Tribuna Sibiului, decembrie 1988 (Anul 40, nr. 9746-9770)

1988-12-03 / nr. 9746

ORGAN AL COMITETULUI JUDEŢEAN SIBIU AL P.C.R. ŞI AL CONSILIULUI POPULAR JUDEŢEAN Anul XL, nr. 9 7461 Simbătă, 3 decembrie 1988 4 pagini, 50 bani IN PREZENŢA TOVARĂŞULUI NICOLAE CEAUŞESCU LUCRĂRILE SESIUNII MARII ADUNĂRI NAŢIONALE In prezenţa tovarăşului Nicolae Ceauşescu, secretar general al Partidului Comunist Român, preşedintele Republicii Socialiste România, vineri dimineaţa au continuat lucrările în plen ale sesiunii a VIII-a a celei de-a IX-a legislaturi a Marii Adunări Naţionale. Tovarăşul Nicolae Ceauşescu, tovarăşa Elena Ceauşescu au fost intîmpinaţi, la sosirea în rotonda Palatului Marii Adunări Naţionale, cu vii şi însufleţite aplauze, împreună cu tovarăşul Nicolae Ceauşescu, în lojile oficiale au luat loc membrii Comitetului Politic Executiv al C.C. al P.C.R., şi membrii Consiliului de Stat ai Republii Socialiste România, în calitate de invitaţi, la lucrările sesiunii au participat conducători de instituţii centrale, organizaţii de masă şi obşteşti, reprezentanţi ai vieţii noastre ştiinţifice şi culturale, precum şi ai unor colective de oameni ai muncii din Capitală Lucrările sesiunii au fost conduse de preşedintele MariiAdunări Naţionale, tovarăşul Nicolae Giosan. Tovarăşa Lina Ciobanu, viceprim-ministru al guvernului, a prezentat expunerea asupra Programului privind autoconducerea şi autoaprovizionarea pentru asigurarea bunei aprovizionări a populaţiei cu produse agroalimentare şi bunuri industriale de consum pe anul 1989. La dezbateri pe marginea programului au luat cuvîntul deputaţii Ion Popescu, Ioan Josu, Dumitru Necuşoiu, Paula Prioteasa, Iuliu Fejeş, Aurica Ciobanu, Mircea Ionescu, Pantelimon Găvănescu. După dezbateri, Marea Adunare Naţională a aprobat, în unanimitate, Programul privind autoconducerea şi autoaprovizionarea pentru asigurarea bunei aprovizionări a populaţiei cu produse agroalimentare şi bunuri industriale de consum pe anul 1989. Expunerea asupra proiectului Legii privind perfecţionarea mecanismului economico-financiar prin îmbunătăţirea sistemului de formare a preţurilor şi a proiectului Legii privind perfecţionarea sistemului de retribuire pentru stimularea producţiei de export şi a exportului a fost prezentată de deputatul Decebal Urdea, preşedintele Comitetului de Stat pentru Preţuri. Cele două proiecte de legi au fost analizate şi avizate favorabil, în unanimitate, de comisiile permanente de specialitate ale Marii Adunări Naţionale. Marea Adunare Naţională a adoptat, apoi, în unanimitate, după ce a discutat pe articole, Legea privind perfecţionarea mecanismului economico-financiar prin îmbunătăţirea sistemului de formare a preţurilor şi Legea privind perfecţionarea sistemului de retribuire pentru stimularea producţiei de export şi a exportului. La ultimul punct de pe ordinea de zi, secretarul prezidenţial şi al Consiliului de Stat, tovarăşul Dumitru Apostoiu, a prezentat proiectele de legi pentru aprobarea decretelor cuprinzînd norme cu putere de lege emise de Consiliul de Stat, iar preşedintele Comisiei constituţionale şi juridice a M.A.N., tovarăşul Ioan Sălăjan, a prezentat raportul acestei comisii, care a avizat favorabil proiectele de legi. După discutarea pe articole, Marea Adunare Naţională a adoptat, în unanimitate, legile pentru aprobarea decretelor cuprinzînd norme cu putere de lege emise de Consiliul de Stat. Luînd cuvîntul în închiderea sesiunii a Vlll-a a celei de-a IX-a legislaturi, preşedintele Marii Adunări Naţionale, tovarăşul Nicolae Giosan, a arătat că, întrunită în plen, în momente de înălţătoare vibraţie patriotică, Marea Adunare Naţională a dezbătut şi adoptat legi de o deosebită importanţă, a căror traducere în viaţă dă un puternic impuls realizării programelor de dezvoltare economico-socială, de creştere neîntreruptă a nivelului de trai material şi spiritual al întregului popor. Exprimînd angajamentul deputaţilor Marii Adunări Naţionale ca, strîns uniţi in jurul partidului, al secretarului său general, preşedintele Republicii Socialiste România, tovarăşul Nicolae Ceauşescu, să acţioneze cu toată dăruirea şi cu spirit revoluţionar pentru înfăptuirea în cele mai bune condiţii a obiectivelor cuprinse în hotărîrile de partid şi legile ţării, preşedintele M.A.N. a arătat că, parlamentarii români, uimind strălucitul exemplu de muncă şi viaţă al tovarăşului Nicolae Ceauşescu, nu vor precupeţi nici un efort pentru înfăptuirea măreţelor idealuri ale naţiunii noastre de a trăi într-o ţară a bunăstării şi fericirii, a libertăţii şi independenţei, pentru făurirea celei mai drepte orînduiri pe pămîntul scumpei noastre patrii, pentru triumful socialismului şi comunismului, în numele deputaţilor Marii Adunări Naţionale, au fost adresate tovarăşului Nicolae Ceauşescu, tovarăşei Elena Ceauşescu cele mai călduroase urări de viaţă îndelungată, multă sănătate şi fericire, putere de muncă pentru a conduce pe mai departe, cu aceeaşi strălucire, destinele scumpei noastre patrii, pe drumul luminos al înfloririi continue a României socialiste, al creşterii şi mai puternice a contribuţiei ţării noastre la împlinirea aspiraţiilor popoarelor de a trăi într-o lume a înţelegerii, colaborării şi păcii. Au fost transmise, de asemenea, din partea Biroului Marii Adunări Naţionale, tuturor deputaţilor urări de sănătate şi noi succese în muncă. II . întreprinderea Metalurgica Sibiu. La o maşină de prelucrat prin electroeroziune din secţia sculărie, matriţerul IOAN ŢICHINDELEAN, muncitor specialist cu înaltă calificare execută S.D.V.-uri cu grad înalt de complexitate Foto: Fred NSS II I I I I I II I IIII I I I, I I I Expunerea tovarăşului NICOLAE CEAUŞESCU - amplu şi mobilizator program de muncă şi acţiune revoluţionară al întregului popor Adoptarea Expunerii tovarăşului Nicolae Ceauşescu la şedinţa comună a Plenarei C.C. al P.C.R., a organismelor democratice şi organizaţiilor de masă şi obşteşti, ca Program de muncă şi acţiune revoluţionară al partidului, al întregului popor, a produs un viu ecou în rindul comuniştilor, al tuturor oamenilor muncii din judeţul nostru, ferm hotăriţi să răspundă vibrantei chemări a marelui forum al democraţiei muncitoreşti-revoluţionare cu noi şi remarcabile fapte de muncă în transpunerea exemplară in viaţă a magistralei Expuneri a secretarului general al partidului. Perfecţionarea continuă a cadrului organizatoric şi de conducere Asemenea întregului nostru înaltă mîndrie patriotică, lapopor, comuniştii, toţi come-crările şedinţei comune anii muncii din municipiul de Plenarei C.C. al P.C.R., a orpe Tîrnavă au urmărit cu cel ganismelor democratice şi ormai viu interes, cu sentimen- ganizaţiilor de masă şi plete de profundă satisfacţie şi steşii. Expunerea tovarăşului Nicolae Ceauşescu reprezintă un document programatic de excepţională însemnătate, el conţinând orientări şi aprecieri, concluzii şi sarcini de o deosebită valoare teoretică şi practică în strategia edificării socialiste şi comuniste a patriei noastre, document ce poartă profund pecetea gîndirii creatoare a secretarului general al partidului, cel mai iubit şi stimat fiu al naţiunii noastre, personalitate proeminentă a lumii contemporane, înaltele forumuri de partid şi de stat. (Continuare în pag. a IlI-a) Marcel PLEŞA, secretar al Comitetului Municipal Mediaş al P.C.R. Păstrez vii în memorie însufleţitoareleimagini ale desfăşurării marelui forum politic al democraţiei noastre muncitoreşti-revoluţionare, imagini legate, în primul rînd, de personalitatea de excepţie a secretarului general al partidului, tovarăşul Nicolae Ceauşescu, de capacitatea sa de a sesiza şi releva căile fundamentale de dezvoltare rapidă şi eficientă a societăţii româneşti contemporane pe gloriosul drum al făuririi societăţii socialiste multilateral dezvoltate şi a înaintării României spre visul de aur al omenirii — comunismul. Magistrala sa Expunere, precum şi Cuvîntarea rostită la încheierea şedinţei comune a Plenarei C.C. al P.C.R., a organismelor democratice şi organizaţiilor de masă şi obşteşti reprezintă, pentru întregul nostru partid şi popor, contribuţii de inestimabilă valoare teoretică şi practică, program concret şi mobilizator de muncă şi acţiune revoluţionară menit să propulseze patria noastră socialistă (Continuare în pag. a IlI-a) Eugenia LEONHARD, secretar al Comitetului de partid de la întreprinderea „Textila“ Cisnădie Legămînt comunist, muncitoresc I I I I III I înaltă cinstire marelui Erou al României socialiste, angajament revoluţionar de a infăptui exemplar politica partidului Magistrala Expunere rostită de secretarul general al partidului, tovarăşul Nicolae Ceauşescu, la şedinţa comună a Plenarei C.C. al P.C.R., a organismelor democratice şi organizaţiilor de masă şi obşteşti constituie pentru întregul partid şi popor, pentru toate organismele democraţiei muncitoreşti-revoluţionare, programul de luptă şi muncă însufleţită în vederea perfecţionării continue a organizării şi conducerii vieţii economicosociale, a înfăptuirii exemplare a obiectivelor şi programelor de dezvoltare a ţării pe 1988, pe întregul cincinal şi pînă în anul 2000, a istoricelor hotărîri ale Congresului al XIII-lea şi Conferinţei Naţionale ale partidului, în acest climat de înaltă efervescenţă politică, oamenii muncii sibieni, animaţi de cele mai alese sentimente de dragoste şi recunoştinţă, de vie angajare patriotică şi revoluţionară, într-o deplină unitate de gînd şi faptă, îşi exprimă hotărirea fermă de a munci cu energii sporite, în spiritul unei înalte răspunderi comuniste, revoluţionare, pentru îndeplinirea cu succes a tuturor obiectivelor din actualul plan cincinal, în vibrante mesaje şi telegrame adresate de pe întreg cuprinsul judeţului, sunt reafirmate cu ardent devotament preţuirea şi stima deosebită faţă de secretarul general al partidului, preşedintele Republicii Socialiste România, tovarăşul Nicolae Ceauşescu, marele strateg şi arhitect al vieţii noastre noi, al României moderne. „Cu justificată mîndrie patriotică comuniştii, toţi oamenii muncii din municipiul nostru — se arată în telegrama Comitetului Municipal Mediaş al P.C.R. — au urmărit Expunerea de excepţională valoare teoretică şi practică prezentată de dumneavoastră, mult stimate şi iubite tovarăşe Nicolae Ceauşescu, la şedinţa comună a Plenarei C.C. al P.C.R., a organismelor democratice şi organizaţiilor de masă şi obşteşti, expunere ce constituie tezele pentru Congresul al XIV-lea al P.C.R., programul de muncă şi acţiune pentru întregul partid şi popor. Entuziasmul nostru îşi are temeiul în strălucitul dumneavoastră exemplu de muncă şi dăruire, de militant neobosit pentru aplicarea creatoare a adevărurilor generale ale materialismului dialectic şi istoric la condiţiile Roma(Continuare în pag. a IlI-a)