Agenda Zilei, decembrie 2008 (Anul 13, nr. 283-307)

2008-12-08 / nr. 289

8 decembrie ^1^1 11 16 pagini Fondat de Zoltan Kovacs mm Colindele au deschis Orașul îngerilor Poezii, cântece, colinde, globuri și beteală puse pe brad au adunat timișorenii sâmbătă, la scena din fața Operei, la deschiderea Orașului îngerilor. Elevii din cadrul Palatului Copiilor din Timișoara au urcat pe scenă și au împodobit bradul de Crăciun. Programul artistic, continuat și duminică, a fost interpretat de micuții timișoreni. Deși a fost frig, lumea s-a adunat la spectacolele oferite de copii. „Bradul va rămâne pe scena amenajată cu ocazia Sărbătorilor de iarnă până la finalul târgului de Crăciun“, a spus Sorin Kosz, director Realitatea TV Timișoara, organizatoarea programului Orașul îngerilor. în următoarele două săptămâni, începând de astăzi, copii de la grădinițele din oraș vor urca pe scenă între orele 14,30-16,30 și vor cânta și vor spune poezii. Pe lângă aceste reprezentații, lângă scenă va fi amplasată o cutie de scrisori pentru Moș Crăciun și se vor desfășura acțiuni caritabile ce constau în expoziții cu vânzare de obiecte și podoabe de Crăciun. în zilele de 20 și 21 decembrie, toți copiii își pot aduce jucării de acasă pe care să le doneze, iar în 22 decembrie va avea loc o licitație a jucăriilor, banii adunați fiind donați Spitalului de Copii Louis Țurcanu. M. M. HOJDA Copiii au deschis Orașul îngerilor Mehala se scaldă în noroi Bălți și gropi una lângă alta, trotuare sparte, trecători nervoși că n-au pe unde să meargă și plin de gunoaie pe lângă pubelele care nu au mai fost golite, spun locatarii, de două săptămâni. Strada Grigore Alexandrescu, din cartierul Mehala, este o piscină de fiecare dată când plouă. Locatarii din zonă abia mai ies din curte când este vreme rea. Pe lângă noroiul și apa care-i așteaptă la poartă, aceștia mai au o problemă. Gunoiul. „De când au început lucrările în zonă, mașina nu mai poate intra. Unii oameni își duc gunoiul la capătul străzii, dar alții nu. Și atunci tomberoanele se umplu, iar gunoiul se varsă pe jos”, ne-a spus o locatară, Livia Vasile. Ca să treci pe unele străzi din cartierul Mehala atunci când plouă trebuie să ai și un pic de curaj. Asta deoarece, de fiecare dată când trece câte un vehicul, apa țâșnește de sub roțile acestuia ca o fântână arteziană. Și nu prea ai unde să te ferești, întrucât pe marginea drumului sunt parcate mașini. De asemenea, pe strada Cloșca, din aceeași zonă, nu există canale pentru scurgerea apei. Pentru că nu are pe unde să se scurgă, apa se adună pe marginea drumului și, în unele locuri, ajunge până la curțile oamenilor. Stațiile de autobuz din apropierea Pieței Mehala se scaldă și ele în apă. Acestea nu sunt amenajate, iar oamenii sunt nevoiți să aștepte mijlocul de transport în comun în ploaie, printre bălți, întotdeauna cu grija de a nu fi stropiți din cap până în picioare de mașinile care trec. Promisiuni că toate acestea se vor rezolva s-au făcut. Gârlă. Poate că totul se va îndrepta, în 2009... CORENA FORNADE mai multe foto pe www.agenda.ro Când plouă, strada Grigore Alexandrescu este plină de noroi și bălți Festivalul Luminilor, în Piața Unirii Jonglerii cu jocul, jocuri, ceai pe gratis, expoziții de desene ale unor tineri de la Facultatea de Artă și 4 000 de lumânări aprinse! Pentru prima dată, Festivalul Luminilor a venit la Timișoara. Toată lumea care a trecut aseară prin Piața Unirii a fost uimită de jocul de lumini de acolo. „Tema festivalului e redescoperirea lucrurilor mărunte. Lumea nu mai știe să aprecieze și să se bucure de niște lucruri așa de simple, cum sunt cutiuțele cu lumânări aprinse. Lucruri mici, dar care ne oferă lumină, relaxare...”, a precizat Mihail Ursu, unul dintre organizatori. Festivalul a avut loc între orele 18 și 20. Ideea aparține Organizației Naționale a Cercetașilor din România și nouă orașe din țară au fost aseară pline de lumânări. Primii care au organizat această sărbătoare au fost cei din Cluj, unde a avut loc a cincea ediție. Organizatorii festivalului au spus că vor ca acesta să se desfășoare și la Timișoara în fiecare an. C. FORNADE Jongleriile cu focul au uimit lumea Fashion TV party la Heaven Studio Vineri noaptea, clubul Heaven Studio a fost gazda unui regal de frumusețe desfășurat sub genericul de Fashion TV Party, în cadrul căruia alături de prezentările de modă cei prezenți s-au putut delecta cu o serie de invitați speciali și amintiri plăcute de la fața locului. Desfășurarea de forțe a fost una impresionantă, iar încă de la intrare cei prezenți au avut parte de chestiuni cât se poate de plăcute. îndemnul organizatorilor adresat participanților de a veni îmbrăcați eleganți, dar confortabil, a fost respectat, astfel încât distracția ce s-a încins până la orele mici ale dimineții a fost gustată din plin de public. Evenimentul a fost transmis în direct pe site-ul www.luxuryboutiqueromania.com . De partea muzicală s-au îngrijit invitații speciali DJ Sava și DJ Adriano. Plus Konekt - R, aflat mai mult pe post de MC, care a cântat alături de public șlagăre din repertoriul internațional. Cu toate acestea, el n-a uitat să-și prezinte și piesele din repertoriul propriu. Organizatorii au acordat o serie de premii, iar combinația de fashion și party a repurtat încă o dată succes. Cei care au fost absenți vor putea urmări o emisiune specială dedicată acestui eveniment pe canalul Fashion TV. ZOLTAN VARGA Frumusețea și moda s-au îmbinat cu distracția la Heaven Studio LOTO 6 din 49 B NOROC: 3095197 ■ UPO UITĂ DE OCHELARI SAU LENTILE DE CONTACT un minut de tratament laser iți poate schimba viața reducere 50% VISTAVISION clinica de I ftalmologie tel 0256-308908 Timișoara, str. I. Plavoșin 13 www.vistavision.ro