Zimbrul, 1855 (Anul 3, nr. 1-279)

1855-06-11 / nr. 118

Părnatul ese în toate vilele afară de Duminici și serbători mari. Abonamentul se face in Iași la Lăurăriea News in ținuturil la Comisioneri, în București la Librerul G.Loanidi. Prețul nean este 111 lei pe 6 luni 60 pentru unu răndu de inștiințeni este 30 parale Foiletonul Zimbrului S coală îndesă întoptă Duminika și ce împarte Lunea. --- 118. IST ANUL. IS. Iașii, Sămbătă. 11. Iunie 1855. LUON: K 04 D - Taranpore, unde aliații căstigară de curănd unu nou succesu, este situata tocmai în fundul mărei de Azov, la Nordu-Ostu, la gura Donului, carea aduce acolo în barci foarte mari, bătimi urieșe de grău venindu din păuntru Rusiei Totu acestași comerțu e carele făcea înavuțirea Marianopolei seau Mariapoli, situată pe același țermu, la sudu-vestu țanță de la Taranpol. Gheise seau Esie, link puținu mai spre apusu, are mai puțină împortență. Sîntu cățva ani, înainte de resbelul de față, Marsilia vedea întrănd în portulu seu vase încărcate de grăne venindu de la Marianopoli și de la Taganrog șai totu în asia de sare numeru căzuși de la Cherciu și de la Odesa. Într'o corespondență particulară a Constituționelului cu data din Petrescurgu 3 Iunie (22 maiu) se cetește: „Nu știu de vom asculta da în anul trecutu muzica echipajelor flotelor aliate; într'aceste pe acolo sîntemu disențatu de preocupați petrecerea eiengleze părțile Balticei și Vamu că mai multe vase insulei Coslin. Inmai dăunăzi cadrei în Imprejurul științatu au fostu zărite în apele Cronstadului. Guvernatorulu nostru au avutu îngrijere de a nie înștiința, aceea de ce știe, că telegraful Cronstadului vestea doue fregate și doue vapoare. Acestu numeru au sporitu de atunci. Jurnalele noastre rusești pretinda că puterile apusene concepuseră (plănuiră) profetul unei desbărcări pe țărmurile Curlandei, Livoniei sau ale Estoniei, și de aceea ce zice că guvernămăntulu întărzie concentrarea trupelor în lagăre care, în așteptare, voru fi ocupate de cohortele Oposcipiei. „Oricare fie felurimea judecăților ce ce facu, nu salvarile noastre, asupra atitudinei puterilor germane, fiecine se unește a crede, cu D. conte de Neselrode, că neutralitatea Germaniei nu va fi cu putință să stea pănă la capătu. Aceasta-i ideea care povățuește toate măsurile luate de guvernămăntu în provinciile occidentale ale Impărăției. Pănă acuma, Rusia angajasă în luptă de Dunărea, în Crimeea și in Asia mică, o parte din an 3-le, al 4-le, al 5-le și al 6-le corpu de armată. Rezervele acestoru corpuri au fost perompletate de generalul Deodaief, la Mocrva, în vremea negoțiațiunilor prelungite la Viena, asta feliu că o parte însămnată păzește acum teritoriul rusescu de la Ismail pănă la Advermann, și de la S. Petresburgu pănă la Odesa și la Nicolae. Toată țeara ce ce întinde între Besarabia și Polonia este plină de cavalerie, de trupe de garnizoane și de gvardii lăuntrice (Vuntzenejastras) de rezervele și depozitele corpurilor al 3-le, al 4-le și al 5-le. Île lăngă corpurile apei au luatu însă parte activă la resbelu, 1-iu și al 2-le sîntu așezate în Polonia și gvardia staționează inipirația între Stenin și la puțină dista Peterhof,