Agenda Zilei, ianuarie 2007 (Anul 12, nr. 1-25)

2007-01-15 / nr. 11

■H TM anul XII ^jj^^COTIDIAN DE INFORMAȚII Șl DIVERTISME^^^? I O jLy NR. 11 (3 132) li H ■lJs^ „. . luni 'W I[ / ^ V 60 bani î! ST 2007 Fondat de Zoltan Kovacs lli Vom merge cu satul mobîT peste frontiere Inundațiile trecute au determinat autoritățile euroregionale să se gândească la o formulă de colaborare, mai ales că s-a dovedit în Timiș de pildă, că primii care ne-au sărit în ajutor au fost maghiarii. Așa că ajungând la concluzia că e valabilă zicala că fi-e mai aproape vecinul decât rudele, s-au pus pe treabă și a rezultat un proiect pentru constituirea unei echipe de intervenții pentru gestionarea în comun a problemelor legate de inundații. Măsurile principale din proiect sunt achiziționarea unui sistem de monitorizare mobil, cu realizarea unei pagini de internet cu informații pentru cetățeni legate de inundații și nivelurile apelor, și crearea unei echipe complexe care să acționeze pe tot teritoriul DKMT. Se va crea un sat mobil, cu corturi de locuit, și altele cu destinații speciale: sanitar, pentru practicarea religiei, pentru masă, baie și dotate cu curent electric. In acest ansamblu de corturi pentru evacuarea sinistraților ar putea încăpea locuitorii unui sat mai mic. Spațiul DKMT, în care s-ar mișca echipa transfrontalieră de intervenție și cortul mobil, cuprinde județele românești Timiș, Arad, Hunedoara și Caraș-Severin, trei județe maghiare și Provincia Autonomă Voivodina din Serbia. L. CONDEA Simplele corturi pentru sinistrați ar putea fi detronate de satul mobil PENERUL DtSMN Contra are probleme cu vila Fotbalistul echipei Getafe, timișoreanul Cosmin Contra, a fost citat ca martor de justiția spaniolă care instrumentează o presupusă delapidare a șase milioane de euro. Contra și-a achiziționat o vilă la Barcelona, însă persoana cu care fotbalistul a negociat tranzacția nu era proprietara imobilului. Luxoasa vilă, estimată la 340 000 de euro, este proprietatea fostului director al companiei Mercalicante, Jose Emilio Clavero, suspectat că simulează o insolvabilitate economică și se sustrage astfel de la plata despăgubirilor. Internaționalul român a declarat că tranzacția a fost absolut legală. Contra are foarte puține șanse de a ajunge în această iarnă la Poli Timișoara. Alb-violeții au rămas pentru două luni și fără nigerianul Ifeanyi Emeghara, după ce acesta a suferit o operație la mână fracturată în urma unui accident de mașină înregistrat în Nigeria. CRISTIAN ONACA cA a tății, Dupliment MGM Contra poate să ajute justiția spaniolă în acest caz Sârbii și ucrainenii au petrecut cu fast de Revelion Sâmbătă spre duminică, pentru zeci de mii de români din Banat a fost Revelion. Au intrat în noul an, conform calendarului pe stil vechi, ucrainenii și sârbii bănățeni. Câteva localuri importante din oraș au devenit puncte fierbinți ale distracției și bucuriei. Lloyd, din Piața Victoriei, a fost locul unde s-au întâlnit să sărbătorească sau să participe ca invitați la bucuria sârbilor personalități ale orașului precum prefectul Ovidiu Drăgănescu, noul consul al Serbiei la Timișoara, Dragomir Radencovici, președintele Asociației Sârbilor de Pretutindeni, Radovan Kalabici, și Slavomir Gvozdenovici, deputatul Uniunii Sârbilor din România. Tot restaurantul Lloyd a fost și cel mai pitoresc loc al bucuriei întâmpinării noului an: momentele tradiționale au fost amestecate, ca un mix grill, cu momente specifice sindrofiilor zilelor noastre (a făcut senzație artista Vendi). Petrecere mare,dar mai restrânsă, a fost și la Beciul Sârbesc de lângă Piața Unirii, unde s-a sărbătorit pentru prima oară Revelionul. Aici au înveselit atmosfera Laza Cnejevici și Tamburașii de la Cenad. Peste o sută de ucraineni au spus în cor Na Mnahaia Lita! (La Mulți Ani!) la un local situat în Calea Buziașului, unde a avut loc o petrecere organizată de Uniunea Ucrainenilor Timiș. LUCIAN SAVA Pagina 4 Sârbii au îmbinat tradiția cu modemul la petrecerea de Revelion Doi indivizi au pus pe jar Jandarmeria Sediul Grupării Mobile de Jandarmi Timișoara a fost, la sfârșitul săptămânii, scena unui adevărat circ. Doi indivizi în stare de ebrietate au făcut scandal, au spart un geam, au amenințat oamenii legii că îi taie, după care, unul dintre ei chiar s-a aruncat pe jos, prefacându-se că este bolnav. Totul a început în momentul în care o patrulă a jandarmilor a observat, la intersecția bd. Cetății cu Calea Bogdăneștilor, doi indivizi băuți, în mijlocul străzii, care încurcau circulația și înjurau pe cine apucau, de la șoferii din trafic, până la pietoni. Jandarmii i-au invitat la sediul unității. Unul din scandalagii s-a enervat și i-a dat un pumn unui subofițer. S-au folosit mijloacele iritantlacrimogene din dotare, pentru a-i calma și a putea fi imobilizați și introduși în mașină. Scandalul a continuat și pe drum, până la sediul Grupării Mobile, iar odată ajunși aici, situația a scăpat de sub control. Pe când jandarmii încercau să afle identitatea unuia, celălalt a luat scaunul pe care stătea, a spart un geam cu el, a luat o bucată de sticlă din el și a încercat, încă o dată, să agreseze oamenii legii. Pentru ca circul să fie circ, unul s-a aruncat pe jos, simulând o criză abdominală. Cei doi sunt cercetați acum pentru ultraj și distrugere. C. CĂLĂRĂȘANU Jandarmii s-au străduit să îi calmeze pe scandalagii și să le afle identitatea Milioane de euro adjudecate De aseară, un român sau poate mai mulți care au jucat împreună la Loto 6/49 sunt mai bogați cu aproximativ trei milioane de euro. Cele șase numere câștigătoare au ieșit pe un bilet, astfel că cei 10 470 492 lei l-au îmbogățit peste noapte pe deținător. După mai multe săptămâni, potul nu s-a mai reportat, ci a fost adjudecat printr-un singur câștig. Pe lângă fabuloasa sumă, la categoria I s-a câștigat și o garsonieră în București. La categoria a II-a, au fost 35 de câștiguri a câte 37 275, 34 lei, iar la categoria a IlI-a, s-au adunat 1 830 de câștiguri a câte 792,12 lei fiecare. La Noroc, câștigurile au fost mai mici și mai puține, la cele mai importante categorii, sumele au fost reportate. Așadar, la categoria I, reportul pentru săptămâna viitoare este aproape 1.500 000 lei, iar la categoria a II, reportul depășește 67 000 lei. Categoria a III-a a avut la extragerea de aseară cinci câștiguri, a câte 13 440, 33 fiecare, iar categoria a IV-a a adunat 43 de câștiguri a câte 1 562, 82 lei fiecare. Ultima categorie cu câștiguri la Noroc, a V-a, a avut 490 de câștiguri a câte 274,29 lei. Categoriile +3 și 3 au reportat sumele pe săptămâna viitoare. ADRIANA NICA LOTO SPECIAL 6 din 49 39 :21 7 43 9 22 NOROC: 7 83 91ar