Unirea, iulie 1972 (Anul 5, nr. 1354-1379)

1972-07-04 / nr. 1356

PAGINA All-A Cereri și sesizări rătăcite prin sertare, oameni puși pe drumuri luni de zile In ultima vreme, din Cugir au fost adresate redacției mai multe scrisori prin care eram informați că, la unele întreprinderi și instituții, cererilor, sesizărilor oamenilor muncii li se dă curs cu multă întîrziere, că uneori ele nici nu sînt rezolvate. Semnatarii scrisorilor solicitau redacției să cerceteze care este cauza și să intervină pentru schimbarea acestei situații de netolerat. Dînd curs cererilor de semnatarii scrisorilor formulate adresate redacției, am vizitat cîteva din unitățile economice ale Cugirului. Iată și constatările noastre făcute în ziua de 28 iunie a- c. Primul popas l-am făcut la OCL. mixt. Solicităm registrele pentru sesizări și audiențe. Primim niște explicații din care reiese că există un caiet pentru audiențe dar, în prezent, este ținut în dulap de către tovarășul director care a plecat în concediu la 15 iunie. Celălalt registru, pentru cereri și sesizări, nu există sau, se află tot în acel dulap ce este arătat în compensație unul de anul trecut, destinat însă înregistrării controalelor efectuate de echipele de control obștesc, de inspectorii comerciali. Sîntem informați că anul acesta nimeni nu s-a adresat conducerii O.C.L. din Cugir cu vreo reclamație. Și chiar dacă a fost vreo una, ei i s-a dat curs imediat ce un localnic s-a adresat verbal unui gestionar sau conducerii O.C.L. Să fie într-adevăr așa? Este asta o nouă metodă de rezolvare a cererilor? Nu. Mai degrabă este o justificare a unei proaste evidențe. Și este suficient să dăm un exemplu. Anul trecut, cetățeanul Savu Ghișa, str. Gh. Asachi nr. 15, ap. 33, a cumpărat mobilă de la magazinul din Cugir. A dus-o acasă și a văzut că ea are mici defecțiuni ce puteau fi imediat remediate. S-a adresat gestionarului, acesta l-a purtat cu vorba cîteva săptămâni, și atunci, în 4 august 1971, trimis o cerere conducerii O.C.L. Cererea a fost înregistrată, apoi repartizată serviciului comercial unde i s-a pierdut urma. Petiționarul și-a pierdut răbdarea și s-a adresat organelor de partid județene. — Acum cererea va fi rezolvată, ne asigură tovarășul Nistor Bobolea, secretarul organizației de bază de la O.C.L. Cererea n-am mai găsit-o. La noi, la serviciul comercial s-au tot schimbat salariații și, așa, ea s-a rătăcit. Faptul că un locuitor al Cugirului a trebuit să se adreseze organelor județene de partid pentru un lucru destul de mic, ce putea fi rezolvat imediat pe plan local, nu a fost comentat, n-a constituit un punct de plecare pentru o analiză temeinică a situației cererilor adresate O.C.L. La I . C.L., în registrul de audiențe este notată una singură, in 17 ianuarie. Oare numai o singură persoană a solicitat audiențe anul acesta? Alt registru este destinat evidenței stricăciunilor reclamate de cetățeni dar nu are rubrică specială pentru termen de rezolvare, pentru data cînd sesizarea a fost rezolvată. Solicităm cîteva lămuriri tovarășului Vasile Dragomir, directorul I.G.C.L.: — Cum puteți verifica dacă reclamației i s-a dat curs imediat, să fiți sigur că lucrătorii întreprinderii au intervenit și revoltat cererea? — Dacă scrie într-o rubrică rezolvat, înseamnă că așa este. Deschidem registrul la întîmplare. Un chiriaș, Teodor Vodă, de pe str. Mureșului nr. 5, ap. 13, sesizează în 30 mai că, prin tavan, curge apa în cameră și menționează că a mai înaintat și anul trecut asemenea reclamații, fără a li se da curs. Tovarășul director nu ne poate da nici o lămurire dacă, măcar acum, cererea de a fi reparat planșeul a fost rezolvată. Nu este singurul caz de tergiversare a rezolvării sesizărilor. Aflînd că sîntem de la ziar, în curtea întreprinderii ni s-a adresat Nicolae Trofim, de pe str. Constructorului nr. 3, ap. 16, reclamînd că vine de cîteva săptămîni la I.G C.L. și obține numai promisiuni. Pînă în luna mai, la Șantierul nr. 3 construcții nici nu exista program de primire în audiență, iar la Cooperativa meșteșugărească „Deservirea“ era, dar de multe ori, nu era respectat. La Șantierul nr. 3, toate cererile, adresele erau trecute în registrul de intrări-ieșiri, aflat la secretara tehnică, în care, cu mici excepții, menționat rubrica unde trebuie modul de rezolvare este goală. Din constatările făcute rezultă că există încă întreprinderi și instituții în orașul Cugir unde ținerea evidenței scrisorilor, cererilor, sesizărilor, audiențelor este considerată o formalitate, în felul acesta, neverificîndu-se temeinic modul în care li se dă curs, petiționarii sunt siliți să bată drumurile spre unități, luni de zile, în urma ședinței de analiză făcută la Comitetul orășenesc de partid au început să se ia unele măsuri dar prea încet și nu peste tot. Cu surprindere am constatat că indicațiile date în ședință nu sunt respectate și unii tovarăși cu munci de răspundere — dintre care unii chiar au participat la ședință — afirmă că nici n-au luat cunoștință de ele. Este necesară o nouă intervenție a biroului Comitetului orășenesc de partid pentru ca această problemă să-și găsească rezolvarea. Tovarășul A. Bistreanu, membru al biroului Comitetului orășenesc de partid, ne-a informat că în curînd se va ține o nouă ședință de analiză. Fără îndoială că nu ar fi de prisos ca în această ședință să fie propuse măsuri de sancționare a celor care consideră rezolvarea cererilor și a sesizărilor o formalitate, ceva auxiliar muncii de zi cu zi a unității. Constantin DELEANU in unele unități economice din Cugir Vești din zona Munților Apuseni Importante obiective edilitar-gospodărești La Bucium se află în construcție importante edilitar-gospodărești. obiective Astfel, cu sprijinul statului și din contribuția în muncă și bani a cetățenilor a fost construită o brutărie la care în prezent se execută lucrările de tencuire a exterioarelor. Urmează ca într-un viitor apropiat brutăria să fie dată în folosință asigurîndu-se, prin aceasta, condiții mai bune de aprovizionare a populației cu produse de panificație. Tot în aceeași clădire cu brutăria se află în construcție un magazin alimentar și un bufet. In Bucium-sat se lucrează la construirea unui alt obiectiv de larg interespectiv un magazin obștesc, resuniversal cu bufet. De asemenea, la Bucium-Cerbu se efectuează lucrările de tencuire interioară a unui nou cămin cultural cu 100 locuri. Sînt doar cîteva din obiectivele ce vor fi date în folosință într-un viitor apropiat în această comună, de care se vor bucura în primul rînd cetățenii prin ale căror acțiuni de muncă voluntar-patriotică se va termina construcția acestor obiective. Leontin CRAINIC, secretarul Comitetului comunal de partid Bucium Pentru turiști In comuna Roșia Montană, în locul numit „Brazi“, a fost dat recent în fornță pentru turiștii care vor vizita aceasta parte a Munților Apuseni — renumită pentru tradițiile istorice și pitorescul locurilor, un modern camping. Dispunînd de 7 căsuțe, de instalație electrică și sanitară, de un bufet cu terasă etc. noua unitate turistică asigură o deservire ireproșabilă vizitatorilor acestor meleaguri. Tot la Montană, în centrul de Roșia mină, s-a dat de curînd caîn folosință un nou și modern bufet — braserie. Ilie TOMA, primarul comunei Roșia Montană La fondul statului Concomitent cu preocuparea permanentă de a pune în valoare resursele de care dispune comuna pentru creșterea animalelor, Comitetul comunal de partid și Consiliul popular comunal Mogoș au inițiat o largă acțiune de masă pentru popularizarea avantajelor acordate de stat producătorilor care contractează animale. Așa se face că pînă în prezent s-a reușit să se efectueze 110 contracte la bovine adulte, 265 la tineret bovin, 85 la porci etc. De asemenea, în cinstea Conferinței Naționale a partidului, va fi realizat în întregime planul anual de contractări la ovine. Vasile NEGRU, secretarul Comitetului comunal de partid Mogoș Școala generală din comuna Vadul Moților ► e. mw • •• W- ÜF - a răspund organele vizate ? UNDE S-AU ÎNCURCAT LUCRURILE? „Subsemnatul Gheorghe Goia, din comuna Lupșa, satul Valea Lupșii, lucrez ca muncitor, la secția din Baia de Arieș, a întreprinderii de panificație, din 1 septembrie 1971. La angajare eu am prezentat actele necesare dar nu și cartea de muncă fiindcă ea rămăsese la secția L. 1 din Aiud, unde am lucrat înainte. Eu am fost la Aiud să-mi iau cartea de muncă, dar tovarășul, care se ocupă cu problema asta, era în concediu de boală. Mi s-a dat o adeverință din care reieșea că posed cartea de muncă și că ea se găsește la secția L. 1 a Direcției regionale C.F.R. din Cluj. De abia în luna ianuarie a acestui an mi-am ridicat cartea de muncă. Nu știu, întîrzierea asta sau faptul că actele au stat multă vreme la tovarășul Vasile Bunea, șeful brutăriei din Baia de Arieș, a determinat ca eu să nu pot să ridic, în toate lunile, alocația de stat pentru copii“N. R. O scrisoare despre secția L. 1 din Aiud, unde, celor care pleacă, nu li se eliberează imediat cartea de muncă, am mai primit. De la secție, ni s-a trimis un răspuns din care cu greu ne-am putut da seama despre ce este vorba. L-am înapoiat secției și așteptăm să ni se răspundă cum trebuie. Și poate n-ar fi de prisos intervenția Direcției regionale C F.R. din Cluj. Totodată, amintim conducerii întreprinderii de panificație că are obligația să rezolve în timpul cel mai scurt sesizările și problemele oamenilor munci deci și cea a tovarășului Goia. AU FOST GĂSIȚI GOSPODARII După cum reiese din adresa trimisă de IGC L. Abrud, acum se știe cu precizie care sunt gospodarii blocului D din Roșia Montană. „Ne-am deplasat la Roșia Montană, se menționează în răspuns, unde, împreună cu tovarășa Elisabeta Coroiu, vicepreședinte la Consiliul popular comunal Roșia Montană, inginerul Ioan Sintimbreanu, secretarul asociației de locatari, am verificat apartamentul ocupat de Vasile Pantea și Ioan Joldeș. In apartamentul respectiv, am găsit exact ceea ce ziarul a relatat, în plus, în cele două camere, o murdărie de nedescris, iar în mijlocul camerei ocupată de tovarășul Joldeș, pe două cărămizi, un reșou pe care numitul își prepară mîncarea iar jur-împrejurul reșoului, resturi de mîncare, parchetul murdar de grăsime. S-a stat de vorbă cu cei doi chiriași, Vasile Pantea și Ioan Joldeș, și ei arată că la data de 1 martie 1972, cînd s-au mutat, apartamentul a fost în aceeași stare și că fostul administrator de imobile le-a promis că va lua măsuri de remediere. Nu am putut stabili adevărul întrucît fostul administrator de imobile, tovarășul Daniil Hrușcă, a plecat din unitatea noastră, în luna aprilie 1972, iar din documentele existente la noi rezultă că apartamentul a fost primit de către cei doi chiriași în stare bună, fără stricăciuni. Avînd in vedere că nu s-a putut stabili care sunt vinovații pentru degradările aduse apartamentului, am stabilit, împreună cu organul de stat și delegatul asociației de locatari, ca întreprinderea noastră să ia măsuri de punere în stare de funcționare a chiuvetei și a băii, iar chiriașii să ia măsuri de completare a geamurilor și efectuarea curățeniei — obligații ce le revin. Contravaloarea materialelor și a manoperei pentru efectuarea remedierilor la instalația de apă se va imputa fostului administrator de imobile Daniil Hrușcă, plecat din unitatea noastră. Totodată, celor doi chiriași li s-au arătat conform prevederilor obligațiile, Legii nr 10, ce revin atît proprietarului — respectiv I G.C.L. Abrud — cit și chiriașului. Vă informăm, totodată, că am luat măsuri de reparare și punere în stare de funcționare a instalației de apă de la acest apartament". Nu rămîne decit să se treacă grabnic la punerea în aplicare a măsurilor arătate în adresă. UNIREA Mica publicitate Vind sufragerie neagră stejar sculptată. Informații Sebeș, str. Viilor 11. Tinerii din brigada a IlI-a de sionari „Refractara" Alba Iulia, marginea șoselei naționale Alba muncă patriotică a Școlii profelucrînd la săpatul șanțului de pe Iulia—Zlatna. Vie activitate pe șantierele muncii patriotice Elevii Liceului de cultură generală din orașul Sebeș, constituiți în brigăzi de muncă patriotică, au raportat în aceste zile realizarea și chiar depășirea sarcinilor ce le revin în cadrul marii întreceri socialiste prilejuite de apropiata Conferință Națională a partidului. De exemplu, brigada „Sebeșul“ condusă de elevul Mihail Pădurar și, în special, echipa nr. 3 din care se evidențiază brigadierii Ion Bîscă, Ioan Bîldea și Mihai Șuier au efectuat în perioada 17—27 iunie a.c. lucrări de acostamente pe o suprafață de 1 500 m.l., au concasat 120 m.c. piatră, valoarea lucrărilor executate ridicîndu-se la suma de 8 000 lei. Cele șase brigăzi care acționează în cadrul I.A.S.-ului Petrești și care își desfășoară activitatea la fermele din Vințișoara, Cîlnic, Vingard, Boz, Gîrbova au executat lucrări în valoare de 8 000 lei Brigăzile de muncă patriotică au efectuat în această perioadă prașila porumbului pe 60 ha, au adunat fin de pe 15 ha și au prășit 20 ha pe terenurile de viță de vie. Dintre fruntașele acestei acțiuni amintim pe Maria Anghel, Anelise Ioahani, Elisabeta Radu și Maria Bata. In aceste zile elevii liceului desfășoară o vie activitate și în cadrul laboratorului fonic din cadrul școlii, valoarea muncii lor echivalînd suma de 5 000 lei. Subliniem cu acest prilej intensa preocupare depusă în această acțiune de elevii Mircea Dănilă și Alexandru Pintea. Informații culturale . In cadrul manifestărilor cultural-educative închinate Conferinței Naționale a partidului, duminică, 2 iulie a. c, la Căminul cultural din Ciumbrud a avut loc un dialog artistic între formațiile căminului cultural din localitate și cele ale Căminului cultural din Gîrbova de Jos. In cadrul concursului-dialog s-au remarcat: grupurile vocale de la Girbova de Jos și Ciumbrud, solistul instrumentist Ion Petrea la acordeon, soliștii de muzică populară Maria Munteanu și Ibog Jiga. De o frumoasă apreciere s-a bucurat montajul literar-muzical „Slavă partidului", susținut de brigada de agitație din Gîrbova de Jos. I 0 In aceste zile, conform planului de desfășurare a vacanței de vară, își deschid porțile două tabere de odihnă. Ieri, 3 iulie, în orașul Abrud a avut loc inaugurarea oficială a taberei pentru elevii din județul Ilfov care-și petrec timpul liber pe aceste meleaguri. Prima serie este compusă din 200 elevi și eleve. Azi 4 iulie, în localitatea Gîrbova se va deschide tabăra de corturi pentru pionierii și elevii din județul nostru. Numeroși membri cooperatori din cadrul C.A.P. Săliște, au fost prezenți zilele trecute la căminul cultural din localitate pentru a audia expunerea „Sarcinile lucrătorilor din agricultură în vederea îndeplinirii cincinalului înainte de termen". Cu acest prilej, numeroși vorbitori au luat cuvîntul arătînd rezervele de care dispun membrii cooperatori în vederea obținerii de noi succese în muncă. • După cum ne informează Comitetul județean de cultură și educație socialistă, pentru luna iulie a.c. sînt programate în turneu în județul nostru, următoarele ansambluri artistice: Rapsodia Română, care va susține două spectacole în zilele de 21 și 22 iulie în orașele Blaj și Aiud și Circul de Stat din București care va da spectacole in localitățile: Ocna Mureș, în zilele de 5—6 iulie, la Alba Iulia între 7—9 iulie, și la Sebeș în 10—11 iulie. • La Căminul cultural din Jidvei a avut loc acum cîteva zile un bogat și variat program cultural. In prima parte s-a desfășurat un concurs „Cine știe cîștigă“ organizat de comitetul comunal U.T.C. în colaborare cu biblioteca comunală, intitulat „P.C.R.—continuator al luptei revoluționare și democratice din țara noastră", după care a urmat un spectacol artistic susținut de grădinița de copii din localitate. 339999e33399933993 Í99333339333939939999S3999 999999S9999939399S33 MAGAZINUL DIN RÎMEȚ A FOST REDESCHIS . Așa ne-a comunicat I J.E.COOP, cărei adresă o prezentăm în următoarele rînduri: „Magazinul din Rîmeț a fost redeschis și gestiunea tovarășului Bradea Amos a fost preluată de tovarășul Gheorghe Goarnă, din satul Geogel. Nu a fost posibilă redeschiderea acestui magazin pînă acum întrucit nici noi și nici cooperativa de consum din Ponor nu am reușit să recrutăm un gestionar care să îndeplinească condițiile prevăzute de Legea 22, privind angajarea mînuitorilor de valori materiale“. CF MĂSURI AU FOST LUATE PENTRU TERMINAREA CONSTRUCȚIEI CĂMINULUI CULTURAL? Sesizării grupului de tineri din Bucerdea Grînoasă, comuna Crăciunelul de Jos, Comitetul de Cultură și educație socialistă al județului Alba îi răspunde următoarele: „în prezent, se amenajează în localitatea respectivă un local de cămin cultural, care va fi dat în folosință pînă la sfîrșitul lunii august a. c. Pînă atunci, începînd cu 1 aprilie 1972, filmul rulează în curtea operatorului proiecționist, neexistînd altă soluție", înseamnă că rezolvarea sesizării tinerilor din Bucerdea Grînoasă depinde de terminarea construcției căminului. Dorim să cunoaștem și părerea Consiliului popular comunal Crăciunelul de Jos. Mai ales să ni se comunice ce măsuri au fost luate pentru terminarea acestei construcții, pînă la sfîrșitul lunii august. C.I.L. BLAJ - IN DIVIZIA C Despre formația blăjeană s-a vorbit nu o dată în ultimii ani ea reușind performanța, într-una din edițiile Cupei României, să elimine echipa de divizia A, Petrolul Ploiești, în multe echipe divizionare din țară și în lotul de juniori au jucat fotbaliști pregătiți la Blaj. De asemenea, echipa de fotbal blăjeană și-a cîștigat o serioasă faimă în județ, fiind, în ultimele campionate, mereu, pe primele locuri. Ea s-a născut și s-a consolidat odată cu combinatul, iar astăzi, spre bucuria întregului colectiv al unității, prestigiul ei este pe măsura celui obținut, în munca de zi cu zi, de toți muncitorii întreprinderii. Fără îndoială că urmarea serioasei pregătiri a lotului nu putea fi alta decât promovarea în divizia C. După cum se știe, în meciurile de baraj, formația blăjeană a avut ca parteneră pe Dacia Orăștie, pe care, în prima partidă, a întrecut-o cu severul rezultat de 5—0. Primul hop a fost astfel trecut cu o victorie ce nu mai putea pune la îndoială calificarea In meciul de duminică, 2 iulie, de la Orăștie, blăjenii au practicat un joc organizat, în care apărarea a fost la înălțime. Gazdele au atacat mereu, în ambele reprize și au deschis scorul în min. 20, după ce mai avuseseră cîteva ocazii bune de a înscrie. Prima repriză se termină în nota de dominare a localnicilor și ei continuă să domine și în a doua repriză. Al doilea gol este înscris în min. 57, la o lovitură liberă, întregul lot, ca și antrenorul merită felicitări- Tuturor le urăm succes în partidele din campionat. V. BERȚA iRȚI, 4 IULIE 1972 ALBA IULIA: Toamna heegenilor („Columna"); Prințul Balaia („23 August") ; SEBEȘ : Direcția Berlin Abel: fratele tău („Progresul") ; („Sebeșul"); CUGIR : 12 oameni furioși („Muncitoresc") ; Galina Ulanova („7 Noiembrie“) ; BLAJ : Trimis extraordinar ; AIUD : Cazul OCNA MUREȘ : Vinovatul C L. este în casă ; ZLATNA : Măsura riscului ; TEIUȘ : Pe cometă ; CÎMPENI : Ultima vacanță : ABRUD: Simon Bolivar ; ROȘIA MONTANA : Veniți miine; CUGIR : Intîlnirea („1 Mai“); întoarcerea dr. Mabuse („Stadion"): 9,00 Deschiderea emisiunii de dimineață. Telex. 9,05 Teleșcoala. 10,00 Curs de limba engleză. Secția a 22-a. 10.30 Căminul (reluare). 11,10 Prim plan: Ion Gîrceag (reluare). 11,30 Film serial: Patru tanchiști și un cîine (XX) — reluare. 12,25 Selecțiuni din baletul ’’Detașamentul roșu de femei“. Interpretează Ansamblul de balet „China“. 12,40 Telejurnal. 17,30 Deschiderea emisiunii de după-amiază. 18,00 Steaua polară. 18,25 Reflector. 18,40 Publicitate. 18,45 Dinamica societății românești. 19,20 — 1001 de seri. 19,30 Telejurnal. 20,00 t Intîmpinarea Conferinței Naționale a Partidului Comunist Român și a celei de-a 25-a aniversări a Republicii. 20,20 Seară de teatru: ’’Moartea guvernatorului“. 22,00 Vedete ale muzicii ușoare — Lara Saint-Paul. 22,15 Teleglob: Imagini din S.U.A. 22,30 — 24 de ore. Vreme instabilă, cu cerul schimbător. Local vor cădea ploi slabe și averse de ploaie însoțite, pe alocuri, de descărcări electrice. Vîntul va sufla potrivit din direcția vest și nord-vest. Temperaturile minime vor fi cuprinse între 9 și 14 grade, iar cele maxime între 20 și 23 grade. WWNAAAAAAAAAAAA^^W%A^^^^WWWWM FABRICA DE STICLĂRIE AVRIC-SIBIU angajează pentru calificare (băieți) ; — STICLAR SUFLĂTOR LA ȚEAVA — durata calificării 6 luni ; — ȘLEFUITOR PRODUSE DIN STICLĂ — durata calificării 5 luni. Condiții : virsta între 16—30 ani, școala generală de 7 sau 8 clase. Relații suplimentare: la biroul personal-învățămint, A \UT Cooperativa de consum SĂsCIoRi angAJeAză URGENT UN POST DE ȘEF UNITATE LA MAGAZINUL UNIVERSAL SĂSCIORI DIN COMUNA SĂSCIORI, JUDEȚUL ALBA. INFORMAȚII SUPLIMENTARE LA BIROUL COOPERATIVEI DIN SĂSCIORI, STR. CETĂȚII NR. 7, TELEFON 2. A, întreprinderea de metalurgie prelucrătoare Aiud str. 23 August nr. 7-9 angajează prin transfer sau concurs: — UN MAISTRU principal în specialitatea lăcătuș mecanic ; — DOI MAIȘTRI în specialitatea lăcătuși ajustori sau mecanici ; — DOI PRIMITORI DISTRIBUITORI de materiale ; DOI ELECTRICIENI ÎNTREȚINERE ELECTRICA-AUTORIZAȚI ; — DOI FOCHIȘTI cazane aburi încălzire centrală-autorizați. Condiții de angajare și salarizare sunt cele din Legea nr. 12/1971 și H.C.M. 914/1968. Se beneficiază de prevederile art. 4 din H.C.M. 914/68. 7-14. Informații suplimentare la telefon 243 Aiud, între orele