Ziarul de Sibiu, iulie 2005 (Anul 3, nr. 86-89)

2005-07-11 / nr. 87

. MULȚI ANI, FRANȚA! mai fi e! Laeticia înseamnă în latină bucurie, iar majoritatea bărbaților de pe glob pot confirma că prezența ei este într-adevăr o bucurie. Descoperită pe o plajă din insula Corsica când avea doar 15 ani, Laeticia a primit acceptul părinților pentru a poza. La primele ședințe foto a uimit fotografii prin naturalețe, neavând nevoie de machiaj sau haine de firmă, când a apărut la o agenție celebră din Paris în blugi și tricou. Marele debut a fost pentru Guess, celebra marcă de îmbrăcăminte a Statelor Unite, fiind aleasă de Pasul Marciano, același care este creditat pentru succesul Claudiei Schiffer. In 1996 a devenit o prezență obligatorie în catalogul Victoria’s Secret, unde a devenit, de altfel, unul dintre cei patru îngeri, imagini ale celebrei firme de lenjenerie. Acest fapt a propulsat-o în alt catalog celebru, Sports Illustrated, în care a apărut trei ani consecutiv. Rolling Stone a gratulat-o în 1998 cu titlul de “Modelul anului”, titlu acordat celei mai “fierbinți” femei din lumea modei. O poză nud cu Laeticia pe coperta celebrei reviste a creat controverse extreme. Revistele Glamour, Vogue sau Cosmopolitan sunt doar câteva în care Laeticia Casta a acaparat coperta, iar cele mai de succes campanii recente ale modelului francez sunt cele pentru L’Oreal și Yves St. Laurent. în 1999 a fost una dintre principalele protagoniste ale catalogului Pirelli, intitulat “Femei de-a lungul istoriei”. Debutul în film l-a constituit producția franceză “Asterix și Obelix”, unde a jucat alături de Gerard Depardieu și Roberto Benigni, pelicula fiind foarte bine primită de criticii de film, iar prestația Laeticiei apreciată, fapt rar întâlnit, ținând cont că modele celebre ale lumii au eșuat grațios în cinematografie. în 1999 a fost onorată de statul francez, fiind aleasă de primari să apară pe monezi și timbre ca imagine a Republicii Franceze, timp de 10 ani, luându-i locul lui Brigitte Bardot. Din 2001, frumusețea franceză este mămică, dar a rămas în topul celor mai frumoase femei din lume, fiind cotată drept o actriță de succes și un model pentru tinerele aspirante în lumea modei. (L.I.) - îmblânzit inima neînfricatului Mel Gibson Sophie Marceau, actrița de Oscar La 39 de ani rămâne cea mai celebră actriță de origine francează, dar și una dintre cele mai frumoase. A debutat la 14 ani într-un mare succes din Franța. La Boum, în 1983 a primit premiul Cesar (echivalent cu Oscarul) pentru “Cea mai promițătoare actriță”, iar la 16 ani a rupt contractul cu studiourile Gaumont, achitând peste un milion de franci francezi pentru a putea deveni din nou liberă. Până în 1993, filmografia sa s-a îmbogățit cu o serie de roluri în producții franceze, pentru ca apoi să opteze pentru adevărate succese de casă: Fanfan și La Fille de D’Artagnan. A devenit un star internațional după ce a jucat în Braveheart, în rolul prințesei Isabelle, alegerea lui Mel Gibson fiind aplaudată de întreg globul. Deși a încercat să stea departe de Hollywood, nu a putut refuza roluri în Lost Found și Visul unei nopți de vară, alături de Michelle Pfeiffer și Calista Flockhart, și a devenit una dintre cele mai frumoase fete Bond, jucând alături de Pierce Brosnan în cel de-al 19 episod al seriei Bond. Succesul ei nu se rezumă la Franța sau Hollywood, fiind declarată “Ambasador al șarmului pentru Franța în Asia de Est”, popularitatea ei fiind în creștere, ca iubitor și protector al animalelor și naturii. Dar Sophie Marceau nu rămâne doar cea mai cunoscută actriță franceză, dar și mama a doi copii și o femeie extrem de frumoasă și admirată. (L.I.) "Este extraordinar că cinematografia americană reprezintă o competiție atât de mare. In Franța avem toți acești pseudo-autori care nu au nici o idee", Sophie Marceau Alain Delon, șarmantul Franței Actor celebra, dar mai mult decât atât, reprezentant ilustru al farmecului francez, Alain Delon a rămas unul dintre preferații marilor regizori francezi. “Quand la femme s’en méle” a însemnat primul film dintr-o serie de peste 85, care l-au propulsat în topul celor mai frumoși și celebri bărbați francezi. Festivalul de film de la Veneția, dar și premiile Cesar l-au avut laureat de multe ori, la fel ca și restul festivalelor de film europene. Nu a ratat nici Globul de Aur, dar nici cele mai frumoase femei din Franța. Acum, Alain Delon, la fel de cuceritor ca în tinerețe, s-a dedicat teatrului, dar și celorlalte pasiuni ale sale: colecționarea de obiecte de artă și sportul, domeniu în care îl pasionează boxul și echitația. Spirit întreprinzător, Alain Delon a lansat moda starurilor de cinema asociate cu diverse mărci, prima sa realizare fiind parfumul AD, un instantaneu succes comercial. Timp de 20 de ani, AD și “Le Temps d’Aimer” au reprezentant un succes imens, fiind completate de mărci de șampanie, congnac, pahare, articole vestimentare și accesorii. (L.I.) Unicul Funes Incomparabil cel mai mare actor de comedie francez, Luis de Funes rămâne în memoria publicului francez, dar și român, prin rolului jandarmului care aducea zâmbetul pe fața tuturor. Carlos Luis de Funes de Galarza, provenea dintr-o familie nobilă portugheză, dar a încercat toată viață să își ascundă rădăcinile de viță nobiă. Cu o filmografie de peste 75 de producții, actorul a avut o viață personală plină de realizări, reușind să o cucerească pe nepoata lui Guy de Maupassant, care i-a devenit nevastă. A murit în 1983, la 68 de ani, dar este încă prezent pe micile ecrane, în toată lumea. (L.J.) Depardieu, mușchetarul Un hoț și un delicvent, Gerard Depardieu a decis că actoria este pasiunea sa, drept urmare s-a pus pe treabă și a devenit unul dintre cei mai iubiți actori francezi. Recunoscut și la Hollywood, Depardieu a fost nominalizat în 1990 la Oscar pentru interpretarea lui Cyrano, din “Cyrano de Bergerac”. Polivalent, actorul francez a produs, regizat și chiar scris producții pentru marele ecran. După ce l-a jucat pe Porthos, în “Cei trei mușchetari”, Depardieu s-a recunoscut în personajul pe care l-a interpretat, plin de viață și amuzant, indiferent de vârsta la care a ajuns (L.I.)