Tribuna, octombrie 2006 (Anul 122, nr. 4756-4781)

2006-10-02 / nr. 4756

ȘTIRILE DE PE STRADA* MEA Ion SORESCU Natura 2000-astăzi şi mâine Astăzi, aşa cum s-a programat iniţial, APM Sibiu va continua acţiunea de informare şi consultare a primăriilor pe al căror teritoriu administrativ au fost propuse situri Natura 2000. Astăzi, sunt programate primăriile Jina şi Răşinari, iar mâine cele din Porumbacu de Jos, Cârţişoara, Cârţa, Arpaşu de Jos,Turnu Roşu, Racoviţa şi Avrig. Fonduri suplimentare pentru subvenţionarea fermierilor Guvernul României a aprobat o ordonanţă de urgenţă prin care se acordă suplimentar 50 milioane lei RON la nivel de ţară pentru subvenţionarea achiziţiei de utilaje agricole, în proporţie de 60% din costul utilajelor. Este vorba de mulgătoare electrice, generatoare electrice, tocătoare, refrigeratoare, motocositoare etc. De aceste avantaje pot beneficia fermierii - producători de lapte. 4.000 de cereri pentru cota de lapte ■ atenţie - termenul de depunere expiră la 31 octombrie ■ Dr. Matei Virgil de la Direcţia de Administraţie a Cotei de Lapte Sibiu este de părere că judeţul nostru este cam la 50% din posibilităţile de acordare a cererilor la cota de lapte. La un nivel de circa 9.000 de exploataţii cu vaci de lapte, s-au depus 4.000 de cereri pentru alocare de cote, ceea ce este bine pentru starea actuală. Se mizează ca până la 20 octombrie cel puţin 80% din exploataţii să aibă depuse cereri în acest sens. Până acum, n-au fost returnate decât foarte puţine cereri. Nu sunt probleme deosebite. Ing. Nicolae Troancă, directorul executiv al DADR Sibiu, a subliniat că alocarea cotei de lapte este prioritatea tuturor priorităţilor, şi că trebuie să se bata din poartă în poartă pentru lămurirea tuturor crescătorilor de vaci cu lapte să solicite cota de lapte. "Va trebui să ajungem la 10.000 de cereri. După expirarea termenului de depunere, va fi grav" - a afirmat Troancă. PUBLICITATE BRD FINANCE IFN SA membră a Grupului Societé Generale, având ca obiect de activitate acordarea creditelor pentru bunurile de folosinţă îndelungată la punctele de vânzare, angajează OPERATOR CREDITE pentru Sibiu Cei interesap sunt mgap să transmită CV-ul la fax: 021/2008192 e-mai: raluca.betanktsrdxo până la data de 5.10.2008. Studenţii Universităţii “Lucian Blaga” din Sibiu îşi preiau în aceste zile locurile de cazare în cămine. Aproximativ 1.800 din cei 3.000 de studenţi care au depus cerere vor şi primi un loc de cazare. Adrian POPESCU_______ Ieri, la căminele studenţeşti de la “Lucian Blaga” era nebunie mare. Universitatea sibiană, care dispune de un număr de 7 cămine şi 2 cantine, are aproximativ 20.000 de studenţi. Directorul administrativ, Ramona Todericiu, ne-a spus că universitatea sibiană a încercat să întreprindă toate diligenţele necesare pentru a avea o ofertă de confort pentru studenţii instituţiei pe care o reprezintă, dar că fluxul solicitărilor este peste aşteptări. Azi, urmează să aibă loc a doua repartiţie, demers impus de către conducerea universităţii pentru a evita situaţii de disconfort atât pentru sectorul administrativ cât şi pentru studenţi. “Situaţii similare se regăsesc şi în alte centre universitare din ţară. De exemplu la Universitatea Politehnică Timişoara există aproape şase mii de locuri în cele 16 cămine, iar cererile sunt foarte mari. în unele cazuri este posibil ca studenţii să stea câte cinci persoane într-o singură cameră. Şi clujenii au probleme. Acolo sunt peste 8000 de studenţi cărora li se pot oferi doar aproximativ 2500 de locuri de cazare” a ţinut să mai precizeze directoarea Ramona Todericiu. Mulţi dintre studenţi trebuie să apeleze la gazda sau să îşi caute apartamente cu chirie. De exemplu, pentru un apartament cu două camere Zilele acestea Studenţii îşi preiau locurile în cămine studeţii plătesc între 200-250 cheltuieli se adaugă taxele şi cele aferente studiului de euro pe lună. La aceste curente, cheltuielile de masă universitar. „Ziua Recoltei” la Târnava Vasile ANTIPA Protopopiatul Evanghelic Mediaş, alături de Primăria Târnava, a organizat duminică prima ediţie a Zilei Recoltei. Ideea organizării acestei manifestări a aparţinut reprezentanţilor parohiei evanghelice medieşene, care de mai bine de 10 ani organizează evenimente asemănătoare în toate comunele din judeţ. Programul manifestărilor de la Târnava a debutat la ora 10, când a fost oficiată o slujba religioasă în biserica din localitate. La ora 11 a fost prezentat invitaţilor un program artistic în curtea şcolii generale din Târnava, din care nu a lipsit o suită de dansuri populare prezentate de Forumul Tinerilor Germani din Mediaş, dar şi dansuri moderne pregătite de elevii şcolilor generale 1 şi 4 din Mediaş. Petrecerea locuitorilor din Târnava a continuat la Căminul Cultural din localitate, începând cu ora 13, când invitaţii, alături de localnici, au degustat o parte din recolta acestui an şi au vizionat partea a ll-a a programului artistic. Diabeticii îşi vor putea procura medicaţia orală din toate farmaciile De astăzi intră în vigoare noul program naţional de diabet ■ Bolnavii cu diabet zaharat de tip 2 îşi vor obţine medicamentele necesare din farmaciile cu circuit deschis aflate în relaţii contractuale cu CJAS ■ Medicamentele antidiabetice se vor putea prescrie pentru o perioada de până la 90 de zile ■ Pentru diabeticii cu tratament medicamentos, retetele vor fi prescrise de către medicii de familie, pe baza unei scrisori medicale primite de la medicul specialist diabetolog ■ PUBLICITATE PARCHET LAMINAT DUBLU CLICK IMPONT ELVEŢIA 149+ de laH ■p^^ron folie 3 mm 1149.000 lei. GRATIS Str. Semaforului Bl.11Tel: 0369 101.411 Ramona gAmnA Bolnavii cu diabet zaharat de tip 2, care necesită medicaţie orală, îşi vor obţine începând de astăzi medicamentele necesare din farmaciile cu circuit deschis aflate în relaţii contractuale cu Casa Judeţeană de Asigurări de Sănătate (CJAS). "Până acum, cei 4.898 de bolnavi de diabet zaharat aflaţi în tratament medicamentos în judeţul Sibiu, din care 3.737 în evidenţa Spitalului Clinic Judeţean Sibiu şi 1.161 în evidenţa Spitalului Municipal Mediaş. Îşi procurau medicamentele prescrise de medici de la cele două farmacii de spital cu circuit închis, ceea ce uneori genera aglomeraţie. începând cu luna octombrie 2006 doar cei 2.624 de bolnavi insulinoPUBLICITATE dependenţi din judeţ îşi vor obţine tratamentul din farmaciile cu circuit închis, aceste medicamente având un regim special", explică Adela Cojan, directorul CJAS Sibiu. Reţete de la medicul de familie O altă noutate adusă de programul care intră astăzi în vigoare este faptul că pentru bolnavii care au nevoie de antidiabetice orale reţetele vor fi prescrise direct de către medicul de familie, pe baza unei scrisori medicale primite de la medicul specialist diabetolog. "Aceşti bolnavi vor fi ţinuţi sub observaţie permanentă de către medicii lor de familie, urmând ca semestrial sau ori de câte ori este nevoie să se prezinte la control la medicul specialist diabetolog. Medicul specialist va transmite medicului de familie, prin intermediul pacientului, scrisori medicale cuprinzând tratamentul necesar bolnavului, precum și planul de monitorizare a acestuia. Prescrierea reţetelor şi monitorizarea bolnavului vor fi făcute de către medicul de familie, conform recomandărilor din scrisoarea medicală. Medicamentele antidiabetice se vor putea prescrie pentru o perioadă de până la 90 de zile", mai spune directorul CJAS. Insulino-dependenţii merg în continuare la diabetolog în ceea ce priveşte pacienţii dependenţi de insulină, copiii şi gravidele cu diabet zaharat, aceştia vor fi îngrijiţi şi de-acum încolo exclusiv de medicul specialist diabetolog. "Pacienţii insulino-dependenţi, cei cu tratament mixt, constând în insulină şi antidiabetice orale, copiii şi gravidele cu diabet zaharat vor fi în continuare îngrijiţi de specialiştii cu competenţă în diabet, nutriţie şi boli metabolice”, mai spune Adela Cojan. Bani de la minister pentru medicamente Banii pentru antidiabeticele distribuite prin farmacii cu circuit deschis vin de la Ministerul Sănătăţii Publice (MSP) şi sunt repartizaţi în urma încheierii de contracte între farmacii şi CJAS. "în vederea asigurării medicaţiei orale pentru bolnavii de diabet zaharat de tip 2, judeţului Sibiu i-a fost alocată pentru lunile octombrie şi noiembrie suma de 207.000 RON, fonduri alocate prin transfer de la bugetul MSP care vor fi evidenţiate distinct în execuţie, astfel încât eventualele sume rămase neutilizate să poată fi virate la sfârşitul anului în contul bugetului din care provin", adaugă directorul CJAS. PUBLICITATE SI FRRfflR pifmeT Urmăreşte formarea echipei într-un mediu de lucru profesionist Farmacişti şi Asistenţi de farmacie . Pentru Sibiu Angajăm absolvent studii de specialitate finalizate: • orientare spre relaţia cu clienţii; • comunicativ, atenţie distributivă; • cunoştințe operare PC. Așteptăm CV - uri la fax: 021332.2292 sau pe email: hrr@f .nm.planet.ro, până la data de 15.10.2006. luni, 2 octombrie 2006 ■ Tribuna 2 1c cod antreprenor general pentru construcţii industriale şi civile angajează Secretară şantier Sibiu (cod SSS) Cerinţe: • angajare pe perioadă determinată (octombrie 2006- aprilie 2007) • limba engleză fluent (scris, vorbit, citit) • limba germană la nivel conversaţional • operare MS Word, Excel, PowerPoint Responsabilităţi: • efectuează activităţi organizatorice şi de secretariat; • centralizează rapoartele zilnice; • traduce în limba engleză documente de lucru şi corespondenţă Vă rugăm trimiteţi CV la adresa: 500059 Braşov, Str. Şcolii nr. 8, fax: 0268 410608 sau e-mail: jobs@icco.ro. Vă rugăm menționați codul postului pentru care aplicați.