Tribuna Sibiului, iulie 1988 (Anul 40, nr. 9616-9637)

1988-07-03 / nr. 9616

. In spiritul sarcinilor subliniate de tovarăşul CIMSCO ORE FIERBINŢI , în bătălia pentru strînsul recoltei de cereale păioase Ca, şi în anii trecuţi, C.A.S. Sibiu s-a pregătit temeinic pentru declanşarea actualei campanii de seceriş. S-a acţionat pe multiple planuri Sectorul mecanic (şef sector ing. Virgil Stănese) a pregătit combinele, mijloacele de transport al producţiei în baza de recepţie, presele de balotat paie, utilajele de pregătit patul germinativ şi însăminţat culturi duble. Specialiştii din sectorul vegetal au urmărit permanent evoluţia in vegetaţie a culturilor pentru ca de îndată ce orzul va ajunge la maturitatea de recoltare — chiar dacă acest stadiu va fi atins numai pe anumite vetre din cadrul linei sale — să se poată trece cu toate forţele la seceriş. Aşa se face că forţele mecanice şi umane au fost concentrate în parcela „Burchi“, în suprafaţă de 83 de hectare, parcelă în care orzul ajunsese pe anumite porţiuni la maturitatea de recoltare. Pentru ca secerişul să se deruleze condiţii optime, în afară de combine (combineri A.ian Coşa, Dumitru Bordeianu, Toni Mureşan, Siegfried Werder şi Petre Păcurar), la punctul de lucru au fost concentrate 3 cupluri de transport cu cîte 2 remorci, atelierul mobil, a fost amenajat un punct P.S.I. La ora cînd orzul a ajuns la procentul de umiditate admis combinele au intrat în lan colectînd în buncăre primele cantităţi de orz din recolta lui 1988. Concomitent, mijloacele de transport au intrat în acţiune şi pe itinerarul dinainte stabilit au predat în baza de recepţie primele tone de recoltă. Campania de seceriş se derulează simultan cu pregătirea condiţiilor pentru însămînţat culturi duble. In acest context reţinem că la I.A.S. Sibiu presele de balotat sunt gata pentru a strînge producţia secundară şi a da cale liberă culturii de porumb siloz care, conform programului, va fi înfiinţată în cel tîrziu 48 de ore după seceriş. Asemeni I.A.S. Sibiu şi celelalte unităţi agricole din zonă — ne referim la C.A.P. Şelimbăr şi Tălmaciu — au trecut la strîngerea recoltei de cereale păioase, onorarea obligaţiilor la fondul de stat, depozitarea producţiei secundare şi înfiinţarea noilor culturi. De pe acum se ştiu cu exactitate itinerariile formaţiilor de combine, a celorlalte mijloace ce vor concura ca în această vară, cu fenomene agrometeorologice mai puţin favorabile, întreaga recoltă să fie strînsă în condiţii optime, în concordanţă cu angajamentele asumate. I. FLESCHIN smmmm Secerişul ct început. De calitatea lucrărilor, de folosirea la capacitate a fiecărei ore și zi bune de lucru depind acum rezultatele toi duc% PROLETAR) DIN TOATE ŢĂRILE, UNIŢI-VA ! ORGAN Al COMITETULUI JUDEŢEAN SIBIU AL P.C.R. ŞI AL CONSILIULUI POPULAR JUDEŢEAN Anul XL, nr. 9 616 Duminică, 3 iulie 1988 4 pagini, 50 bani Ziua constructorilor de maşini Astăzi, de ziua constructorilor de maşini, avem din nou prilejul să punem în evidenţă transformările revoluţionare ce au avut loc în această importantă ramură a industriei noastre socialiste, a contribuţiei oamenilor muncii din întreprinderile de profil ale judeţului nostru, să trecem în revistă principalele preocupări şi realizări obţinute pînâ în prezent. Astăzi, întreprinderi constructoare de maşini şi de prelucrare a metalelor se regăsesc în toate judeţele ţării, iar profilarea, specializarea şi modernizarea acestora sunt factori principali ce au determinat mutaţii calitative în structura forţei de muncă. Cea mai dinamică dezvoltare, cunoscută de construcţiile de maşini, se integrează organic în perioada inaugurată de Congresul al IX-lea, de cînd în fruntea partidului şi statului se află ilustrul nostru conducător, tovarăşul Nicolae Ceauşescu, ctitorul României moderne, de a cărui gîndire şi activitate revoluţionară sunt legate cele mai remarcabile realizări ale poporului nostru. Vizitele repetate, efectuate de tovarăşul Nicolae Ceauşescu, secretarul general al partidului, în toate zonele ţării, inclusiv în judeţul Sibiu, dialogul permanent cu oamenii muncii au determinat o mobilizare amplă a forţelor şi, drept urmare, au fost construite mari platforme industriale , dotate în principal cu utilaje şi instalaţii tehnologice complexe de fabricaţie românească. Drumul străbătut în anii socialismului a adus mari satisfacţii detaşamentului muncitoresc al constructorilor de maşini din ţara noastră. Industria constructoare de maşini s-a dezvoltat de circa 500 de ori faţă de anul 1945. Referindu-ne la judeţul nostru, producţia-marfă a acestei ramuri industriale a crescut de 9,1 ori faţă de anul 1965, iar ca pondere valorică în structura întregii producţii industriale, realizate în profil teritorial, construcţiile de maşini şi prelucrarea metalelor se află pe primul loc, respectiv la 41,3 la sută. Harnicii constructori de maşini din judeţul Sibiu, mobilizaţi exemplar de înflăcăratele îndemnuri ale tovarăşului Nicolae Ceauşescu, secretarul general al partidului, acţionează cu dăruire şi pricepere pentru a realiza şi introduce în circuitul economic utilaje şi instalaţii tehnologice necesare altor sectoare (siderurgie, chimie, agricultură, construcţii şi materiale de construcţii, exploatarea şi pre-Continuare în pag. a IlI-a) ** Mg CALEIDOSCOP duminical (In pagina a II-a) O grăitoare expresie a politicii consecvente a partidului, de creştere continuă a nivelului de trai al poporului Măsurile umanitare adoptaterăsplătite prin realizări superioare la muncă Am urmărit cu viu interes lucrările plenarei C.C. al P.C.R. şi ale sesiunii M.A.N., întrucît măsurile adoptate privind majorarea retribuţiei personalului muncitor şi a pensiilor sînt o nouă şi grăitoare mărturie a preocupărilor constante, profund umanitare, ale partidului şi statului nostru, ale secretarului general al partidului, tovarăşul Nicolae Ceauşescu, pentru creşterea nivelului de trai al tuturor cetăţenilor patriei. Desigur, aceste măsuri sunt posibile ca urmare a măreţelor înfăptuiri ale poporului nostru în realizarea obiectivelor stabilite de Congresul al XIII-lea şi Conferinţa Naţională ale partidului, privind dezvoltarea economico-socială intensivă şi eficientă. Această evoluţie concomitentă a dezvoltării generale a patriei şi a creşterii nivelului de trai material şi spiritual al oamenilor muncii demonstrează cel mai convingător justeţea tezei potrivit căreia socialismul se construieşte cu poporul şi pentru popor. în acest context, în spiritul eticii şi echităţii socialiste cea mai mare majorare este prevăzută pentru retribuţiile mici, ale personalului muncitor din rînrîul tineretului. Aceleaşi măsuri umanitare sunt oglindite şi în ce priveşte majorarea pensiilor de asigurări sociale de stat pentru munca depusă şi limită de vîrstă, a pensiilor pentru pierderea capacităţii de muncă şi a pensiilor invalizilor de război. Odată cu satisfacţiile pe care le trăim, avem obligaţiasă acţionăm cu dăruire patriotică pentru realizarea exemplară a sarcinilor de plan pe acest an şi întregul cincinal, să gospodărim cu răspundere toate resursele şi să asigurăm prin munca noastră, a fiecăruia, sporirea mai accentuată a eficienţei economice, condiţie ce stă la baza creşterii nivelului de trai material şi spiritual al întregului popor. Aurel ŢIPEEA, maistru la Întreprinderea Memanică Sibiu Hotărire elocventă pentru o viaţă mai fericită Am luat cunoştinţă cu deplină şi vie satisfacţie de Legea adoptată recent de Marea Adunare Naţională, cu privire la noua majorare a retribuţiilor tuturor oamenilor muncii. Această măsură adoptată pe baza indicaţiilor şi orientărilor tovarăşului Nicolae Ceauşescu, în conformitate cu hotărîrile Congresului al XIII-lea şi Conferinţei Naţionale ale partidului, constituie o nouă şi elocventă expresie a grijii statornice, permanente a partidului şi statului nostru, personal a tovarăşului Nicolae Ceauşescu, pentru creşterea continuă a nivelului de trai al tuturor categoriilor de oameni ai muncii, pentru asigurarea deplină, odată cu dezvoltarea generală a economiei naţionale, a celor mai bune şi optime condiţii de viaţă întregului popor. Eu personal mă înscriu în categoria celor cărora li se vor asigura încă în prima etapă — august—octombrie a.c. — creşterea retribuţiei. De asemenea, vor beneficia odată cu mine de această măsură şi colegele mele, învăţătoarele Gabriela Angliei şi Delia Popa. Am reţinut cu mîndrie cîteva cifre deosebit de semnificative: aproape 7 900 000 de oameni ai muncii vor beneficia de importante venituri suplimentare care, în anul acesta, vor însuma 5,3 miliarde lei, în 1989 peste 24,4 miliarde lei, iar în 1990, de peste 29 miliarde lei. Sunt cifre-simbol care devin pentru noi toţi un înalt îndemn de conştiinţă, un prilej de frumoasă şi plenară angajare patriotică, profesională. Stimulată de umanismul acestei măsuri mă angajez să desfăşor şi în continuare o activitate exemplară, plină de răspundere, în marele front al formării şi educării tinerei generaţii, în spiritul dragostei neţărmurite faţă de patrie şi partid. Daniela SIRBU, învăţătoare. Şcoala Generală Nr. 5 Sibiu (Continuare în pag. a IlI-a) Mircea BIŢU Foto: Fred MSS înaltă cinstire fruntaşilor în întrecerea socialistă C.P.A.D.M. Sibiu - distinsă cu „Ordinul Muncii“ clasa a ll-a Harnicul colectiv al Cooperativei de producţie, achiziţii şi desfacerea mărfurilor Sibiu a încheiat anul 1987 cu lin bilanţ rodnic, urmare a unor eforturi constante, bine gîndite şi ingenios materializate în direcţia diversificării producţiei, creşterea calităţii produselor şi a serviciilor, întreaga activitate fiind circumscrisă exigenţelor pretinse de dezvoltarea intensivă şi eficientă proprie actualului cincinal. Cunoscînd mutaţii de substanţă în cei 11 ani de existenţă şi făcîndu-şi un titlu de mîndrie din permanentul efort de autodepăşire (în anul 1985, cooperativa a fost distinsă cu „Ordinul Muncii“ clasa a IlI-a), colectivul cooperativei sibiene a trăit cu intensăemoţie momentul încărcat de semnificaţii al înmînării, în cadrul recentei adunări festive, a „Steagului Roşu“, şi a „Diplomei de Onoare“ din partea U.G.S.R. pentru locul doi ocupat în întrecerea socialistă pe anul 1987, prin Decret Prezidenţial, C.P.A.D.M. Sibiu conferindu-i-se „Ordinul Muncii“, clasa a H-a. La adunare au participat tovarăşii: Maria Pinca, secretar al Comitetului Municipal Sibiu al P.C.R., Ion Floroiu, instructor la Comitetul Uniunii Sindicatelor din Comerţ, Cooperaţie şi Turism. Luînd cuvîntul, tovarăşa Olimpia Petrişor, preşedintele cooperativei, a trecut in revistă principalele rezultate obţinute de cooperatorii sibieni în anul trecut. Astfel, graţie măsurilor întreprinse şi a riguroasei organizări a muncii, în sectorul producţie, planul a fost realizat în proporţie de 115,9 la sută, iar la prestări în proporţie de 1926, la sută. Succese notabile s-au înregistrat şi în sectorul desfacerii mărfurilor (alimentaţie publică), unde planul s-a realizat în proporţie de 129,2 la sută. De asemenea, indicatorul achiziţii-intrări la fondul de stat a fost îndeplinit în proporţie de 131,8 la sută, beneficiile — 129 la sută, înregistrîndu-se economii la cheltuielile de