Viața Studențească, aprilie-iunie 1978 (Anul 23, nr. 14-24)

1978-04-05 / nr. 14

In prezența tovarășului NICOLAE CEAUȘESCU a avut loc luni dimineața deschiderea oficială a Expoziției naționale a creației științifice și tehnice, eveniment de profundă semnificație în viața economico-socială a țării, care a deschis șirul acțiunilor prilejuite de „Săptămîna științei și tehnicii românești“, organizată și realizată sub înaltul patronaj al secretarului general al partidului. In paginile 3, 4 și 5, o amplă suită de materiale privind cercetarea științifică studențească DOCUMENTELE PLENAREI C. C. aL P. C. R. Eficiența activității economice in relație directă cu bunăstarea fiecărui om al muncii Recenta Plenară a Comitetului Central al P.C.R. a adoptat hotărîri de importanță deosebită privind perfecționarea conducerii economico-sociale, desfășurarea în cele mai bune condiții a întregii activități, hotărîri menite să ducă la îmbunătățirea mecanismului economico-financiar, la punerea de acord a acestuia cu cadrul organizatoric creat de partid, să determine punerea în valoare a superiorității relațiilor caracteristice economiei socialiste, intensificarea participării oamenilor muncii la gospodărirea avuției naționale, creșterea standardului de viață al națiunii noastre socialiste. Aceste hotăriri se integrează organic ansamblului de măsuri adoptat la Conferința Națională din 1967 și in anii care au trecut de atunci de conducerea partidului și statului nostru pentru creșterea eficienței întregii activități economico-sociale, pentru modernizarea continuă a economiei românești, măsuri care, Stelian MOJIU (Continuare în pag. 3)au încheiat vineri, in Capitală, lucrările Conferinței pe țară președinților consiliilor populare, forum democratic de dezbatere a celor mai importante probleme ale activității organelor locale ale puterii și administrației de stat, constituit din inițiativa tovarășului Nicolae Ceaușescu, forum care a adoptat hotărîri de mare importanță pentru continuă a tuturor dezvoltarea orașelor și comunelor, județelor, pentru creșterea participării tuturor oamenilor- muncii la conducerea treburilor obștei, pentru progresul general al țării. Ampla cuvîntare rostită cu acest prilej de Democratismul acțiunii revoluționare secretarul general al partidului nostru, veritabil document programatic pentru activitatea consiliilor populare, a organismelor colective de conducere, in general, a fost primită cu deosebită însuflețire de către toți participanții la Conferință, cu hotărîrea de a acționa cu fermitate pentru transpunerea în viață a ideilor cuprinse în Cuvîntare, pentru a asigura dezvoltarea multilaterală intr-un ritm și mai înalt a tuturor localităților patriei. Un loc important în cadrul cuvintării tovarășului Nicolae Ceaușescu, ca și in general în cadrul dezbaterilor Conferinței, s-au ocupat aspectele principale ale perfecționării activității organelor locale ale puterii administrației de stat, din persespectiva asumării de către acestea — in cadrul procesului general de creștere a autonomiei și de întărire a autoconducerii și autogestiunii economico-financiare a tuturor unităților teritorial-administrative — a unor răspunderi sporite in intreaga activitate economică, social-culturală, de invațămint, de „VIATA STUDENȚEASCA” (Continuare în pag. 2) Radu Cosașu prezintă — sub forma unei Cronici de 3 secunde — expoziția „Manifest pentru sănătatea pămintului“ deschisă la Galeria „Amfiteatrul artelor“ de Ion Barbu și Daniel Ionescu Constanța Buzea vă prezintă cronica ultimei ediții a cenaclului literar . Prezent la „Expoziția națională a creației științifice și tehnice“, Mircea Florin Șandru comentează sub genericul „Amplă sinteză activității de creație științifică și a tehnică“ prezența studenților cercetători, a celorlalte categorii de tineri angrenate în această veritabilă activitate de masă, în domeniul cercetării, proiectării și producției. Cele șase schițe de portrete ale „cercetătorilor în tinerețe“ se vor tot atîtea preambuluri la viitoare și depline portrete ale acestor studenți minunați îndrăgostiți de știință (Cercetarea științifică studențească — portrete din viitor). Scurte istorii ale entuziasmului, adică povestea dramatică, repetată aproape identic în toate cele trei reportaje, a realizării coeziunii colectivului concomitent cu finalizarea lucrării pe care și-au propus să o realizeze studenții și profesorul lor. La realizarea grafică a acestui număr au colaborat Dodi Romanați Teodorescu (studentă la I.A.P.), Gh. Baltoc și Clara Surugiu (absolvenți I.A.P.). Prezentarea grafică: Emilian Georgescu. Continuă „calificările studențești“ în fazele superioare ale Festivalului național „Cîntarea României”. Cele două pagini din acest număr vă oferă radiografii, interviuri, imagini și cronici din București, Iași, Cluj-Napoca și Timișoara. Pentru eventualele diferențe de gust și aprecieri va trebui să vă adresați următorilor : Călin-Andrei Mihăilescu, Ines-Carmen Zalaru, Cornel Nistorescu, Andrei Rusu, Daniel Condurache, Ștefan Mitroi, Wanda Braier și George Boeru In această pagină citiți: pe M. N. Rusu (despre expoziția Ilenei Bratu), pe I. C. Corinescu (despre filmul E atât de aproape fericirea), pe Adrian (despre Georgescu concertele de la studenților Conservator) și articolul Traduceri la E editura Kriteriom Un număr obișnuit al acestei pagini dar, sperăm noi, unul interesant pentru lectură . -------“reuniversitaria are aai ru rubrici, fiecare cu rolul ei de interes și utute pentru viitorii cântați la studenție . Prof. dr. docent Al. T. Balaban, de la Institutul național de chimie, prezintă viața și activitatea unuia din cei mai apreciați „magiștri ai școlii românești“ — Costin D. Nenițescu SAPTÂMÎNA satira ’ ' SI TEhniCii romanești KonVABiL NATIONAL DM HA Hi