Tribuna Sibiului, februarie 1988 (Anul 40, nr. 9486-9504)

1988-02-03 / nr. 9486

Pag. 2 văzute citite BRSS13 • Biblioteca Casei de cultură a sindicatelor Sibiu dispune, la ora actuală, de 47 536 volume. în 1987, biblioteca a avut un număr de 4 020 de cititori şi 46 420 de cărţi citite, media fiind de aproape 12 cărţi pe cititor. • Nu ştim ce se întîmplă, dar sibienii sunt tot mai distraţi, îşi pierd (uită), chei, haine, bani, genţi, cizme, acte, cărţi, cai, vaci, capre, maşini, copii (da, da, se pierd chiar şi copiii). Multe din cele arâtate au trecut (ori s-au oprit) Şi pe la noi... dar, nu uitaţi, instituţia noastră nu-i (deloc!) birou de obiecte pierdute. Ultima „recoltă" - un act foarte important, aparţinind cetăţenei Popa Georgeta-Florica, str. Rahovei, Sibiu, pe care o rugăm să treacă pe la redacţie. • Tirguri în luna februarie: 11 februarie, comuna Aţei - tîrg de animale; 18 februarie, comuna Alţîna — tîrg de animale; 22 februarie, comuna Srateiu și comuna Miercurea Sibiului - tîrg de animale; 23 februarie Sibiu - tîrg mixt; 24 februarie, comuna Broderii — tîrg de animale. • S-au înmulţit — ceva de groază — crinii vagabonzi. Sînt cartiere în Sibiu prin care dacă vrei să treci noaptea trebuie să ai curaj nu glumă (Ex.: Hipodrom IV, Ştrand, V. Aaron ... ba chiar şi in plin centru, pe str. Xenopol). Asta, apropo la un apel telefonic: „Alo, miliţia! veniţi repede, un om căţărat intr-un pom in parcul „Sub arini" imi insultă clinele!" • in cartierul Tiglari, bloc B 4 apa caldă nu ajunge pina la etajul 4, iar cea rece urcă, după ora 23. Aceeaşi situaţie este reclamată şi de unii locatari din cartierul Ştrand. Dacă s-a „defectat" principiul vaselor comunicante - fie, dar nu pe banii contribuabililor. • In Africa de vest trăieşte un peşte fluture lung de 12 centimetri, care reuşeşte zboruri planate deasupra apei, de circa 30 metri. Păi animalul ăsta ar trebui să fie mai mult în atenţia... păsărarilor! Mai mulţi cetăţeni sesizează că la unele aprozare se vînd cartofii nesortaţi - adică, şi foarte mici şi foarte stricaţi, şi foarte murdari de noroi. Aşa s-a întimplat, în 20 ianuarie la chioşcul I.L.F. din Piaţa Gării (dincoace de calea ferată) chioşc de la care se aprovizionează cetăţenii din str. A. T. Laureaţi şi în 21 ianuarie la aprozarul din Lazaret (lingă Complexul alimentar). • Ce-i cu florăriile sibiene, că de-o vreme nu mai prea vînd florii? Două, trei angajate stau doar ca să răspundă clienţilor: „N-avem, n-am primit, nu ştim dacă primim, mai poftiţi". Au îngheţat: serele? - vai, dar iarna asta-i aşa dulce! Şi totuşi, pe sub mină, „se mai găseşte". S. DIACONU Din istoria artei Joi, 4 februarie, ora 18, la Casa Albastră (Complexul Muzeal Sibiu) are loc o nouă expunere, cu diapozitive, pe tema din istoria artei „Itinerar italian — Toscana", susţinută de dr. Alexandru Avram. Cartea Sub titlul de mai sus, în Editura ştiinţifică şi enciclopedică, Bucureşti, editură prestigioasă, cunoscută prin calitatea deosebită a lucrărilor elaborate, a apărut în prima lună a anului 1988, această lucrare, semnată de dr. ing. Cosmina-Elena Şteţiu şi dr. ing. Constantin Oprean, cadre didactice valoroase, cu o bogată experienţă teoretică şi practică de specialitate de la Institutul de subingineri din Sibiu. Cum controlul ştiinţific al lucrării a fost realizat de prof. dr. doc. ing. Ion D. Lăzărescu, personalitate ştiinţifică remarcabilă şi recunoscută, atit în ţară cît şi peste hotare, pentru activitatea desfăşurată şi în domeniul abordat de colectivul de autori de mai sus, avem certitudinea realizării unei lucrări ştiinţifice valoroase, de reală utilitate. Lucrarea cuprinde 323 pagini cu 46 tabele şi 356 figuri, fiind structurată pe trei părţi, urmărind: prezentarea modului de prelucrare matematică a datelor de măsurare, prezentarea metodelor şi a mijloacelor de măsurare a mărimilor geometrice în construcţii de maşini, precum şi elemente de control tehnic de calitate. întreg materialul a fost elaborat în scopul cunoaşterii sensului fizic al problemelor sau diferitelor calcule matematice, astfel încît, în continuare, să poată fi utilizate calculatoarele. La calitatea grafică a lucrării, un aport substanţial şi l-a adus întreprinderea poligrafică Sibiu, Un colectiv care se afirmă, an de an, prin rezultate deosebite în lumea tiparului. Această lucrare, prin conţinutul său teoretic şi practic se adresează mai ales specialiştilor din construcţia de maşini, care trebuie să fie mereu conectaţi în bătălia pentru creşterea calităţii şi performanţelor tehnice ale produselor realizate, iar autorii lucrării confirmă, încă o dată, valoarea şi personalitatea ştiinţifică a învăţămîntului superior sibian. ing. Virgil BENGA „Măsuri geometrice in construcţii de maşini“ TRIBUNA SIBIULUI Întîlnire literară Recent, poetul Ion Mircea, redactor la revista „Transilvania“, actorul Constantin Chiriac de la Teatrul de stat Sibiu şi tinerii creatori sibieni Gabriela A. Stuparu, Eugen Jitariuc, Dumitru Cristănuş, membri ai cenaclului „Cedonia" de pe lîngă clubul „Independenţa" din localitate, au participat la o serie de acţiuni organizate de Casa de cultură a sindicatelor Reşiţa şi cenaclul literar „Semenicul“ în colaborare cu Asociaţia scriitorilor din Sibiu. Şedinţa cenaclului „Semenicul“, s-a desfăşurat sub forma unui dialog, urmărind să aprofundeze colaborarea dintre revista „Transilvania“ şi cenaclurile din cele două judeţe. Oaspeţii sibieni au deschis seara cu creaţii omagiale prezentate de Gabriela A. Stuparu, Dumitru Cristănuş şi Eugen Jitariuc. Din partea gazdelor au citit versuri Constantin Rupă, Emilian Roşculescu, Ion Chichere, Iacob Roman, Olga Neagu şi alţii, în încheiere poetul Ion Mircea şi actorul Constantin Chiriac au oferit un medalion liric. Discuţiile pe marginea textelor au fost coordonate de Ion Mircea şi Gheorghe Jurma. In ziua de 22 ianuarie, oaspeţii sibieni au luat parte la o acţiune găzduită de întreprinderea constructoare de maşini Reşiţa, în cadrul căreia s-a organizat o întîlnire a scriitorilor sibieni cu membrii cenaclului muncitoresc „Făurarul". Au citit din creaţiile lor versuri patriotice: Ion Moşteoru, Constantin Ţiganele, Tiberiu Giulvezan ş.a. din partea gazdelor, şi invitaţii Gabriela A. Stuparu, Dumitru Cristănuş şi Eugen Jitariuc. In încheiere, poetul Ion Mircea, cu un florilegiu din creaţiile sale şi actorul Constantin Chiriac, recitind pagini din lirica românească şi universală, și-au reunit glasurile într-un spectacol ce a stîrnit ropote de aplauze. GAST Anul XL, nr. 9 486 Iarna a revenit Foto: Fred NUSS Prognoza meteorologică pentru luna februarie După cum informează Institutul de Meteorologie şi Hidrologie, în luna februarie temperaturile medii vor fi mai coborîte decît cele normale, iar precipitaţiile vor fi deficitare în cea mai mare parte a ţării, exceptînd regiunile sudice, unde se vor încadra în limitele normale. In perioada 1—10 februarie, vremea va fi relativ caldă, iar cerul va fi temporar acoperit şi vor cădea precipitaţii locale sub formă de lapoviţă şi ninsoare, cu precădere spre sfîrşitul intervalului. Temperaturile minime vor fi cuprinse între minus 7 şi plus 3 grade, mai coborite în ultimele nopţi, iar cele maxime se vor situa între minus 2 şi plus 8 grade. Intre 11 şi 20 februarie, vremea va fi în general închisă, cu precipitaţii predominant sub formă de ninsoare în sudul ţării. Temperatura aerului, în scădere, va avea valori minime cuprinse între minus 13 şi minus 3 grade, mai coborîte în depresiuni, iar cele maxime între minus 6 şi plus 4 grade. în ultima decadă a lunii, vremea va fi rece, pe alocuri geroasă noaptea şi dimineaţa. Cerul va fi variabil, favorabil ninsorii slabe, mai ales în regiunile estic. Temperaturile minime se vor situa între minus 14 şi minus 4 grade, mai coborîte în centrul şi nordul ţării, iar cele maxime între minus 4 şi plus 6 grade. (AGERPRES) „Cure“, CO „Cea re,itoare AT „Apoi orele pe „Miti rele „Melodii show ’87“ Numai două zile, spectacole de neuitat, „Melodii show ’87“, prezintă în municipiul Sibiu, Teatrul de estradă din Deva, distins cu titlul de laureat şi locul I la Festivalul naţional „Cîntarea României“. Spectacolele se vor prezenta azi şi mîine, de la orele 17 şi 19,30 în sala Teatrului de stat din Sibiu. Muzica — Laurenţiu Profeta, Vasile Veselovschi, Nicu Alifantis şi alţii. Din distribuţie — Ileana Zanche, Isabela Roşea, Nicodim Ungureanu, Nicolae Crişu şi George Casan. Regia artistică — Eugen Aron. Solişti vocali — Irina Soroiu, Laura Nicorovici şi Puiu Faur. Pentru cei mici, acelaşi teatru prezintă în aceleaşi zile, miercuri la orele 11 şi 12,30 şi joi, la orele 11,30 şi 13 în sala Teatrului de stat din Sibiu, fantezia muzicală de H. Nicolaide şi G. Mihalache „Unde este Bimbo?“. Biletele s-au pus în vînzare la Agenţia teatrală, telefon 3 1990. spBPT 9 spBf?TmSpaRTfASPBrt! fotbal-pregătiri p.C. (literaibiU — Corvinul Hunedoara 0-3 (0-2) Duminică, pe stadionul „Municipal“, F. C. Inter a susţinut primul meci de verificare al noului sezon, după o perioadă montană de mare solicitare fizică. Acomodaţi mai greu cu gazonul alunecos decît jucătorii hunedoreni, care au jucat, de la reluarea pregătirilor, şapte meciuri pe iarbă, demonstrînd, firesc, virtuţile lor cunoscute (tehnicitate, omogenitate etc.), interiştii au probat o bună pregătire fizică dar, în pofida dominării accentuate, în special în prima repriză, n-au găsit drumul spre gol. Fără a reduce din meritele hunedorenilor, care au aliniat cea mai bună formaţie cu excepţia lui Klein, să spunem că primele două goluri ale oaspeţilor, venite împotriva cursului jocului, au avut la ostrigi ne greşeli individuale ale defensivei interiste. Au înscris Văetuş (min. 13), Gabor (mnin. 27) şi Petcu (min. 72). Chiar dacă înfrîngerile, indiferent de împrejurări, sunt mai greu... digerabile, să nu intrăm în panica, să avem încredere în elevii antrenorilor Marian Bondrea şi Viorel Hizo, şi să-i ajutăm să-şi îmbunătăţească jocul! A arbitrat bine o brigadă sibiană formată din Aron Huzu (la centru), Vasile Mihăilă şi Nicu Florescu (la tuse). C. Inter a aliniat formaţia: V. Marcel — Cotora, Boar, M. Zamfir, Mărginean — Ciobanu, Şoarece, Stănescu — Jurcă, Văsîi, Bîrsan. Au mai jucat: Radu, Cosma, Şisoe, Armenean, Bolborea, C. Zamfir, Tenghea, István şi Cîşmăroiu. Mircea BIŢU »»'ei C.S.M. Libertatea Sibiu in R.P. Bulgaria Invitată de clubul „Odessos" din Varna, echipa noastră a participat la un turneu de pregătire împreună cu 3 echipe divizionare din ţara vecină şi prietenă. în primul joc, cu caracter amical, echipa C.S.M. Libertatea a întîlnit echipa Cerno More din Varna, ocupanta locului IV în campionatul primei divizii bulgare, în faţa căreia a pierdut cu 3—1. în turneul blitz organizat în oraşul Tolbuhin cu participarea echipelor Lokomotiv Sofia, Cerno More Varna şi Dobrogea Tolbuhin, s-au jucat două seturi, fiecare cu fiecare, departajarea făcîndu-se la punctaveraj. Echipa noastră a înregistrat următoarele rezultate: cu Dobrogea Tolbuhin 1—1 (25— 28), cu Cerno More Varna 2—0 și cu Lokomotiv Sofia 0—2. In următoarea zi, în meci revanșă cu echipa din Sofia, fetele noastre s-au mobilizat și au învins cu 3—1, confirmînd ascendentul de formă în care se află după cantonamentul realizat in Păltiniş. O excelentă impresie a lăsat în acest turneu jucătoarea Ottilia Szentkovics, care, din păcate, nu are încă drept de joc în campionatul intern pentru echipa noastră!? Sîmbătă și duminică, în alte meciuri de pregătire, C.S.M. Libertatea Sibiu a întîlnit echipa Dacia Piteşti în faţa căreia a pierdut cu 3—2 în prima zi, şi s-a revanşat cu acelaşi scor în a doua întîlnire. SIE „Sara 11,15; Act birii" 15, i£ 19,15 trupa Tin mandre 9; „Lum la oi veste ţel". ME gresu te", 14; 1 Cei multe", 17, 1: „îner I. „Beri 10; 1 CII filme fără 17; 1 AG perie 17; 1 DE