Vremea Nouǎ, iulie-septembrie 1971 (Anul 4, nr. 1041-1119)

1971-07-22 / nr. 1059

9 PAGINA 2 Două dintre evenimentele de însemnătate excepțională în viața partidului, a întregului nostru popor, sub semnul cărora ne desfășurăm astăzi întreaga activitatte — Congresul al X-lea și sărbătorirea gloriosului semicentenar — au prilejuit, înainte de toarte ample retrospective asupra drumului ce l-am parcurs, pînă în prezent, în făurirea socialismului, bilanțuri atotcuprinzătoare ale unei munci eroice, în lumina cărora ne apare limpede adevărata cotă la care ne situăm astăzi, au definit hu luciditate, cu rigoare științifică, sarcinile ce revin fiecăruia dintre noi pentru transformarea în viață a unui amplu program elaborat de forul suprem al comuniștilor. Caracterizată de un profund umanism, concretizat în grija atentă față de om, față de creșterea bunăstării sale materiale și spirituale, politica marxist-leninistă a Partidului Comunist Român este cauza noastră, a întregii noastre națiuni socialiste, care, slujindu-și propriile interese, slujește, în același timp, interesele generale ale cauzei socialismului și păcii în lume. Țelurile ne sunt precise, la stabilirea lor am participat cu toții, în spiritul largului democratism statornicit în viața societății noastre. înfăptuirea lor e datoria de onoare a fiecăruia dintre noi, iar chezășia succesului e însăși încrederea, de atîtea ori plenar manifestată, față de partid —conducătorul întregii activități . fel numele socialismului, în anșejie cauzei noastre, partidul, secretarul său general, tovarășul Nicolae Ceaușescu, a adresat, recent, întregii națiuni, un nou îndemn pentru o tot mai conștientă angajare în frontul larg al făuririi societății socialiste multilateral dezvoltate, formulînd un amplu program de măsuri pentru îmbunătățirea activității politico-ideologice, de educare marxist-leninistă membrilor de partid, a tuturor a oamenilor muncii, adoptate în unanimitate de Comitetul Executiv al C.C. al P.C.R. Cu prilejul Consfătuirii de lucru a activului de partid din domeniul ideologiei și al activității politice și cultural-educative de masă, care a avut loc la CC. al P.C.R., în ziua de 9 iulie 1971, tovarășul Nicolae Ceaușescu, făcând o amplă analiză a activității ideologice și educative, în lumina directivelor Congresului al X-lea al partidului, a subliniat că, în vederea îmbunătățirii acestei activități, este de datoria tuturor organelor și organizațiilor de partid, a tuturor comuniștilor să militeze pentru înfăptuirea măsurilor preconizate de conducerea superioară de partid. Urmînd neabătut principiile marxism-leninismului, aceste documente au stîrnit un viu interes in rindurile opiniei publice; ele reliefează cu pregnanță rolul hotărîtor al partidului în conducerea întregii activități politico-ideologice. Ecourile publicate în presa noastră dovedesc însușirea acestui program de către toți factorii educativi din societatea românească, atit activiștii pe tărim politico-educativ din organizațiile de partid, cit și slujitorii învățămîntului de stat, ai organelor de presă, ai radioului și televiziunii, ai creației artistice și literare. Procesul de formare și influențare activă a conștiinței e un proces îndelungat care nu îngăduie intermitențe, care nu se poate realiza decit printr-o activitate bine concepută și dirijată. Prefacerile economico-sociale nu au reflexe automate în conștiința maselor. De la creșterea nivelului de trai al oamenilor muncii, pînă la realizarea integrală a personalității lor de oameni ai societății socialiste, trebuie parcurs lungul drum al înțelegerii, al pătrunderii semnificațiilor, zilelor noastre, al dobîndirii puterii de a da înțelegerea cuvenită fiecărui act in care ne angajăm. Prin glasul secretarului general, partidul ne atrage atenția asupra responsabilității muncii într-un domeniu în care automatismele, rutina, nu au ce căuta. Intr-o epocă plină de dinamism, într-o țară în care spiritul novator e la loc de cinste, aceeași vie mișcare, aceeași necontenită devenire trebuie să pătrundă în toate sectoarele de activitate. Promovarea noului, cultivarea spiritului de răspundere, a îndatoririi de a descoperi noi căi și mijloace de acțiune au nevoie de o îndrumare fermă, de pe o poziție ideologică precisă și, în acest sens, călăuza nu poate fi decât partidul. Așa cum a precizat tovarășul Nicolae Ceaușescu, creșterea rolului conducător al partidului trebuie să se dovedească prin îmbunătățirea activității la toate nivelele vieții noastre de partid, în cadrul tuturor organelor și organizațiilor. Activiștii de partid, comuniștii sunt chemați să promoveze combativitatea revoluționară, spiritul militant, partinic în întreaga activitate politică, ideologică de educație comunistă a maselor, operă la a cărei înfăptuire trebuie să contribuie toate organele și organizațiile de partid, organizațiile de masă și obștești, organismele de stat, instituțiile de propagandă, ideologice și cultural-artistice. Așa cum ne-a indicat secretarul general al partidului, dezbaterile ce urmează să aibă loc în toate organizațiile de partid trebuie să exercite o influență pozitivă asupra îmbunătățiirii întregii activități politico-ideologice, de educare marxist-leninistă a membrilor de partid, a tuturor oamenilor muncii. Aceste dezbateri au drept scop găsirea unor noi modalități de acțiune pentru materializarea programului recent adoptat de conducerea partidului, pentu perfecționarea metodelor și mijloacelor de influențare activă a conștiinței maselor. Ele vor constitui, totodată, un prilej de analiză a întregii activității politico-ideologice și cultural-educative desfășurată pînă în prezent. Pe baza ei, plenara C.C. al P.C.R. va putea face bilanțul dezbaterilor din partid și va putea adopta hotărîri care să corespundă părerilor tuturor comuniștilor, întreaga muncă de partid desfășurată în vederea pregătirii plenarei C.C. al P.C.R. cât și plenara „vor contribui la creșterea rolului conducător al partidului, la întărirea unității sale organizatorice, politice și ideologice ; ca urmare, partidul își va putea îndeplini și mai bine misiunea sa față de națiunea noastră socialistă, față de cauza socialismului în lume, a luptei antiimperialiste, față de cauza colaborării între popoare și a păcii între popoare". In cadrul aplicării hotărîrilor de îmbunătățire a muncii politico-ideologice și cultural-educative, Comitetul Executiv al C.C. al P.C.R. a dezbătut și aprobat, în ședința sa din 15 iulie a.c., propunerile privind mai buna organizare a activității Comitetului de Stat pentru Cultură și Artă, care va funcționa ca organism de partid și de stat sub conducerea nemijlocită a C.C. al P.C.R. Pe aceeași linie, in cadrul ședinței Consiliului învățămîntului Superior, au fot dezbătute propunerile Ministerului Invățămîntului în vederea îmbunătățirii procesului instructiv-educativ și a sistemului de organizare a învățămîntului superior, a legării strînse a acestuia de practică, de cerințele dezvoltării noastre sociale. De asemenea, ședințele comune ale colegiilor și comitetelor de partid din ministere au analizat, cu spirit de răspundere, rezultatele obținute, sarcinile ce le revin in sectoarele lor de activitate, adoptînd măsuri pentru realizarea și depășirea planului, pentru o muncă politică mai eficientă, în sprijinul înfăptuirii sarcinilor economice, al dezvoltării conștiinței socialiste și al creșterii răspunderii sociale. Măsurile adoptate vor contribui la creșterea conștiinței socialiste a întregului popor, a spiritului de răspundere în muncă, la mai strînsa îmbinare a activității politice cu cea profesională, in vederea înfăptuirii cu succes a marilor sarcini ce ni le-a trasat Congresul al X- lea al P.C.R. înfăptuirea programului adoptat de cel de al X-lea Congres al P.C.R., al obiectivului fundamental al acestuia - făurirea societății socialiste multilateral dezvoltate, ca operă conștientă a oamenilor muncii — se află într-o indisolubilă legătură cu îmbunătățirea activității politico-ideologice, cu ridicarea necontenită a conștiinței tuturor cetățenilor patriei. Călăuzite de documentele Congresului al X-lea al P.C.R., de recentele măsuri pentru îmbunătățirea activității politico-ideologice, de educare marxistleninistă a membrilor de partid, a tuturor oamenilor muncii, organele și organizațiile de partid din județul nostru, instituțiile de invățămînt, de cultură și artă, organizațiile de masă și obștești desfășoară o largă și cuprinzătoare activitate in rîndul maselor, in vederea mobilizării lor active la înfăptuirea obiectivelor și sarcinilor puse de partid în fața tuturor colectivelor de muncă. O atenție sporită se acordă orientării întregii activități spre diversificarea formelor și metodelor de ridicare a conștiinței socialiste a oamenilor muncii, spre ancorarea muncii politice în realitățile vieții social-economice. Despre această vie activitate ne propunem să vă relatăm în rândurile ce urmează. Documente de o excepțională însemnătate teoretică și practică ■N N Intr-o discuție purtată recent cu tovarășul Nicolae Sîrbu, secretar al Comitetului municipal Bîrlad al P.C.R., am aflat că „pentru organizațiile de partid, pentru toți oamenii muncii din întreprinderile și instituțiile municipiului Bîrlad, propunerile tovarășului Nicolae Ceaușescu, adoptate în unanimitate de Comitetul Executiv al C.C. al P.C.R., cit și expunerea secretarului general la Consfătuirea de lucru a activului de partid din domeniul muncii ideologice și al activității politice și cultural-educative constituie un imbold în muncă la locurile de producție și în activitatea de educație. Fără îndoială, în anii construcției socialiste, s-au produs adinci schimbări în conștiința oamenilor. In modul lor de a gîndi, în comportare, s-a desfășurat și se desfășoară un amplu proces de formare și dezvoltare a conștiinței socialiste a maselor. Ca urmare a preocupărilor sporite din partea organelor și organizațiilor de partid, în municipiul Bîrlad, s-au obținut rezultate bune pe linia creșterii nivelului politico-ideologic al comuniștilor, a dezvoltării conștiinței socialiste, a înțelegerii complexelor fenomene ale societății noastre, ale lumii contemporane. Dar, pe lângă aceste realizări, în domeniul activității politico-educative, mai apar unele deficiențe. Neajunsurile în modul de conducere a muncii ideologice, care au fost criticate de secretarul general al partidului, se regăsesc și în activitatea Comitetului municipal de partid Bîrlad. Și la noi, s-au manifestat, de exemplu, uinele tendințe de a se lăsa activitatea ideologică, în bună măsură, doar pe seama celor cu sarcini nemijlocite în această direcție. Un neajuns serios întîlnit în multe organizații de partid din municipiul Bîrlad este și neglijarea elementului esențial, care condiționează eficiența activității ideologice, și anume conținutul ei de idei, legătura cu viața, combativitatea și spiritul revoluționar, latura formativă, etică. Nu am reușit să găsim cele mai corespunzătoare metode și mijloace pentru a spori rolul educativ al învățămîntului de partid, cit și pentru a asigura o informare mai bogată a membrilor de partid cu preocupările actuale ale partidului nostru. Programul unor cercuri de invățămînt a fost destul de limitat, fiind conceput în multe privințe într-o optică destul de îngustă în comparație cu tematica ideologică atit de bogată pe care o sugerează expunerea tovarășului Nicolae Ceaușescu. Pentru a înlătura aceste neajunsuri, ne revin sarcini multiple și de o deosebită însemnătate. Va trebui să organizăm viitorul an de invățămînt pe baza cunoașterii mai temeinice a realităților, pentru a realiza de la început o deplină concordanță acestuia cu exigențele ideologice a actuale, cu cerințele specifice ale diferitelor categorii de cursanți. Luînd măsuri hotărîte, veghind ca orientarea învățămîntului nostru de partid, nivelul dezbaterilor, a celorlalte activități educative să corespundă exigențelor ideologice pe care le ridică conducerea partidului, vom putea conferi activități educative cu un conținut mai bogat, spirit militant, combativ, o mai mare eficiență. Ne preocupăm, totodată, să folosim, cu rezultate cit mai bune, toate mijloacele muncii politice de masă de care dispunem în activitatea de dezvoltare a conștiinței socialiste a întregii mase de oameni ai muncii. Vom pune mai mult accent pe munca vie cu oamenii, care, atunci cînd este desfășurată corespunzător, competent, dă rezultate bune. Este de datoria noastră să asigurăm nu numai formarea de convingeri comuniste, ci, în mod deosebit, transformarea acestor convingeri în deprinderi de comportare comunistă. Pe bună dreptate, tovarășul Nicolae Ceaușescu a cerut să fie extinsă și activitatea acestor forme ale muncii politice de masă, atît în vederea popularizării și generalizării experienței pozitive, a realizărilor și a atitudinilor înaintate, cit și pentru combaterea stărilor de lucruri negative. De necesitatea unei intervenții mai energice din partea Comitetului municipal de partid pentru activizarea tuturor formelor de muncă politice de masă, ne-am dat seama și cu prilejul unui schimb de experiență care a fost organizat, recent, la nivelul Comitetului municipal pe tema MUNCA POLITICA DE MASA ÎN SPRIJINUL REALIZĂRILOR SARCINILOR DE PRODUCȚIE. Conștienți de faptul că și în munca de educare a tineretului mai persistă unele neajunsuri, va trebui să dovedim în activitatea noastră mai multă combativitate, mai multă inițiativă în a folosi, cu rezultate mai bune, toate mijloacele muncii politice de masă în rîndul tineretului nostru, pentru combaterea fermă a tendințelor de viață ușoară, fără muncă, cultivarea răspunderii și a sentimentului de dragoste față de munca utilă, pusă în slujba patriei, a poporului, a societății noastre, îmbunătățirea conținutului întregii noastre activități trebuie să pornească de la ridicarea nivelului întregii munci de partid din fiecare întreprindere și instituție. Comitetul municipal are datoria de a sprijini mai eficient, de a îndruma cu mai multă fermitate comitetele și organizațiile de partid subordonate, care, la rîndul lor, vor putea, astfel, să coordoneze mai bine activitatea politico-educativă desfășurată de largi colective de propagandiști și agitatori. In acest sens, noi am luat o serie de măsuri, și o primă cercetare a rezultatelor ne confirmă că sunt mari posibilități și pentru activizarea tuturor formelor muncii politice. Obiectivele acestei activități trebuie să cuprindă și organizarea și desfășurarea întrecerii socialiste, mobilizarea tuturor cetățenilor, și în special a tineretului, la acțiunile de muncă voluntar-patriotică. In viitor, o mai mare atenție vom acorda modului de pregătire și desfășurare a adunărilor de partid, care trebuie să devină adevărate școli ale educației comuniste, a adunărilor generale ale salariaților, care să constituie o formă activă, un mijloc eficient de ridicare a conștiinței și responsabilității fiecărui muncitor, atît pentru propria activitate, cit și pentru activitatea întregii întreprinderi. In fața noastră, a tuturor activiștilor partidului, se află acum un program de activitate politicoideologică și cultural-educativă cu o arie și un conținut impresionante. Traducerea lui în viață va contribui la formarea omului nou al societății noastre de azi și de mîine, militant conștient în opera de ridicare a României socialiste pe noi culmi de progres, cultură și civilizație". întregii activități de propagandă - un mai bogat conținut de idei, combativitate, eficiență In spirit revoluționar, partinic, făurim UN OM NOU, PROFUND DEVOTAT SOCIALISMULUI După cum ne-a afirmat tovarășul Petre Dimofte, locțiitor al secretarului comitetului de partid de la Fabrica de confecții Bîrlad, aici s-a încetățenit practica de a folosi mijloacele unei munci politice de masă în sprijinul îndeplinirii sarcinilor economice, pentru creșterea nivelului de conștiință al oamenilor. Agitația vizuală din fabrică — comparative, grafice lozinci mobilizatoare, cu caracter concret, panouri sugestive, completate la zi, amplasate în cele mai vizibile locuri — se realizează sub directa îndrumare a biroului comitetului de partid din întreprindere, care antrenează, în asemenea acțiuni, oameni cu o bogată experiență, fruntași în producție, ce știu să răspundă atît sarcinilor ce le revin la locurile de muncă, cit și celor de organizație. Pe unul din grafice sunt înscrise angajamentele colectivului pe anul 1971 , într-un alt punct al fabricii, un grafic informează pe membrii colectivului că, în actualul cincinal, producția întreprinderii va crește cu 52 la sută. Acolo pe unde trece fiecare salariat, la intrarea în schimb, pe un panou, un extras din Legea organizării și a disciplinei muncii în întreprinderile socialiste de stat, precum și un calcul din cele mai simple reamintesc cit pierde un muncitor dacă lipsește nemotivat o zi de la lucru, cit anume pierde întreprinderea. Popularizarea planului de producție nu se face numai la întreprinderii, nivelul ci și la fiecare secție sau formație de lucru. .. .Suntem prezenți la fabrica bîrlădeană, în schimbul al doilea, și printre interlocutori se află și comunista Ecaterina Maxim, șefa secției a doua, tura A, care ne spune : „Realizările din primul semestru sunt superioare față de plan“. Șefa brigăzii a XI-a, Aneta Pălici, ne informează că : „Noi am încheiat semestrul nuntîi cu 6 la sută depășire de plan". Un alt mijloc folosit cu pricepere și care contribuie la stimularea activității salariaților, la mobilizarea lor la îndeplinirea sarcinilor de producție, la formarea unei opinii combative de lipsuri, este față gazata de perete. Din nou fapte. Gazeta de perete a organizației de partid nr. 2 (secretar Ruxandra Artenie) s-a numărat din printre primele municipiu la concursul în cinstea organizat semicentenarului P.C.R. a participat la o exși poziție republicană organizată in Capitală. Acordind o atenție deosebită acestei forme de a se adresa salariaților, organizațiile de partid din întreprindere îndrumă în permanență colectivelor activitatea de redacție, ceea ce face ca articolele publicate la gazetele de perete să aibă un conținut actual, concret, izvorît din preocupările cotidiene ale colectivelor de muncă. La gazeta de perete a organizației de bază nr. 3, un articol vorbește despre contribuția brigăzii a noua la realizarea planului de producție. Are evidențiații Prinîn întrecerea socialistă: Marcela Gîtiță, Stela Bejenaru ș.a. Gazeta de perete a comitetului de partid și a comitetului sindicatului pe întreprindere înserează articole purtînd data de 15 și 16 iulie a.c., care dezbat probleme privind disciplina de producție ca factor important în realizarea planulii și a ridicării calității produselor. La F.C.B., am întîlnit și un alt gen de gazete, cele satirice, care folosesc cu o deosebită eficiență caricatura și epigrama, pentru îndreptarea lipsurilor. Unele gazete pun întrebări la care aproape nimeni nu vrea să răspundă: „Cine cîștigă azi cupa întîrziaților“ ? Iată, deci, un colectiv care înțelege să fructifice forme ale diversele muncii politice, reacționînd prompt față de orice fenomen negativ. Tovarășul Petru Dimofte, secretarului locțiitorul comitetului de partid pe fabrică, ne relatează că în viața întreprinderii se face tot mai mult simțită activitatea agitatorilor. șoară Aici, ei desfăo susținută muncă politico-educativă, de la om la om. Prezenți în permanență în mijlocul oamenilor, prin exemplul lor, agitatorii promovează atitudini noi față de muncă, contribuie la întărirea disciplinei și a răspunderii pentru întreaga activitate desfășurată, la formarea unei opinii sănătoase, intransigentă față de lipsuri. Cum se poate verifica eficiența muncii politico-educative din întreprindere ? Dovada cea mai elocventă este furnizată de tov. Teodor Frăteanu, directorul fabricii: „Dacă încercăm să rezumăm în cifre colectivului activitatea nostru, desfășurată sub directa și permanenta conducere și îndrumare a comitetului de partid pe întreprindere, putem arăta că, în prima jumătate a anului curent, producția globală a sporit cu 3,4 la sută. Altfel explicat, aceasta înseamnă că am obținut peste plan o producție în valoare de 2,9 milioane lei. Planul la producția marfă, în aceeași perioadă, a fost depășit cu 4 la sută, ceea ce reprezintă un plus de 3.460.000 lei. Au fost reduse cheltuielile la o mie i și producție marfă, iar productivitatea muncii a crescut cu 3,1 la sută. Importante depășiri de plan au înregistrat și la producția destinată exportului. Aceste producție succese în au fost dobîndite printr-o muncă intensă, proces în care oamenii se transformă pe ei înșiși, își formează o înaltă conștiință socialistă. Linia politico-ideologică, jalonată de ultimele perspectiva documente, înfățișată de tovarășul Nicolae Ceaușescu la Consfătuirea de lucru a activului de partid din domeniul ideologiei și al activității politice și cultural-educative, cit și propunerile de măsuri au fost primite cu entuziasm de colectivul fabricii de confecții bîrlădene, colectiv care este angajat, alături de întregul popor, in realizarea exemplară a hotărîrilor partidului nostru. Munca politică-ideologică in sprijinul producției VREMEA NOUA 9ý f îndeplinirea exemplară am. Sînt, de mai mulți ani, președintele cooperativei agricole Tanacu — ne spunea tovarășul Nicolae Munteanu. Mărturisesc că mi s-a întîmplat să afirm că la noi sînt numai rezultate bune, că unitatea noastră obține succese din ce în ce mai mari. Cred că n-am exagerat cu nimic, dacă mă gîndesc, mai ales, la anii din urmă. Dar, nu-i mai puțin adevărat că n-am fost întotdeauna exigenți, atît cit se putea și trebuia, cu noi înșine : pământul poate și trebuie să fie lucrat și mai bine, după cele mai noi metode ale agrotehnicii, în scopul obținerii unor recolte cit mai bogate. Și de acest lucru, cred eu, ar trebui să ținem cont in activitatea desfășurată de aici înainte. Pentru aceasta însă, fiecare dintre noi trebuie să ne perfecționăm necontenit atît pregătirea profesională, cit și cea ideologică. Fiecare membru de partid la locul său de muncă trebuie să fie un activist, un luptător pentru înfăptuirea liniei politice generale a partidului nostru, pe care să o înțeleagă, să știe să o aplice, să-i convingă și pe alții de justețea ei. Vom răspunde acestui imperativ, integrîndu-ne cu toată capacitatea noastră de muncă pentru atingerea nobilului țel spre care a năzuit vreodată omenirea, constucția societății socialiste multilateral dezvoltate și, pe această bază, făurirea comunismului. Avem convingerea că munca politico-educativă desfășurată de partidul nostru în rîndul celor ce muncesc va avea ca efect sădirea în conștiința oamenilor a respectului față de muncă, de avutul obștesc, față de legile țării, cultivarea dragostei și devotamentului nețărmurit față de patrie și partid. Nu trebuie uitat faptul că în expunerea tovarășului Nicolae Ceaușescu se pune un accent deosebit pe făurirea conștiinței socialiste a omului, capabil să învingă fenomenele de inerție și rutină, să promoveze cu curaj și îndrăzneală tot ceea ce e nou și ajută la înnoirea stilului de muncă, la dispariția unor concepții învechite, la stîrpirea unor fenomene negative în activitatea economică, socială sau pe tărim cultural. Acest tip de om nou trebuie întîlnit în fabrici, uzine, pe ogoare, pe șantiere, în toate domeniile de activitate.ndicații prețioase pentru înfăptuirea vastului și complexului program de acțiune pentru îmbunătățirea activității de educare comunistă și de ridicare a conștiinței socialiste ne-a dat secretarul general al partidului în expunerea sa la Consfătuirea de lucru a activului de partid din domeniul ideologiei, al activității politice și cultural-educative ne-a spus tovarășul Nicolae Strechie, secretarul comitetului comunal de partid Oltenești. Îndeplinirea importantelor sarcini stabilite de partid, pe baza unei analize temeinice, științifice, impune mobilizarea tuturor factorilor angajați în această muncă. Trebuie să înlăturăm unele practici greșite, să eliminăm orice concepție străină societății noastre socialiste, să statornicim o disciplină fermă, o comportare exemplară a fiecăruia la locul său de muncă și în societate. Organizațiile de partid din comuna noastră, toți comuniștii sunt hotărîți să-și facă o datorie de onoare din înfăptuirea neabătută a măsurilor acestui complex program pe care l-a conceput secretarul general al partidului, în scopul atingerii de către întregul popor a unei înalte conștiințe la nivelul marilor realizări din domeniul vieții economice. Comitetul comunal de partid Oltenești a analizat ce s-a înfăptuit pînă acum și, pornind de la această analiză, va întocmi un program judicios - avind la bază ideile din expunerea tovarășului Nicolae Ceaușescu — pentru a asigura desfășurarea unei activități educative complexe în rîndul membrilor de partid, al celorlalți oameni de la sate, al tineretului sătesc, folosind formele și metodele cele mai variate și mai eficiente. Dispunem de suficiente forțe în comună, care să asigure reușita deplină a muncii de educație. Numai așa vom ridica pe o treaptă superioară conștiința socialistă a fiecărui membru cooperator, a fiecărui locuitor al comunei noastre și vom înfăptui fără nici o abatere programul partidului. I V A trecut puțin timp de cînd, la Consfătuirea de lucru a activului de partid din domeniul ideologiei și al activității politice și cultural-educative, au fost formulate, pe baza unei analize temeinice, direcțiile principale privind îmbunătățirea muncii în acest domeniu. După cum am văzut, în mod operativ, în lumina orientărilor date, la nivelul organelor și organizațiilor de partid, s-a trecut deja la analiza diferitelor domenii ale muncii de propagandă și educație, la adoptarea unor măsuri organizatorice care au drept scop creșterea rolului conducător al organizațiilor de partid în toate sectoarele, întărirea conducerii și controlului de către partid în activitatea ideologică și educativă. Deplina adeziune cu care au fost întîmpinate aceste documente de partid, efectul lor mobilizator asupra tuturor comuniștilor, a celorlalți oameni ai muncii, se concretizează în acțiuni menite să îmbunătățească substanțial munca pe acest țărâm, la nivelul tuturor organelor și organizațiilor de partid, fapt pe care ne propunem să-l oglindim, în continuare, în paginile ziarului nostru. m Pagină realizată de : BENEDICT JELESCU LUCA ARBORE CRĂCIUN LALUCI V. SUCEVEANU CORNEL VĂLEANU uu. /////////////////! 4 i V k