Viața Studențească, ianuarie-martie 1976 (Anul 21, nr. 1-13)

1976-01-07 / nr. 1

Am trăit din nou acel moment care se repetă o singură dată intr-un an : secunda orei 24 a ultimei file din calendar. L-am trăit a douăzecea oară sau poate a treizecea , a cincizecea sau poate a suta. Din totdeauna această secundă a fost un moment de bilanț pe care, însă, de fiecare dată l-am trăit și l-am simțit altfel , pentru că însăși această instantanee rememorare a ceea ce am făcut, a ceea ce am realizat a înscris alte fapte, alte rezultate. Fapte mai multe și mai dense in substanță decit acum un an sau acum zece. Am luptat din nou împotriva furiei apelor , dar cu mai multă inteligență și cu mai mult singe rece decit altădată. Și am învins furia apelor , dar cu mai puține sacrificii și mai puține pierderi decit altădată. Am construit in același ritm și cu aceeași dorință fierbinte de a avea o țară tot mai prosperă, așa cum facem de cinci cincinale. Dar ceea ce am construit în acest an este superior prin fantezie și frumos, prin originalitate și eficiență. Ne-am spus, prin vocea celui mai autorizat bărbat al țării, părerea noastră despre problemele cu care se confruntă întreaga viață internațională. N-am făcut-o pentru prima dată, dar am avut bucuria de a ne mândri că ceea ce am afirmat ieri s-a confirmat azi, iar ceea ce afirmăm azi — într-o viziune caracterizată prin continuitate, dar care cuprinde coordonate încă neegalate ale simțului de IMI E scris pe tricolor unice Muzica de Ciprian Porumbescu Text adaptat , scris pe tricolor unire, Pe roșul steag liberator. Prin luptă, sub a lor umbrire, Spre comunism urcăm în zbor. Acel ce-n luptă grea se teme Nu stă intre învingători. Dar noi, uniți în orice vreme, Am fost, vom fi biruitori. Viteji, străbunii apărară, De veacuri, românesc meleag. Noi nu râbdăm dușmani în țară, Primim prietenii cu drag. In cartea comunistă scrie că asuprirea va pieri. Prin noi, iubita Românie Liberă-n veci va înflori. Stăpin pe-al său destin, poporul, De viață dreaptă făurar, Clădește falnic viitorul Urmînd partidul, unic far. Secunda împlinirilor și certitudinilor dreptate și echitate, ale analizei profunde și multilaterale — se bucură de o audiență și de o stimă fără precedent. Rezultate la care în urmă cu zece ani visam și pe care în urmă cu cinci ani le doream, datorate muncii neobosite a întregului nostru popor, in rîndurile căruia tineretul s-a angajat fără șovăire cu puterea și prin specificul activității sale. Exprimate sintetic, aceste rezultate înseamnă îndeplinirea prevederilor ultimului cincinal cu mult înainte de termen, dar fiecare domeniu de activitate — începînd cu industria, care a atins de 30 de ori puterea industriei României anului 1938 și sfîrșind cu știința sau învățămîntul in care se afirmă cu tot mai multă vigoare o concepție nouă — a fost marcat în acest ultim an de cincinai de mari și semnificative succese. Iar ca un corolar firesc, toate aceste rezultate își găsesc un corespondent în țelul fundamental al societății pe care o construim : ridicarea nivelului de trai și material al poporului. Am trăit din nou acel moment pe care-l așteptăm cu îndreptățire speranțe în fiecare nou an : secunda orei zero Tu, Românie socialistă, In lume, mindră, vei sui. In era nouă, comunistă, Etern, etern, vei dăinui la primei file de calendar. Este pentru noi nu un moment al unor speranțe neîntemeiate, ci unul al certitudinilor realist evaluate și științific programate prin Programul de perspectivă adoptat de cel de-al XI-lea Congres al partidului, prin Directivele de dezvoltare a țării în următorul cincinal, prin Planul unic de dezvoltare pentru anul pe care l-am început. Certitudinea că vom produce mai mult și mai bine , că vom face ca revoluția tehnico-științifica să se afirme în toate domeniile vieții economico-sociale ; că vom dezvolta știința și învățămîntul, cultura și arta la nivelul cerut de societatea pe care o construim ; că, nouă, tineretului, ni se deschid mari perspective de afirmare în istoria pe care suntem chemați să o făurim , că vom avea mai multe satisfacții, o viață mai demnă și mai îmbelșugată. Sînt certitudini pe care le-am găsit, cu claritatea și siguranța lucrului bine gîndit, exprimate in vibrantul mesaj adresat întregului popor, cu prilejul Anului Nou, de către secretarul general al partidului și președintele țării, tovarășul Nicolae Ceaușescu : „Avem deplina convingere că anul 1976, ca întregul cincinal viitor, va aduce poporului nostru noi satisfacții in muncă și viață, va adăuga noi și însemnate valori tezaurului avuției noastre naționale, va ridica pe o treaptă superioară bunăstarea materială și spirituală, gradul de civilizație al întregii națiuni socialiste". „Viața studențească" Noul semestru In două imagini : doua argumente pentru un an bun