Viața Studențească, octombrie-decembrie 1974 (Anul 19, nr. 31-43)

1974-10-02 / nr. 31

Proletari din toate țarile, unifica Revistă a Uniunii Asociațiilor Studenților Comuniști din România În numărul de față: • Mandatul asociației (Chemarea Plenarei — programul nostru de acțiune) • Știri și reportaje de la munca patriotică • O pagină de PULS • Cercetarea științifică studențească — o activitate la ora sincerității • Ideea universitară • Cronici de literatură, film, teatru, plastica • Lumea azi • Scrisori acasă • ETC. • Dosarul handbalului universitar • Cronica microbistului Lumină pentru un început Să crezi într-un lucru pentru care ai luptat cu mintea ți inima ta, pentru care ai trecut vămi de nesomn ți emoție, să crezi într-un lucru care îți aparține, care e viață din însăți viața ta, să trăiețti cu această credință e ca ți cum ți-ai defini sincer ți suprem condiția umană. In ea stau entuziasmul, măsura valorii, rațiunea bucuriilor noastre. Cu aceste ginduri, noi, studenții anului întîi, am intrat în acest „eu aprins" pe care-l dorim de severi semne ale unei tinereți roditoare. E un mod de a fi contemporan, un nou mod de a gîndi, de altfel, cel mai sigur, un mod de a te integra asadtiv în viața paESTUDIANTINA triei. Și, in acelați timp, un exemplu demn de urmat. Ca să venim in concordanță cu principiile noastre, vom trăi cu ideea permanenței a ceea ce gîndim ți a ceea ce facem, cu gindul frumos ți grav că viața noastră, munca noastră aparține poporului care ne-a dăruit această minunată tinerețe. Am pățit în noul an universitar sub semnul unei înalte temperaturi istorice : intîmpinarea marelui forum al comuniștilor. In documentele sale se află cuprins sensul major al vieții noastre, acela al finalizării sintezei aspirației spre comunism a națiunii române. Aceste idei, pe care Congresul al Xl-lea le va supune unei înalte dezbateri, vor căpăta concretețe și siguranță, vor deveni rațiunea noastră de a fi. E necesar, deci, să facem din tinerețea noastră un act moral al generației. Generație ca o vibrare a ceea ce este etern uman, aceea ca este înălțător in om, ca o vibrare a minunatei trinități : „bine, frumos, adevăr". Trecem în studenție cu aceste gînduri.......Vîrstă mare, iată-ne./Luați măsura inimii Omului". Geo IORGA student, anul I, Universitatea Bucurețti VIITORUL PRIN EL ÎNSUȘI-----TÎNĂRA NOASTRĂ GENERAȚIE Documentele Congresului XI al P.C.R. — Directivele, Programul, Tezele — constituie o veritabilă chintesență a viitorului țării noastre, o viziune lucidă și înălțătoare a timpului in care se vor împlini, prin noi și pentru noi, idealurile comuniste ale oamenilor pămintului românesc. O viziune clădită pe înfăptuirile de pină acum, pe clipele de muncă, voință și izbîndă ale anilor României noi, o viziune transpusă in cuvîntul și gindul înțelept ale partidului comunist, ale celui mai iubit fiu al poporului nostru, tovarășul Nicolae Ceaușescu. Trasind direcțiile fundamentale ale României viitoare, conturînd lucid cadrele in care tineretul țării noastre va trăi și munci, își va înfăptui idealurile sale de muncă și viață, idealurile comuniste. Documentele Congresului XI al P.C.R. se adresează tinerei generații, generație care, aflată acum pe băncile școlilor și facultăților, va intra în viața social-economică în anii cînd aceste mărețe documente vor căpăta conturul realizărilor împlinite. In dezbaterile noastre, sintetizate sub titlul „Viitorul prin el însuși“, elevi, , tineri muncitori, studenți, cadre didactice, absolvenți vor aborda dezvoltarea viitoare a domeniului lor de activitate, așa cum se conturează ca în Documente, in lumina răspunderilor care revin fiecărui tînăr al țării noastre, fiecăruia din noi, ■ i pentru realizarea obiectivelor țării de miine, pentru a asigura înaintarea României ;■ spre comunism. r In paginile 6-7 ale numărului de azi, primul punct din această suită publicistică : direcții prioritare ale dezvoltării industriei și învățămîntului tehnic.