Tribuna, noiembrie 1997 (Anul 113, nr. 2039-2059)

1997-11-25 / nr. 2055

Pe vremuri, Ceauşescu decretase necesitatea rotirii cadrelor pentru a nu “face pui" stând prea mulţi ani în acelaşi fotoliu, lată că şi actuala putere, respectiv partidele aflate în coaliţie încearcă să aplice preceptul moştenit de la totalitarism. Căci, remanierea despre care s-a vorbit atât de mult şi atât de multe, s-a transformat, la un moment dat, în restructurare, pentru ca, în final, să fie anunţată, pe MJITDHMLUI WA I 1 A* sub masă şi pe sub mână, o rotire a miniştrilor. Căci din cei 15.000 de specialişti au rămas vreo 200 sau şi mai puţini... Astfel, zice-se, dacă Mircea Ciumara nu va mai fi la Finanţe, locul lui va fi luat de Ulm Spineanu, pentru că ţărăniştii vor neapărat să păstreze Finanţele. Şi “roata”, vorba cântecului Vicovencei, continuă, cu alţi miniştri şi secretari de stat. Spre deliciul massmedia, dar şi spre dezamăgirea electoratului... Şi în defavoarea unei cât mai grabnice stabilităţi economice într-o Românie ajunsă la limita puterilor. Aşadar, stăpânul “remanierii” actualului guvern nu este nici preşedintele, care dorea o schimbare de fond, nici ţărăniştii, nici primul ministru, nici pediştii, nici liberalii şi cu atât mai puţin udemeriştii, ci... algoritmul. Algoritmul este prim-prim-ministrul care, alături de Poul Thomsen, guvernează România. Ceilalţi sunt doar miniştri, oameni care stau pe nişte fotolii în nişte cabinete, numite ministeriale, care execută dispoziţiile algoritmului, ale FMI şi ale Băncii Mondiale. De aceea, poate, românul, în numele căruia vvemnul s-a tot îndatorat fecându-şi fericit palmele, a ajuns să fie, cum s-ar zice, aproape dator vândut, împrumutul pe care va trebui să-l restituie ajungând la peste 7 miliarde de dolari. Dar el, românul, contribuabilul şi datornicul, ar vrea să ştie pe ce s-au cheltuit miliardele de dolari pe care guvernul le-a luat în numele lui! Pentru că, dacă-i bun de plată, ar trebui să ştie şi ce brumă de beneficiu i-au adus miliardele de dolari aduse în desagă de guvern. De guvernele de după 1990, mai bine zis. Căci, pentru a-și consolida domnia, fiecare guvern l-a îndatorat pe român băncilor din străinătate. Așadar, pe ce s-au cheltuit dolarii? Victor PONOREANU 1r BIBLIOTECA s I D ms h imde w m u nu COTIDIAN INDEPENDENT. APARE LA SIBIU Anul CXIII, nr. 2055 serie nouă Marţi, 25 noiembrie 1997 12 pagini - 600 Iei (la abonaţi - 250 lei) O miluţe imfirmă /mie o anumită limită vicefie a fi o meteahnă. I.L.Caragiale deocamdată va suferi populaţia din centrul Sibiului mwmmmmmtru imobilul din str. Xenopol “MESERIAŞII" bat “SANATATEA"! De circa 3 ani, Direcţia Sanitară Judeţeană se judecă cu “Reuniunea naţională culturală a meseriaşilor români” pentru imobilul din str. Xenopol nr. 17 din Sibiu unde, de zeci de ani, a funcţionat un dispensar medical teritorial, revendicat acum de reuniune. Şi “Sănătatea” a pierdut toate procesele, ultimul fiind judecat de Curtea de Apel din Alba lulia! Conducerea Direcţiei Sanitare nu este împotriva retrocedării proprietăţilor, dar consideră că legătura de filiaţie între vechea reuniune, desfiinţată în anii ’50, şi cea reînfiinţată după revoluţie, n-a putut fi probată de partea adversă. Dar, indiferent de aceasta, actualul preşedinte al reuniunii somează Direcţia să părăsească clădirea, punând pe rol procesul de evacuare. Trebuie scoase 4 cabinete medicale şi, efectiv, Direcţia nu ştie cum să se descurce, ca să poată menţine un serviciu de sănătate pentru populaţia din zona centrală a oraşului, cerând, în acest sens, şi ajutorul Primăriei. Interesant că imobilul cu pricina a fost igienizat din fondurile Direcţiei şi urma să găzduiască “Asigurările de sănătate”. Rămâne de văzut ce destinaţie şi ce utilitate va primi acum, după mai bine de o jumătate de secol de schimbări care au afectat strălucirea brăţării de aur a meseriaşului. Ion SORESCU CULTURALA EXCEPTIONALA!« In alegerile de la Copşa Mică Cosii guvernamentală stins Opoziţia! Electoratul din Copşa Mică a decis, duminică, în urma turului doi, ca funcţia de primar să fie ocupată de candidatul coaliţiei guvernamentale, ţărănistul CORIOLAN POP. Obţinând 800 de voturi, Coriolan Pop l-a surclasat cu 221 voturi pe socialistul Nicolae Muscă, susţinut de opoziţie. Numărul de voturi exprimate a fost de 1395, valabil exprimate 1379, nule 16. După trei prezenţe la urne, alegătorii din Copşa Mică au, din nou, un primar. Succes, domnule Pop! Dan TOMOZEI JAWPOL SIBIU ■ punct strategic de importanţă naţională Ofiţerii sibieni au convins prin profesionalismul ridicat • Interviu cu domnul general de brigadă dr. VIOREL BÂRLOIU, comandantul Academiei Trupelor de Uscat “Nicolae Bălcescu” şi al Garnizoanei Sibiu •  într-o tranziţie intermi■nabilă, “minată” de neajunsuri şi lipsuri îngrijorătoare, aproape toate sistemele economice suferă mai ales de boli... financiare, ducându-şi existenţa de pe azi pe mâine. Curioşi să aflăm care este situaţia Aeroportului Sibiu, dată fiind importanţa acestei porţi a oraşului, am adresat câteva întrebări directorului Aeroportului Sibiu, dl. Alexandru Crauciuc pentru aflarea ultimelor coordonate ale activităţii acestei instituţii. Domnule Crauciuc, în prezent Aeroportul Sibiu se află în subordinea Consiliului Judeţean Sibiu. Când s-a luat această hotărâre şi care sunt efectele ei? - în baza Hotărârii de Guvern nr 398/august ’97, Regia Autonomă Aeroportul Sibiu s-a transformat din regie autonomă de interes naţional cu specific deosebit din subordinea Ministerului Transporturilor, în regie autonomă cu specific deosebit, de inte- __________ res local, intrând în administraţia Consiliului Judeţean Sibiu. Noi avem o __________ dublă subordonare din punct de vedere administrativ ( cu fonduri, buget de venituri şi cheltuieli) continuare In pag.2 I HlaTiBIJU Sibiul, respectiv Academia Trupelor de Uscat “Nicolae Bălcescu”, au fost onorate, de către comanda supremă a Armatei române, de a fi gazda acestui exerciţiu militar multinaţional în cadrul Parteneriatului pentru Pace. Acum, după ce s-a derulat şi ultimul său act, “jucat” în Complexul de instrucţie din PERN DAN, vă adresez rugămintea, domnule general, în numele cititorilor zianului “Tribuna”, să le întregiţi imaginea despre demersurile şi importanţa acestui exerciţiu cu o participare internaţională. Aşadar, poate fi considerat acest exerciţui ca cel mai important în topul activităţilor de profil, organizate în anul 1997 sub egida Parteneriatului pentru Pace?__________________ continuare în pag.3 col. (r.) Victor „ NEGHINĂ Interviurile TRIBUNEI Lipsă de atentie şi neglijentă rutiera Ieri, pe str. Andrei Şaguna, în apropierea trecerii de pietoni din faţa Liceului “Octavian Goga”, a avut loc un grav accident de circulaţie. Mihai Lucian, conducătorul autoturismului Dacia (Papuc) SB.01 .ZKP, a acroşat, la aproximativ 7 m de trecerea de pietoni, trei studente care traversau neglijent autostrada. După ce au scăpat de traficul rutier de pe prima bandă, cele trei au fost lovite pe banda a doua. Şoferul maşinii (papuc) a acordat primul ajutor celei mai grave accidentate. Aflat în contrasens cu maşina proprietate personală, sibianul Isailă Vasile a demonstrat că gestul umanitar nu a dispărut, ducând prima victimă la spital. Destinul a fost favorabil şi pentru celelalte două fete transportate la Chirurgie cu o maşină a Salvării, aflată întâmplător pe traseu. De la Poliţie, am aflat şi numele accidentatelor: Fântână Adriana, Curtean Lucia şi Găină Elena (cea mai grav accidentală). Adrian POPESCU O avalanşă provocata a produs victime la Bâlea! Datorită neatenţiei, profesorul Mihai Şandru (34 ani), din Cluj- Napoca, împreună cu trei elevi au provocat, duminică, o avalanşă în timp ce încercau sa traverseze zona dintre Bâlea.Lac şi Bâlea Cascadă, în urma avalanşei, M. Şandru a decedat, fiind scos de sub zăpadă de propriii elevi care au suferit ușoare răniri. Dan TOMOZEI