Viața Studențească, ianuarie-martie 1972 (Anul 17, nr. 1-13)

1972-01-05 / nr. 1

V /fOc éCi BIBUOTE S i Li I REVISTA A UNIUNII ASOCIAȚIILOR STUDENȚEȘTI DIN ROMANIA Anul XVII • Nr. 1 (434) • Miercuri 5 ianuarie 1972 • 16 pagini • 0.50 lei pi .I Albul, semnul zăpezii, care ne limpezește ochii și sufletul și ne împrospătează memoria, este — in același timp — semnul noului an. Așa ni-l Închipuim cu un copil venind pe toții: cărarea timpului, intr-o sanie-lebădă trasă de doi cerbi zvelt cu stele in frunte, cu căpestre bătute in diamant și coarne bogate de gheață. Noul an este așadar, înainte de toate, un început, un început care trebuie să fie, șiva deosebit. Vechiul an, înfi, truchipat în imaginea de basm a bătrânului, peste care timpul și-a înscris trecerea, s-a sfirșit ca un fum, ca și cum n-ar fi fost. In realitate, au rămas semnele lui, semne sigure și ferme,mente pentru acest argur ou an, pentru acest început deosebit. Un an care prefigurează noi victorii in elotul de realizare și depășire a parametrilor cincinalului, un an in care studențimea pășește cu cetitudinea unor noi împliniri pe planul pregătirii profesionale și umare. Astfel că, din imaginea- Semnul poveste descifrăm pe lângă un început și o continuitate. Existența și faptele, cite sint, se încheagă astfel mereu, continuu, de la un an la altul, intr-un timp aparte, care stă sub semnul, frumosul semn, al virstei noastre. Și, fără nicoală, vom fi descoperit în albul zăpezii și în imaginea ideală a cerbilor zvelți și puternici tinereții noastre, al semnul elanurilor începutului, al unui drum pe care ne confirmăm vocația. Prea multe cuvinte frumoase în fața acestei inefabile legături intre virsta noastră și aceea a Noului An. Dar și mai frumoasă, această statornicie a noastră, vremelnică și ea, între un an care trece și altul care vine. Dar mult, mult mai zăpezii frumoasă, această statornicie a faptelor noastre, deasupra tuturor timpurilor, intre alția ani care se duc și anii care vin, ca un semn al forței și al curajului, ca un semn al virstei noastre mereu tinere. Cu fiecare An Nou vom fi descoperit in albul zăpezii și in imaginea ideal a cerbilor zvelți și puternici, semnul tinereții noastre, al elanurilor începutului, pe un drum și intr-un timp care vor confirma vocația și maturitatea acestei generații. In miez de noapte, in minutele ultime ale anului 1971, vocea secretarului general al Partidului Comunist Român, Nicolae Ceaușescu, a amplificat in toată țară, in inimile noastre, momentele semn ficative ale Anului Vechi, prefigured in cuvinte simple și clare, perspetivele Noului An al doilea intr-un cincinal al victorilor sive: ,,'n‘răm în noul declan cu un program precis contra', care deschide orizonturi lagi de muncă, de crea'ie, de noi și mari infăptuiri pe calea dezvoltări economice, sociale și culturale a Romăniei, pe ralza imbunătătirii conditiilor de viață materiale și spirituale ale tutuor celor ce muncesc".. Mihai TATULICI Revistele studențești între deziderat și perspectivă ,,Alma mater“, Viața Politehnicii“, „Symposion“ — profil, realizare, eficiență. 0 O masă rotundă cu studenți ai Universității „Al. I. Cuza“ pe tema : Național și universal în formarea personalității intelectualului societății noastre socialiste. Cu această succintă definiție a lașului studențesc continuăm seria numerelor noastre dedicate, în mare parte, cîte unui centru universitar. Acest număr este, de fapt, expresia perfectei colaborări între redacție și subredacția ieșeană, care dă, prin paginile de față, o adevărată „probă de joc“ in materie de publicistică. Semnificativ, acest grupaj de pagini s-ar putea intitula și lașul universitar prin el însuși, pentru că majoritatea materialelor sunt semnate de studenții ieșeni, membri ai subredacției noastre. Un plus de autenticitate, un plus de cunoaștere, mai mult sentiment. Pentru că a scrie despre orașul studenției, despre lașul marilor iubiri, este — incontestabil — o chestiune de sentiment și de datorie. Citiți în paginile : O Practica In producție —■ soluționări eficiente, dar și improvizație 7 arte în 7 zile într-o variantă ieșeană „Prinții Politehnicii“ față în față cu Om.cron