauşescu. Acest fapt a permis crearea unor sectoare noi de activitate, dotate cu utilaje de mare productivitate, făcînd posibilă introducerea şi promovarea unor tehnologii moderne, precum şi organizarea fabricaţiei în flux. Investiţiile alocate şi eforturile proprii ale colectivului de oameni ai muncii au determinat creşterea capacităţilor de producţie, diversificarea sortimentală şi structurală a fabricaţiei, extinderea exportului prin realizarea de produse competitive pe plan mondial. Astfel, în 1980, faţă de 1960, producţia-marfă a crescut de 11 ori, producţia de autobasculante Diesel de 2,5 ori, iar productivitatea muncii de 3,6 ori, produsele purtînd marca fiind cunoscute şi solicitate în peste 40 de ţări de pe toate continentele. Şi tot aici că mai menţionăm că numai în cincinalul 1971—1975 au fost asimilate şi introduse în fabricaţie nu mai puţin de 81 produse noi, multe dintre ele în premieră naţională. Vizitînd pentru a doua oară întreprinderea, la 17 aprilie 1981, tovarăşul Nicolae Ceauşescu spunea: „Mi-a făcut o impresie deosebită ritmul în care s-a dezvoltat întreprinderea mecanică, calitatea deosebită a produselor care se realizează aici. Felicit locuitorii Mîrşei pentru tot ce au făcut, le doresc multă sănătate, mari succese viitoare şi multă fericire!" Tot atunci secretarul general al partidului cerea să se treacă la fabricarea unor utilaje de mare capacitate pentru şantierele ţării şi bazinele carbonifere. Vizita de lucru efectuată de tovarăşul Nicolae Ceauşescu la Mîrşa în anul 1984, a constituit pentru colectivul întreprinderii un nou imbold pentru realizările viitoare, la ora actuală avînd în nomenclatorul de fabricaţie produse de mare complexitate şi tehnicitate cum sunt: autobasculantele de 27, 55 şi 110 tone Diesel electrică, autospeciale, autotrenuri, remorci şi semiremorci, trailere, buldozere pe şenile, încărcătoare frontale. Tot în urma indicaţiilor tovarăşului Nicolae Ceauşescu s-a trecut cu hotărîre la asigurarea unor condiţii de viaţă optime oamenilor muncii din localitatea Mîrşa, unde, s-au dat în folosinţă sute de apartamente, creşă, grădiniţă, liceu de profil, o bază sportivă modernă cuprinzînd terenuri şi o sală polivalentă, club muncitoresc etc. In acest an hotărîtor pentru înfăptuirea sarcinilor actualului cincinal, colectivul întreprinderii este ferm angajat într-o muncă susţinută pentru a ridica realizările din producţie la cote calitativ superioare, în care scop toate acţiunile întreprinse de consiliul oamenilor muncii vizează, cu precădere, organizarea şi modernizarea producţiei şi a muncii. Un prim rezultat favorabil este depăşirea planului la producţiamarfă cu 5 milioane lei, pe luna ianuarie. ing. Mircea POPESCU, director tehnic Transportul cu troleibuzele - un cîştig...insuficient pus în valoare Cu un lucru sintem cu toţii de acord, şi anume că introducerea transportului cu troleiobuze în municipiul Sibiu reprezintă un real cîştig, că el permite asigurarea unui transport în comun optimizat, că oferă posibilităţi mai bune de deplasare a cetăţenilor municipiului la şi de la locul de muncă, precum şi pentru interese personale sau spre locurile de agrement. Aşa după cum tot cu toţii sîntem de acord că trebuie apreciate cum se cuvine eforturile depuse de colectivul de oameni ai muncii de la I.J.T.L.S. pentru darea în funcţiune în avans a acestor linii de transport în comun, pentru menţinerea lor în stare de funcţionare. Dar — pentru că tot sîntem la capitolul „acord general“ — să menţionăm că, iarăşi, sîntem cu toţii de acord că circulaţia troleibuzelor cunoaşte încă destule sincope şi scurtcircuite nedorite care, pe de o parte ne pun la grea şi nedorită încercare nervii iar, pe de altă parte, conduc la efectuarea unui transport în condiţii mai puţin „urbane“. Iată de ce — onorîndu-ne şi o promisiune faţă de cititori — am întreprins pe parcursul unei mai lungi perioade de timp raiduri, la diferite ore ale zilei, pe cele cinci trasee sibiene de troleibuze. De un real folos, de asemenea, în documentarea noastră ne-au fost şi scrisorile şi vizitele primite la redacţie din partea unor deputaţi, activişti sindicali şi cetăţeni ai oraşului, care ne-au sesizat diferite aspecte vizînd circulaţia troleibuzelor, comportarea personalului de bord, dar şi — lucru care pune în justă lumină obiectivitatea covîrşitoarei majorităţi a celor care ne-au contactat — a publicului călător în relaţiile cu acesta. „Boala“ cea mai gravă de care suferă la această oră transportul cu troleibuze este acuta lipsă de ritmicitate. Un mucalit asemuia mersul troleibuzelor cu tactica lansată de fotbalul olandez: „toţi înainte, toţi înapoi“. Din păcate, cam aşa stau lucrurile. In loc să se asigure o ritmicitate rezonabilă a vehicule(Continuare în pag. IlI-a) Octavian RUSU In imagine: un nou lot de maşini de injecţie, tip M.I. 400, aflate în faza de montaj general la întreprinderea mecanică Sibiu. Foto: Fred MSS Sub gloriosul arc de triumf alEpocii NICOLAE CEAUŞESCU” Iniţiatorul unei politici juste, profund ştiinţifice, in toate domeniile de activitate în viaţa unui popor sunt evenimente de mare reverberaţie, care îşi pun pecetea la însuşi mersul istoriei sale. In dimensiunea şi semnificaţia acestora, se înscrie, cu litere de aur, Congresul al IX-lea al partidului nostru comunist — o strălucită şi crucială piatră de hotar în evoluţia procesului construcţiei socialismului în România şi înaintarea ţării spre comunism. Acum mai bine de 22 de ani, în marele Forum al comuniştilor, întregul partid — exprimînd voinţa unanimă a poporului — făcea o opţiune fundamentală: alegerea în fruntea partidului a tovarăşului Nicolae Ceauşescu, înzestrat cu înalte calităţi de conducător revoluţionar, devotat trup şi suflet patriei, pe care o slujeşte cu exemplară dăruire, cu dorinţa fermă de a o vedea afirmînduse tot mai puternic, liberă şi demnă, în rindul celor mai prospere naţiuni ale lumii. In această glorioasă „EPOCĂ NICOLAE CEAUŞESCU" — caracterizată printr-o activitate constructivă fără precedent, prin înnoitoare transformări socialiste în toate domeniile şi pe întreg cuprinsul ţării —,in fundamentarea şi realizarea uriaşelor înfăptuiri, în deschiderile deosebit de luminoase asupra perspectivei, în conducerea întregii politici a partidului şi statului nostru, rolul secretarului general al partidului şi preşedintele Republicii a fost şi este hotărîtor, de însemnătate excepţională, înfăptuind cu neobosită pasiune revoluţionară şi înflăcărat patriotism marea răspundere cu care a fost investit de partid şi popor, tovarăşul Nicolae Ceauşescu a orientat, în mod pilduitor, forţa şi capacitatea lor de creaţie, determinînd mobilizarea resurselor materiale şi umane ale ţării spre făurirea unei baze tehnicomateriale puternice, moderne, echilibrat structurată şi repartizată pe întreaga geografie a ţării. Sub impulsul gîndirii şi acţiunii secretarului general al partidului au fost descifrate, cu clarviziune, sensurile evoluţiei societăţii româneşti într-o largă perspectivă, au fost aplicate creator, la condiţiile specifice ale ţării noastre, materialismul dialectic şi istoric, socialismul ştiinţific şi toate adevărurile universal valabile. Astfel, în centrul politicii partidului s-au situat consecvent dezvoltarea industriei şi agriculturii, realizarea unui vast program de investiţii, modernizarea cercetării şi învăţămîntului, a fost creat un sistem unitar, original, al democraţiei muncitoreşti, revoluţionare. Totul se află, în ţara noastră, circumscris ţelului suprem al politicii partidului — ridicarea necontenită a nivelului de trai material şi spiritual al poporului. O însemnătate deosebită in grndirea tovarăşului Nicolae Ceauşescu o au tezele şi ideile emanate din deschiderile teoretice şi practice, ştiinţific fundamentate şi vizionar formulate, de secretarul general al partidului privind strategia politicii ştiinţifice a conducerii tuturor domeniilor şi sectoarelor economico-sociale. Pornind de la cerinţele de bază ale acestei strategii , existenţa unei politici juste, care să aplice creator principiile generale ale construcţiei socialiste în condiţiile fiecărei etape de dezvoltare a ţării, desfăşurarea unei vaste munci organizatorice şi politice pentru mobilizarea întregii naţiuni în vederea îndeplinirii sarcinilor stabilite, formarea cadrelor necesare diferitelor compartimente ale societăţii şi judicioasa lor folosire, observarea atentă a cursului vieţii, sesizarea şi rezolvarea contradicţiilor sociale care apar, o deplină unitate de gîndire şi acţiune, consultarea largă a colectivelor de muncă, din toate sectoarele şi domeniile, o strînsă legătură cu masele, crearea cadrului organizatoric şi juridic adecvat pentru participarea acestora la conducerea întregii activităţi sociale, un efort intens şi multilateral vizînd educaţia politică, de sensibilizare a conştiinţei maselor pentru participarea lor activă la înfăptuirea programului şi directivelor pentru fiecare perioadă, controlul realizării hotărîrilor adoptate asupra întregii activităţi de stat, economice şi sociale — tovarăşul Nicolae Ceauşescu este iniţiatorul unor concepte cu profunde implicaţii strategice vizînd atingerea ţelurilor politice şi sociale fixate pentru fiecare etapă. Realitatea zilelor noastre (Continuare în pag. a IlI-a) Dili sumar: • Cartea: „Măsuri geometrice in construcţia de maşini"; Văzute, citite, auzite; Sport (In pagina a Il-a) • Direcţii de acţiune prioritare pentru realizarea sarcinilor din acest an; Agendă pionierească (In pagina a IlI-a) • Telegrame externe; Publicitate (In pagina a XV-a)