Adevěrul, octombrie 1916 (Anul 29, nr. 10620-10650)

1916-10-14 / nr. 10633

Vineri 14 Ostomferia 1916 Eroii noştri!0“^^ LISTA PIERDERILOR _ Lista No. ^3 Morţi pe cissapul de luptă trupă Soldaţi Ionel Milica, reg. 43 inf; Blejdea Marin, reg. 71 inf. Băuţi pe timpul de luptă Ofiţeri Căpitani Activi : Bădulescu Alexandru, reg. 11 inf.; Marton Gheorghe, reg. 24 infanterie. Activ: Popescu G. Dumitru, reg. 13 infanterie. Activii: Neniţescu D- Dumitru, reg. 11 inf.; Alexandrescu V. C. Remus, reg. 12 inf.; Tretinescu I.- Nicolae, reg. 12 inf.; Manea Mihail, reg. 6 artilerie; Morcovescu A- Mihai, reg. 6 călăraşi. De rezervă: Cominovici Anton, regim. 3 vînători; Ene Nicolae, reg. 3 vînători; Macarie Teodor, reg. 5 inf.; Enescu Alexandru, reg. 11 inf.; Teodor D. Gheorghe, Agarici Petre, Antoniaoo D. Constantin, Dumitru C. Ion, Lupu I. Vasile, Vrînceanu Iordache şi Batog Alexandru, toţi din reg 12 inf.; Gheorghiu V. Constantin şi Mihăilescu A. Mihai, ambii din reg. 24 inf; Rădulescu Virgil şi Hera Dumitru, ambii din reg. 30 inf.; Vasilian G. Traian, reg. 33 inf.; Iliescu D. Ştefan, reg. 59 infanterie. Erată. — In lista de pierderi No. 41, la ofiţerii morţi se va citi: sublocot. de rezervă Ion V. Constantin, din regim. 45 inf., în loc de Ion D. Constantin, cum din eroare de manuscris s’a publicat. Prutonieri Mateescu Vasile, reg. 22 infanterie; Combureanu Dumitru- reg. 52 infanterie. Sergent Damian Ștefan, reg. 11 infanterie; Toade" Vasile, reg. 11 infanterie ; Barbeli Gheorghe, reg. 46 infanterie; Tonghioiu Ion, reg. 70' inf. » ' Jf Caporali Sandu Andrei, Zamfir Ion, Marin Ton, toţi din reg. 4 infanterie; Budacea Vasile, reg. 6 infanterie; Gheorghenoiu, reg. 10 infanterie ; Drăguş Ion, Patrichiu Teodor, Ionaşcu Alexandru, toţi din reg. 11 infanterie; Petre Grigore, reg. 12 infanterie; Vasile Cristea, reg. 21 infanterie; Fasircalu Gheorghe, reg. 21 infanterie; Popa Lazăr, reg. 24 infanterie; Naftică Petre, reg. 30 infanterie; Iancu Lixandru, reg. 61 infanterie; Marin D. Ioniță, reg. 61 infanterie. 1 Soldati Marin Marin, Mihai Tănase, ambii din reg. 9 vînători; Stroe Bucur, reg. 10 vînători; Negrilă Ion, reg. 2 infanterie; Ştefan Ion, Mircea ştefan, Dobre Marin, Ruşan Vasile, Mihai Ion, Sima Marin, Cadoiu Florea, toţi din reg. 4 infanterie; Vîrtopelu Dumitru, Ene Minea, ambii din reg. 5 infanterie; Gheorghe Alex., Motofeanu Drăghici, Moisescu Gheorghe, toţi din reg. 6 infanterie; Pană Vasile, reg. 10 inf.; Cristea Vasile, Bucur Gheorghe, Cojocari Ion, Coli Spector Ioan Panait, Frosin Damian, Junghiatu Ion, Glăvaşcu Vasile, Cumpăniş Gheorghe, Iftodie Gheorghe, Ceaprazaru Mihalache, Gheorghe B. loan, toţi din reg. 11 infanterie; Mocanu Dumitru, Bălan Gheorghe, Carp Alex., Romaneţu Martei, Munteanu Costache, Moraru Petre, Călugăru loan, Ghilesca Zaharia, Petrache loan, Dănăilă Gheorghe, Terim Gheorghe, Constantin Ion, Pascal Vasile (Fishiu), Roşu Vasile, Cărbunaru Gr., Borcea Gheorghe, Hoblan Dumitru, Toma Panait, Rusu Pavel, Radu T. Ioan, Crin Costică, Severin Costache, Dunitrache Vasile, toţi din reg. 12 infanterie, Tenescu Petre, Dime Gheorghe, Nicolae Stan, Nicolae Matei, Stanciu Neagu, toţidin reg. 21 infanterie; Tudor Ion, Ion Dumitru, Toma Grigore, Stancu Gheorghe, Bucudoiu T. Ion, Constantin Dumitru, Nicolae Radu, Barbu Cnstantin, Matei Ion, Matei Marin, Mihai Tănase, Grigore Stan, Costea Ion, toţi din reg. 22 infanterie; Ionescu Lazăr, Neagu Mărgărit, Capar Abitah, toţi din reg. 23 infantrie; Stan Ion, Cotiris Ion, Giobotaru Nicola , Boje Nicolae, Humoceanu Nicolae, loanSandu, Coman Ion, Barbu Iancu, Barbu Petrache, toţi din reg. 24 infanterie; Depărăţeanu Pavel, reg. 28 infanterie; Stan Dumitru, Jiga loan, Arsu Ioan, Mânui Gheorghe, Vlăican Oprea, Dan Constantin, Ispas Ion, Bordeanu Nicolae, Stănescu Ioan, Olteanu Toma, Marica Nicolae, Orzacu Alex., Marcu Ion, toţi din regimentul 30 infanterie ; Nuţu Ion, regimentul 32 infanterie; Andrei Lavre, Almas Gh., Podgoreanu Vasile, Popa I. Gh., Ntef Andrei, toţi din reg. 33 infanterie; Pădureţu Constantin, Cristea Constantin, din reg. 34 infanterie ;ilaicu Tudose, David Gheorghe, Costache Gh. Boniţă, Constantin Constantin, Gheorghe Călimache, Arnăutu Marin, Oana Petre, Frăţilă N. Dobre, toţidin reg. 35 infanterie ; Zamfir Dumitru, Const. Vaicu, Daniel loan, Stroe Ion, Sterian Constantin, Dobre Ion, Ion Ilie, toţi din reg. 39 infanterie; Vlădescu Ion, David Coman, Marin I. Gh., Mitu Vasile, Iacob Cohen, Haim Rubin Haim, Dragomir Grigore, Năzariu Stan, Popescu Constantin, Niculescu Ion, Samuel Herşcu, Ionescu Mihai, Hailpem Burăh, toţi din reg. 40 infanterie; Cîrstea Ion, Neacşu Zamfir, Preda Gh. Constantin, Beşliu Gheorghe, toţi din reg. 43 infanterie; Peiu Marin, reg. 45 inf.; Nicolae Hie, reg. 46 infanterie; Cristea Ion, Popa Gheorghe (vindecat), Weinberg David, Gafton Dumitru, Costea Constantin, Alex. Ştefănescu, toţi din reg.51 infanterie; Năstruţ Dumitru, Niioteanu Mihai, Savel Nicolae, Mocanu Dumitru (vindecat), Constantinel G. Romu, reg. 53 infanterie, Toma toţi din reg. 52 infanterie; Sorean Zamfir, Roibu Dumitru, Agoseanu Dumitru, toţi din reg. 59 infanterie; Mangaru Ilie, reg. 60 inf.; Dumitru Lixandru, Matei Andrei, Ban Gîma, Depărăţeanu Marin, toţi din reg. 61 infanterie; Ion Ion, zis Ion Dinu, Nedelcu Gheorghe, Radu Ion, Constantin Marin, Zîmbatu Sergiu, toţi din reg. 62 infanterie; Gheorghe Gheorghe, Petre Nicu, Moroianu Vasile, Toader Petre, Anghel Costică Croitoru, toţi din reg. 63 infanterie; Bucuriu Avram, Ursu Mihai, Botezatu Vasile, toţi din reg. 65 infanterie; Ion Nicolae, din reg. 68 infanterie ; Popescu Ene Ion, Hîrtiescu Badea, Vlădan Nicolae, Oncescu R. Ion, toţi din reg. 70 infanterie; Deşliu Grigore, din reg. 71 infanterie; Tudose Gheorghe din reg. 72 infanterie; Colesniceanu Matei, Penciu Panait, Frîncu Dumitru, Bucur Grigore, Cristea Vasile, Niculcea Carcea, toţi din reg. 73 infanterie; Prian Gheorghe, Adeam Hasan, ambii din reg. 74 infanterie; Stan Vasile, Drăghici Nicolae, Manolache Nicolae, toţi din reg. 75 infanterie; Marin Petre Feraru, Petrache Nicolae, Duţă Andrei, Radu Petre, toţi din reg. 76 infanterie; Mardiniuc Dumitru, Dascaliuc Dumitru, ambii din reg. 77 infanterie, Iusum Marem, Gegler David, Bogdan Sebast., Schapsă Avram, Stoenescu Vasile, toţi din reg. 78 infanterie, Toma Dumitru Duţă Năstase, Duţă Florea, Bădiţă Tudor, toţi din reg. 83 infanterie, Gheorghe Ion, Lupu P. Ion, Drăghici Gheorghe, toţi din reg. 84 infanterie; Moraru Ion, din reg. 1 grăniceri; Ionescu Ion din reg. 6 artilerie; Calotă Nicolae, din reg. 10 artilerie; Cazangiu Dumitru, Manen Ivan, Popa Gheorghe, toţi din reg. 18 artilerie; Dragnea Nicolae, Beşliu Dumitru, ambii din reg. 19 artilerie; Duduş Chiriţă, din reg. 22 artilerie; Stoian Nicolae, ŞerbanDumitru, din coloana de muniţii; Costin Ion, din reg. 6 roşiori. Dispăruţi Sergenţi Vasile Constantin, Mihai David, Preda Marin, Caporali Totulu Mihai, Costache Tudor, Andreescu Ion, Manolache Alexandru, Militarul Constantin, Zidaru Marin, Manda Gheorghe, Gheorghe Ion, Profira Nicolae, toţi din reg. 26 infanterie. Soldat! Dincă Radu, Drăghici Const., Morenciu Teodor, Zamfir Ion, Doioaru Alex., Olteanu Dumitru, Hăloiu Marin, Mehedinţii Tănase, Dobriţoiu Dumitru, Cărămizaru Ion, Pietrea Ioan, Bală Constantin, Roşu Petre, Bîţă Nicolae, Romanu Nicolae, Croitoru Marin, Călina Marin, Scarlat Gheorghe, Popii Ion, Ciobanu Const., Cojocaru Ilie, Corăcu Nicolae,Crăciun Constantin, Ciucă Gh., Ghiţulescu Ştefan, Ionel Sabin, Ilie Petre, Titu ştefan, Zamfir Pătru, Vieru Constantin, Nanu Ştefan, Schipescu Nicolae, Duţu I. Dumitru, Duică Gh., Spătaru Radu, Gogoşanu Alex., Marin Ion, Rotari Gh., Costache Ion, Cojoacă Constantin, Toporan Nicolae, BalăMihai, Răducan Marin, Constantin Ion, Gorăci Petre, Gruia Marin, Mstv. Manolache, Titu Ion, Ciungu Dumitru, Fieraru Ion, Iancara Nicolae, Marinoiu Matei, Răducu Iacob, Popescu Dumitru, Anghelina Ion, Budică Ion, Frăţilă Ion, Mogoşeanu Ion, Tomulescu Florea, Tănase Nicolae, Zamfir Ilie, Ion Nicolae, Niţă Radu,Parva Vintilă, Bălănescu Nicolae, Călin Gh., Mihai Dincă, Văduva Marin, Petraru Marin, Staicu Radu, Tilincă Const., Arapii Nicolae, Călina Ion, Jagaru Ion, Ghebaur Vasile, Ciuga Marin, Ivașcu Dumitru, Moraru Gheorghe, Medicitu Ion, Nicolae Iacov, Peia Nicolae, Rădulescu Ion, Temelia Nicolae, Bădescu Mihai, Dinu Nicolae Popescu Constantin, Radu Ion, Cheitu Anghel, Marcoci Dumitru, Dumitrescu Gheorghe, Predoaica Ion, Boangiu Ilie, Predoaica Iancu, Alexandru Dumitru, toţi din regim. 26 infanterie. Locotenent» Sublocotenenţi Trupă Pentru a cantina „Adevărului“ Soldatul S. Griseris-Sigma, fost ziarist, ne scrie că donează cantinei Adevărului, pe tot timpul războiului, suma de lei 20 lunar ce urmau să-i revie soţiei sale din partea ,,Familiei Luptătorilor“. Aceasta, începînd de la 1 Octombrie. Suma din urmă lei 4279.— D-na Maior Tănăsescu pe luna Octombrie 10-Gologan și Găetan, Loco pe Octombrie 20. Firma M. Marcus & Frații Loebel, Loco 50.— Total leî 4359.— ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Fapte lăudabile Din partea firmei Socec & comp. primim următoarele •• Domnul® Director, Lucrătorii şi funcţionarii atelierelor noastre, dorind să contribue şi ei cu obolul lor la alinarea situaţiunei materiale a familiilor celor mobilizaţi precum şi la alinarea suferinţelor bravilor noştri ostaşi, al căror singe a curs pentru mărirea patriei, au manifestat, din propria lor iniţiativă, dorinţa de a li se reţine 2 la sută din modestele lor salarii, pentru a se vărsa, jumătate la Fondul familiei luptătorilor şi jumătate la fondul societăţei române de cruce roşie. Avem deci onoare a vă remite odată ce aceasta suma de lei 263,90 la sută, reţinută din salariile plătite de noi la 17 Septembrie, 24 Septembrie, 1 Octombrie şi 8 Octombrie -anul curent, sumă pe care vă rugăm să binevoiţi a o vărsa la destinaţie în felul indicat mai sus, cunoscînd că, conform dorinţei manifestate de lucrătorii şi funcţionarii atelierelor noastre, aceste vărsăminte vor urma regulat, la fiecare patru săptămîni, pînă la terminarea războiului nostru. Primiţi, vă rugăm, d legiile, asigurarea perfectei noastre stime. p. pr. Socec & Comp. S. A. Diriginteleatelierelor grafice I. Weiss La spitalul 355 al cercului Comerţului Fără pompă, simplă, aşa cum se cuvine timpurilor prin cari trecem, maestrul Enescu, întovărăşit de cîţîva artişti, a venit să distreze răniţii spitalului 355, al cercului Comerţului, finanţei şi industriei, pus sub direcţiunea d-lui Zanne. Intr unul din saloanele Cercului, transformat în sală de conversaţie, recreaţie şi de mîncare, soldaţii răniţi, veseli şi mulţumiţi, înovărăşiţi de d-nele infirmiere onorifice ale spitalului, au ascultat cu înduioşare concertul dat. Concertul era aranjat nu numai să-i distreze, dar să le înalţe sufletele şi să vază In suferinţele lor chiar idealul şi frumosul cauzei pentru care slngele lor a curs. Maestrul Enescu, el însuşi, a făcut să răsune aşa cum ştie el divinul sau arcuş. Bucata „La Folie”, a răscolit toate inimele. „Mindre mai zice“, spuneau cei simpli cari nu bănuiau celebritatea artistului. Tot cu aceiaşi emoţie a fost ascultate bucăţile următoare : „Mauresque“ de Dvorak şi „Arii populare” de Sarastee. D. Brezeanu a zis cu mult avînt poezii patriotice ce au fost mult aplaudate. „Plugul şi Tunul“ şi „Eroii de la Turtucaia”, nu i-au lăsat nepăsători. Erau printre ei mulţi plugari, mulţi de la Turtucaia, şi toţi viteji. Ion Pribeagul în satirele sale de actualitate a făcut să se ridă mult. Poeziile sale au mult spirit, şi ridiculizează bine, pe neamţul cu tinicheaua de gît. D. Mihăilescu cu o frumoasă voce de tenor a cîntat cîntece populare şi o romanţă italiană. D. Tomescu a avut mult succes în cupletele sale patriotice şi comice, iar neîntrecutul Julian, a fost ca întotdeauna primit cu hohote de ris în creaţiunile sale originale. Concertul s’a terminat cu o scenetă de actualitate, scurtă, veselă şi mişcătoare : „La Turnu-Măgurele“ de V. Alexandri. D-na Muscele Ionescu şi d. Ştefan Corabin, au fost resemnaţi, glumeţi, plini de avint, aşa cum s’ar cerea unei blinde infirmiere şi unui devotat soldat-ordonanţă. La sfîrşitul concertului, d. Enescu, a rugat să cânte sala Întreagă cititul nostru naţional „La arme“ şi soldaţi, artişti, doamnele de la Crucea Roşie, cu toţii au cîntat „La arme”. In urmă, d. Zanne, directorul spitalului, a invitat pe artişti în sufrageriapersonalului, unde li s’a servit un ceain şi astfel a luat sfîrșit o serbare frumoasă și atît de înălțătoare prin simplicitatea ei. Fapte bune Suma din urmă lei 77. Pentru femeea şi copii lui Tase Popescu s’au primit următoarele sume: Costică Mustaţea, Ploeşti 5 lei, Maria Glogoveanu, Ploeşti 10 lei. Total lei 92. Iar pentru o mamă cu fica, refugiate din Olteniţa, am primit de la d. Iosef Segalla, Craiova lei 20. Banii au fost expediațicu mandat poștal. Pentru săracii noştri Am primit de la d-na Maria Marinescu 5 lei. D-na Luiza Spitzer 10 leî. D. Matei M. Paurendea, 5 leî; 1ocot. S., 20 lei; d-na Lazarescu, 7 lei; d-na Maria Nedelcu, 5 lei; d-na Pietrarii, 2 leî şi G. G., 20 lei. ____ Fiţi miloşi cu cei flumânzi Fondul săracMor „Adeverului“ care a scăzut simţitor, graţie ajutoarelor împărţite la mulţimea de nevoiaşi, avînid nevoe să fie din nou alimentat, numărul săracilor şi refugiaţilor crescînd pe fiecare zi, direcţiunea Cinematografului LUX abinevoit a organiza o reprezentaţie specială pentru ziua de Marţi 18 Octombrie în FOLOSUL SARACILOR „ADEVERULUI“ Săraci fiind mulţi şi mizeria lor mare, tiu ne îndoim că locuitorii Capitalei vor face micul sacrificiu ce le cerem, de a asista la această reprezentaţie, pentru a uşura în parte nevoia celor oropsiți. Biletele se vînd de pe acum la cassaziarului „Adeverul“ și la cassa cinematografului LUX. i pentru d. ministru de războii. In prezent sunt în armată un număr de sublocotenenţi, combantanţi şi asimilaţi, chemaţi timporar în activitate de serviciu, cari urma, ca la 20 octombrie a. c., să depună examen, pentru trecerea definitiv în activitate. Cum anul acesta nu credem a se mai ţine acest examen din cauza evenimentelor prin care trecem, ar fi un act de dreptate ca toţi cei ce îndeplinesc condiţiunile de vechime să fie consideraţi reuşiţi şitrecuţi în activitate după răscomandaţia şefilor de corpuri, cari cunosc destul de bine aptitudinele şi meritele lor, cu atît mai mult cu cît i-a putut constata cu ocazia mobilizăreî. Rugăm dar, pe d. ministru de rǎzboiu, să ne aprobe această cerere, spre a nu maî sta cu situaţia nedifinitâ, mai mulţi ofiţeri de rezervă chemaţi timporar în activitate . Domnule director, Acum două luni am făcut cunoscut onor. ministerului de războiu că ofer localul meu din strada Victoriei No. 5 în oraşul R.Sărat care se compune din 2 etaje având trei saloane mari şi 2 camere spre a fi transformat în spital avînd loc ca 150—200 răniţi. Casele acestea fiind propuse a se expropria pentru înfrumuseţarea străzeî, cu toate că sînt de construcţie nouă, numai de 20 anî făcute în ciment şi var hidraulic, primarul oraşului a răspuns că localul e insalubru şi fără a achita costul lor .a trimis pompieri să dărîme clădirea. Eu nu am lăsat a se dărîma ,că nu mi se va achita rostul deci vă roar ha- onor. minister şi îi spue imediat transformarea locaului în spital, nefiind azi timpul de ifrumuseţări şi paradă cînd ţar '-i de în foc. Oprea Petrache Pentru fiil lii Morilor —-- -»a —— FAMILIA LUPTĂTORILOR face apel la public ca să subscrie pentru familiile celor râmaşi acasă. Multe mizerii trebue de ajutat, multe suferinţe trebue de alinat şi fondurile FAMILIEI LUPTĂTORILOR sunt insuficiente. „Adeverul“ şi „Dimineaţa“, deschid o subscripţie publică, care o va închide odată cu încetarea războiului şi se înscrie în capul listei. Suma din urma Lei 99.817.— Personalul mecanic al oficiului Telegrafic Central. Loco 45.— Ion Anghelascu, Loco 20.— Dumitru Mihăilescu II, factor of. Teleg. Central. Loco 2.— Ion Feldreanu, strada Edgard Quinet 3. Loco. 50.Totallex 99.934. ETIMEISFORMAŢIUN Comisiunea Centrală de import, a pus o cantitatedie geamuri îm vîmzare şi la dispoziţia celor sinistraţi, in urma stricăciunilor cauzate de bombe de aeroplane şi zepeline, cu pre dee lei 5 metru pătrat Doritorii se pot adresa la această comisiune, palatul Camerei de comerţ, în toate zilele de lucru între orele 10—12 a. m. Primim următoarele : Răniţii evacuaţi, sunt foarte recunoscători lazaretului Blankhanca pentru îngrijirea prea bună din partea directoarei, d-na Pasparu, a neobositei griji medicale a medicului şef dr. Hoenig, şi a delicatelor surori ce ne-au îngrijit ca adevărate mame. Ca să petreci o oră plăcută şi haz, trebuie să vezi „Poştaşul“ „Buboiul“ la ,,Clasic"1, spitalecari sînt goale şi cărora nu li se dă nici o întrebuinţare ci sunt într’un hal fără hal, sunt încă destul de bune -ca să poată fi întrebuinţarteca spitale mobile, pentru alinarea imediată a durerilor celor rănite pentru Patrie. D. I. Agaric a fost numit membru în comitetul casei de împrumut pentru agricultură şi industrie a judeţului Roman, în locul decdatului C. B. Buicliu. Toţi studenţii în farmacie regulaţi înscrişi din anii de practică şi ceicari nu au absolvit primul an de curs universitar, cum şi toţi asistenţii cari nu mai urmează cursurile universitare, dar pot dovedi că au practicat şi practică încă farmacia sunt invitaţi ca de urgenţă să trimită comitetului central sanitar dincalea Victoriei 133, adresele, corpurile de trupă unde contează ca militar şi actele doveditoare că practică farmacia Bucureşti), spre a primi ordine. Contrariu se va urmări conform legii, cu şi Citim în „L’Indpendance Roumaine” . Mai multe ziare au anunţat că unele ministere au hotărît să plătească funcţionarilor tot lefurile pentru trei luni înainte. După informativurile noastre pozitive, această ştire, care stîrnise oarecare emoţie, e formal neexactă. Nu, e nici un motiv ca să se plătească funcţionarilor lentre lor înainte. D. Al. Schmeltz, industriaş a fost numit membru, în comitetul Cassel die împrumut, pentru agriculură şi industrie în jud. Botoşani, în locul decedatului C. Bucşinescu. D. Vintilă Brătianu, ministru de războiu, a plecat azi diminea la Marele Cartier General. Medicul sublocotenent, lonescu C. Barbu, este invitat să se prezinte „L'tadi pe,«la«* Romiamé'ce». “fitfirmă știrea publicată ieri numai de volul sanitar’ B dul '' c Brittianu, ,,Adevărul“ asupra marei victorii franceze de te Verdun. Ziarul adaogă că francezii ar îi cucerit în înaintarea lor, în afară de forturile Thiaumont şi Douaumont, o mare vindere de teren şi au făcut un mare număr de prizonieri. Regele a primit in partea d-lui Li-Juan-Houng, o scrisoare prin care-i notifică instalarea sa la preşedinţia republicei chineze. Se aduce la cunoştinţa celor interesaţi că şcoalele de agricultură şi viticultură continuă a funcţiona ca şianii trecuţi, iar părinţii cari doresc a-şi înscrie copiii în aceste şcoale, pot adresa cereri în acest sens direcţiunilor respective. Se caută depozitari la: Bălţeşti-Prahova, Bălţeşti, Brezoiu, Bălţăteştî, Budeşti-g. Coteştî, Berbecî, Braasta-g. Craiova, Broştenîjud. Suceava, Băicoi, Brusturoasa, Ciochina, Ciorăşti-of. R.-Sărat, Cucova-of. Sascut, Corbu, Ceptura, Cerna, Cioara-Dolceşti, Domneşti-g. Clucereasa, Dimbtreştî-jud. R.-Sărat, Fălciu, Feteşti, Chidigeni, Ivăneşti-jud. Vaslui, Inoteşti, Lişna-jud. Dorohoi, Măgura, Mălici-jud. Suceava, Mălureni-g. Merişani, Mirceşti, Muldovasf. Medgidia, Naruja, Nămoloasa, Pliscov-jud. Buzău, Pietroşiţa, Peşteaua de sus-jud. Gorj, Pleniţa-g. Moţăţel, Strehaia, Ştefăneşti, Sudiţî prin Ţîndăreî, Şarul-Dorneî-of, Dornet, Tuleni-of, Bălăci, Ţintea-oi, Băicoi, Ţindărei, Urzicea, Voineştî prin Iaşi, Zimnicea. Din Cernăuţi ne vine trista ştire a morţii fruntaşului Ioan Al. Sbierea, profesor de limba şi literatura română. Sbierea era in vîrstă de 80 de ani. Ecaterina Dumitru C. Dumitru a pierdut carnetul No. 19.512 cu care primea ajutoare de la „Familia Luptătorilor”. Cine l’a găsit este rugat să încunoştiinţeze pe sărmana femee pe adresa: Fundătura Şerbănescu No. 7. Ştefania Georgescu din str. Olari No. 3 al cărei soţ e mobilizat, ni se plînge că d. C. Munteanu, proprietarul casei unde locueşte, o brutalizează veşnic ameninţând-o s’o dea afară din casă. Spre cunoştinţa d-lui prefect de poliţie. Societatea cooperativă de economie şi ajutor reciproc „Sf. Spiridon” cu sediul în calea Şerban-Vodă No. 82, urmîndu-şi operaţiunile, aduce la cunoştinţa membrilor săî, rămaşi în urmă cu plăţile, să se prezinte cît maî neîntîrziat a-şi plăti datoriile şi cotizaţiunile rămase în restanţă, pentru ca şi societatea să poată face faţă ajutoarelor ce trebue să dea celor rămaşi acasă, contrariu vor fi suspendaţi de la toate drepturile. D. Alexandru Macedonski ne trimite 20 volume din opera fiului sau Pavel, pentru ca să le împărţim la răniţi. S’a pierdut un livret militar pe numele Mihail Dumitru şi mai multe chitanţe-Cine le-a găsit este rugat să înştiinţeze pe adresa : str. Occident 24. S’a găsit şi depus la redacţia noastră o diplomă de încetăţenire pe numele Velicu D. Petre zis Denis, din comuna Congiz, jud. Tulcea. Cine a pierdut-o, să vină să şi-o ridice. Primim nenumărate plîngeri înpotriva modului în care se dau boluirile pentru zahăr. Sínt multe familii sărmane cari de luni întregi nu maî pot obţine o bucăţică de zahăr, şi cami zile dearîndul start în faţa percepţiilor fără ca să fie luate in seamă de cei în drept. Primim următoarele : . In unele comune, de ex. comuna duma, jud. Dolj, sínt instalate spiale mobile de asbost, pentru aproa !CÂOO persoane, .pilule cai’..au ser.-it'in 1913 iicniru “ ii ci cric IP' Accstt Hârtie albă de împachetat 50 Bani kgr. Se vinde de la 20 kg. în sus. A se adresa la Administraţia ziarelor „Adeverul“ şi „Dimineaţa“*. ADEVĂRUL POLOHU, 12 Octombrie.—Tel. f. fir.—Londra, 11 Octombrie.—ȘTIRI DE RĂZBOI. Comunicatul oficial britanic anintă că azi după masă în cursul operațiunilor, pe dreapta frontului nostru de la S. de Anore, am avansat linia noastră la E. de Guendecowi și les Boetés, am capturat 1000 de iarzî din tranşeele inamice. In tmpul zilei de 1 Oct. frontul nostru din apropiere de Lesar a fost puternic bombardat. La S de Grandcourt la 10 Oct. după a-a adunat fortele ■'st prevenit de luat alţi 66 al luptei de la şi, Lessor, cari la primii, dau miază inamicul f pentru atac di artileria noas prizonieri ca »... reduta Schwaben prizonieri adaogan in total ele 1017. KARNAVON, 12 Oct. — Telegr. f. fir. — In noaptea de 9 Octombrie două incursiuni germane s’au încercat cat contra tranșeelor noastre de lingă Goarne court dar una a fost -------------------— stagnată cu pierderi grele de către tel© noastre şi cele romîneştti focul nostru iar a dom a reuşit să străbată în liniile noastre de avantposturi dar a fost respinsă la timp prin contra-atacuri. La 9 Oct. aeroplanele noastre au bombardat 2 staţiuni de cale ferată din dosul liniilor inamice imbină un tren în mers şi cauzînd ipagube construcţiunior şi materialul rulant. 7 aparate inamice au fost coborîte şi mai multe altele avariate şi forţate să aterizeze. 8 din aparatele noastre lipsesc. Ultimul comunicat britanic cu data de 11 Oct., ora 10 şi 48 dim., anunţă că terenul cîştigat de noi la 10 Octombrie, în apropiere de Guendecourt şi Ies Boeufs, a fost acum complect întărit. In noaptea de 10 Oct. bombardare intermitentă de ambele părţi. Ca răspuns la pretenţiunea inamicului am că cîştigurile la 8 Oct. intre reduta Schwaben şi le Sars ar fi costat pe englezi pierderi mari, se poate nota faptul că trupele angajate de luptă au luat perte 1000 de prizonieri şi au avut numai puţine pierderi. Corespondentul de la marele cartier britanic, dorindul „Times“ din Londra anunţă că atacul german contra redutei Schwaben la 7 Oct. dim. a fost o mare sforţare. EFECTELE AVIAŢIEI FRANCOENGLEZE PE FRONTUL INAMIC LYON (T. f. fir.). — Profesorul Carol Larsen, povestind în ziarul „Politiken” călătoria vii pe frontul german de la Somme, scrie: „Ceea ce sperie mai mult pe soldaţii şi ofiţerii germani este aviaţia franco-engleză, ale cărei proectile cad tocmai în locurile unde se crede mai multă siguranţă”. VAPOARE NEUTRE SCUFUNDATE LYON, 12 Octombrie. — In ce priveşte vasele a căror distrugere se amrată astăzi, submarinele germane au scufundat numai vapoare sub pavilion neutru: trei vase cu plozi suedeze, două vase cu priză greceşti şi alte trei vapoare. 12 oameni de pe vaporul grecesc „Embrices” sunt pierduţi. Sunt temeri că 115 oameni şi căpitanul vaporului olandez „Fortuna” sunt de asemenea pierduţi. Veşti de pe fronturi Ofensiva pe frontul englez Luptele pe fronturile ruseşti PETROGRAD, 12 Octombrie. — Telegr. î. fir.— Comunicatul de divilneată al marelui stat major. — FRONTUL OCCIDENTAL. La sud de Dorna-Vatra armatele noastre de avangardă au respins pe inamic dirctr’nîi şir de înălţimi făcind cu această ocazie mulţi prizonieri şi ^ V FRONTUL CAUCAZIAN.— 1* cercările unor slabe forţe turceşti de ataca armatele noastre la fipus de Gumich-Hana f°st oprite de fodd nostru. FRONTUL ROMÍN: Pe frontul de sud-vest inamicul a atacat armatele romîneşti te Predeal (ÎS verste te sud de Kronstadt), în valea Târgului la Gîmpulumg și In valea Jiului şi le-a silir să se retrasă puțin. I DOBROGEA: Atacurile inamilcului continuă pe tot frontul. Ama* retrag luptând la nord. Am fost siliți să părăsim linia Cerna-Vodă» laicul Tasatu. i _S.i__9».___ ituscraaiQTO. * 26 OCTOXUBXMES (Sf. Dumitru) Proprietarii din centru şi mahalale, cu case mari sau mici, cari doresc a-şi Închiria cu uşurinţă casele sau acei ce doresc a găsi cu uşurinţă case, sunt sfătuiţi a face uz de Mica Publicitate ziarului a „Dimineaţa** care publică cu PREŢUL REDUS de UN LEU orice anunciu de închiriere, de oricite cuvinte. MICA PUBLICITATE a ziarului „Dimineaţa” este singurul mijloc practic de a ajuta pe proprietari şi chiriaşi şi de a înlesni pe cei care se mută din provincie în Capitală. Anunciurile se primesc la administraţia ziarului şi la Agenţia de Publicitate CAROL SCHULDER & Comp., concesionari publicităței, str. Karagheorghevici No. 9, Et. I. De la cercetaşi Comandamentul „Mare rlegiunii cercetaşilor“ a organizat o echipa artistică cu cercetaşi din cohorta „Păstorul Bucur“, cari cunosc întstrumente muzicale şi pot recita, puţ să sub conducerea instructorului de teorie şi muzică Nicolae Samu. Pentru a iaiginia prin cîntece d vorbă aleasă pe răniţii noştri din rǎzboiu, această echipă va codind* spitalele unda va da producţiia» compuse din bucăţi din orchestre solo de instrumente, recitări, etc-Spital fie cari au o sală maî spaţăoasă şi un piano, se pot adresa 1* Comandamentul mare! (legiuni pentru a ni se fixa ziua cimei se va profduce echipa artistică. Echipa artistică a cohortei „Festo“ în faţa lui „Elena Doamna“ ţilor da la spitalele temp. No- 114 bis (secţia normală şi profesională), fiind prezent într personalul acestor spitale, cu d-na directoare, d-şoara MiHer-Verghy şi d-na Proca, iar din partea comandamentului cercetaşilor asistând d-nui G. D. Mugur, comand. Mare Legiuni, d. insp. VI. Ghidionescu, d. profesor Const. Nedelcu, comandantul cohorvei Bucureşti. Trei cercetaşi au recitat foarte bine versuri alese, de Speranţă, Ranetti, P. Liciu, iar orchestra a executat într’un bun ansamblu piese româneşti, apoi potpouriul pe motive ruseşti „Moscovă“ de d. Ochi-Albi, frumosul marş engleze« ,,Tipperary“, şi Marsilieza, după care întreaga asistenţă a cîntat, împreună cu orchestra şi cu corul cercetaşilor, „La Arme“, şi „Imnul Naţional”. Soldaţii răniţi au fost, vădit, foarte delectaţi şi mulţumiţi de această aleasă plăcere ce li s’a procurat Orchestra a fost condusă de cercetaşul Spiro di Giacomo. Cu acest prilej direcţiunea cellor două spitale şi-a exprimat mulţumirea lor pentru excelentele servicii aduse de cercetaşi detaşaţi la aceste spitale. Dala răniţi Mai mulţi răniţi din spitalul Pedagogic Craiova, aduc mulţumiri pentru îngrijirile devotate: d-luî ajutor de medic King (indian). —Soldatul Munteanu Andrei din spitalul Huşi aduce mulţumiri pentru modul cum a fost îngrijit d.nei şi d-luî dr. Dragoş şi d-şoarei Acente. — Sergentul Gheorghiţă Cristache din spitalul Seminarul Central No. 110, aduce vii mulţumiri pentru devotate îngrijiri medicilor acestui spital, surorilor de caritate şi în special d-nelor Bragadiru şi Sturza. — Maî mulţi răniţi vindecaţi mulţumesc din toată inima d-luî medic subbicot. Rosman I., de la spitalul No. 17 (Filantropic) Craiova, pentru îngrijirea cu adevărat părintească ce le-a dat-o în timpul edereî lor în acel spital. —Soldatul Raiu Matei, rănit, aduce mulțumirile sale pentru îngrijirile date pe drum, d-luî dr. Antoniade,comandantul trenului sanitar No.... şi d-lor Isac Wachsman şi Martiinescu, cari au dat răniţilor bune îngrijiri pe drum, dîndu-le şi tutun, ţigări şi bani. — Caporalul Svicnea Dumitru, aduce viile sale mulţumiri internului doctorand Ioanide Perlz.wdg al spitalului „Crucea Roşie“ No. 31 din Băileşti, pentru modul cum a fost tratat. l%fabiCAP S^romvĂ %Xcmt/£sc — \A Șf VPEMEU A5PRĂ ESTE PENTRU 5ĂffĂT/fTEA ÎN ASEMENEA CAZURI SUNT NEAPRECIABILE SERVICIILE CE NE ADUCE ACEST RENUMIT Şl CEL MAI TARE REMEDIU DE CASĂ. ,■ c.- . - • •- --v-DIANA SE GĂSEŞTE PRETUTIHDE AU PREVĂZUT FIECARE 5T'[HA“,PLUMBA NUC! \ MIJLOCIU MART PREȚUL UNEI STICLE DIANA %\\\. Pentru o mamă îndurerată, Văduva Maria Niculae din calea Rahoveî 267, a pierdut în ziua de 14 Septembrie pe fiul şi susţinătorul ei Florea Niculae, ucis de o bomb® din avioanele inamice. Din munca lui, băiatul în etate de 19 ani susţinea pe maică-sa şi trei surori mai mici. Ea apelează la ajutorul persoanelor caritabile fiind rămase în sărăcie și durere. Publicaţiune Se aduce la cunoştinţa publică, în special birjari, căruţaşi, camioneri şi lăptari, că Slmbătă 15 Octombrie 1916, orele 8 dimineaţa, se vor distribui in curtea vazărmeî Malmaison un număr de cai râmaşi disponibilî de la trupele dislocate. Aceşti cai se va da pentru îngrijire în schimbul serviciului ce vor aduce proprietarului cui i se da.u.