Zimbrul, 1855 (Anul 3, nr. 1-279)

1855-11-25 / nr. 251

rești la r. Gloanidi. : SRE Prețul ne an&ece 111 leine 6 luni 60 pentru unu răndu de rze este 30 parale Foiletonul Zimbrului ao coală îndesă în toată Duminica și se împarte Lunea ANUL. Iașii, Vineri ș. 29 Hoemberie, 1855. n. Păratul ese în toate vilele afară de Daușinici și serbători mari. Abonasientul ce ni fau Aa Domnule Redactoru. În Giurnalul Stepa Dunăre, cerescu unu articul, înfrumusețatu cu îndestulă elocvență, lăudăndu pe fruntașii nației evreești, pentru compătimiși arătăndu, că ei ar fi cumparatu din carea lor asupra sărăcimei noastre, mună averea lor o cutime de făină de 8000 galbini pentru a o împărți pe la saraci, unora gratisu, iar a altora cu giumătate de prețu. Ce filantropie vrednică de laudă ar fi fostu aceasta, putăndu servi și altorea de exemplu împunătoriu, dacă ea ar fi urmatu și în realitate. Din durere arăta că chiar a doua zi după publicarea acesteia, s'au prinsu de cătră amploiații Poliției șepte căruțe bidorești avăndu fiecare căte 1,200 ocă de făină de grău a lui L. M. H. pe Dealul Răpidei, menită pentru Galați, și care s'au întorsu în Capitalie. Din urmarea aceasta se vede că scopul de a se strănge o cătime însemnătoare de făină, au fostu că totul contrariu de aceia ce s'au arătatu. Zicu și eu cu Ctepa Dunărei că'i foarte frumosu ca cei avuți să se îngrijiască de alinarea suferințelor celor nevoeși. Primește. 1. I. Goldner. KE? păpăpoeM. Se scrie de la Cherci la giurnalul din Constantinopoli. Garnizona începe a se așeza și a face seriosu pregătiri pentru iernatica. Ofițerii contingentului carii părăsisă cu oarecare căință garnizona atîta de plăcută din Bude vîndu iuc Dere începu a nu ce mai căi sperează amicul. Cherciu e o poliție nouă, cea mai mare parte din zidirile sale numără abia 35 ani. Ea e o reproducere a politiilor din Europa bu uliți largi și drepte. Pe lăngă comoditatealesnirea căpătăiei proviziilor în abundenlocuinței trebuie a se socoti și să. Închipuiască și cineva dacă pot putemu rău într'o politie carea ar putea să cu Mai adaoge și unu timpu foarte frumosu pe aprindă pănă la 30.000 locuitori. tru vremea de toamnă și apoi vei gîndi viiu săntemu de norociți. Puterile Rușilor de sub generalul Vranghelu au fostu, precum se spune, însemnătoriu întărite și amenință a ne ataca- Nu știu dacă astă amenințare e adevărată, așteptămu totuși renfortul cavaleriei noastre remasă la Buiuchere. Se așază barace la Seni-Cale pentru 15,000 oameni și magazine în giurul fortului St. Paul. Drumul ce unește aceste două panturi e în foarte bună stare. Cu toate vitezele respândite, pănă acum nu s'au arătatu nici unu rusu., Voiescu ei poate că vor avea se măsura BB ne