Tribuna Sibiului, iulie-septembrie 1989 (Anul 41, nr. 9924-10001)

1989-07-01 / nr. 9924

lul. 2Q65 | SIBIU. m BIBLIOTECA IAST. TRI PROLETARI DIN TOATE TARI! Duna ORGAN AL COMITETULUI JUDEŢEAN SIBIU AL P.C.R. ŞI AL CONSILIULUI POPULAR JUDEŢEAN Aliul XI.l, ne. 1924 Simbata, 1 iulie 1989 4 pagini, 50 bani TARIJE, UNITI-VAI înflăcărat program de muncă şi de luptă al întregului popor pentru făurirea comunismului pe pămlntul României Magistrala cuvîntare rostita de tovarăşul Nicolae Ceauşescu, secretar general al partidului, la recenta Plenară a C.C. al P.C.R. — amplă şi profundă analiză a stadiului actual al societăţii româneşti, a cerinţelor obiective şi a direcţiilor fundamentale ale dezvoltării ţării în cincinalul viitor şi în perspectivă, constituie un document de inestimabilă valoare teoretică şi practică. Pe bună dreptate sublinia secretarul general al partidului că: .Pentru a înţelege bine stadiul in care se găseşte azi România este necesar să/ fie puse în evidenţă moment Steferele mai importante ale luptei pentru formarea Principatelor Române, subliniindu-se legătura strînsă, dintotdeauna, între Ţara Românească, Moldova şi Transilvania, punîndu-se cu putere în relief luptele îndelungate şi hotărîte împotriva dominaţiei străine, a imperiilor din acele vremuri, faptul că numai ca urmare a luptei împotriva dominaţiei străine, a apărării cu arma în mină a independenţei ,şi dreptului poporului de a-şi forma un stat propriu, unitar, s-au realizat năzuinţele şi visurile celor mai înaintaţi reprezentanţi ai poporului nostru — visul însuşi al naţiunii noastre". In continuare, în cuvîntare fie relevă drumul străbătut de poporul nostru prin istorie, marcînd momentele cele mai semnificative ale existenţei sale, revoluţiile de la 1784, 1821, 1848, care au avut un rol deosebit de important în dezvoltarea şi formarea naţiunii şi a statului naţional unitar român, în lupta împotriva dominaţiei străine, pentru deplina independenţă naţională. Sunt evocate, în mod firesc, momentele deosebit de importante ale Unirii Principatelor din 1859, ale războiului de independenţă din 1877—1878, lutrea Transilvaniei cu România în 1918, precum şi importanţa revoluţiei de eliberare socială şi naţională, antifascistă şi antiimperialistă de la 23 August 1944. Făcând bilanţul drumului parcurs în cei 40 de ani de construcţie socialistă, îndeosebi după Congresul al IX-lea al partidului din 1965, se poate spune că poporul român, sub conducerea cutezătorului partid comunist a străbătut mai multe etape istorice şi a ajuns la un asemenea nivel de dezvoltare economico-socială, de civilizaţie generală cum nu s-a realizat intr-o perioadă de sute de ani. Aceste realităţi atestă cu puterea faptelor de netăgăduit că numai şi nimai odată cu lichidarea exploatării şi asupririi capitaliste, a dominaţiei străine şi trecerea la făurirea unei noi orînduiri, a socialismului, au fost posibile aceste împliniri în dezvoltarea generală a patriei noastre. Astfel, forţele de producţie ale industriei au crescut de peste 135 ori, din care de 120 de ori după Congresul al IX-lea al partidului, producţia agricolă a sporit de peste 10 ori, din care de 6 ori după Congresul al IX-lea, iar venitul naţional este mai mare de 40 de ori, din care de 33 de ori în aceeaşi perioadă după Congresul al IX-lea al partidului. Pe ansamblu, socialismul şi-a demonstrat forţa şi vigoarea sa, demonstrînd fără putinţă de tăgadă că el reprezintă viitorul omenirii de libertate, de bunăstare, de egalitate şi pace. „Pe baza realizărilor noastre, a succeselor înregistrate în dezvoltarea generală a socialismului, trebuie să adoptăm o atitudine fermă împotriva oricăror încercări de denigrare a socialismului“ se subliniază în cuvîntare. în acest context, secretarul general al partidului, reliefează cu binecunoscuta-i clarviziune şi putere de pătrundere importanţa aplicării legilor generale ale dezvoltării sociale, a principiilor socialismului ştiinţific în condiţiile şi realităţile din fiecare ţară, pornind de la faptul că socialismul se realizează în condiţii diverse de la o ţară la alta, că nu există şabloane şi „modele“, că socialismul nu se poate înfăptui decît pe baza principiilor socialismului ştiinţific, a înlăturării inegalităţilor şi a asupririi omului de către om, prin realizarea unor relaţii noi de producţie, a unei adevărate dreptăţi sociale, avînd permanent în vedere rolul fundamental, hotărîtor, al proprietăţii socialiste asupra mijloacelor de producţie, faptul că proprietatea întregului popor şi proprietatea cooperatistă reprezintă una din cerinţele vitale pentru realizarea noii ordini sociale. Aşa cum se subliniază în cuvintare: „Pornind de la stadiul actual, în cincinalul al 9-lea şi pînă în anul 2000 trebuie să asigurăm creşterea continuă a forţelor de producţie, accentuînd în toate domeniile de:(Continuare în pag. a II-a) Magistrala cuvîntare a tovarăşului NICOLAE CEAUŞESCU la recenta Plenară a C. C. al P. C. R. Adunare festivă consacrată „Zilei învăţătorului“ Ieri, 30 iunie a.c. la Centrul de Creaţie şi Cultură „Cîntari a României“ al Sindicatelor din Sibiu a avut loc adunarea festivă consacrată sărbătoririi „Zilei învăţătorului“, moment sărbătoresc cu rezonanţă de excepţie în viaţa tuturor slujitorilor şcolii româneşti. Semnificaţia adunării din acest an a fost amplificată de aniversarea unor importante evenimente istorice şi politice din viaţă partidului şi a Întregului nostru popor — cea de-a 45-a aniversare a victoriei Revoluţiei de eliberare socială şi naţională, antifascistă şi antiimperialistâ şi cel de-al XTV- lea Congres al P.C.R. Manifestindu-şi unanim şi deplin adeziunea faţă de Hotărîrea recentei Plenare a C. C. al P. C. R. privind realegerea tovarăşului Nicolae Ceauşescu în funcţia de secretar general al partidului, cadrele didactice din învăţămîntul sibian de toate gradele, prezente la festivitate şi-au reafirmat şi cu acest prilej profunda recunoştinţă şi respectul faţă de secretarul general al partidului, ctitorul şcolii româneşti contemporane, promotorul unor idei novatoare, care au propulsat învăţămintul nostru actual spre cotele unei înalte eficienţe, făcîndu-l să rodească în interesul general al întregii noastre societăţi. Sentimentele înălţătoare ale cadrelor didactice s-au îndreptat deopotrivă spre tovarăşa academician doctor inginer Elena Ceauşescu, strălucit om politic şi savant de renume mondial, preşedintele Consiliului Naţional al Ştiinţei şi Invăţămîntului. Raportul prezentat în cadrul adunării, de tovarăşa Ana Nicolau, inspector general al Inspectoratului Şcolar Judeţean Sibiu, a evidenţiat faptul că anul şcolar recent încheiat In învăţămîntul primar şi gimnazial şi în curs de încheiere In învăţămîntul liceal poate fi considerat o etapă deosebit de fertilă în însuşirea de către elevi a unui vast volum de cunoştinţe, în formarea personalităţii comuniste a tinerei generaţii, în pregătirea acesteia pentru muncă şi viaţă, subliniind de asemenea sarcinile majore ce stau în faţa şcolii româneşti pentru perioada viitoare. în continuare, profesorul universitar doctor Octavian Floarea, ministru secretar de stat la Ministerul Educaţiei şi (Continuare în pag a Ii-a) TOVARĂŞI NICO1AE RADŞISC) s-a întîlnit cu secretarul general al Partidului Comunist din Canada, GEORGE HEWISON Tovarăşul Nicolae Ceauşescu, secretar general al Partidului Comunist Român, preşedintele Republicii Socialiste România, s-a întîlnit, vineri, cu tovarăşul George Hewison, secretar general al Partidului Comunist din Canada, care efectuează o vizită în ţara noastră la invitaţia G.O. al P.C.R, în timpul convorbirii, a avut loc un schimb de vederi în legătură cu problemele actuale ale construcţiei socialismului, ale mişcării comuniste şi muncitoreşti, ale evoluţiei situaţiei politice mondiale. Relevînd că, pe ansamblu, în viaţa internaţională nu s-au produs schimbări radicale, situaţia rămînind în continuare deosebit de gravă şi complexă, tovarăşul Nicolae Ceauşescu a subliniat că, în aceste împrejurări, se impune ca statele, partidele, toate forţele politice, toate popoarele să acţioneze pentru renunţarea la armele nucleare, la programele de modernizare a acestora, la experienţele nucleare, pentru reducerea substanţială a armamentelor convenţionale şi a cheltuielilor militare. S-a apreciat că, în condiţiile actuale, acţiunile unite ale statelor socialiste, ale clasei muncitoare, ale tuturor popoarelor au o importanţă determinantă pentru realizarea unei schimbări radicale în viaţa politică internaţională, în asigurarea înfăptuirii dreptului fiecărui popor de a-şi defini şi realiza neîngrădit propriile opţiuni social-politice şi economice. In acest context, a fost subliniat rolul important (Continuare In pag. a IV-a) Vie satisfacţie, unanimă adeziune la Hotărîrea Plenarei C.C. al P.C.R. cu privire la realegerea tovarăşului NICOLAE CEAUŞESCU in funcţia de secretar general al Partidului Comunist Român Cu deosebită satisfacţie, cu înălţătoare mîndrie patriotică, asemenea întregii naţiuni, comuniştii, toţi oamenii muncii din judeţul nostru au luat cunoştinţă de Hotărirea recentei Plenare a C.C. al P.C.R. cu privire la realegerea, la Congresul al XIV-lea al partidului, a tovarăşului NICOLAE CEAUŞESCU în funcţia supremă de secretar general al Partidului Comunist Român. Sub semnul deplinului consens cu gîndurile şi năzuinţele fierbinţi ale întregului popor, numeroase organe şi organizaţii de partid, organisme de stat, organizaţii de masă şi obşteşti, colective de oameni ai muncii din întreprinderi şi instituţii de pe întreg cuprinsul judeţului nostru, îşi exprimă in telegrame şi mesaje, adeziunea unanimă la Hotărîrea plenarei, cu convingerea fermă că realegerea tovarăşului NICOLAE CEAUŞESCU — ctitorul României moderne, proeminentă personalitate a lumii contemporane, a mişcării comuniste şi muncitoreşti internaţionale, militant de frunte pentru pace, cooperare şi înţelegere între toate popoarele lumii , în cea mai înaltă funcţie de conducere a partidului, reprezintă chezăşia dezvoltării şi înfloririi neîntrerupte a patriei, a înaintării sale pe drumul glorios al socialismului şi comunismului, în telegrama adresată de Comitetul Municipal Sibiu al P.C.R. se spune: „Comuniştii, toţi oamenii muncii din munciipiul nostru au primit cu înaltă mîndrie patriotică şi satisfacţie deplină Hataricea Plenarei C.C. al P.C.R. privind realegerea dumneavoastră, mult iubite ,şi stimate tovarăşe Nicolae Ceauşescu, in înalta funcţie de secretar general al partidului. In aceste momente înălţătoare, toţi sibienii vă aduc, mult stimate şi iubite tovarăşe secretar general, un fierbinte omagiu, exprimîndu-vă cele mai profunde sentimente de aleasă recunoştinţă şi nemăsurată cinstire pentru rodnica şi îndelungata activitate revoluţionară ce o desfăşuraţi, de aproape şase decenii, în slujba celor mai înălţătoare idealuri ale naţiunii noastre. Reînnoindu-şi legămintul solemn de a milita necontenit pentru înfăptuirea politicii interne şi externe a partidului şi statului, comuniştii, toţi cei ce trăiesc şi muncesc pe meleagurile sibiene se angajează, mult iubite şi stimate tovarăşe Nicolae Ceauşescu, să acţioneze, în spiritul orientărilor şi sarcinilor dumneavoastră, pentru realizarea exemplară a planului şi angajamentelor din acest an, întâmpinînd cu măreţe fapte de muncă marea sărbătoare naţională de la 23 August şi cel de-al XTV-lea Congres al partidului“. ★ „Cu profunda mîndrie patriotică, neţărmurită dragoste şi deosebit respect, comuniştii, toţi oamenii muncii din întreprinderea noastră au luat cunoştinţă de Hotărîrea Plenarei C.C. al P.C.R. privind realegerea dumneavoastră, mult iubite şi stimate tovarăşe Nicolae Ceauşescu, la Congresul al XIV-lea al partidului, in funcţia supremă de se(continuare în pag. a II-at în pag. 2-3 HOTĂRÎREA Plenarei C.C. al P.C.R. din 27—28 iunie 1989 cu privire la convocarea Congresului al XIV-lea al Partidului Comunist Român HOTĂRÎREA Plenarei Comitetului Central al Partidului Comunist Român din 27-28 iunie 1989