Viața Studențească, ianuarie-martie 1973 (Anul 18, nr. 1-13)

1973-01-31 / nr. 4

Grandioasa aniversare a conducătorului iubit un imn unanim înălțat patriei și partidului ! „în ce mă privește, tovarăși, doresc să vă asigur și în aceste momente că voi face totul, că nu voi precupeți nimic pentru a răspunde cu cinste încrederii voastre, încrederii partidului, încrederii poporului, că voi acționa cu toată priceperea mea, cu toată forța mea pentru întărirea partidului, a legăturilor sale cu poporul, pentru dezvoltarea democrației socialiste, pentru ca poporul nostru să devină tot mai puternic, tot mai unit, pentru ca toți oamenii muncii — fără deosebire de naționalitate — să poată participa activ la întreaga viață economico-socială. Dezvoltarea democrației socialiste, participarea poporului la conducerea țării, legătura strînsă cu poporul constituie chezășia că partidul nostru va fi de neînvins, că partidul nostru va putea să-și înfăptuiască cu succes misiunea sa. Doresc să asigur întregul popor că voi fi soldat credincios și că în orice împrejurare îmi voi face datoria de comunist, de fiu al poporului meu, lucrînd pentru socialism, pentru comunism, pentru pace și colaborare între popoare“. NICOLAE CEAUȘESCU SENATUL UNIVERSITĂȚII DIN BUCUREȘTI conferă tovarășului MUM CHUȘESCU, Secretar General al Partidului Comunist Român, Președintele Consiliului de Stat al Republicii Socialiste România Titlul de Doctor Honoris Causa al Universității din București pentru merite excepționale in lupta de eliberare socială și națională a poporului român, in opera de edificare a societății socialiste multilateral dezvoltate in România, pentru contribuția deosebită la întărirea Partidului Comunist Român și creșterea rolului său de forță politica conducătoare a societății, la dezvoltarea și îmbogățirea gindirii marxist-leniniste și practicii revoluționare, pentru rodnica activitate consacrată afirmării României in viața internațională, dezvoltării relațiilor sale cu țările socialiste, cu celelalte state ale lumii, întăririi unității țărilor socialiste, a mișcării comuniste și muncitorești internaționale, a tuturor forțelor progresiste, antiimperialiste, triumfului cauzei păcii și colaborării in întreaga lume. Comisia superioară de diplome din Republica Socialistă România confirmă hotărirea Universității din București. Președintele comisiei superioare de diplome PAUL NICULESCU-MIZIL Rectorul Universității GEORGE CIUCU O SĂRBĂTOARE IN MM SĂRBĂTOARE 26 ianuarie 1973, zi aleasă de intregul nostru popor, aniversarea sărbătoare pentru a cincizeci și cinci de ani de viață și patru decenii de activitate revoluționară a conducătorului partidului și statului nostru, tovarășul Nicolae Ceaușescu. Zi marcată de sincere și entuziaste manifestări de dragoste și stimă ale tuturor fiilor națiunii noastre, pentru cel mai ales fiu al ei. Pentru memoria Universității românești, această zi rămîne însă încununată de un eveniment ce s-a înscris cu litere de aur în cartea de onoare a Almei Mater bucureștene și prin aceasta în istoria întregii școli superioare românești , conferirea titlului de Doctor Honoris Causa al Universității din București tovarășului Nicolae Ceaușescu. Expresie a profundei prețuiri pe care întreaga obște universitară, științifică și culturală a țării o acordă activității sale neobosite în fruntea partidului și statului nostru, conferirea acestui titlu reprezintă totodată un omagiu adus de către Universitatea românească aceluia care, prin grija și dragostea sa permanentă, a luminat destinele școlii superioare din patria noastră, integrarea ei de conștiință și acțiune în vastul proces de edificare a României socialiste. 26 ianuarie 1973 — Aula Universității învăluită într-o atmosferă de caldă sărbătoare, mii de studenți și cadre didactice din centrul universitar București, reprezentanți ai corpului didactic din toate cetățile universitare ale țării. Universitatea primește pe acela care s-a dovedit a fi cel mai strălucit spirit rector al său. Niciodată Gaudeamus-ul n-a răsunat mai plin și mai fierbinte sub cupolele acestui lăcaș de cultură, niciodată bucuria prezență aici n-a fost mai mare decit în ziua celor in care o sărbătoare de suflet s-a transformat într-un ritual ales al lumii universitare. (Continuare in pagina 2)