Amfiteatru, 1989 (Anul 23, nr. 1-12)

1989-01-01 / nr. 1

REVISTA LITERARĂ ŞI ARTISTICĂ EDITATĂ MIMA ASOCIAŢIILOR STUDENŢILOR COMUNIŞTI DIN ROMÂNIA) ANUL XXIII - Nr. 1 (277) APARE LUNAR - IANUARIE 1989 12 PAGINI, 3 LEI Un omagiu adus preşedintelui ţării, semn de recunoştinţă imortalizat prin talent şi dăruire artistică, este şi căutarea tot mai fructuoasă a artiştilor plastici de a da valoare de simbol activităţii sale neobosite, eforturilor sale constante puse în slujba patriei, a poporului. Probă elocventă de creaţie angajată, operele de artă în care se reflectă destinul eroic al secretarului general al partidului sunt cea mai durabilă şi mai elocventă imagine a contemporaneităţii noastre efervescente Vasile Pop Negreşteanu — Zi de sărbătoare KG'llD0 I Unanimă recunoştinţă conducătorului iubit Aniversarea zilei de naştere a tovarăşului Nicolae Ceauşescu, secretarul general al Partidului Comunist Român, preşedintele Republicii Socialiste România, prilejuieşte tineretului universitar al ţării, întregii tinere generaţii, Întregului nostru popor, ocazia fericită de a adresa, din adîncul inimilor, cele mai calde felicitări, urări de sănătate deplină şi fericire, viaţă Îndelungată şi nesecată putere de muncă, strălucitului conducător al destinului comunist al înaintării României pe drumul unor noi şi măreţe împliniri epocale. Devenită simbol în conştiinţa întregii naţiuni, această solemnă aniversare ne oferă minunatul prilej de a omagia, cu cele mai alese sentimente de stimă, dragoste şi preţuire, pe întîiul fiu al ţării, care întruchipează, ca nimeni altul, virtuţile, valorile şi idealurile ce au caracterizat fiinţa eroicului popor român, pe militantul comunist şi patriotul înflăcărat, ce şi-a dedicat viaţa, din fragedă tinereţe, luptei pentru libertatea, demnitatea şi fericirea celor ce muncesc, pe eroul între eroii legendari al neamului, care a conferit substanţă şi realitate istorică epocii celei mai bogate în împliniri din multimilenara istorie a patriei, pe conducătorul vizionar şi înţelept, ctitorul unităţii de granit a întregului popor în jurul partidului nostru. Pentru tineretul patriei noastre, personalitatea puternică a tovarăşului Nicolae Ceauşescu reprezintă simbolul suprem al tinereţii veşnic revoluţionare, al cutezanţei de gîndire şi faptă în angajarea ireversibilă a patriei noastre spre comunism, al contribuţiei determinante la obţinerea măreţelor realizări ale poporului român în anii glorioşi de după cel de-al IX-lea Congres, al opţiunii ferme pentru revoluţionarea tuturor laturilor componente ale sistemului social global. Vibrantul omagiu al tinerei generaţii se cuvine întregit de adînca şi fierbintea recunoştinţă datorată marelui erou al naţiunii, înflăcăratului militant şi patriot care şi-a dedicat existenţa şi conştiinţa luptei pentru libertatea, demnitatea şi fericirea poporului român, slujirii cu credinţă a măreţelor idealuri de independenţă şi progres, triumfului revoluţiei de făurire a societăţii socialiste multilateral dezvoltate şi înaintare neabătută a României spre comunism, înfloririi (Continuare în pag. 3) Cu inima deschisă Prilej de bucurie înscris în calendar Cu litere de aur care ne luminează Azi ţara aşezată-n străvechiul ei hotar Cu inima deschisă Eroul îşi serbează Prilej de bucurie profundă, românească întreaga naţiune urează cu iubire Ani mulţi, cu sănătate, Eroul să trăiască Şi să conducă ţara, In zbor, spre fericire !! Epoca Nicolae Ceauşescu — Epoca marilor împliniri revoluţionare Rolul culturii socialiste în formarea omului nou In concepţia partidului nostru, a secretarului său general, tovarăşul Nicolae Ceauşescu, revoluţia de făurire a societăţii socialiste multilateral dezvoltate şi de înaintare a României spre comunism este un proces amplu în care se întrepătrund şi se condiţionează reciproc latura materială şi spirituală, în care rolul forţelor de producţie, al relaţiilor de producţie, al activităţii ideologice şi politico-educative, al concepţiei revoluţionare despre lume şi viaţă, al culturii constituie unul din factorii esenţiali ai progresului, al perfecţionării organizării vieţii sociale, în cadrul revoluţiei şi construcţiei socialismului, rolul culturii socialiste constă in primul rînd in determinarea conştientizării de către fiecare individ în parte, de către societate, a sensului istoriei, a devenirii sociale. în acest sens, tovarăşul Nicolae Ceauşescu sublinia, în cadrul Expunerii cu privire la stadiul actual al societăţii socialiste româneşti şi perspectivele dezvoltării sale viitoare, perfecţionarea conducerii economico-sociale, dezvoltarea democraţiei muncitoreşti-revoluţionare, rolul statului şi al organismelor democratice. Creşterea rolului Partidului Comunist Român şi activitatea ideologică, politico-educativă, ridicarea nivelului de cunoaştere ştiinţifică, de cultură, a conştiinţei socialiste. Raportul de forţe şi caracteristicile fundamentale ale situaţiei internaţionale: „Acum, cînd trecem intr-o etapă superioară de dezvoltare a societăţii noastre socialiste, trebuie să fim conştienţi că se impune o necesitate obiectivă să ridicăm nivelul general de cunoştinţe şi îndeosebi să asigurăm înarmarea întregului popor cu cele mai noi cuceriri ale ştiinţei şi tehnicii, ale cunoaşterii umane în general. Numai pe baza celor mai înaintate cuceriri ale ştiinţei şi tehnicii vom putea realiza o societate superioară din toate punctele de vedere!“. în concepţia partidului nostru, a secretarului său general, cultura socialistă este parte integrantă, organică, din activitatea ideologică, politico-educativă, de formare a omului nou, cu o înaltă conştiinţă revoluţionară, socialistă, care constituie una din problemele de importanţă capitală în actuala etapă de dezvoltare a societăţii noastre socialiste. Tocmai de aceea, cultura socialistă nu trebuie înţeleasă ca un produs autonom, independent de condiţiile social-istorice şi politico-economice, independent de determinismul social global, ci ca o expresie nemijlocită, firească a acestor condiţii. Tovarăşul Nicolae Ceauşescu a pus în permanenţă un accent deosebit pe rolulculturii socialiste, al acţiunii globale de formare a omului nou, ca o componentă esenţială a tacticii şi strategiei de edificare a noii orînduiri, cu un rol determinant in propulsarea mersului înainte, al progresului social. Această ideie apare forma(Continuare in pag. 5) Din inimă, fierbinte omagiu Aşa cum se subliniază in Mesajul de Anul Nou, adresat întregii naţiuni de tovarăşul Nicolae Ceauşescu, secretarul general al partidului, preşedintele Republicii, anul 1988 s-a încheiat cu importante realizări în dezvoltarea forţelor, de producţie şi ridicarea gradului general de civilizaţie al patriei noastre socialiste. A fost un an in care poporul român, sub conducerea gloriosului nostru partid comunist, a obţinut noi realizări însemnate în dezvoltarea economico-socială, în creşterea producţiei industriale, agricole, a venitului naţional, a avuţiei generale a patriei, în dezvoltarea ştiinţei, învăţămîntului, culturii. în acelaşi timp, s-a desfăşurat o largă acţiune de perfecţionare şi organizare a activităţii economico-sociale, a conducerii şi planificării, a activităţii statului şi organismelor democraţiei muncitoreşti-revoluţionare. Totodată, în concordanţă cu politica generală a partidului şi statului nostru de ridicare continuă a bunăstării materiale şi spirituale a întregului popor, anul trecut a început majorarea retribuţiei şi pensiilor, de care au beneficiat în ultima parte a anului circa patru milioane de oameni ai muncii. Interesul, satisfacţia, însufleţirea cu care a fost primit de către toţi cetăţenii ţării Mesajul de Anul Nou constituie încă o dovadă elocventă a unităţii de nezdruncinat a întregii noastre naţiuni înn jurul partidului, al secretarului său general, tovarăşul Nicolae Ceauşescu, înflăcărat militant revoluţionar, care de peste cinci decenii şi jumătate, din care aproape 24 de ani în fruntea partidului şi statului, desfăşoară o amplă şi neobosită activitate pentru continua prosperitate şi ridicare a patriei pe noi culmi de progres şi civilizaţie, pentru ridicarea nivelului de trai material şi spiritual al întregului popor, înfăptuirile poporului român din această epocă glorioasă cu nume de simbol, puternica dezvoltare a industriei, agriculturii, ştiinţei, învăţămîntului, culturii ilustrează cît se poate de convingător justeţea politicii partidului nostru, care prin crearea şi continua perfecţionare a unui sistem al democraţiei muncitoreşti-revoluţionare, unic în felul său, a asigurat consolidarea principiilor construcţiei socialiste, concomitent cu stimularea iniţiativelor creatoare ale maselor cu aplicarea pe scară largă a celor mai noi cuceriri ale ştiinţei şi tehnicii in toate domeniile, în deplin consens cu tendințele manifestate pe plan mondial. (Continuare in pag. 4)