Agenda Zilei, noiembrie 2008 (Anul 13, nr. 258-282)

2008-11-26 / nr. 279

/ À rfi 1 ) J L p^> ANUL XIII y COTIDIAN DE INFORMAȚII ȘI DIVERTISMENT . IFW MJ / NR. 279 (3706) | 11 miercuri | y 70bani 26 noiembrie 2008 |JFm «4jr|țf ș||| s ni|fwp| 16 pagini Fondat de Zoltan Kovacs |||ll|lfi| || ||||||||] Banii de la rectificare merg la investiții Cinci milioane de lei. Aceasta este suma prevăzută în rectificarea bugetului local pentru achiziția de mijloace de transport. O mare parte din sumă este destinată investițiilor, însă sunt prevăzute fonduri și pentru continuarea unor lucrări. Trei mii de lei au fost alocați pentru stema oficială a Timișoarei și alte 500 000 de lei pentru sporirea puterii pe care o are în momentul de față instalația electrică din sediul Primăriei. Pentru continuarea lucrărilor la Casa Căsătoriilor și Direcția de Evidență a Persoanelor, suma prevăzută în buget este de 2,5 milioane de lei. Amenajarea sediului central al Poliției Comunitare în fostul Club 1 Mai va costa bugetul local peste 2,2 milioane de lei. De asemenea, proiectele și studiile de fezabilitate pentru sediile comunitarilor din Fratelia și Mehala se ridică la peste 50 000 de lei. Au mai primit bani la rectificare diverse școli și grădinițe din oraș pentru mansardări, extinderea rețelei de gaz și centrale termice, dar și pentru rampe electromagnetice. Sala Olimpia va beneficia de 320 000 de lei pentru proiectul de reabilitare și construcție instalații. Teatrul German, cel Maghiar și Filarmonica vor avea parte de fonduri pentru dotări în valoare de sute de mii de lei. Foarte mulți bani se duc și pe lucrările de apăcanal sau de modernizare a străzilor, în timp ce 800 000 de lei sunt destinați reabilitării Bastionului’ DIANA LUPULESCU Cei mai mulți bani din bugetul local merg spre investiții O posibilă vizită prezidențială Este posibil ca președintele Traian Băsescu să vină astăzi sau mâine la Timișoara! El se va întâlni, în acest caz, cu oficialitățile județene și va vizita mari unități economice: în ultimele două săptămâni, președintele Traian Băsescu a vizitat mai multe companii din țară, unde a stat de vorbă cu reprezentanți ai patronatelor și sindicatelor despre modul în care actuala criză mondială afectează aceste societăți și angajații lor. Șeful statului s-a aflat, ieri, la Combinatul de oțeluri speciale Mechel din Târgoviște, constatând că există probleme ca peste tot, legate de finanțarea producției. De asemenea, el a dat asigurări că nu se vor face disponibilizări, în viitorul apropiat, la această întreprindere. Surse oficiale din cadrul Palatului Cotroceni nu au vrut aseară să confirme, nici să infirme vizita președintelui la Timișoara. LILIANA SEDU I*C >VI Traian Băsescu s-a aflat ieri la Combinatul de oțeluri speciale Mechel din Târgoviște Firmele vor face raportările online Din luna decembrie cei 15 000 de agenți economici din județ vor avea la dispoziție un sistem nou prin care își vor putea face online raportarea către Casa Județeană de Asigurări de Sănătate. Asta ar trebui să diminueze cozile de la sediul CJAS Timiș și să le ușureze munca. Pe site-ul www.cjastm.ro va exista o aplicație unde agentul economic își poate face cont, își introduce apoi rapid datele de pe dischetă, iar apoi va primi un email de confirmare a primirii acestor date. După ce fac raportarea ei mai trebuie doar să o scoată pe hârtie, să o semneze și să o trimită către CJAS, fie prin poștă, fie să o ducă acolo personal. Reprezentanții CJAS spun că de luna viitoare se așteaptă ca deja 5 000 de agenți economici să le folosească sitemul de raportare online. Acest proiect a fost realizat de Casa de Asigurări Timiș, în colaborare cu Spitalul Județean și Universitatea de Medicină și Farmacie din Timișoara. SANDA LUPEAN Un sistem de raportare prin internet va funcționa la CJAS Timiș Primăria va fi închisă de sărbători Timișorenii care au de rezolvat ceva la Primărie ar fi bine să își termine treaba până cel târziu în 19 decembrie. Angajații municipalității vor avea concediu de sărbători din 22 decembrie și până în 12 ianuarie, când programul cu publicul va fi reluat. Totuși, unele compartimente vor lucra în această perioadă. Astfel, casieria din bd. 3 August nr. 17 a Compartimentului Cimitire și Coșărit va avea program între 22 și 24 decembrie de la 9 la 12, iar din 29 până în 3 fi decembrie, angajații vor lucra între orele 9 și 11. Intre 5 și 9 ianuarie 2009, va fi deschis între 9 și 12. Serviciul de Stare Civilă va avea, în perioada 22 decembrie - 2 ianuarie, program normal cu publicul la înregistrări nou-născuți și decese, excepție făcând zilele de sâmbătă, duminică și sărbătorile legale, când se vor înregistra doar decesele între orele 9 și 11. Programul cu publicul se va relua în 5 ianuarie 2009, la fel și la Serviciul de Evidență a Persoanelor. în ceea ce privește Direcția Fiscală, între 22 decembrie și 12 ianuarie, aceasta va încasa doar amenzile. La Direcția de Urbanism nu se va lucra cu publicul din 15 decembrie și până în 12 ianuarie, anul viitor, în perioada sărbătorilor de iarnă, timișorenii pot apela non-stop la următoarele numere de telefon pentru iluminat public: 0800800183 - Zona Nord și 0800800162 - Zona Sud. La Call Center, celor care sună la numărul 969 nu li se va răspunde între 24 decembrie și 5 ianuarie. Infocentrul Turistic va fi deschis în Ajunul Crăciunului și al Anului Nou, între orele 9 și 15. DIANA LUPULESCU Tudor Chirilă a fost asaltat de admiratoare Balul bobocilor organizat de Universitatea de Vest din Timișoara luni noaptea la No Name a avut parte de o serie de surprize. Organizatorii au făcut apel la tineri să vină costumați la fața locului, așa că a fost mai mult un bal mascat. Cei ce au achitat biletul de intrare s-au ales cu o cartelă pre-paid de la sponsorul manifestării, iar pe parcursul nopții au avut loc și o serie de concursuri. Cel mai așteptat moment al nopții a fost recitalul formației Vama, cu un Tudor Chirilă aflat în formă și care după show s-a fotografiat alături de fanii săi, fiind realmente asaltat de fane. Un alt moment așteptat a fost recitalul R.I.O, proiectul german care a cucerit topurile din lumea întreagă cu piesa Shineon. „S-a nimerit ca acest cântec să se potrivească cu ce e în spectrul nostru politic unde e multă poree la propriu. Dacă în Parlament este atâta mizerie de ce un porc n-ar putea să candideze? Estatementul nostru. N-am cântat niciodată în campanie, pentru că nu mă confund cu nicio viziune politică. Trebuie să ai și coloană vertebrală“, ne-a declarat Tudor Chirilă vizavi de noua piesă a trupei Vama, în care băieții sprijină din toată inima în campanie „porcul parlamentar“. Z. VARGA Tudor Chirilă s-a fotografiat alături de admiratoarele sale