Universul, ianuarie 1930 (Anul 48, nr. 1-302)

1930-01-04 / nr. 2

Emil XLVIII Nr. 2 Sâmbătă 4 Ianuarie 19301 ................ni I I . I in...... ÜNIVERSUE Editura Societăţii Anonime Redactor responsabil: M. LEONTE 16 SELMA LAGERLÖF Comoara lui Arne — PĂCATE NEIERTATE — ! Când Elsalill îl văzu pe Sir Archie întorcându-se la ea, îi spuse, intimând mâinile către el: — De ce nu vă grăbiţi, Sir Archie, de ce nu vă grăbiţi să plecaţi mai repede ? Fiindcă dragostea ei către Sir Archie era mare. De dragul surorii ei, l’ar fi trădat, dar acum nu dorea alt nimic mai ferbinte decât ca Sir Archie să plece. — Nu, vreau să te rog mai întâi încă odată să vii cu mine. — Știți bine că nu vă pot urma. — De ce nu poţi ? Tu ești o fată singuratecă și săracăde care nu se interesează nici un om pe lume. Şi dacă ai să vii la mine, am să te fac o femee de seamă. In ţara mea, eu sunt un om de vază. Ai să fii învestmântată în aur şi în mătase, şi ai să dansezi la curtea regelui. Elsalill tremura văzând că el întârzie. Deabia putu îngâna: — Plecaţi, Sir Archie. Nu trebue să mai zăboviţi un singur minut. Plecaţi neîntârziat! — Vreau să-ţi mai spun câteva vorbe, Elsalill, răspunse Sir Archie. Și glasul lui era din ce în ce mai moale şi mai duios: — ,,Când te-am văzut pentru prima dată, m’am gândit să te atrag și să te înșel. Ţi-am promis de aceea munţi de aur şi dealuri cu bunătăţi de tot soiul. Dar de alaltăeri, am început să cred cinstit în ceea ce spun. Şi am dorinţa curată şi cinstită de a te face soţia mea. Crede-mă că spun adevărat, pe cât e de adevărat că sunt ostaş şi om de onoare“. In aceeaşi clipă, Elsaliul auzi zăngănitul unor arme pe piaţa din faţa birtului. „Dacă îl urmez, atunci poate să mai fugă, gândi ea. Eu îl duc pe căile perzării. Din cauza mea întârzie aşa de mult. O să-l aresteze! Şi totuşi nu pot urma pe bărbatul care mi-a ucis pe toţi ai mei“, îşi zise Elsalill. — Sir Archie, n’auziţi cum păşesc oamenii înarmaţi pe piaţă ? — Desigur că aud, răspunse Sir Archie. S’a întâmplat undeva, în vre-o crâşmă, o încăerare. Fii fără grijă, Elsalill, sunt numai nişte pescari cari s’au luat la ceartă asupra vântului şi a vremei. — Sir Archie, n’auziţi cum se opresc în faţa ospătăriei comunale ? Elsalill tremura din creştere până’n tălpi. Sir Archie nu observă sbuciumul fetei, ci sta liniştit mai departe şi spuse: — Unde vrei să se oprească ? Trebue să aducă pe cei vinovaţi la poliţie. Or, poliţia e aici, peste drum. Nu-i asculta pe ei, ascultă-mă pe mine, Elsalill. Ascultă ce îţi spun eu. Vino cu mine! Dar Elsalill încercă încă odată să-l înfricoşeze pe Sir Archie. — Sir Archie, n’auziţi cum poliţia coboară treptele ospătăriei ? — Desigur, că aud. Ei vin aici să bea câte un pahar de bere, după ce i-au dus pe cei vinovaţi la arest. Nu te gândi la ei, Elsalill, ci gândeşte-te că mâine vei călători peste mări, către patria mea! Dar Elsalill era mai mult moartă decât vie şi tremura toată aşa de tare, că deabia mai putea vorbi. — Sir Archie, nu observaţi că stau de vorbă, colo, la tejghea cu birtăşoaica şi întreabă dacă unul din cei pe cari îi caută ei, nu e cumva pe aici ? — Ași, o întreabă «dacă pot cumva să tragă azi noapte un chef mare aici, răspunse Sir Archie. Nu tremura, nici nu-ţi fie frică, Elsalill. Poţi să mă urmezi, fără teamă. Iţi mărturisesc că dacă tatăl meu ar vrea să mă însoare cu cea mai nobilă fată din ţara mea, am să-l refuz. Vino, fără frică, în ţara mea, Elsalill. Ai să cunoşti cea mai mare fericire pe care o poate cunoaşte cândva o femee. Lângă uişa intrării, se acinnau din ce în ce mai mulţi oameni înarmaţi şi Elsalill nu ştie ce să mai facă de spaimă. „Nu pot să văd cum vin şi-l arestează“, îşi spuse ea. Se aplecă spre Sir Archie şi îi şopti: — N’auziţi, Sir Archie, cum oamenii aceia întreabă dacă ucigaşul d-lui Amne nu se află cumva pe aici ? Atunci Sir Archie își roti privirea în încăperea sălii şi văzu jandarmii cari vorbeau cu birtaşii. Dar nu încercă să fugă, cum se așteptase Elsalill, ci se aplecă spre ea și o întrebă: — M’ai recunoscut tu cumva și m’ai trădat ? — Am făcut-o din voinţa surioarei mele, ca să-şi găsească în sfârşit liniştea, acolo în mormântul ei. Dumnezeu ştie, ce greu mi-a venit s‘o fac, Sir Archie! Mai e timp să fugiţi, încă n’au încuiat uşile. — Pui de lup! spuse Sir Archie. Când te-am văzut întâia dată pe poduri, mă gândeam să te omor. Dar Elsalill puse o mână pe umărul lui. — Fugiţi, Sir Archie! Nu pot sta să privesc liniştită, cum vin şi vă arestează! Dacă nu vreţi să fugiţi, atunci pentru Dumnezeu, am să vă urmez şi eu. Dar nu mai zăboviţi aici, din cauza mea. Sir Archie. Tot ce îmi cereţi, voi face, numai să vă salvez viaţa! Dar Sir Archie era mânios foarte şi vorbi batjocoritor către Elsalill. — Nu, de acum, fetiţo, tu n’ai să mai umbli în pantofi de aur, prin încăperile mele. De acum poţi să-ţi continui viaţa aici la Marstrand şi să cureţi scrumbii. Niciodată n’o să-ţi mai fie dat să întâlneşti un soţ care are un castel. Bărbatul tău va fi un pescar sărac, iar casa ta o colibă între stânci. — Nu auziţi, cum încuie şi pun lanţuri pe uşi ? De ce nu vă grăbiţi de aici ? De ce nu fugiţi pe ghiaţă, să vă ascundeţi pe un vapor ? — Nu plec, fiindcă simt mare plăcere să vorbesc cu tine, Elsalill. Nu te gândeşti oare, că de acum s’a terminat cu fericirea ta ? Nu te gândeşti oare că deacum nu voiu mai avea putinţa de a-mi ispăşi păcatele ? —Sir Archie, murmură ea, şi se ridică înspăimântată. Acum sunt pregătită. Acum vin să vă aresteze. Fugiţi! Fugiţi! Vin şi eu cu dumneavoastră pe vapor, numai fugiţi! — Nu trebue să te înfricoşezi aşa, Elsalill, mai avem o leacă timp să pălăvrăgim împreună. Jandarmii nu au de gând să mă aresteze aici, ,unde mă pot apăra. Ei au de gând să mă aștepte pe treptele înguste ale gangului. Acolo vor să-mi pue cătușele. Asta ai așteptat tu, Elsalill, asta ai dorit. Dar cu cât Elsalill se înspăimânta mai tare, cu atât Sir Archie devenea mai liniștit. Ea îl ruga să fugă, dar el râdea. — Nu trebue să fii așa de sigură, că jandarmii o să mă prindă. Am mai trecut eu prin primejdii mai mari ca astea și am ieșit cu piele curată. Acum câteva luni mi s’a întâmplat în Suedia ceva mai rău ca acum. — Fugiţi, Sir Archie, fugiţi! îl rugă Elsalill. — Nu trebue să-ţi fie teamă de mine, Elsalill, spuse Sir Archie şi râse sgomotos. Astă seară sunt iarăşi cel de altădată. Astă seară sunt iar în vechea dispoziţie şi nu o mai văd p fetiţa ceea înaintea ochilor mei... Să-ţi povestesc mai bine o întâmplare de acum câteva luni. Câţiva calomniatori au spus regelui Johann, cum că garda IIR nu i-ar fi credincioasă, şi regele i-a crezut. El închise pe cei trei gardieni într’un turn. Dar într’o noapte ei reuşiră să evadeze din turn. Apoi fugiră la graniţă. Cât timp umblau j*fin ţara suedeză, ei nu îndrăzniră să divulge cine sunt, ci I« îmbrăcară în haine murdare de ucenici de tăbăcari, spunâd că umblă să caute de lucru. (Va urma) Mica Publicitate Apare in fiecare zi. —Minimum 10 cuvinte Pentru adresele din Capitală se va adăuga şi numărul sectorului Lecţiuni şi Meditaţii B b Cereri de serviciu i lei cuvAntul Doică 32 ani, sănătoasă, al doilea copil de naştere, caută loc ştie şi croitorie. Adresa Maria Stefan Sorica, corn. Valea Mărului jud. Argeşi prin Gara Merişani 3715 Domnişoara nemţeasca cu ştiinţe de pian merge la copii. E. Reiner, Braşov, str. Postavului 18 3661 Doamna tânără, prezentabilă, buna condiţie, excelente garanţii caută post Casieră, sau orice servici Încredere. Condiţiuni modeste. Adresaţi ziar 82 P. 3708 Doctor medicină, chirurgie, dentistică, fost medic spital şi şcolar, oferă asistenţă medicală institut, societate, fabrică, şcoala, condiţii modeste. Ziar 105 P 3735 Domnişoară de condiţii foarte bune, absolventa şcoala de menaj, gospodină, caută post de menajeră la familie onorabila sau domn singur poate 1i şi In provincie. Oferte la ziar 108 P ____________________3740 Domnişoara caută serviri ca vânzătoare la orice branşă. La ziar sub 27 R tip Electrician caut post durabil, merg si In provincie. Scriei Comcec, str. Elena Doamna 12, Bucureşti______25 Germana serioasă bune referinţe, cauta post copil, Theodor Aman 33 ______________________________26 Inginer construcţii, specialisate beton armat, fier, practica birou, şantier, forţă independenta, pretenţiune moderată caută angajament. Ziar 6 R . ___________________________21 Licenţiat In farmacie cu practica Îndelungată, caută post In Capitală sau provincie. Adresa ziar 18 R 3763 Morar mecanic bun ferecator. caut post la moară ţărănească. E. Naum, B-dul Domniței No. 6, București_________________________3689 8Kereche tineri din Bra?ov. caută Ir serviciu, femeea ca Jupăneasă sau la toate, poate fi și In provincie. Marioara Russu, Parcul Inginerilor str. Petre Poni No. 10 bis________86gofer mechanic german, cunoaşte ce limba română şi ungară, caută serviciu casă serioasă, C. A. Rosetti 3 ____________________ 3648 Tânăra prezintabilă, doreşte post ca menajeră la o persoană singură, merge şi provincie. fundatura Peleşti. (Dorobanţii, Marioara 32 Oferte de serviciu 4 lei cuvAntul Agentura Agricolă Târgovişte angajează reprezentanţi serioşi in toată ţara pentru afaceri bancare. Garantie cinci mii numerar sau efecte de Stat. Salariu bun 8391 Administrator caut la moşie 450 pogoane şi moară, cu practică agricolă, energie, soţia conducă gospodăria moşii. Trimeteţi oferte cu copii după certificate. Doctor Plăvănescu, Brăila___________ 3789 Absolvenţi şcoală comercială superioara eventual liceu, cu practică serioasă, se caută la mare Întreprindere industrială. Oferte detailate cu referinţe la ziar sub No. 25 R. 109 Achizitor pentru vânzare de parchete, perfect cunoscător In branşe, cu relaţiuni Întinse, se caută de către o mare Fabrică. Salar şi provizion. Oferte la ziar sub „Parchete“ 22 R. 3705 acatâreasa fără bărbat Londra 27 parter se cauta 3733 «Ieşiţe sănătoase şi prezentabile caută Baia din Bariera Moşilor __________ 3729 Sueţi, angajează Bodega Filip Gri- Igorescu. Mihai Vodă 5 3759 Bucătăreasă perfectă numai cu referinţe bune se caută Aleea Gherghel 18 (prin Şoseaua Jianul 3759 Bucătăreasă cu locuinţă proprie, jupâneasă servită fără bărbat caută inginer Mititelu, Piaţa Lahovari 1 A. ________ 72 Caut femee fără bărbat la 2 persoane cunoscând puţin bucătăria. Strada Vrăjitoarei 8 (Făgadu) 3072 Caut fata să cureţe In casă, sa ajute la bucătărie. D. Mărculescu, Aleea Cogălniceanu 321 Bufet) 3701 Caut servitoare serioasă fără bărbat la două persoane, Str. Găitânari No 28 prin Călăraşilor 8693 Caut băiat de prăvălie 15—17 ani la restaurant. Filantropia 85 94 Casiera şi chelneriţe cu garanţie şi acte In regulă angajez „Tunel Veneţia“ adresaţi Sft. Ionică 482 Caut lucrătoare la capoate, numai cari au lucrat pentru magazine. La Confecţiuni, B-dul Elisabeta 108 Caut femeie la toate, la două persoane, cunoască bucătăria, Ştirbei Vodă 128, prima uşa 3753 Caut femee pricepută gătit, spălat la domn singur Buzău. Zagăr, Justiţiei 56 46 Doamne. Domnișoare energice angajează imediat „Lumea Copiilor“ Str. Câmpineanu 40 gg Dactilografă rutinata română, franceza caută pentru biroul copiat Segaller-Yost. Victoriei 44 28 Femee servită Îngrijească bolnav caut Tache Ionescu. Alea Zoe 6 Parcul Filipescu 3709 fecior casa mare caut. Prefer strein. Grecianu. Mr. Atena I 103 fată sănătoasa la copil. Ciobanu 14 (Grandi Str.Petre 15 Gratuit franceza, engleza, contabilitatea, stenodactilografia românăgermană. Angajem funcţionari externi. Şcoala Nouă, Bârăţiei 31 118 ■upâneasă servită, prezentabila cu acte In regulă fără bărbat se caută. 27 Str. Plantelor______ 3760 Lucrătoare bune la corsete caut. Lucru permanent Ungar, Șelari 16 ______________________ 369 Muzica Regimentului 6 infanterie angajează Euphonist Doritorii se vor adresa Regimentului la Giurgiu________________ 3822 Menageră bucătăreasă pentru moşie persoană In vârstă capabilă a conduce gospodăria curţii, având bune referinţe caută Ştirbei Vodă 102 49 re cauta o soră de caritate. A se a- 9 dresa 8ft. loan Nou No. 15 50 Se caută bună bucătăreasă pe jumătate zi. Câmpineanu 14,8—10 dim. Cann 86 Se caută fată In casă curată. Câmpineanu 14, scara HI Cann, 81 Societatea „Principele Mircea“ caută persoane serioase, pentru a ocupa postul de secretară, sau postul de inspectoare şi asistenţă socială. Se cere să fie licenţiate In litere, sau filozofie, cu practică îndelungata şi certificate. A se adresa: Sediul societăţei, str. Aurel Vlaicu. No. 19 100 Sediulă 2 Directori si 2 Casieri pentru cele 2 Sucursale ce vor lua fiinţă Intre 1—15 Ianuarie 1930, cu garanţie în numerar pentru garantarea operaţiunilor, salar 10(100 lunar şi 16 la sută dobândă asupra garanţiei. Adresaţi Banca Avântu Str. Lascar Catargiu 9_____________________3592 1000 lei câştigaţi zilnic citind Catalogul nostru gratuit, căruţa Poştală 149, Bucureşti 31344 lei cuvântul Andrews Institute, B-dul Elisabeta 8, Formăm dactilografe, stenografe, capabile, comptabili independenţi, cursuri şi individual ziua, seara. Conversaţiunea, gramatica, corespondenţa engleză, franceză, germană. Meditaţiuni secundare, înscrieri zilnice. Prospecte gratis__________________3695 Atenţiune: Şcoala „Richard“ Regală 10, este cel mai serios Institut de Stenografie, Dactilografie. Lucrări birou, Franceza, Germana. Succesul absolut garantat. Prospecte gratis. înscrieri zilnice_________3752 Autorizata Școală „serioasă" „Duployen“ 27 Smârdan, reîncepe Ianuarie cursurile: Franceza „corectă“ Stenografia „perfecţionată“. Dactilografia_________________________88 Curs prin corespondenţa în limba română dela Institutul Normal Electrotechnic din Paris, fondat In anul 1911 accesibilă tuturora. Se primesc inscripţii la următoarele divizii: 1) Divizia electrotechnici pentru formarea de montor, de subînginer şi de inginer. 2) Divizia beton armat pentru formarea de subinginer şi inginer. Programul învăţământului este trimis gratis. Pentru toate informaţiunile adresaţi-vă la Institut Normal Electrotechnique. (Section Roumaine), 38 Rue Halié, Paris (14-e) 2797 Domnişoarelor, inscrieţi-vâ Imediat la cursul dactilografie, 200 lunar Segaller-Vost Victoriei 44 27 Instituui mondial Berlitz. Începe Ianuarie cursuri noul. Profesori specialişti predau metodic: Dactilografia (cu maşini toate sistemele), Stenografia In curs şi prin poştă; limbi moderne, corespondenţă; contabilitate partida dublă; lucrări de birou. Formăm funcţionari plasând meritorii. Înscrieri zilnice. Prospecte şi scrisori de mulţumiri gratis „Şcoala Berlitz“, Sărindar 14. Telefon 64/98 8704 Şcoala Doamnei stahl, autorizată de Minister, stenografie, dactitografie. Isvor 129 3415 şcoala de Şoferi „Autotechnica“ Str. ţ1» Biserica Pantelimon 1 (Foişor). Cursuri serioase, practice, teoretice, mecanica şi conducerea pe maşini moderne americane, înscrieri zilnic. Prospectul gratuit 77 3 20 lunar piano, franceza, garantez reuşita rapidă. Fund. Vaselor 24 3734 Vânzări 4 lei cuvântul Argintărie, tacâmuri argintate şi argint veritabil, cumpăraţi direct depozit fabrica „Argintăria Pforzheim“ strada Colţei 6. Secţiune specială cu cristale veritabile 3659 Automobil Buick Master Sport 1SJ20 In perfectă stare de funcţiune 120 000 lei. Mitică Băicoianu. 15 Tudor Ştefan Prelungirea Dorobanţilor 370 Aviz: Banca Plugarilor Obor (Moşi) Şoseaua Mihai Bravu No. 7 are de vânzare cartofi prima calitate de Braşov. Preţul de lei 2,50 kilu 3658 Autobuz Chevrolet, stare nouă, spaţios Iei ÎCU.IJI O vinde Şcoala de şoferi, str. Biserica Pantelimon 1. (Foişor)______________________3713utogarajul F i 1 i m o n, bulevardul Pache No. 152 vinde Chevrolet cu aparat Ford tip 27 şi Fiat 520 cu preţuri foarte reduse. Cumpără şi vinde orice maşini puse la punct în atelierele proprii. Ford nou perfectă stare vinde cu înlesniri de plată sau schimb contra Buick Auto-Garajul Filimon, B-dul Pache 152 20 Automobile mare ocaziune Închise, deschise mare Înlesniri, Popp, Romania Motors, Garajul Ciclopotajul 4 114 Automobil sedan perfectă funcţiune 12.001) lunar, Herşcovici, Garajul Parch Miron Costin 112 Bazarul „Bukara" vinde Covoare veritabie, garantate 1800 metrul Victoriei 44 (Pasagiul Majestic Comedia)___ S744 Cazan aburi vertical suprafaţa lucăluzire 15 metri vând convenabil. Adresaţi Nicolescu, Fundătura Panduri 7 3725 aţeiaşi japonezi pekinds foarte frumoşi, opt luni, Matei Voevod 33 3723 Casă de Bani mică englezeasca ocazie, garderob lavoire marmoră, Şerban Vodă 75 106 Chilipir Ford Roadster Citroen Cabriolet Ford Turism, B-dul Maria 33______ 3698 Dormitoare, sufragerii, mobile separate, convenabil cauza inventarului Mobile-Mercur, Victoriei 178 ________ 8639 Ford 927 funcțiune cauciucuri noi vând. Ţepeş Vodă 150 46 La Administraţia Ziarului „Universul“ se vindecărtie Ministerială In Topuri Concept, de 9 şi 8 kgr. V cu Lei 26 kgr. Motoare Diesel «Christoph» pornire la rece. Typ nou, solide, economice, preferate de toţi cunoscătorii. Motoare benzină toate mărimile. Mori sistematice şi ţărăneşti, darace de lână, motoare de tăiat lemne, lagăre, transmisiuni, pompe furnizează prompt, cu Înlesniri de plată. Ali Ornstein, 11 iunie 75 bis 3466 Motor vând complect pentru tăiat lemne in stare perfecta de funcțiune cu răcire In corp 6 H. P. Str. Erbarie No. 23 Cotroceni_______3736 Motoare motorină benzină petrol Diesele toate mărimile vinde cu Înlesniri Inginer Kaldor, București, Popa Tatu 16_________________3671 Ocazie vând plano Demi-quene perfectă stare strada Romulus 45 orele 14____________________374 O cazie vând inel damă briante perla mijloc 3000 lei, 2 vereghete inel bărbătesc antic 2000, oglindă mare ramă grea. Basarabia 4__________60 cazie vând Plano buga stare eftin Ion Maiorescu 24(Calea Moșilor)________ 13 Patefon, plăci, ceasornic aur damă, bărbătesc, împreună 4000. Fiorilor 13 (Dobroteasa) 80 Pianină renumită placă bronz 28.000 Ștefan Iosif 7 (Bordeilor) Dobroteasa 96 Butegon „Columbia“ 20 plăci noi. Lei 1 3500. Bateriilor 44 ( dreapta) 3730 Societatea „Fiat“ anunță onorata sa clientelă că în Expoziția de Automobile din Str. Episcopiei No. 2 (Atheneul Român), pe lângă automobile, camioane, camionete, automobile de ocazie complect revizuite, tractoare, stropitori, pompe de incendiu şi motopompe, vinde şi Accesorii, Cauciucuri Pirelli şi renumitul Ulei Shell . Sufragerii noui, stejar afumat, garnituri de hali din pluş, bergere vinde eâtin Alei Ornstein, 11 Iunie 75 bis 3462 Sickenmaşini, Rundmaşini, Falzabkantmaşini, foarfeci pentru tablă și toate maşinele pentru tinichigii livrează prompt din depozit Blum & Co. Bis. Enei 8________________3683 Sufragerie franceză nouă, mobilă fină, ocazie. Adresaţi Dr. Niţescu. 77 Calea Victoriei ____________40 Vând urgent, Porţelanuri fine, tablouri Străine valoroase, pedestale marmuri, goblen. Persiane. E- mancinata 2 bis Panel__________57 Vând sau închiriez Limuzină Hot 609 cu număr şi cpait pornire automată cauciucuri noi eventual rate Călăraşilor 157 14 Vând chilipir doi solitari 6% carate cu 45.000 carate. Informaţiuni Agenţia «Mercur» Sărindar________36 Vând Ruibi de 6 chilipir cu 85 mii număr şi aparat Cătunul Lupeasca 14 Parcul Rahova 33 Vând urgent Pianina marcă renumită, Salonas Servanta stejar, Bain antic, Tablouri, argintărie, Pedestale Perdele Figuri, Costum Smoking, mașină cusut etc. Strada Italiană 10 3727 Vând „Citroen“ Închis, număr piață, aparat taxat, General Lahovari 33, Apartament 22 108 Cumpărări 4 lei cuvântul Cumpăr pianine, mobile, bronzuri, bibelouri, antichităţi, argintărie tablouri, sticlărie, cărţi, covoare etc. Universală. Calea Moşilor 122 3726 Cumpărăm imediat târnacoape, lopeţi, cazmale, forje, vagonete, linii decauville 60 cm, lanterne etc. In bună stare. Oferte detailate cu preţuri se vor adresa de urgenţă la ziar sub 95 O 3617 Cumpăr mobile, pianine, covoare, argintărie, bronzuri tablouri. Weber. Florilor 19_________________116 Cumpăr imediat haină astrahan prima calitate. In perfectă stare, pentru doamna statu a mijlocie. Adresaţi ziar 15 R. 1 67 Cumpăr aparat cinematografe Pathe Babi. Adresaţi Banii, str. Uranus 46 79 Cărţi biblioteci mari cumpăr, plătesc bine, viu domiciliu. Scriit Pach. Dogarilor 10 78 Vânzări de Imobile, Moşii, Păduri, Terenuri, Arendări 5 lei cuvântul Apartamente libere moderne curţi separate, vând convenabil, Înlesniri de plată. Dudeşti 78, Aleie ultimul dreapta_______ 91 Anunţ Vina noua libera vânzare Parcul Filipescu Aleea Gherghel 40 (ultima) 5 camere stăpân, 3 serviciu, bucătărie, oficiu, bac (totul In faianţă şi gresie) spălătorie, garaj, grădină instalaţiuni moderne, preţ reclamă 1.750.010. Adresaţi Oscar Suter 44 Aviz. Teren 221—260 metri vând (Statuia Rosetti) Agenţia „Mercur“ Sărindar 85 pcu lundi 6D viz. Moşie vând 20 km. de Bucureşti, 260 pogoane, acarete noi, 6.500. Înlesniri. Informăţiuni A-1 Mormir Sărindar 42 preţ 16______ genţia „Mercur «"asa raport vând Ţepeş Vodă 150 **____________ 3754 Casă mare splendidă boerească confort modern tapete, parchete, electricitate, gaz, bae, garage dublu, grădină. De vânzare liberă. Înlesniri. Adresaţi Maria Rosetti 20, b—2 24 •adom Vând casele din strada inclinată No. 63, preţ convenabil ______________ 30 Cinematograful sală complectă 1200 locuri vând (Închiriez) convenabil mari Înlesniri. Uzină proprie şi legătură oraş, funcţionând actualmente cartier inconcurabil. Pandele Râmniceanu Cafeneaua Alhambra, Sărindar 14, Bucureşti ___________ 65 Casă mare, trei apartamente. 23 Încăperi terasă garaj pentru 3 mașini, grădină mare 2.600.000 Înlesniri de plată. Str Impăcărel 28 3164 ■ umpur 20—eli pogoane » Oferte ziar 99 P Muntenia. 3717 De vânzare imobil nou 10 camere și dependințe, are parchet, electrică, confort modern, strada Viting No. 3 (Gara de Nord—Sosire) SOIR) De vânzare In Judeţul Dâmboviţa Moşie de deal 1400 pogoane pruni, meri, peri, fâneaţă, pădure, până la 20 ani, aproape de gară 3 chilometri, conac şi dependinţe ale moşiei Fabrică de Cherestea, turbină pe apă 50 cai putere se poate alimenta comuna cu lumină, altă Pădure in exploatare 4110 pogoane etaje 50 ani, esenţă fag si diverse. Preţuri convenabile ocazienală. Amatori se adresează C. C. Deleanu Avocat Târgovişte 9 brogherie cu concesie veche vând. 9 Ziar „Drog“ 11 R 53 De vânzare 2 corpuri case total sau In parte. Avocat Ghimpa, Halelor 5 62 Eftin, vânz teren centru Băneasa 108 metri, faţada II. Proprietar Georgian Bucureşti. Delea-Veche 21 _______________________________4 Imobil raport, separat casă boerească cumpăr integral numerariu. Scrieţi ziar P 90 3705 I[imobil str.Cantacuzino construcție I 8 1129 solid, parter și trei etaje II venit 600.000, preț convenabil, Eleo- I tromotor. Sărindar 7_________11T7_ Sinaia Noua vând ocazional 676 m.p. teren, Adresaţi Gh. Comânescu București, Ilevnei 159 8692 Teren 198 metri, Gaiol Davila 29 vinde Răldulescu. Griviţei 98 3608 eren 2411 metri, Griviţei 454 vinde Rădulescu. Griviţei 98 3669 Teren Carol Davila 29 şi Calea Griviţei 454 vinde ocazie rară, Râdulescu. Griviţei 98______________3670 Vând convenabil teren 635 m. Căluşei 32, adresa Mătăsari 3. D-l loan. Fund. 364Vând casă eftin vizavi Parcul Dinicu Golescu Gara de Nord, str. Gen. Anghelescu 99______________ 3702 Vând case doua camere, antreu, bucătărie, electricitate, teracote, Turda 126_____________________13 Vând teren şi construcţii în Panciu Mircea 6, adresaţi Ionescu, Petre Liciu 3 Bucureşti V______________9 Vânz imobil central str. Berzei No. 60 Bucureşti. La Parter Magazin 11x4, lumină electrică, curticică, apă, canal, cameră şi pivniţă 4x4, cameră de bac, scară pentru etaj. Intrarea la etaj tot prin magazinul de la parter. La Etaj două camere 4x4, una cameră 3x3 una cameră 4x4, bucătărie, curticică, terasă, apă, canal, lumină electrică _______7 Vând case aproape gara Câmpina la o curte mare poziţie bună de comerţ sau industrie. Adresaţi Sever Axente 4. Ploeşti________________84 240.000 vând imobil, şapte Încăperi, 50.000 venit, strada Colonel Pleşoianu. Adresaţi: Avocat Mina Ene, strada Stefan Stoica 32 ___68 850.000 imobil 14 Încăperi, teren circa 800 metri. Cartierul Basarab-Griviţa vinde „Neagu“ Cameliei 8 3756 închirieri de apartamente și camere 5 lei cuvântul Apartamente, garsoniere 2 4 camere dependințe confort Închiriez Cobălcescu 54 3634 Apartament parter curat patru camere dependințe, confort modern. Franzelari 22 3665 Apartament antreu trei patru camere dependințe convenabil Zebrului 5 (Antim) 76 Apartament liber hol, trei camere, bae, bucătărie, oficiu, cămară, ascensor, calorifer 143 Victoriei Olteanu 29 Apartament pentru birouri, patru camere, antreu, libere, de Închiriat Bulevardul Academiei 6 etaj III 38 Cameră goală parchet electrica teracotă Închiriez B-dul Independenții 21 (Elefterie) 3700 Camera mobilată apa curenta, acces baie, eventual pensiune. Sevastopol 14 3694 Camere confortabile, apa curenta, bae, telefon, mobilate, nemobilate, pensiune excelentă găsiți convenabil Balcescu 41 3714 Cameră mobilată intrare separata electrică calorifer închiriez convenabil. Victoriei 86 portar 21 Cameră mobilată două persoane și pensiune 5500 lei. Oferte la ziar 12 R 61 Camera splendida elegant mobilata, electricitate teracota parchet 3800 lunar. Bulevardul Elisabeta 53 etajul II D-na Vasiliu 44 Camera elegant mobilata centru electrică teracotă curte singură vedere stradă Închiriez numai provincial 2—3 ori săptămânal oferte ziar 84 P 16 Cameră mobilată pensiune și fără ■ convenabil Selari 15 etaj II 15 Cameră curat mobilată pensiune excelenta intrare separată liberă imediat Franzelari 2 bis 71 Caut de Închiriat două camere goale sau una cu antreu, împrejurul Bulevardului Elisabeta, Oferte ziar 14 R 64 Centru in casă mare confortabila, cameră frumos mobilată, bae teracotă, intrare absolut separată. Splaiul Magheru 10 (Liceul Lazăr) 97 Centru Închiriez eu in cameră mobilata, separată, Sfinţii Apostoli 36. Georgescu______ 29 De Închiriat una sau doua camere mobilate, acces la bac, loc deordonanţă Calea Griviţei 125 etaj I vis a vis cinematograful Maria la d-na Gheorghiu 3699 De Închiriat cameră mobilată, dr. Obedenaru 17 Parcul Regina Maria Podul Elefterie 3718 Dormitor salonaș elegant pentru pereche pensiune. Calea Griviței 26 Parter 115 de închiriat 2 odăi antreu bucătărie 90 pivnițe str. Rondă 1873 De Închiriat apartament parter modern. Parcul Delavrancea alea C. 8 63 De închiriat apartament electrică parchet teracotă Viitorului No. 37 3691 Doamna germană primesc eleve sau studente In gazdă General Lahovari 79 Ștefănescu 51 Hotel Universal București, Gabroveni 12, încălzire centrală conducte apă caldă, rece, fiecare cameră, complect renovat dela 120 lei camera __ 3722 Hotel Gabroveni București Oituz 7 încălzire centrală conducte apă caldă rece fiecare cameră complect renovat de la 120 lei camera 3724 Închiriez cameră mobilată frumoasă mare electricitate teracotă Alea Blank 22 3743 Închiriez Sfinților 35 apartament renovat 5 camere baia parchet sobe teracotă etc. 90000 Leon Cohen Popa Petre 7 3720 Închiriez apartament liber Calea Victoriei 77 patru camere, bucătărie, bae, pivniţă, pod 100.000 anual. Adresaţi dr Niţescu_________________41 Închiriez camera Încălzită, frumos mobilată plan unei Doamne Domnişoare, cu ocupaţie. Viitor 169 (a se adresa la fund)_________________23 Închiriez 200 lunar mansarda şase Încăperi, magazie, electrică, closet apă separat, balcon stradă, bun şi pentru atelier Moşilor 312________55 Închiriez apartament trei pdat antreu garaje pentru opt mașini curte mare liber imediat V..carești 232 110 Închiriez camera mare mobilată, electricitate, intrare separată, centru Moșilor 154 99 Închiriez cameră mobilată separată la strada, teracotă, electrică, liberă. Popa Tatu 29____________3772 închiriez cameră mică, bine mobi- 8 lată, electrică, pensiune, Colonel Albu 3 (Expoziţie)______________118 Localul Încăpător apă lumină electrică, pentru depositat automobile-mărfuri-închiriez convenabil Monetăriel 6 69 Prăvălii pentru Farmacie, Drogherie, Cofetărie,,Bodegă, Frizerie lux, Mezeluri, Fructărie Splendida poziţie comercială „Neagu“ Cameliei 8 3757 Persoana distinsa găseşte cameră fix simpatic amenajată Piaţa Rosetti 8 etaj 2, acces baie 103 Diverse, profesionale Asociaţii 4 lei cuvAntul Atenţiune. Boli interne, sifilis, blenoragia impotenţa, hemoroizi, varice. Analiza urinei, sângelui, secreţiei. Injecţiuni electroterapice. Dinţi dureroşi tratez, plombez, extrag nedureros. Doctor Verzeanu, Griviţei 127, Telefon 382/40 3731 Aviz important. Se caută achizitori, plasatori şi încasatori serioşi cu garantie in numerar sau imobil, câştig sigur şi proporţional la afaceri, intre 5000 la 30.000 lei lunar. Adresaţi-vă Băncei «Avântu» Str. Lascar Catargiu 9, care In ramura asigurărilor, este reasigurată de un puternic Consorţiu Mondial, începe activitatea la toate riscurile. Incendiu, Viaţă cu şi fără examen medical, Transport, Grindina, etc. Se emite la cerere direct poliţe streine, se plătesc şi primesc prime in valută forte. Secţia comercială: reprezintă cele mai mari case comerciale din Europa, prin care se poate obţine mărfuri in condiţiuni extrem de avantajoase. Secţia Construcţiilor: In rate, numai la oraşe, este comanditată de un mare consorţiu Germano-Anglo-Belgian ; începe operaţiunile de construcţie In Martie 1930. Secţia Bancară face orice operaţiune de Bancă. Împrumută pe poliţe şi ipoteci, dela 1000 la 5.000.000 lei, plasează capitaluri în condiţiuni extrem de avantagioase. Primeşte depuneri spre fructificare cu 16° 10 dobândă anuală. Direcţiunea Generală _____________________________3200 Avansăm bani pe receptiele Muntelui de Pietate şi pe orice obiect de valoare. Pentru negustori condiţiuni avantajoase.Casa de schimb, Brezoianu 12 3678 Atenţiune. Pentru o 20 lei, căpătaţi numai la Casa de 12 placă veche şi o placă nouă, schimb, Brezoianu 3679 Anunţaţi telefonic 877/ 1 **nim imediat construcţii refulări reparaţii mici zidărie, tâmplărie, zugrăveli specialiști izolări egrasle, etc. Ateliere proprii, Înlesniri „Avântul“, Coltel 24________________3710 Atelier cu clientelă formată reparatul automobile predau convenabil. Monetarier 6, Începutul Șoseua Kiselef • 70 Antracit englezesc veritabil, cocs, brichete, cărbuni de Silezia, lignit, lemne de foc, Löwenbach, Victoriei 128. Căuzaşi 1_________74 Bolile, rănile oricum numite vindecă radical fără medicamente, fără operaţii cu felurite diete, felurite băi, ştiinţa cărţilor geniului Kühne, Sanatoriul medical Kuhnist, practică peste 40 ani. Consultaţii, internarea bolnavilor. Provincia prospect gratis. Bucureşti. Strada 11 Iunie 7 3521 Băiat un an dau de suflet gras vioi frumuseţe sănătate deplină crescut modern. Oferte ziar 102 P 22 Croitoreasă scbie lucrează convenabil In familie sau acasă Marioara Ionescu. Şoseaua Tancului 29 90 Caut imprumut hypotecă 809.000 după 600.000 moşie valoare minimă 3.500.000. Ziar 29 B 219 Dăm sumele cele mai mari pe gaj şi recipisele muntelui de pietate Urgenţa Str. Edgar Quinet 9 etaj 3654 Doriţi un purgativ cu efect sigur, blând şi rapid ? Cumpăraţi in oricare farmacie şi drogerie Purgativul Bayer! 3625 Detectivul particular Academiei 16, face informaţiuni, cercetări, misiuni discrete. Telefon________3652 Doamnă germană dau pensiune 611 lei persoana. General Lahovary 70. Stefănescu ___52 Frizer,e de lux poziţie foarte bună, predau foarte convenabil Strada General Angelescu No. 2, d-lui Russo 3761 Găsit bani trotuarul Palatului Poştelor. Amiral Negrescu, 34 Frumoasă 66 Hemoroizii (Trânjii) tumorile, polipii, perderile de sânge prin şezut, vindecă radical fără cuţit In 10 zile. Dr. Pop Avramescu, Călăraşilor 29, Bucureşti 18 Inginer diplomat destoinic, mari garanţii morale, materiale doreşte asociaţie cu capitalişti In vederea unor frumoase întreprinderi direct. B-dul Brătianur23_______________SS Lemne de foc, cocs, brichete, cărbuni de Silezia, lignit, antracit englezesc veritabil. Löwenbach, Victoriei 128. Căuzași 1_______ ___ ____75 Lichidămi eîtin întregul stoli mobile fine, dormitoare, sufragerii, trandafir, nuc citron. Profitat Industria „Transilvania“, Sfânta Vineri 12 3290 Lei 1.500.000 caut garantând cu ipotecă primul rang imobil central, valoare mare. Oferte ziar 2 R 8742 Lei 800—1200 costume tricotate ultimele creaţiuni gata şi după măsură, pullovere veste chiloţi, conbinesoane numai la Fabrica Tricotaje, Griviţei 59 etaj 6 Mobilă Românească execuţie splendidă, cadouri suveniruri gramofoane, jucării, găsiţi numai la Marcu, Bulevardul Elisabeta 10 3390 Marele Orientalist Bitabas Nassib desvălueşte uimitor destinele vieţei prin Cristalele „Cagliostro“ Cartomancie, Grafologie Chiromancie etc. Zilnic 9—12, 3-7 Lunea Vinerea rezervate consultaţiunilor special citate. Barbu Delavrancea 15 dosal Palatulu Regal I Bufet Sosea)_____________III Orice boale şi operaţiuni, tratamente sigur binefăcătoare, pe vindecate. Dr. Pop Avramescu, Călăraşilor 29 19 Pierdut braţara argint lant cu două plăci bleu fără valoare la 19 Decembrie in Bonboneria Palatului vis-a-vis Cinema Lux. Aducătorului recompensă 2000 lei. Ştefănescu, Pasagiul Comedia, scara C, etaj III 10 Plăpumari. Lână dărăcita pentru saltele şi plapumi găsiţi eftin la Industria Vatelinei București, Vaselor No. 20 3657 Plăci pentru gramofon schimbăm contra 20 lei. 55 vindem plăci noi „Iosif“, Str. Sfântu Gheorghe Nou 15 (prin Colţei)_______ 59 Predau depozit de lemne in funcțiune cu toate accesorile. Strada Dumitrescu III No. 37 (prin Rahova) Placi de gramofoane schimbă contra 20 lei placa. Paulman, Brezoianu 11 bis in curte 95 Pierdut Luni seara prin centru cercel turqoise—perie mici. Rog călduros găsitorul, a-i aduce Bulevardul Independenţii 21 Căpitan Căpşuneanu tot jigarchete din stejar, perfect usi cate, vinde eftin Fabrica S. R. L. Sos. Basarab 27 (Regie) Bucureşti 876 Soluţionarea crizei pe 1930. Fără speculă şi fără fizic. Câştig sigur 20—30.000 lei. Oricine poate câştiga suma de mai sus numai cu modesta sumă de 100 lei, plus 25 lei taxa de transport a coletului şi costul instrucţiunilor. Oferim un premiu de 100.000 lei celor ce vor găsi neexacte instuucţiunile noastre, garantăm câştigul de 20—30.000 lei numai la acei ce vor întrebuinţa conţinutul coletului exact după instrucţiunile noastre Cei ce vor să Înceapă anul 1930 cu un câştig mare vor trimite comenzile Împreună cu 125 lei la Biroul Slab. Gardon Mihai Bravu 1. Târgovişte__________ 3562 Secretele Bucătăriei, carte apărută in Editura G. Filip, Bucureşti, Câmpineanu 40. Învaţă, ce trebue şi cum trebue să gătească doamna, domnişoara, fata, femeia ca gospodăria să fie fericită. Cereţi detalii Sobe teracotă, faianţă, coşuri, calorifere, curăţă, reface vinde noi convenabil „Hornul“ Calea Moşilor 47. Tel. 360 / 23 3762 Slăbiciunea sexuală vindecă ptu şedinţe maximum Doctor Gogu Constantinescu specializat Paris, str Aureliu 14 Bucureşti 3774 Sobe teracotă, remontează repară, curăţă calorifere, coşuri, arde desfunda. „Sobarul“ Poliţiei 9. Telefon 362/32 3741soşoni, galoşi repara eftin, bine fabrica «Elasticul», isvor lt bis ____________________________2824 Şoşoni, galoşi reparaţi la vechiul atelier de vulcanizare «Recordul» Calea Văcăreşti 62_______ 3620 Tapiţeri lănâ dărăcitâ găsiţi eftin la Industria Vaterinei Bucureşti, Vaselor 20____________ 3658 Telefon număr cumpărăm imediat Discreţiune. Scriţi preţul ziar căsuţa 28 R 117 g ane aparatescu 99 Tx. str. Gen.Anghe 37H3 Vidanjul. Barometrica modernă. Scoatere de haznare In mod mecanic fără miros, higienic, curat se poate asista. Automobile cu o singură cisternă de 2000 litri circa 5 butoae obişnuite Distanţele care nu trec de 15 m 1. 800 lei maşina. Până la 35 m.l. intre hazna şi maşină 1000 lei. Berzei 60. Bucureşti_____ _ 30.000- 40.000- 50.000-70.000-100.000 200.000—80. 000 - 500.000—1.000.000 3.000.000 dau procur ipoteci toată țara. Capital disponibil imediat. Ionescu, Popa Tatu 29 3773 000.000 lei caut cu 17% ipotecă imovbil primul rang. Ziar 95 P 3719 50.000-5.000.000, plasăm ipoteci solide Capitala provincia 12— 18%, imobile moşii, cazuri urgente avansuri. Mondiala, Mihai Vodă 9 90 Î.OOO.OOO, total, parţial, plasez imobile cu venit 15%. La ziar 102 P 47 780 lei o faţa de masă 180/180 cu 6 şervete asortate, 1 milieu 80 / 60, 1 pernă 40/60, toate imprimate pe pânză extrabună cu un model englez combinat cu nichelieni şi 1 pernă chilim pictată pe etamină, toate aceste 10 lucruri expediez oriunde. Adresaţi cu Încredere vechei firme Eugen Pesky Galaţi_______________________1 860 lei o perdea (bonne femme) de tussor fin 150 lăţime 220 Înălţime, imprimata model modemn aranjat cu un motiv filet 60/40 1800 lei o cuvertură de 2 paturi 220/300 tussor fin imprimată model artistic executat, cereţi probe şi schiţe adresându-vă firmei Eugen Pesky. Galaţi__________2 900.000, 600.000, 6hU.OtO. 400.000, 300 mii. 200.000, 100.4100, 75.000, 50 000. Deasemenea 1.000.000,2.000.000, plasez, procur ipoteci, dobânzi convenabile. «Neagu» Cameliei 8 ________3578 9 0U.UUU,— 7UU.9UU,— 4U4J.UUU,— 2UU.UUO, 100.000,70.000,50.000 Împrumută pe hipotecă foarte convenabil, vechiul birou „Confiența“ Gh. Albinescu, expert contabil mutat din Cameliei 34 in Grivița 127 etaj. Telefon 339/19, cazuri urgente acordă avansuri, creditori plasament gratuit 8580 90.000 — 30.000 — 0U.UUU — IUU.UD4J — 200.000 — 500.000 — 1.000.000 — 10.000.000 plasez procur bani 8—18°/0 ipoteci vânzări Bucureşti, Provincie. Toată ţara Fructificăm avantajos, sigur decât Băncile. Milioane primite, plasate solid. Capitaliştilor plasamentul gratis. Fără taxe Sute clienţi satisfăcuţi. «Tănăsescu. Licenţiat Financiare 1908», Mussolini 34. (Tramvaele Piaţa Romană) 3674 Căsătorii 11 6 lei cuvântul Domnişoară serioasă 21 ani din familie, doreşte căsătorie domn bine situat. Anonime refuz. Ziar 20 B _______________________________93 Domnişoara 27 ani fără Încurcături, serioasă, cultă, doreşte căsătorie domn bine situat, poate fi văduv cu copil. Anonime refuz. Ziar 19 R 92 Maior bine situat caută persoană serioasă numai din provincie, fără dotă. Anonime refuz. Ziar 23 R _____________________________105 Văduvetate 40 ani proprietar venit 300.000 lei, dorește căsătorie doamnă sau domnișoară serioasă, poate fi şi din Provincie. Adresa ziar 21 P_________________________3646 Văduv 41 ani pensionar, funcţie particulară cinstit, vorbeşte limbi străine, creştin, doreşte căsătorie doamnă, domnişoară drăgălaşe dar absolut modesta oarecare situaţie sigură. Răspuns ziar neanonim cu fotografii 8 R 88 Corespondenţe 5 lei cuvântul Coly îţi urez multă sănătate şi fericire. Dacă nu m-ai uitat scrie-mi ______________________________34 Dragă Tinica, cu ocazia Anului Nou te felicit la mulţi ani. G. V. 6 Domnule caporal sa trăiţi ani mulţi în plină fericire. Zuzuca_____11 Lei. Jak Pleşoianu este rugat urgent a lăsa adresa la ziar 9 R __48 Lolu, primit telegrama. soare Încă ! Toate ouţa C. N. Lica _____ Nici o scribune. Mai 58 ani şi gânduri bune 54 N unice. Noul an să-ţi aducă tot ce doreşti, iar eu mă rog pentru binele şi fericirea ta ___ 98 Princesă, Fabrica de Pălării, Şelari 14, Felicită onorată clientelă de Anul Nou şi Anunţăm sosirea noilor Modele 17 Aftişor dragă îţi doresc multă sână- B tate şi noroc. Mircea_________5 Sanatoriul de Fizioterapie Doctor SMARANDESCU Strada Buieşti 44 Bucureşti. Telefon 48134 Cu ocazia împlinirei a XX ani de funcţionare fisiotherapică în Ţara Românească, urează de Sfintele Sărbători, viaţă lungă zecilor de mii de foşti suferind de Rheumatism, Gută, Artritism, Sciatică, Nevralgii, diverse paralizii, boli constituţionale, boli de femei, etc., etc., care şi-au găsit sigur şi repede vindecarea prin ramura aceasta nouă a medicinei pentru care în mod desinteresat această instituţie a luptat şi cheltuit atât spre binele omenireL______________________ PIANE PREŢURI de RECLAMA pentru Sft. Sărbători vânzare şi în RATE mici fiMUlffEşi PLACI ultimele noutăţi la vechea casă de încredere MAGAZINUL DE MUZICA vnei BEI Cereţi placa de gramofon ,Sonny Boy“ cântată de Jolson (din filmul vorbitor) „Singing Fool“ Cele mai renumite mărci mondiale Citifi Veselia “ 19 3749 a I i Mult aşteptatul Almanah al Ziarului Ştiinţelor şi Călătoriilor s’a pus in vânzare Prin aplicarea ultimelor descoperiri ale struţii , pretra trecerea în revistă a Uului a evzuimentelor ştiinţifice din anul acesta , prin numeroasele reţete practice ; prin sfaturi asupra Instalaţiilor de radio şi prin articole de popularizare, datorite celor mai cunoscuţi profesori şi publicişti ai noştri, acest almanach devine indispensabil atât omului de ştiinţă cât şi amatorului. PREŢUL 30 LEI 1. La mulţi « Sacha RADIO