Tribuna, februarie 2002 (Anul 118, nr. 3327-3350)

2002-02-09 / nr. 3334

Pagina 4 Ziua îndrăgostiţilor din America până în România - 14 februarie - este ziua îndrăgostiţilor. Celebrată în epoca modernă sub denumirea VALENTINE'S DAY, această zi se bucură de cea mai mare audienţă în Statele Unite ale Americii. Mai târziu ea a fost adoptată şi de europeni, deşi originea îndepărtată a acestei sărbători a dragostei se pare că se regăseşte tot în istoria bătrânului continent. încă din secolul III după Hristos, la Roma, la 14 februarie se aniversa sacrificiul a doi martiri ai creştinătăţii care au purtat numele de Valentin. Unul, medic, a fost ucis în timpul domniei împăratului Claudiu Gotticus. Rămăşiţele sale pământeşti au fost îngropate pe Via Flaminia antică unde, peste ani, papa Iuliu I a construit o basilică. Un alt martir pe altarul creştinătăţii ce purta acelaşi nume ar fi fost un episcop italian ale cărui relicve au fost duse în oraşul său natal, Terni. De aici s-a născut ideea potrivit căreia ziua care rememorează sacrificiul şi dăruirea din dragoste poartă numele de Sfântul Valentin. Istoricii afirmă că Festivalul îndrăgostiţilor în sens laic, oficiat la 14 februarie, datează din secolul XIV. Atunci au apărut primele însemne ale sărbătoririi imprimate pe hârtie. La sfârşitul aceluiaşi secol, Shakespeare ■aduce numele de Valentin în actualitatea timpului, numind astfel personajul său din Doi tineri din Verona, care simboliza fidelitatea, buna credinţă şi dragoste, fără a fi întinate nici de răul din jur, nici de situaţii potrivnice. Tradiţia modernă a apărut în special în Statele Unite şi s-a răspândit odată cu obiceiul de a trimite felicitări de 14 februarie celor pe care îi iubeşti. După război, sub influenţa modului de viaţă american, obiceiul a fost treptat adoptat de europeni, mai întâi în ţările vestice şi, după câte vedem, a ajuns până la noi. Ar fi fost practic imposibil ca românii, un popor atât de iubitor, şi de dornic de a sărbători să nu preia "Ziua îndrăgostiţilor" şi să adauge acestui eveniment ceva din căldura sufletului nostru latin. Femeile fie că sunt prietene, iubite sau soţii îşi aşteaptă acasă partenerul cu o cină intimă la focul lumânărilor romantice şi mai mult decâtatât... într-o ţinută minunată specifică acestei zile. Vi le descoperim în continuare doar pe zece dintre ele îmbrăcate de Victoria Secret's. Cele mai frumoase piese de lenjerie, oferite de Casa de Modă "Victoria's Secret" pentru Valentine's Day Ziua îndrăgostiţilor se apropie pe zi ce trece. Ne mai despart doar cinci zile până la cel mai mare eveniment al dragostei şi al îndrăgostiţilor. Ne preocupă mai mult tot ceea ce este legat de inimă, însă inima nu este mai mult decât un simbol al iubirii şi al pasiunii. De ce să nu oferim un cadou de Ziua îndrăgostiţilor? Dar de fiecare dată când această zi se apropie încep întrebările. Oare care ar fi cadoul cel mai potrivit? Ce să-i cumpăr ca să-i arăt dragostea mea? Oare nu-i prea mult? Oare nu-i prea puţin? Valentin's Day, Ziua îndrăgostiţilor din toată lumea. O sărbătoare inegalabilă, când putem spune "te iubesc" în mijlocul străzii fără ca nimeni să se uite strâmb. Pentru o asemenea zi nu trebuie să cumperi lucruri scumpe persoanei dragi. Cel mai frumos lucru ar fi un trandafir roşu şi ciocolată. Iar dacă persoana merită mai mult, şi în general, cel sau cea pe care Cadouri pentru EA o iubim merită, poate primi din inimă şi altceva care să-i arate încă o dată cât de fără margini sunt sentimentele pe care le purtaţi. Câteva sugestii... Cadouri pentru EL uamaamaam .ţ . v.t . V. , ftatiau Mana. Dacă nu prea aveţi chef de exerciţiu fizic, de ce nu porniţi la o plimbare în doi în parc. Persoana iubită vă va aprecia ideea cu siguranţă. Consideraţi că este încă prea strig afară? Petreceţi-vă ziua organizând o seară romantică care o veţi petrece în doi într-un mediu intim, consumând o cină specială pentru această zi. Ascultaţi câteva piese de dragoste sau urmăriţi împreună un film romantic.Alintaţi-vă perechea,spunându-i cât de mult o iubiţi încercând cinci moduri diferite. Oferiţi persoanei iubite o floare. încearcaţi să-i scrieţi în sufragerie pe covor cu petale de trandafir. TE IUBESC. Aşteaptaţi-o cu o sticlă de şampanie şi multă ciocolată._________ írül . eekend