Agenda Zilei, ianuarie 2009 (Anul 14, nr. 1-25)

2009-01-15 / nr. 11

Și-au mutat cartierul general în Turcia Pentru aproape două săptămâni, Fotbal Club Timișoara și-a mutat cartierul general în Antalya. Până în 24 ianuarie, hotelul Simak Arcadia din stațiunea Belek va fi noua casă a bănățenilor. Ieri, la ora 10, cu o cursă charter, delegația timișoreană a decolat de pe aeroportul din Timișoara spre Turcia, în stagiul din Antalya antrenorul Gabi Balint trebuie să pună bazele pregătirii fizice pentru elevii săi: Pantilimon, Taborda, Baba, Latovlevici, Maxim, Luchin, Sretenovic, Cisovsky, Rațiu, Bădoi, Bonfim, Aldana, Stancu, Artiom Karamyan, Alexa, Borbely, Visic, Abiodan, Luis Garcia, Sanchez, Magera, Arman Karamyan, Bucur, Goga, Rusie, Parks. Tot în Turcia va ajunge în aceste zile și mijlocașul Ovidiu Herea, după ce transferul său de la Rapid București va fi finalizat. Pe lângă antrenamentele preponderent fizice, FC Timișoara are programate deocamdată două jocuri de verificare cu Vojvodina Novi Sad și cu Stutt- gTHMMPVEV Carter Kickers. CONACA Imobisbr Timișorenii au decolat în direcția Antalya mÊÊÊÊÊÊÊÊÊÊÊÊÊÊÊÊÊÊÊÊÊÊÊÊÊBÊÊÊÊÊÊÊÊÊÊÊÊÊÊÊIÊÊÊÊÊIÊÊÊÊÊÊÊÊmiaÊÊÊÊimÊÊÊÊÊÊÊÊÊÊÊÊÊÊÊÊÊÊÊÊÊtÊÊÊÊÊÊÊÊÊKiÊÊÊÊÊmmÊÊÊmÊÊÊÊÊÊÊÊmmÊÊimmmÊÊÊÊÊÊÊÊÊÊmÊÊÊÊÊmÊÊmÊmmÊÊmmÊÊmiÊÊmm ANUL XIII Fondat de Zoltan Kovacs II HI III III joi 15 ianuarie 2009 24 pagini Traian Băsescu vrea un regim semiprezidențial Raportul Comisiei prezidențiale privind regimul constituțional, prezentat ieri la Palatul Cotroceni, propune dizolvarea Camerelor Parlamentului în cazul în care Legislativul decide suspendarea șefului statului, iar acesta este reconfirmat în funcție la referendum și menționează chiar și varianta eliminării din legea fundamentală a suspendării președintelui. Traian Băsescu a declarat că opțiunile sale în privința revizuirii constituționale se referă la instituirea unui regim semiprezidențial și la unicameralism. Șeful statului a adăugat că nu crede că România are nevoie de un regim prezidențial, în care președintele este și șef al Guvernului, și nici de unul parlamentar, în care șeful statului este ales de Parlament, pentru că această opțiune nu ar reprezenta voința poporului. Potrivit raportului, membrii Guvernului nu pot fi și parlamentari. Același document vorbește și de eliminarea suspendării din funcție a șefului statului. Traian Băsescu a mai apreciat că mecanismul dizolvării Parlamentului trebuie să reprezinte un ultim recurs pentru încheierea crizelor. Băsescu a mai sugerat că actuala Constituție trebuia revizuită în 2005. Mai mult, șeful statului a subliniat că, dacă Guvernul îi va cere, va iniția revizuirea Constituției țării. BfSPVPW] L.IEDU ■JKKiuKKI Băsescu a apreciat că dizolvarea Parlamentului trebuie să reprezinte un ultim recurs pentru încheierea crizelor Timișoara: cea mai bună soluție Timișoara este „Cea mai bună soluție” pentru filmul italian cu acest titlu (în original La soluzione migliore), care se turnează chiar în aceste zile în orașul nostru. Scenariul și regia sunt semnate de Luca Mazzieri, discipol al lui Franco Zeffirelli, iar din distribuție fac parte Christo Jivcov (actorul bulgar care a jucat și în filmul Patimile lui Hristos, regizat de Mel Gibson), Enrico Lo Verso, Elena Bouryka, Dorothea Petreni, Ovidiu Mihăiță și Alexandru Repan. Alături de aceștia, câțiva actori din teatrele timișorene au fost aleși pentru roluri de figurație. Jumătate din acțiunea filmului se va turna în Italia, la Friuli, iar jumătate în Timișoara. „Din câte am fost anunțați, filmările vor avea loc în Piața Victoriei, în clădirea Operei, în Piața Unirii, pe vaporașul de pe Bega, la aeroport și la Spitalul Județean”, ne-a declarat actorul timișorean Ovidiu Mihăiță, fondatorul Teatrului de Curte Auăleu, pentru care coproducția italiano-română reprezintă debutul în cinematografie. Filmările în Timișoara pentru drama psihologică Cea mai bună soluție vor dura aproximativ două săptămâni, iar echipa lui Mazzieri subliniază că imaginile vor pune în valoare cele mai reprezentative locuri ale burgului. SIMONA P. DONICI ’■-SIFA. Actorul timișorean Ovidiu Mihăiță joacă în coproducția italiano-română La soluzione migliore Victimele zăpezii și ale poleiului Zeci de timișeni au ajuns ieri la spital cu mâinile sau picioarele rupte pentru că au căzut pe gheața formată în urma ploii și a zăpezii topite pe străzile orașului. Trotuarele au fost ieri dimineață adevărate patinoare pentru timișorenii care au ieșit din casă. „Azi (n.r. ieri) încă de dimineață au venit foarte mulți pacienți care au căzut pe stradă. Am avut și mulți pacienți în urma accidentelor de circulație, erau cazuri ușoare din fericire”, ne-a spus dr. Mihai Grecu, șeful Serviciului Preluare Urgențe din cadrul Spitalului Clinic Județean. Dacă nu au căzut pe gheață, bănățenii s-au ales cu nasul înfundat și cu tuse. în ultima săptămână s-au înregistrat peste 600 de cazuri de viroze, 63 de bolnavi având nevoie de internare. în aceeași perioadă s-au înregistrat peste 260 de pneumonii, 65 dintre cazuri au necesitat internare. SANDA LUPEAN Piața auto se prăbușește Vânzările de automobile noi riscă să se înjumătățească în acest an, în jurul valorii de 150 000 de unități, iar aproape 50% dintre locurile de muncă din industria auto, respectiv 100 000 de angajați, ar putea fi concediați, a declarat ieri vicepreședintele Asociației Producătorilor și Importatorilor de Automobile, Brent Valmar. El a adăugat că taxa auto triplată este utilă industriei auto, în condițiile în care și programul de înnoire a parcului auto, denumit Rabla, va începe urgent, cel tâziu în februarie. Vânzările de automobile noi au căzut cu 53% în decembrie, la 13 054 unități, iar pe tot anul trecut scăderea segmentului a fost de 14,1%, la 270 995 mașini. L. I. Au vrut să retrocedeze... cimitirul! Cimitirul ortodox de la Variaș a fost la un pas de a fi retrocedat, într-o ședință a comisiei de fond funciar din localitate s-a constatat că Biserica Ortodoxă Variaș are două titluri de proprietate diferite: pe primul titlu este cuprins cimitirul ortodox, iar pe celălalt un teren viran. Problema este că în cele două titluri este prevăzut un hectar de teren în plus față de ceea ce trebuia, conform legii, să dețină Biserica ortodoxă. Așa că aceasta trebuie să renunțe la acel hectar. Fețele bisericești din localitate au decis că vor renunța tocmai la hectarul de teren prevăzut pentru... cimitir. Cererea, însoțită de titlurile de proprietate au ajuns pe mâna lui Ovidiu Drăgănescu, prefectul județului Timiș, care și-a dat seama că nu-i lucru curat la mijloc. Acesta nu a stat prea mult pe gânduri și s-a interesat: „Am aflat că pe acel teren funcționează cimitirul, sunt îngropați oameni, iar în acest caz nu am putut fi de acord cu cererea Bisericii. Le-am sugerat să renunțe la un hectar din terenul viran. Nu putem să fim de acord ca Biserica să desființeze tilul de proprietate pentru cimitir. Dacă s-ar renunța la el, terenul ar deveni unul viran și ar putea fi retrocedat altui proprietar care s-ar trezi că i-a fost retrocedat un cimitir”. Prefectul a mai dezvăluit că așa-numiții „samsari de terenuri” sunt foarte interesați de proprietățile bisericilor din județ. „Am informații că mitropolitul Banatului a fost vizitat de unii samsari care au venit cu oferte de cumpărare a terenurilor deținute de biserici. Numai că mitropolitul nu a fost de acord”, a adăugat Drăgănescu. LILIANA SEDU ullc/hiaxif Supliment Programe xv UITĂ DE OCHELARI SAU LENTILE DE DOI un minut de tratament laser îți poate fi ■50 °/oNTACT :himba viața reducere din prețul consultație primilor .100 de pace VISTAVISION clinica de oftalmologie 'Tei 0256-308908 Timișoara, str. I. Plavoșin 13 www.vistavision.ro