Viața Studențească, aprilie-iunie 1975 (Anul 20, nr. 13-23)

1975-04-02 / nr. 13

Convocarea celui de al X-lea Congres al Uniunii Tineretului Comunist și a celei de-a X-a Conferințe a Uniunii Asociațiilor Studenților Comuniști din România Telegramă adresată tovarășului NICOLAE CEAUȘESCU de Plenara comună a CC al U.T.C. și a Consiliului UA.S.C.R întrunită în ziua de 29 martie a.c., Plenara comună a Comitetului Central al Uniunii Tineretului Comunist și a Consiliului Uniunii Asociațiilor Studenților Comuniști din România a hotărit convocarea, în luna noiembrie 1975, a Congresului al X-lea al U.T.C. și a Conferinței a X-a a U.A.S.C.R., moment de însemnătate deosebită pentru intensificarea întregii munci de educare comunistă, revoluționară a tinerei generații, pentru participarea sa și mai activă la înfăptuirea istoricelor hotărîri adoptate de cel de-al XI-lea Congres al P.C.R., a programului partidului de făurire a societății socialiste multilateral dezvoltate și înaintarea României spre comunism. Participind cu responsabilitate la recentele alegeri de deputați în Marea Adunare Națională și consiliile populare, primind cu sentimente de deplină adeziune și profundă bucurie hotărirea întregului partid și popor, a tineretului, de a vă realege, pe dumneavoastră, iubite tovarășe Nicolae Ceaușescu, in înalta funcție de președinte al Republicii Socialiste România, toți tinerii patriei — români, maghiari, germani, sârbi și de alte naționalități — pe deplin Încrezători în politica internă și externă a partidului și statului nostru, uniți într-o singură voință, își exprimă hotărirea de a se situa în primele rînduri ale muncii creatoare a poporului nostru consacrată Îndeplinirii exemplare și depășirii planului anual, realizării cincinalului înainte de termen. Plenara Comitetului Central al U T.C. și Consiliul U.A.S.C.R. a adoptat un ansamblu de măsuri privind intimpinarea Congresului al X-lea al Uniunii Tineretului Comunist și a Conferinței a X-a a Uniunii Asociațiilor Studenților Comuniști din România care va asigura intensificarea întregii activități politico-educative a organizațiilor noastre, antrenarea tot mai activă a tinerei generații la înfăptuirea neabătută a politicii partidului nostru de dezvoltare economico-socială a patriei și ridicarea continuă a nivelului de viață și civilizație al tuturor oamenilor muncii. Trăind și muncind în spiritul prevederilor Codului principiilor muncii și vieții comuniștilor, ale eticii și echității socialiste, tinerii muncitori, țărani, elevi, studenți, intelectuali și militari se angajează să acționeze cu perseverență și fermitate revoluționară pentru a răspunde cu dăruire, prin întreaga lor activitate, chemării adresate de către dumneavoastră, iubite tovarășe Nicolae Ceaușescu, de la înalta tribună a celui de-al XI-lea Congres, îndeplinind, la cel mai înalt nivel, sarcinile ce le revin în vasta operă de făurire a prezentului socialist și a viitorului comunist al patriei noastre. Exprimînd încă o dată sentimentele noastre de adîncă dragoste și stimă față de partid, față de dumneavoastră, tovarășe Nicolae Ceaușescu, cel mai iubit fiu al poporului, pildă exemplară de muncă și viață comunistă, de acțiune clocotitoare pusă în slujba marilor idealuri ale națiunii noastre socialiste, militant internaționalist consecvent, reînnoim angajamentul nostru solemn de a face totul pentru cauza partidului, pentru binele patriei și poporului, pentru triumful socialismului și comunismului pe pămîntul României. COMITETUL CENTRAL AL U.T.C. CONSILIUL U.R.S.C.R. Ansamblu și detaliu pentru studenție ca spațiu al muncii Foto EMIL COJOCARU PENTRU FORMAREA NOASTRĂ COMUNISTA. O nouă cuvintare a tovarășului Nicolae Ceaușescu, un nou prilej de relevare a unor idei teoretice, sintetizînd experiența partidului și poporului nostru in construcția socialistă, a unor indicații practice privind diferite aspecte ale transpunerii în viață a documentelor Congresului al Xl-lea. Incadrindu-se într-o trăsătură de esență a activității secretarului general al partidului nostru, Cuvîntarea la adunarea consacrată aniversării Academiei „Ștefan Gheorghiu“ a relevat, în spiritul marxismului creator, cîteva direcții actuale ale activității teoretico-ideologice a partidului nostru, ale formării omului nou în țara noastră. Pentru noi, studenții, de o deosebită importanță teoretică și practică apare ideea subliniată in cuvîntarea tovarășului Nicolae Ceaușescu, potrivit căreia formarea omului nou, făuritor conștient al propriei sale istorii, constituie o dimensiune fundamentală a procesului revoluționar din țara noastră. Așa cum arată tovarășul Nicolae Ceaușescu, formarea omului nou, în spiritul principiilor eticii și echității socialiste, este o cerință obiectivă, decurgînd din sarcinile complexe ale edificării societății socialiste multilateral dezvoltate, cit și din dinamica și complexitatea fenomenelor economice și socialpolitice ale lumii contemporane. Această nouă accentuare a rolului activității politicoideologice, de formare a omului nou, constituie pentru noi un nou imbold pentru a ne împlini ca intelectuali militanți, ca tineri care își orînduiesc viața în concordanță cu principiile eticii și echității socialiste. Pentru învățămîntul nostru superior, pentru activitatea asociațiilor studenților comuniști, de o importanță semnificativă este și chemarea tovarășului Nicolae Ceaușescu privind însușirea creatoare a documentelor Congresului al XI-lea, a filosofiei marxist-leniniste, ca premise ale formării spiritului creator, novator, cerut de partidul nostru fiecărui comunist. Aceste documente, arată tovarășul Nicolae Ceaușescu, trebuie să asigure pentru omul nou acea cunoaștere a fenomenelor și schimbărilor din lumea contemporană, atît de necesară activității practice, revoluționare, să-l ajute în dezvoltarea gîndirii militante, a capacității de înțelegere a realității, în dezvoltarea pasiunii pentru nou. Această nouă cuvintare a tovarășului reprezintă Nicolae Ceaușescu un moment însemnat în activitatea politico-educativă, desfășurată în învățămîntul nostru superior, în procesul de formare a omului nou, în integrarea de gînd și faptă a tinerei generații în vasta operă de edificare a societății socialiste multilateral dezvoltate în țara noastră. Ștefan SIRETEANU HOTĂRέRE privind convocarea celui de-al X-lea Congres al Uniunii Tineretului Comunist și a celei de-a X-a Conferințe a Uniunii Asociațiilor Studenților Comuniști din România, ordinea de zi și normele de reprezentare la Congres și Conferință Plenara comună a Comitetului Central al U.T.C. și Consiliului U.A.S.C.R. hotărăște următoarele : 1. Convocarea Congresului al X-lea al Uniunii Tineretului Comunist și a Conferinței a X-a a U.A.S.C.R. in prima jumătate a lunii noiembrie 1975, cu următoarea ordine de zi : A. Pentru Congresul al X-lea al Uniunii Tineretului Comunist : 1. Raportul Comitetului Central al U.T.C. privind activitatea desfășurată în perioada dintre Congresul al IX-lea și al X-lea și sarcinile ce revin Uniunii Tineretului Comunist în vederea participării active a tinerei generații la înfăptuirea hotărîrilor Congresului al XI-lea al P.C.R. 1 2. Raportul Comisiei centrale de cenzori ; 3. Adoptarea unor modificări la Statutul U.T.C. ; 4. Alegerea Comitetului Central al U.T.C. și a Comisiei centrale de cenzori. (Continuare în pagina a 2-a)