Tribuna Sibiului, noiembrie 1989 (Anul 41, nr. 10028-10053)

1989-11-01 / nr. 10028

-1-2. ■ ■ PROLETARI DIN TOATE TARILE. UNITI-VA! mmm ORCAN AL COMITETULUI JUDETEAN SIBIU AL P.C.R. $1 AL CONSILIULUI POPULAR JUDEŢEAN Anul XLI, nr. 10 028 Miercuri, 1 noiembrie 19894 pagini, 50 bani ■**In tntî ARCINILE Forţele satelor mobilizate la strînsul roadelor toamnei şi pregătirea recoltei viitoare La fel ca întregul nostru popor, oamenii muncii din agricultura judeţului Sibiu, puternic mobilizaţi de Expunerea tovarăşului Nicolae Ceauşescu, cu privire la problemele socialismului, ale activităţii ideologice, politicoeducative, de dezvoltare a conştiinţei revoluţionare, formare a omului nou, constructor conştient al socialismului şi comunismului în România, prezentată la recenta Plenară lărgită a G.P. al P.C.R., acţionează cu forţe sporite, sub conducerea organelor şi organizaţiilor de partid, pentru transpunerea în viaţă a sarcinilor din agricultură. Astfel, in toate unităţile se folosesc cu pricepere perioadele bune de muncă, se acţionează cu spirit de răspundere pentru a pune la adăpost toate roadele toamnei, pentru a pregăti exemplar recoltele viitoare. „Am finalizat în bune condiţii lucrările de recoltat culturile de toamnă, — spune ing. Ioan Uisea, directorul I.A.S. Nocrich — am încheiat semănatul griului şi orzului pe întreaga suprafaţă planificată, iar în continuare ne concentrăm întreaga atenţie atît la activitatea dinn zootehnie cît şi la pregătirea recoltelor viitoare“. I.A.S. Nocrich şi-a propus să înfiinţeze culturi de primăvară la suprafeţe ce însumează 600 de hectare. Pentru ca recoltele să se situeze la nivelul cerinţelor noii revoluţii agrare, pe o treime din această suprafaţă se vor administra îngrăşăminte organice în cantităţi de 30—50 tone/ha, corespunzător agrofondului existent. Acţiunea se derulează zi lumină. Urmărind ca fiecare mecanizator să-şi aducă contribuţia în concordanţă cu planul de măsuri tehnico-organizatorice aprobat, s-au stabilit sarcini concrete pe fiecare om şi tractor. Concomitent, se urmăreşte ca arăturile pentru însămînţările din primăvară să se încadreze în recomandările tehnologice stabilite, diferenţiat pentru fiecare parcelă în parte. La fel se procedează şi la G.A.P. Nocrich, unde s-au încheiat în perioadele optime recoltările culturilor de toamnă, iar acum toate forţele sunt concentrate la arăturile pentru însă nuînţările din primăvară. „Facem tot ce ne stă în putinţă — spune Petru Cristea, inginerul şef,al G.A.P. , pentru a ne achita cu cinste de sarcinile ce ne revin şi a întîmpina marele eveniment din viaţa partidului şi ţării, Congresul al XIV-lea, cu rezultate de prestigiu la toate activităţile“. I. FLESCHIN de La zi în agricultură I.A.S. Şura Mică — o prezenţă de prim-ordin in peisajul agriculturii sibiene, expresie concretă a schimbărilor calitative care au marcat această ramură de bază a economiei naţionale în „Epoca Nicolae Ceauşescu“ Forestierii sibieni si-au onorat angajamentele asumate In articolul intitulat .Forestierii sibieni își vor majora avansul înregistrat!“, publicat în 29 august a.c., consemnam realizările colectivului de la I.F.E.T. Sibiu referitoare la îndeplinirea planului pe 8 luni la data de 10 august, iar avansul cîştigat urmînd să se materializeze pînă la finele lunii într-un spor de producţie-marfă de 16,5 milioane lei. Am revenit zilele acestea în întreprindere şi am avut satisfacţia să constatăm că angajamentul asumat a fost respectat. Aşadar, atotcuprinzătorul bilanţ economic pe 9 luni, înregistrează o depăşire la producţia-marfă de peste 18 milioane lei, iar la productivitatea muncii de 1525 lei/persoană, însemnate sporuri au fost obţinute la producţia fizică, respectiv la principalele sortimente incluse în plan, cum ar fi: buştenii de răşinoase (7 308 m.c.), de fag (5 996 m.c.), de stejar (3 545 m.c ); diverse specii de cherestea — de răşinoase (1 807 m.c.), de fag (1 024 m.c.), de stejar (1 104 m.c.), de alte specii (5 221 m.c.); semifabricate de cherestea (2 387 m.c.). Rezultate deosebite au fost obţinute la export, unde valoarea producţiei peste plan este de circa 3,6 milioane lei. După cum ne-a informat inginerul şef al unităţii, Ilie Costescu, sarcinile la acest vndi(continuare în pag. a IlI-a) Ion SORESCU i Un adevărat îndreptar pentru creşterea calităţii muncii de partid Mă aflu sub puternica impresie a magistralei Expuneri prezentate In deschiderea Plenarei C.S. al P.C.R. pe problemele ideologice, strălucită expresie a concepţiei profund ştiinţifice de amplă deschidere umanist-revoluţionară, pe care partidul nostru, secretarul său general, tovarăşul Nicolae Ceauşescu, o promovează cu fermitate prin întreaga sa operă ideologică şi activitate revoluţionară de aproape şase decenii, consacrate edificării noii orînduiri pe pămintul patriei noastre. Chipul înfloritor al patriei, perspectiva luminoasă pe care o deschid proiectul Programului-Directivă şi Tezele pentru congresul al XIV-lea al partidului, ne determină pe noi comuniştii, pe toţi oamenii muncii de la întreprinderea de Piese Auto din Sibiu să ne exprimăm totala adeziune, satisfacţia deplină faţă de Hotărîrea Plenarei C.G al P.S.R., din iunie a.c. privind realegerea tovarăşului Nicolae Ceauşescu la Congresul al XIV-lea, în suprema funcţie de secretar general al partidului. Ne-am însuşit in mod temeinic şi susţinem cu înaltă răspundere revoluţionară concepţia secretarului general al partidului, tovarăşul Nicolae Ceauşescu, atît de strălucit şi convingător înfăţişată la recenta Plenară lărgită a C.S. al P.G.R., potrivit căreia în etapa actuală a făuririi societăţii socialiste multilateral dezvoltate creşte tot mai puternic rolul partidului comunist, partid al clasei muncitoare, ca forţă conducătoare a societăţii, centrul vital al naţiunii, înarmat cu o concepţie ştiinţifică, bazată pe materialismul dialectic şi istoric, al cărui program, profund ancorat în realităţile României, reflectă interesele, aspiraţiile şi voinţa poporului. In întreaga activitate a partidului nostru, programul său politic ideologic, de construcţie economică şi socială, perfecţionarea statului socialist, a democraţiei muncitoreşti-revoluţionare, a participării oamenilor muncii la conducerea societăţii sunt dovezi edificatoare ale manifestării spiritului revoluţionar în acţiune, în numele înflăcâratelor năzuinţe de progres, de dreptate şi echitate ale clasei muncitoare, ale poporului nostru Partidul Comunist Român, sub înţeleaptă conducere a secretarului său general, totdeauna ferm şi consecvent în înfăptuirea idealurilor socialiste, a asigurat întărirea ne(continuare în pag a IlI-a) Nicolae COMŞA, secretar al Comitetului de partid al întreprinderii de Piese Auto Sibiu Magistrala Expunere a tovarăşului Nicolae Ceauşescu—program concret, însufleţitor de muncă şi luptă revoluţionară O realizare a cercetării ştiinţifice în învăţămînt Sîmbătă, 28 octombrie, la Liceul Industrial „Independenţa“ din Sibiu, a avut loc omologarea unui original mijloc de învăţămînt, Stand pentru studiul motorului liniar cu turaţie variabilă. Autorul acestuia este inginerul Dan Dopp, cadru didactic la unitatea şcolară amintită. Recunoscindu-se valoarea şi noutatea acestui mijloc de învăţămînt, s-au purtat, în continuare, discuţii în vederea perfecţionării lui, încît să fie produs într-o serie corespunzătoare dotării laboratoarelor de electrotehnică de la liceele de profil din ţară. Menţionăm că lucrarea omologată este rodul a şapte ani de cercetare ştiinţifică — inclusiv, cu elevii —, fiind distinsă cu Primul I pe ţară, la sesiunea de comunicări ştiinţifice de la Iaşi, din anul 1989. (G. N.). Vernisaje • La galeria „Sirius“ Sibiu se vernisează, azi, ora 18, expoziţia de pictură a artiştilor plastici craioveni Paula şi Paul Tudor. • Galeria „Luceafărul“ a Clubului presei Sibiu găzduieşte expoziţia de pictură şi desene a prof. Maria Cristina Siriu. Vernisajul , azi, 1 noiembrie, ora 11.