Tribuna, februarie 1997 (Anul 113, nr. 1846-1865)

1997-02-01 / nr. 1846

JiyjhiphilMal. Prima conferinţă de presă a premierului Victor Ciorbea a început printr-o “cronică neagră” a momentului românesc, printr-o trecere rapidă în revistă a principalelor pierderi care au apropiat ţara la câţiva paşi de prăbuşire. ITORIALtilj Faptul ca:# RENEL pierde 5 miliarde de lei zilnic • SNCFR pierde, 3,4 miliarde de lei zilnic • Sectorul agricol a pierdut 800 miliarde de lei numai în anul 1996 • Evaziunea fiscală şi întârzierea plăţii impozitelor s-au practicat aproape legal Deficitul bugetar este mai mare decât cel stabilit de vechiul guvern • Sistemul bancar de acordare a creditelor a fost dezastruos • Importante sume în valută au luat drumul băncilor străine - a dus la degringolada economiei naţionale, devalorizarea haotică a monedei naţionale şi sărăcirea galopantă a populaţiei ţării. Primul ministru s-a ferit să facă promisiuni legate de termene fixe, dar şi-a arătat disponibilitatea de a îndrepta situţia, stabilind punctele cheie ale orientării guvernului. • Deblocarea economiei naţionale • Trecerea de la reforma simulată la cea autentică. Pentru înfăptuirea acestor principale obiective, populaţia ţării este chemată să subscrie la nişte sacrificii temporare, iar organizaţiile internaţionale să-şi onoreze promisiunile. Atât Uniunea Europeană, cât şi Banca Mondială au discutat - premieră absolută! - direct cu noul guvern al României, fapt îmbucurător, dar, atât domnii Francois Ettori şi Poul Tompsen, precum şi doamna Karen Fogg, prin intervenţiile domniilor lor, ne-au amintit că sprijinul organizaţiilor pe care le reprezintă este necesar dar nu este suficient. Victor Ciorbea a subliniat că ne aşteaptă un drum greu, pe care însă trebuie să-l parcurgem acum, nu mai târziu, că aceasta este ultima noastră şansă, că dacă şi această şansă va fi ratată, orice demisie ar însemna prea puţin. Ce-i drept, nimic nu-i prea greu dacă ai o ţintă şi un drum ... TRIBUNAL) :BIOTEC;4 „ * STRA* s 1ni u Foarte important pentru proprietarii de terenuri agricole în ziarul nostru de marţi, 4 februarie a.c., vom publica lista tarifelor de plată ale lucrărilor agricole (cu TVA) practicate de Servagromec Sibiu, valabilă începând cu 1 ianuarie 1997, şi chiriile pentru folosirea utilajelor aplicabile începând cu 1 ianuarie 1997 de către Servagromec Sibiu. Nu pierdeţi ocazia de a afla direct de la sursă cum trebuie să vă gospodăriţi banii în acest an agricol! Simpozion interjiulețean Amănunte în pagina 8 Ca o primă replica, preşedintele NICOLAE NAN declară: “Dl. senator Victor FUIOR nu cunoaşte nici Constituţia şi nici Regulamentul Senatului României’’ Întrebat dacă îşi asumă critica adusă de senatorul PUNR, Victor Fuior, conform căreia ar duce Sibiul de râpă în tandem cu prefectul Tiberiu Costăchescu, preşedintele Consiliului Judeţean, Nicolae Nan ne-a declarat că îndoielile domnului senator vor fi discutate în cadrul unei conferinţe de presă. Dl. Nicolae Nan a subliniat că “promisiunile d-lui senator Fuior cu iniţiativa legislativă pentru centura ocolitoare, aeroport internaţional şi celelalte nu sunt de competenţa unui senator. Şi-mi pare rău, dar el nu cunoaşte nici Constituţia, nici regulamentul Senatului”. Dan TOMOZEI mm a im n m diana pe vicoroiu şi se pune chess cu capul pentru revita Miei Joi seara, a avut loc prima conferinţă de presă a cabinetului Ciorbea din acest an. Aşteptată cu mult interes de specialişti şi, în aceeaşi măsură, de cetăţeni, întâlnirea cu presa a fost o preliminară la o altă întâlnire care se va organiza probabil peste câteva zile, când va fi definitivat Programul de reformă şi vor fi anunţate măsurile de protecţie socială. Până atunci, şeful Executivului, în prezenţa reprezentanţilor Uniunii Europene, ai Băncii Mondiale şi a guvernatorului Băncii Naţionale a României, a făcut un aspru rechizitoriu politicii economice aplicate de guvernările anterioare. Referindu-se la situaţia economică a ţării noastre în acest moment, dl. Victor Ciorbea a spus: “Deficitul bugetar este, de fapt, de 3 ori mai mare decât cel stabilit iniţial de fostul guvern şi, împreună cu deficitul cvasifiscal, reprezintă circa 13% din venitul naţional. Această cifră înseamnă că în contul fiecărei familii s-au cheltuit în anul trecut 2,5 milioane lei pe care nu-i avea”. Unul din elementele de bază al acumulării unui astfel de deficit impresionant se datorează, după cum opina premierul român, situaţiei dramatice a regiilor şi RENEL, care din cauza măsurilor luate de guvernul Văcăroiu, de a ţine preţurile la un nivel scăzut, au înregistrat pierderi uriaşe. Şeful Executivului aprecia, cu acest prilej, că “naţiunea noastră consumă de 4 până la 6 ori mai multă energie decât ţările continuate în pagina 8 Liviu BREZAE Sări silimim talentul ce-l avem, că nu vom face nimic ........BL La Fontaine ....... V_______________| Anul CXIII, nr. 1846, serie nouă Sâmbătă, 1 februarie 1997 mmmmmsm -------............ COTIDIAN INDEPENDENT. APARE LA SIBIU 8 pagini - 400 Iei (la abonați - 200 Iei) . Cinci argumente pentru care merită să vă faceţi cumpărăturile doar la “MADI” *■ - Magazinul oferă o gamă foarte diversă de produse electrocasnice (frigidere, congelatoare, aspiratoare, maşini de spălat, boilere, calorifere, aparatură pentru bucătării şi baruri), pentru toate gusturile şi toate ... buzunarele. 22 - în rafturi veţi întâlni numai produse având mărci consacrate, de rezonanţă internaţională: ZANUSSI, ELECTROLUX, WHIRLPOOL. 23 - Pentru orice produs cumpărat se asigură service şi garanţie între 1 şi 2 ani. La cerere, orice produs se poate achita în rate lunare. SSS Magazinul este deschis zilnic, inclusiv sâmbăta și duminica. Să mai amintim că noul magazin este situat în Sibiu, pe str. Lungă nr. 65, bl. 11, lângă restaurantul “Sibiul Nou”. Foto: Fred MSS I