Vremea Nouǎ, iulie-septembrie 1972 (Anul 5, nr. 1352-1429)

1972-07-04 / nr. 1354

i * în 24 de ore n în 24 de ore La Simla a fost semnat „Un acord de pace și cooperare SIMLA ” (Agerpres). Președintele Zulfikar Ali Bhutto, care a condus delegația țării sale la reuniunea indo-pakistaneză la nivel înalt, a plecat luni, însoțit de membrii delegației pakistaneze, spre Carnai. După cum s-a mai anunțat, în urma convorbirilor dintre președintele Pakistanului și primul ministru al Indiei, la Simla a fost semnat un comunicat comun, care exprimă dorința celor două țări de a soluționa problemele divergente dintre ele pe calea negocierilor și renunțării la folosirea forței. Agențiile Reuter și France Presse informează că, după ceremonia semnării comunicatului comun, președintele Zulfikar Ali Bhutto a declarat: „Acesta este mai mult decit un comunicat, este un acord". La rîndul său, un purtător de cuvînt indian a calificat documentul drept „un acord de pace și cooperare" care va deschide o nouă etapă în relațiile dintre cele două țări. După semnarea comunicatului comun, președintele Bhutto a făcut cunoscut ziariștilor că a invitat pe primul ministru al Indiei, Indira Gandhi, să facă o vizită în Pakistan la o dată pe care aceasta o consideră utilă în vederea continuării negocierilor începute la Simla t c SCURTE ȘTIRI . GENEVA Secretarul general al O.N.U., Kurt Waldheim, a conferit luni, la Geneva, cu reprezentantul său pentru Orientul Apropiat, Gunnar Jarring. La sfîrșitul întrevederii, care a durat o oră, un purtător de cuvînt al O.N.U. a declarat că Waldheim și Jarring au avut un larg schimb de păreri cu privire la evoluția situației din Orientul Apropiat. Secretarul general, a precizat purtătorul de cuvînt, l-a informat pe Jarring asupra convorbirilor pe care le-a purtat recent cu ministrul de externe al Republicii Arabe Egipt, la Rabat, și cu ministrul de externe al Israelului, la Stockholm. O nouă întrevedere între Waldheim și G. Jarring va avea loc la 10 iulie, de asemenea, la Geneva. H TOKIO în urma alegerilor organizate duminică în prefectura japoneză Saitama, candidatul Yawara Hata, sprijinit de alegătorii partidelor socialist, socialist-democratic și comunist, și-a asigurat postul de guvernator. Contracandidatul său a fost Motoyoshi Ono, din partea Partidului liberal-democrat, de guvernămînt. m ROMA Una din cele mai mari edituri italiene „Editori Riuiti“ a scos de sub tipar ediția a II-a a „Istoriei poporului român". Lucrare de vaste proporții, ce prezintă istoria poporului nostru din cele mai vechi timpuri pînă in prezent, bogat ilustrată — ea a trezit un larg interes in rîndurile cititorilor italieni, prima ediție epuizîndu-se la mai puțin de un an de la apariție. Reeditarea sa răspunde dorinței crescinde ce se manifestă în Italia de a cunoaște etapele hotărîtoare de dezvoltare a unui popor prieten. ■ NICOSIA La Nicosia au fost reluate luni negocierile în vederea soluționa ■rii divergențelor care separă comunitățile greacă și turcă din Cipru. Prima reuniune, care a avut loc într-o clădire a forțelor O.N.U. situată pe linia de încetare a focului ce împarte în două ■ capitala, a fost consacrată în întregime problemelor procedurale. Au luat parte liderii celor două comunități — Glafkos Cle Jrides și Rauf Denktash —, reprezentantul special al O.N.U., Osorio Tafali, și reprezentanții guvernelor de la Atena și Ankara, Michael Dekleris și, respectiv, Orhan Altikahti. B MOGADISCIO Agenția Reuter anunță că trei persoane, condamnate la moarte printr-o sentință a Tribunalului Securității Naționale din Somalia, au fost executate, luni, la Mogadiscio. Cei trei — Mohamed Aiianshe Gulaid și Salad I Gaveir Kedir, foști membri ai Consiliului Revoluționar Suprem, și Aboulkadir Del Abulre — au fost găsiți vinovați pentru organizarea și participarea la complotul antiguvernamental dejucat în luna mai 1971. Pe fronturile de luptă din Indochina Vietnamul de sud VIEtNAMUL DE SUD 3 (Agerpres). După cum anunță agenția de presă „Eliberarea“, în perioada 27—30 iunie, unitățile forțelor patriotice au scos din luptă 350 de soldați și ofițeri aparținînd trupelor saigoneze, au dis R. D. Vietnam HANOI 3 (Agerpres). Un purtător de cuvînt al Ministerului Afacerilor Externe al R.D. Vietnam a dat publicității o declarație în legătură cu noile bombardamente ale aviației americane asupra Vietnamului de nord. La 1 iulie, se arată în declarație, aviația americană a condus sau avariat 7 tunuri, 10 vehicule militare și au doborît 6 avioane și elicoptere, în cursul operațiunilor întreprinse în vecinătatea orașului An Loc și pe șoseaua nr. 13 din provincia Binh Long. ainuat atacurile distrugătoare asupra orașului Nam Dinh, a suburbiilor orașului Haifong, precum și a numeroase zone populate din provinciile Quang Ninh, Nam Ha, Thai Binh, și Thanh Hoa. De asemenea, avioanele americane au bombardat digurile din provinciile Nam Ha și Thai Binh, avariind două baraje. Ministerul Afacerilor Externe al R.D. Vietnam, subliniază declarația, protestează cu hotărîre împotriva acestor acte de escaladare a războiului și cere cu fermitate guvernului S.U.A. să pună capăt imediat minării și blocării porturilor nord-vietnameze, precum și bombardamentelor și tuturor actelor de încălcare a suveranității și securității R. D. Vietnam. Laos XIENG QUANG 3 (Agerpres). In cursul lunii iunie — informează agenția Khaosan Pathet Lao — forțele patriotice laoțiene au respins trupele inamice care încălcaseră zone eliberate din provinciile Xieng Quang, Vientiane și Saravane. In cursul luptelor angajate, patrioții au scos din luptă 230 soldați inamici care încercau să desfășoare activități în mai multe localități la est de Sala Lhou Khoun. Două avioane americane au fost doborîte, iar un pilot a fost luat prizonier, în provincia Vientiane, unități patriotice au declanșat un puternic atac, scoțînd din luptă 70 de soldați inamici. Concernul japonez de automobile „Toyotai" a anunțat că este în curs de a definitiva proiectul unui prototip de automobil electric care va înlocui automobilele convenționale și a cărui intrare în producție de serie va contribui la reducerea substanțială a poluării mediului înconjurător. La punerea la punct a automobilului electric cooperează și firmele ,,Nihon Denso" și Reprezentanți ai „Nihon Denchi". administrației concernului Toyota au declarat că automobilul electric va avea trei sau patru locuri și că el va putea dezvolta o viteză de pînă la 80 km pe oră. Nu au fost dezvăluite alte amănunte. S-a precizat doar că experimentarea primului prototip va avea loc în octombrie a.c. Intr-o partidă obișnuită de șah pot fi efectuate teoretic 1 000 000 000 000 000 000 000 000 000 000 000 000 000 000 000 000 000 000 000 mutări. Pe parcursul dezvoltării jocului de șah și a teoriei, capacitatea de asimilare și de utilizare de către marii maeștri a numărului de mutări ■ a fost diferită de la o epocă la alta. Potrivit afirmațiilor comentatorului agenției U.P.I., campionul de șah al statelor unite, Bobby Fischer,g și-a însușit de la sora sa la vîrsta de șase ani aproximativ 1 000 000 000 000 000 000 000 000 000 000 000 mutări. Caleidoscop Recent, la Ploiești, s-a disputat finala Concursului republican de atletism pentru copii (categ. I și a II-a), la care au participat și 23 de atleți din județul nostru. Bilanțul reprezentativei vasluiene la această competiție este meritoriu: două titluri de campioni ai țării, , un loc doi, mai multe locuri III-IV, un record republican stabilit, și, în fine, clasarea județului nostru pe locul III în clasamentul final pe echipe. Se cuvine să menționăm mai întîi numele elevei ANA BALINT (Școala generală nr. Huși) care, nu numai că a cîștigat detașat locul I la aruncarea mingii de oină (copii, categ.o IIaj dar, cu rezultatul obținut (34,92 m.) a stabilit și un nou record național al probei (v.r. era de 34,02 m. și aparținea elevei Marilena Găitan — Bacău — din anul 1971). Apoi, Ana Balint s-a clasat și pe locul IV la înălțime. Desigur, o contribuție însemnată la realizarea succesului tinerei atlete hușence a avut-o și cel care s-a preocupat continuu de pregătirea ei, prof. Paul Marcu. Cea de a doua medalie de aur a fost „colecționată" de eleva MĂRIOARA CALUGARU, din Murgeni (antrenor: prof. D. Leu). Ea a cîștigat proba de săritură în înălțime (copii, categ. a II-a), trecînd peste ștacheta ridicată la 1,10 m., (a egalat, totodată, și recordul național). Reprezentanta Murgenilor s-a clasat și pe locul IV în clasamentul final la tetratlon. A treia medalie, de argint, a fost cucerită de componentele ștafetei vasluiene (Ana Balint, Mărioara Călugăru, Mihaela Popa și Carmen Popa). O frumoasă comportare a avut-o și Relu Brumă — situat al IV-lea la aruncarea mingii de oină (copii, categ. a II-a). Prof. V. TÂMÂȘANU Un frumos succes Ana Balint și Mărioara — campioane ale țării GENEVA Sesiunea E.C.O.S.O.C. [ GENEVA 3 (Agerpres). în prezența secretarului general al O.N.U., Kurt Waldheim, la Palatul Națiunilor din s-au deschis luni lucrările Geneva celei de-a 53-a Sesiuni a Consiliului Economic și Social al O.N.U. (E.C.O.S.O.C.). Participă delegații reprezentînd cele 27 de țări membre ale organizației, precum și șefii agențiilor specializate și ai altor organisme din sistemul O.N.U. Din partea țării noastre la lucrări ia parte o delegație condusă de ambasadorul Constantin Ene, reprezentant permanent al Republicii Socialiste România pe lângă Oficiul Națiunilor Unite din Geneva. Pe agenda actualei sesiuni a Consiliului figurează probleme de mare însemnătate și actualitate între care: examenul general al politicii economice și sociale pe plan internațional, al doilea deceniu al Națiunilor Unite pentru dezvoltare, suveranitatea țărilor în curs de dezvoltare asupra resurselor lor naturale, cooperarea regională, dezvoltarea industrială, rolul științei și tehnicii în dezvoltarea națiunilor. Lucrările actualei sesiuni E.C.O.S.O.C. vor lua sfîrșit la 28 a iulie a.c. Consultări W. Brandt-G. Pompidou BONN 3 (Agerpres). La Palatul Schaumburg din Bonn au început luni consultări oficiale între președintele Franței, Georges Pompidou, și cancelarul R.F. a Germaniei, Willy Brandt. După primele contacte, un purtător de cuvînt al guvernului de la Bonn a declarat că cei doi interlocutori au realizat un acord asupra „anumitor chestiuni de substanță“. Rezoluția Direcțiunii P. C. Italian ROMA 3. — Corespondentul Agerpres, Nicolae Purcea, transmite: Direcțiunea Partidului Comunist Italian a dat publicității o Rezoluție consacrată liniei de luptă a comuniștilor pentru un nou tip de dezvoltare a Italiei. Documentul se pronunță pentru sporirea investițiilor în sectoarele productive, pentru asigurarea de noi locuri de muncă și pentru dezvoltarea sudului țării, precum și pentru satisfacerea unor necesități de ordin social ale populației — învățămînt, asistență medicală, sarea mediului înconjurător, protofolosirea rațională a teritoriului, pentru un nou echilibru între sectoarele productive și neproductive. Rezoluția apreciază că guvernele conduse pînă în prezent de Partidul democrat-creștin nu au reușit să rezolve toate aceste probleme, menționînd că aceleași dificultăți confruntă actualul cabinet italian. întrecerile cooperatorilor din județ Bârladul a găzduit duminică etapa județeană a campionatului cooperației meșteșugărești la handbal. Deoarece, de la startul acestei competiții au lipsit sportivii de la Voința Vaslui (tov, Vasile Ouatu — șeful sectorului sport din U.J.C.M. ne-a spus că absența handbaliștilor vasluieni se datorește faptului că secretarul a plecat la... mare și n-a avut cine să facă formele respective), disputa pentru titlul de campioană județeană s-a dat numai între reprezentanții asociațiilor sportive Voința Bîrlad și Voința Huși. Cele două jocuri au fost viu disputate, cu faze spectaculoase (în special în meciul echipelor de băieți), cu răsturnări pasionante de scor, cu multe goluri. Băieți: VOINȚA BÎRLAD — VOINȚA HUȘI 15-13 (8-8). Bîrlădenii încep „tare" conduc (nr. 6) cu 2-0, prin goliturile marcate de Roman și Ioan Costică ,însă riposta hușenilor nu se lasă mult așteptată : 2-2 (nr. 7) prin golurile realizate de Constantin Adam. Echipa Voința Bârlad are din nou avantaj pe tabela de marcaj (3-2), ca urmare a golului înscris de Gelu Cărăbăț, dar handbaliștii din Huși restabilesc egalitatea (3-3), în același minut (8), prin Țîrlea (7 m.), și apoi iau conducerea cu 5-3 (m. 10) prin Mihai Constantin și Țîrlea. Și pasionanta evoluție a scorului continuă : 5-5 (m. 13) j 7-5 (m. 17) } 8-6 (m. lé) și 8-8 (m. 25). Autorii golurilor Ioan Constantin (4) și Rianan pentru bîrlădeni; Adion (8) și Mihai Constantin pentru hușeni. După pauză, echilibrul se m £ntțîne pînă aproape de final! 9-8 (în. 31), 9-9 (m. 32), 11-9 (m. 37), 11-11 (m. 39), 12-12 (m. 4§), 13-13 (m. 47). In ultimele două minute, bîrlădenii ii surprind însă pe oaspeți de doua ori prin acțiunile finalizate de Roman și Ioan Constantin, cîștigînd partida cu 15-13. Celelalte goluri ale reprizei secunde au fost înscrise de Ioan Constantin (4), Gelu Cărăbăț — pentru Voința Bîrlad și Țîrlea (2), Adam (2) și Mihai Constantin — pentru Voința Huși. Fete: VoInțA BÎRLAD — VOINȚA HUȘI 8-4 (6-3). Joc la discreția bîrlădencelor, care au cîștigat la o diferențeă apreciabilă: 8-4 (6-3). Hușencele au „trăit" doar prin Elena Romilă care, de altfel, a înscris toate cele 4 goluri ale echipei sale. Punctele handbalistelor din Bîrlad au fost înscrise de Rodica Marin (4), Viorica Floricică (2) și Maria Frătianu (2). Cuplul de arbitri Ion Dumitru și Eugen Coja (Bîrlad), a condus foarte bine ambele intîlniri. B. GORNIȘA corespondent PE SCURT RIO DE JANEIRO 3 (Agerpres). Turneul internațional de fotbal „Cupa Independenței“ a continuat cu meciurile etapei a doua contînd pentru grupele semifinale. La Sao Paulo, în prezența a 75.000 de spectatori, echipa Braziliei a repurtat o victorie netă cu scorul de 3—0 (2—0) în fața selecționatei Iugoslaviei. Intîlnirea de la Porto Alegre dintre reprezentativele Scoției și Cehoslovaciei s-a terminat cu scor alb ( 0—0, după un joc fără istoric, în care apărările și-au făcut pe deplin datoria, iar liniile de atac s-au dovedit complet ineficace. In clasamentul grupei I conduce Brazilia cu 3 puncte, urmată de Cehoslovacia și Scoția — cite 2 puncte, Iugoslavia — 1 punct. In grupa a II-a semifinală, la Belo Horizonte, s-au întilnit selecționatele Argentinei și U.R.S.S. Echipa sovietică, prezentă la această competiție cu lotul formației Zaria Voroșilovgrad, n-a mai reeditat performanța din partida cu Uruguay, pierzînd la limită cu 0—1 (0—1). Stadionul „Maracana“ din Rio de Janeiro a găzduit partida dintre formațiile Portugaliei și Uruguayului, încheiată la egalitate , 1—1 (1—1). In clasamentul acestei grupe pe primul loc se află Portugalia cu 3 puncte, urmată de U.R.S.S. și Argentina — cite 2 puncte și Uruguay — 1 punct. NEW YORK 3 (Agerpres). La Eugene (Oregon) au continuat întrecerile concursului de selecție pentru Jocurile Olimpice de la München ale atleților americani. Cea mai așteptată probă a concursului — cea de săritură cu prăjina — a oferit celor peste 10.000 de spectatori un spectacol pasionant încheiat cu un nou record mondial stabilit de Bad Seagren cu performanța de 5,63 m. In cursa de 40 m. garduri, victoria a revenit lui Ralph Mann în 48' 4/10, rezultat ce reprezintă un nou record al S.U.A. și a doua performanță mondială a probei din toate timpurile. Recordul lumii aparține englezului Dave Hemery cu 48” 1/10. Eddie Hart și Ray Robinson, doi atleți americani de culoare, au egalat recordul mondial la 100 m, plat cu timpul de 9” 9/10, sporind la 5 numărul sprinterilor care au depășit zidul celor 10”. Un alt record mondial a fost egalat în proba de 800 m, plat de către Dave Wottîe cu V 44” 3/10. REYKJAVIK 2 (Agerpres). După cum se anunță în ultimul moment din Reykjavik, federația internațională de șah a hotărît să amine prima partidă a meciului pentru titlul mondial de șah, acordînd lui Fischer un termen de 48 de ore pentru a se prezenta în capitala Islandei. Prima partidă urmează să se dispute marți, 4 iulie. S — VREMEA ECU A Radio BUCUREȘTI MIERCURI, 5 IULIE 1972 PROGRAMUL I. La orele 7; 10; 11; 13; 15; 16; 22; 24; 2; 4; 5 buletine de știri și radiojurnale ; 6. Muzică și actualități ; 9,30 Viața cărților (reluare) ; 10,05 Melodii populare de pe Valea Timișului; 11,15 Consultație juridică; 12 Din recitalul soliștilor Doina Badea și Giorgio; 12,30 Intîlnire cu melodia populară și interpretul preferat; 13 Avanpremieră cotidiană; 14 Edvard Grieg. Lieduri; 16,30 Corul Școlii generale nr. 75 din București ; 16,30 Știința la zi; 17 Antena tineretului; 17,45 Formațiile Cromatic și Trubadurii ; 18 Orele serii; 20 Tableta de seară de Zaharia Stancu; 20,05 Zece melodii preferate; 21,10 Revista șlagărelor; 21,25 Moment poetic ; 22,30 Concert de seară ; 3—6 Estrada nocturnă. PROGRAMUL II. La orele 6.05; 7; 9,30; 12; 13; 14; 16; 17; 19; 21; 23;0,55 buletine de știri și radiojurnale ; 6 Program muzical de dimineață; 8,05 Tot înainte (emisiune pentru pionieri); 9,35 Orchestra de muzică populară „Vîlceanca din Rîmnicu Vîlcea, dirijor Paul Gușe; 10 Conștiința patriotică în acțiune; 10,50 Valsuri; 12,03 Avanpremieră cotidiană ; 12,30 Confluențe ritmice — muzică ușoară ; 13.15 Fragmente din opereta „Paganini" de Lehar; 14.30 Cartea politică. Coordonate principale ale dezvoltării economice în etapa actuală; 15 Melodii de George Grigoriu; 15.30 Radio școală. Biologie generală. Consultație. 17.05 Muzică populară cu Elisabeta Ticuță, Nicolae Trofin și Victor Bulzan; 17,30 Teatru serial: „Aurul negru“ de Cezar Petrescu; 19,05 Melodii de estradă; 19,50 Noapte bună, copii ; 21,50 Muzică ușoară; 22,45 Instantanee solistice : Roxana Matei și Michele. IAȘI MIERCURI, 5 IULIE 1972 Programul de dimineață: 6 Buletin de știri; 6,05 Jocuri populare românești ; 6,10 Actualitatea în agricultură ; 6,20 Jocuri populare românești; 6,30 Ritmuri matinale; 6,45 Cîntece populare românești 1 7 Radiomatineu. Programul de seară . 17 Buletin de știri; 17,05 Cîntecul care mi-e drag; 17,30 Panoramic economic; 17,45 Imn partidului (program de cîntece) ; 18 Jurnal de vacanță; 18,15 Tandem muzical: George Enache și Marisol; 18,30 Cotidian sonor; 19,30 .Pe portativul undelor, melodia preferată ; 20 Universitatea populară radio; 20,10 La izvoarele muzicii; 20,30 Jurnal literar ; 21 Univers muzical ; 21,40 Din cîntecele serii; 22 Radiojurnal ; 22,30 Arii și duete din operete; 22,45 Formații românești de jazz : Guido Manusardi. Televiziune MARȚI, 4 IULIE 1972 9 Teleșcoală ; 10 Curs de limba engleză ; 10,30 Căminul; 11,10 Prim plan: Ion Gîrceag; 11,30 Film serial: „Patru tanchiști și un cline — (XX); 12,25 Selecțiuni din baletul „Detașamentul Roșu de femei" interpretează Ansamblul de balet „China" ; 12,40 Telejurnal ; misiunii 17,30 Deschiderea ede după-amiază; 18 Steaua polară — cabinet Tv; 18,25 Reflector; 18,40 Publicitate ; 18,45 Dinamica societății românești; 19,20 1001 de seri; 19,30 Telejurnal; 20 în întîmpinarea Conferinței Naționale a Partidului Comunist Român și a celei de-a 25-a aniversări a Republicii; 20,20 Seară de teatru : „Moartea guvernatorului", 22 Vedete ale muzicii ușoare: Laura Saint Paul, 22,15 Imagini din S.U.A. I 22,30 ,24 de ore". Cinematografe VASLUI : Cinema Modern : „Marea dragoste" (la orele 10, 14; 16; 18, 20); Cinema Vaslui: „Pentru țară și rege" (la orele 14,30; 16,30; 18,30; 20,30); GRADINA: „Pentru țară și rege" (ora 20,45); BÎRLAD : Cinema Victoria : „Evadare din planeta maimuțelor" (la orele 9, 11; 14,30; 16,30; 18,30; 20,30); Cinema Bîrladul: „Ora scorpionului" (la orele 14, 16; 18, 20) ; HUȘI: „Un elefant numit Slowly" (la orele 14, 16; 18, 20); NEGREȘTI : „Asterix și Cleopatra" : MURGENI : „Karl von Ossietsky“ ; FALCIU : „N-am cîntat niciodată pentru tata". ____________ La A. S. Rulmentul O bogată activitate sportivă de masă In fiecare an, la Fabrica de rulmenți din Bîrlad se organizează numeroase competiții sportive la fotbal, volei, handbal, tir, înot, șah, săniuțe etc., la startul cărora se aliniază mii de constructori de rulmenți — forjori, strungari, rectificatori, lăcătuși, electricieni, maiștri, tehnicieni și ingineri. O cifră cît se poate de edificatoare: 15.000 de participanți la competițiile sportive de casă organizate anul trecut! . Cum, în prezent, întrecerile sportive organizate de Asociația sportivă „Rulmentul", în colaborare cu comitetul U.T.C., sínt în plină desfășurare, îmbrăcînd diferite forme, am solicitat tovarășului Emil Iovu, secretarul consiliului asociației, să ne răspundă la cîteva întrebări: — Ce competiții sportive de casă se organizează în acest an la „Rulmentul“ ? — In calendarul nostru competițional, calendar îmbogățit cu competiții sportive festive organizate în cinstea Conferinței Naționale a P.C.R. și a celei de a XXV-a aniversări a Republicii, figurează multe manifestări sportive: „Cupa Conferinței Naționale a P.C.R." la fotbal, la care participă 8 echipe din secția Bole, reprezentative de schimburi și ateliere; Cupa Rulmentulu, la cinci discipline sportive (fotbal, handbal, volei, înot și atletism); concurs de motorete „Mobra", cursa ciclistă Bîrlad — Vaslui și retur— ambele se vor disputa în luna iulie; „Cupa 23 August" la volei — cu 8 echipe; concursuri populare de trîntă în vederea depistării de noi elemente pentru secția de luptă; concursuri populare de înot etc. Anul acesta, pentru a stimula mai mult interesul constructorilor de rulmenți, „Cupa Rulmentul" se va conferi secției care, prin adiționare, totalizează cele mai multe puncte la toate disciplinele sportive (la fiecare disciplină sportivă participă câte 8 echipe). La sporturile de echipă — fotbal, handbal, volei — pentru locul I se acordă 100 pct., pentru locul II — 70 pct., pentru locul III — 50 pct., iar la celelalte discipline — înot și atletism — se acordă 50 pct. pentru locul I, 40 pct. locul II, și 30 pct. locul III la fiecare probă. întrecerile din cadrul „Cupei Rulmentul“ ne vor da posibilitatea să selecționăm cele mai bune elemente pentru echipele noastre reprezentative care vor participa la faza municipală a „Cupei sindicatelor". — Deși sîntem în luna lui cuptor, totuși, ce competiții prevede calendarul A. S. „Rulmentul", pe 1972, pentru sporturile de iarnă ? — Ne-am gîndit și la sezonul rece. Așa, de pildă, vom organiza „Gupa a XXV-a aniversare“ la șah, tenis de masă, săniuțe, schi, handbal și volei. Și la această competiție vor participa cîte 8 echipe reprezentative ale secțiilor, la fiecare disciplină sportivă. — Dar pentru copiii metalurgiștilor ? — Am planificat un concurs de triciclete, pe care îl vom organiza în colaborare cu organizația municipală de pionieri, pe categorii de vîrstă și... tipuri de triciclete. Ne gîndim și la alte competiții sportive adecvate micilor sportivi. In măsura în care le vom definitiva, le vom face cunoscut. — Aveți asigurată baza materială pentru succesul deplin al acestor competiții sportive ? — Da. Avem suficient echipament. In privința bazelor sportive, putem spune că majoritatea întrecerilor se vor organiza pe Stadionul Tineretului (fotbal, handbal, atletism). Pentru volei am amenajat un teren la ștrand. Avem amenajat și un poligon de tir. — Asemenea competiții sportive reclamă și un număr mare de arbitri, instructori voluntari, organizatori sportivi. Dispuneți de așa ceva ? — In sport, activul voluntar are un rol... activ, deosebit de important și noi dispunem de mulți oameni pasionați. Mă gîndesc la arbitrii de fotbal N. Rainea — care, deși este arbitru internațional nu ne ocolește, arbitrînd multe jocuri între secții — Laurențiu Gheorghiu, Cezar Butunoi, Nae Culeap, apoi la inginerul Baidache Frumuzache, la Gh. Tănase, Gh. Petrea, Gh. Leonte și mulți alți activiști obștești, care asigură o bună desfășurare competițiilor noastre. Interviu realizat de C. BARBU Е