Apărarea Patriei, iulie-decembrie 1972 (Anul 28, nr. 27-52)

1972-09-27 / nr. 39

^ Iiv PENTRU PATRIA NOASTRĂ, REPUBLICA SOCIALISTA ROMANIA! p ătriciu:- ORGAN CENTRAL AL MINISTERULUI PORTELOR ARMATE ALE REPUBLICIi SOCIALISTE ROMANIA » pagini -1 itu Pe agenda săptămînilor următoare sunt înscrise activități multiple, hotărîtoare pentru ridicarea continuă a capacității combative a forțelor armate. La toate eșaloanele se precizează direcțiile principale ale activității în perspectivă, pe baza sarcinilor ce revin armatei din hotărîrile Conferinței Naționale a partidului, a Directivei ministrului forțelor armate. Concomitent cu pregătirea tehnicii și a tuturor celor necesare muncii și traiului militarilor în anotimpul friguros, se desfășoară amplu și pe toate planurile pregătirile pentru un nou ciclu de instrucție și învățămînt politic, sînt create toate condițiile necesare startului și bunei desfășurări a muncii în unitățile de toate armele. Nu vom enumera multiplele capitole ale activității din unități și comandamente în această lună. Ele sînt cunoscute. Reținem doar existența unui volum foarte mare de lucrări de analiză și sinteză, de concepție, planificare și organizare, de îndrumare și instruire metodică a cadrelor, de perfecționare a viitorilor specialiști, numeroase sarcini gospodărești, de asigurare tehnică și asigurare materială a instrucției. Evident, executarea la un nivel superior a tuturor acestor activități, atingerea integrală a scopurilor SARCINILE ACTUALE, MULTIPLE, IMPUN EFORTURI TENACE ÎN ORGANIZARE ȘI EXECUȚIE 9 » propuse constituie obiectivul prioritar deopotrivă al comandanților, ca și al organelor și organizațiilor de partid și ale U.T.C. Elanul patriotic, însuflețirea în muncă cu care personalul armatei întîmpină cea de-a 25-a aniversare a proclamării Republicii se cer orientate cu precădere spre înfăptuirea acestor sarcini majore, astfel încît inițiativa, spiritul creator, inventiv al cadrelor și ostașilor să adauge noi plusuri calitative fiecărei acțiuni întreprinse. Adunările pentru dări de seamă și alegeri care au loc în această perioadă în toate organizațiile de partid și ale U.T.C. constituie un bun prilej pentru intensificarea muncii politice în vederea înfăptuirii cu cît mai bune rezultate a tuturor sarcinilor cu care se confruntă unitățile și comandamentele. Mai mult ca oricînd, este necesară în această perioadă organizarea judicioasă, riguroasă a muncii. Obiectivele de atins se cer planificate in ordinea urgențelor, corelate între ele, destinînd forțele și mijloacele necesare îndeplinirii tuturor categoriilor de sarcini, stabilind termenele de încadrare a execuției și cine va răspunde efectiv de îndeplinirea fiecărei sarcini. Este important ca toate eșaloanele superioare să definitiveze în timp oportun planurile și să transmită neîntîrziat ordinele și dispozițiunile elaborate. Aceasta va asigura stabilitatea planurilor întocmite de eșaloanele subordonate, va facilita coordonarea activităților în timp și spațiu. Mobilizarea tuturor forțelor în vederea executării la timp a întregului volum de lucrări presupune o încărcare rațională a cadrelor și subunităților cu sarcini, evitînd supraaglomerarea unora în timp ce alte elemente capabile nu sînt folosite la întreaga capacitate. Numeroase lucrări cu caracter tehnic efectuate în această lună în poligoanele automatizate, în sălile de specialitate, în acțiunea de trecere a tehnicii la exploatarea de iarnă etc. incumbă folosirea intensă „APĂRAREA PATRIEI“ (Continuare în pag. a III-a, PLENARA LĂRGITĂ A CONSILIULUI POLITIC SUPERIOR In ziua de 20 septembrie a.c. a avut loc plenara lărgită a Consiliului politic superior care a dezbătut sarcinile ce revin comandanților, organelor și organizațiilor de partid din armată pentru înfăptuirea neabătută a hotărîrilor Conferinței Naționale a Partidului Comunist Român, adoptînd în acest scop un plan de măsuri. Plenara a discutat și aprobat Dispozițiunile cu privire la organizarea și la desfășurarea învățămîntului politicoideologic cu personalul Forțelor Armate ale Republicii Socialiste România în anii 1972—1974. La lucrările plenarei au participat general de armată Ion Ioniță, membru supleant al Comitetului Executiv al C.C. al P.C.R., ministrul forțelor armate, Ion Dincă, secretar al C.C. al P.C.R. De asemenea au luat parte primul adjunct și adjuncții ministrului forțelor armate, membri ai colegiului ministerului, comandanți de armate și arme, șefi de direcții centrale, comandanți de mari unități și secretari ai consiliilor politice, comandanți ai instituțiilor militare de învățămînt și secretarii comitetelor de partid, activiști de partid. Plenara lărgită a Consiliului politic superior a constituit o puternică și însuflețită manifestare adeziunii depline și a încrederii neastrămutate a cadrelor de bază ale armatei, a tuturor militarilor în politica înțeleaptă, marxist-leninistă a Partidului Comunist Român. In numele comuniștilor, al întregului personal al forțelor armate, toți cei prezenți au apreciat că magistratul Raport prezentat la Conferința Națională a partidului de către tovarășul Nicolae Ceaușescu, rezoluțiile și hotărîrile adoptate constituie și pentru cei aflați sub drapel un program de muncă și de luptă, un adevărat model de analiză științifică, de aplicare creatoare a legilor revoluției și construcției socialiste la condițiile concrete ale țării noastre. Intr-un mod vibrant, plenara a relevat meritele excepționale în conducerea partidului și statului ale (Continuare in pag. a Ill-a) Comitetului Central al Partidului Comunist Român, tovarășului Nicolae Ceaușescu Participanții la plenara lărgită a Consiliului politic superior, întruniți pentru a dezbate sarcinile ce revin forțelor noastre armate din documentele programatice ale Conferinței Naționale a Partidului Comunist Român, încredințează Comitetul Central, pe dumneavoastră, iubite tovarășe Nicolae Ceaușescu, că toți comuniștii, întregul personal al armatei vor munci cu abnegație și dăruire pentru traducerea in viață a istoricelor hotărîri ale înaltului forum al partidului. Soluțiile profund științifice pe care Conferința Națională le-a dat problemelor fundamentale ale înaintării țării pe calea progresului și civilizației au fost intîmpinate în armată cu deplină satisfacție și legitimă mîndrie, au determinat o puternică efervescență în activitatea din comandamente și unități. Asemenea oamenilor muncii, angajați în larga mișcare patriotică pentru îndeplinirea cincinalului înainte de termen, militarii își consacră toată priceperea și energia realizării la un nivel calitativ superior și cu eficiență sporită a obiectivelor planului pregătirii de luptă și politice. Înalta apreciere dată armatei la Conferința Națională reprezintă pentru fiecare dintre noi, pentru toți militarii, un puternic îndemn de a acționa neobosit ca forțele armate să fie întotdeauna la înălțimea încrederii și grijii de care se bucură din partea conducerii de partid și de stat, a întregului popor. Exprimînd gîndurile și sentimentele comuniștilor, ale tuturor militarilor, vă raportăm, tovarășe secretar general al partidului și comandant suprem al forțelor armate, că vom milita cu consecvență pentru ridicarea continuă a nivelului de pregătire a trupelor, perfecționarea activității de conducere și organizare a procesului instructiveducativ, îmbunătățirea stilului de muncă al cadrelor, întărirea ordinii și disciplinei militare, precum și pentru îndeplinirea exemplară a sarcinilor încredințate armatei in dezvoltarea economiei naționale. în preocupările noastre, un loc important vor ocupa folosirea fondurilor puse la dispoziția eficientă a armatei, perfecționarea bazei materiale a procesului instructiv-educativ, ridicarea nivelului activității de cercetare științifică în domeniul militar, în spiritul cerințelor ce decurg din Programul de educație comunistă adoptat de partid, în atenția noastră va sta permanent creșterea rolului și a forței de influențare a organizațiilor de partid din armată, a contribuției lor la educarea întregului personal in spiritul respectării neabătute a normelor socialiste, la cultivarea eticii și echității nobilelor sentimente ale patriotismului socialist și internaționalismului proletar, a înaltei responsabilități pentru înfăptuirea politicii partidului și statului nostru, pentru formarea profund militarilor ca luptători iscusiți, devotați patriei, poporului și partidului Urmînd în întreaga activitate exemplul dumneavoastră luminos de slujire fără preget a intereselor supreme ale națiunii noastre socialiste, vă asigurăm, tovarășe comandant suprem, că nu vom precupeți nici un efort pentru ridicarea necontenită a capacității combative a armatei, pentru ca ea să fie gata, în orice clipă, să apere, împreună cu întregul popor, cuceririle noastre revoluționare, independența și suveranitatea Republicii Socialiste România DESCHIDEREA CURSURILOR INSTITUȚIILOR MILITARE DE INVĂȚĂMiNT La Academia militară Luni dimineața a avut loc festivitatea deschiderii noului an de învățămînt la Academia militară. Au luat parte general de armată Ion Ioniță, membru supleant al Comitetului Executiv P.C.R., ministrul forțelor al C.C. al armate, general-colonel Ion Gheorghe, prim-adjunct al ministrului forțelor armate și șef al Marelui stat major, general-colonel Ion Coman, adjunct al ministrului forțelor armate și secretar al Consiliului politic superior, general-locotenent Grigore Răduică, prim-adjunct al ministrului de interne, generalcolonel Marin Nicolescu și generalcolonel Vasile Ionel, adjuncți ai ministrului forțelor armate, comandanți de arme, șefi ai unor direcții centrale din M.F.A., generali și ofițeri superiori. Comandantul academiei, general de armată Ion Tutoveanu, a exprimat hotărirea cadrelor didactice, a ofițerlor elevi, elevilor si salariaților civili din Academia militară de a munci cu neobosită energie pentru transpunerea in viață a sarcinilor ce le revin în noul an de învățămînt. Incadrîndu-se in atmosfera de puternică emulație generată de istoricele hotărîri ale Nationale a partidului Conferinței și de intîmpinarea celei de-a 25-a aniversări a proclamării Republicii, personalul academiei își va intensifica eforturile de a ridica și mai (Continuare in pag. a IlI-a) La începutul cuvîntării sale, generalul de armată Ion Ioniță a transmis cadrelor didactice, ofițerilor elevi și elevilor Academiei militare un călduros salut din partea Comitetului Central al Partidului Comunist Român, personal din partea tovarășului Nicolae Ceaușescu, secretarul general al partidului, președintele Consiliului de Stat, comandantul suprem al Forțelor Armate. Relevînd faptul că deschiderea noului an de învățămînt are loc în condițiile în care întregul nostru popor muncește cu abnegație dăruire pentru înfăptuirea istoriceșilor hotărîri ale Conferinței Naționale a partidului, vorbitorul a arătat că unanimitatea cu care poporul român și-a însușit obiectivele și sarcinile stabilite de Conferință își găsește o elocventă oglindire în entuziasmul și hotărirea tuturor oamenilor muncii, fără deosebire de naționalitate, de a realiza înainte de termen actualul plan cincinal, în deplină unitate și fermitate cu care ei urmează și înfăptuiesc politica internă și internațională a partidului. Ministrul forțelor armate a scos în evidență faptul că partidul și statul nostru acordă cea mai mare importanță întăririi continue a capacității de apărare a patriei, ridicării nivelului de pregătire militară și politică a trupelor, înzestrării unităților și marilor unități cu armament și tehnică de luptă moderne, pregătirii întregului popor pentru apărarea țării. Aprecierea tovarășului Nicolae Ceaușescu făcută în Raportul prezentat la Conferința Națională, potrivit căreia armata noastră își îndeplinește cu cinste rolul de apărător al națiunii socialiste, al independenței și suveranității naționale, a produs o profundă satisfacție în rîndurile personalului forțelor armate — a spus vorbitorul. In acea Continuare în pag. a III-a, CUVINTAREA generalului de armată Ion Ioniță, ministrul forțelor armate » La fel ca la instrucție, cu dăruire și hărnicie pe ogoarele patriei TELEGRAMĂ Tovarășului General de armată DOBRI DJUROV MINISTRUL APĂRĂRII POPULARE A REPUBLICII POPULARE BULGARIA Stimate tovarășe ministru. Cu prilejul aniversării Zilei Armatei populare bulgare, în numele militarilor Forțelor Armate ale Republicii Socialiste România și al meu personal vă transmit cele mai calde felicitări. In această zi de sărbătoare, vă adresez Dumneavoastră, tuturor militarilor poporului frate bulgar, urări de noi și importante succese în munca pentru întărirea capacității de apărare a Republicii Populare Bulgaria, în interesul cauzei socialismului și păcii. MINISTRUL FORȚELOR ARMATE ALE REPUBLICII SOCIALISTE ROMÂNIA General de armată ION IONIȚĂ5 SOFIA LA A 70-a ANIVERSARE A TOVARĂȘULUI ION GHEORGHE MAURER La 23 septembrie, tovarășul Ion Gheorghe Maurer, membru al Comitetului Executiv, al Prezidiului Permanent al C.C. al P.C.R., președintele Consiliului de Miniștri al Republicii Socialiste România, a împlinit 70 de ani. In scrisoarea adresată sărbătoritului de Comitetul Central al Partidului Comunist Român, Consiliul de Stat și Consiliul de Miniștri al Republicii Socialiste România se dă o înaltă apreciere îndelungatei și rodnicei activități desfășurată în mișcarea revoluționară din țara noastră de tovarășul Ion Gheorghe Maurer, patriot și revoluționar înflăcărat, devotamentului și fermității comuniste cu care s-a dedicat slujirii nobilelor idealuri de libertate și progres ale poporului român, înfloririi și prosperității României. Scrisoarea subliniază activitatea sa în anii grei ai ilegalității, relevînd ardoarea și abnegația cu care și-a pus cunoștințele și puterea de muncă în slujba măreței lupte pentru eliberarea socială a celor ce muncesc, activitate care a demonstrat că drumul intelectualității nu poate fi altul decît acela pe care merg în strînsă alianță clasa muncitoare, țărănimea, masele muncitorești ; de asemenea se arată că în anii de după eliberare tovarășul Ion Gheorghe Maurer, a militat cu înflăcărare alături de ceilalți conducători ai partidului și statului pentru instaurarea și consolidarea noii orînduiri, a acționat în spiritul profundului internaționalism ce caracterizează politica partidului nostru, pentru dezvoltarea prieteniei și colaborării cu țările socialiste, cu celelalte state ale lumii, pentru promovarea nobilelor idealuri ale păcii și înțelegerii între popoare. Scrisoarea apreciază în mod cu totul deosebit activitatea sa pentru transpunerea în viață a vastului program stabilit de Congresul al X-lea și de Conferința Națională a partidului în vederea edificării societății socialiste multilateral dezvoltate, a accelerării progresului material și spiritual al întregii țări. Cu prilejul celei de-a 70-a aniversări, tovarășului Ion Gheorghe Maurer i s-a conferit titlul de „Erou al Republicii Socialiste România“, cea mai înaltă distincție din țara noastră, drept expresie a prețuirii de către partid și popor a muncii sale neobosite puse în slujba intereselor vitale ale națiunii noastre socialiste. Tovarășul Nicolae Ceaușescu, secretar general al Partidului Comunist Român, președintele Consiliului de Stat, sublinia în toastul rostit în timpul mesei tovărășești oferită de C.C. al P.C.R., Consiliul de Stat și Consiliul de Miniștri . „Fără îndoială că rezultatele pe care poporul român le-a obținut în construcția socialismului, în realizarea hotărîrilor celor al IX-lea și al X-lea Congres înt rodul Activității partidului, al creșterii rolului său Dar vorbind de aceste conducător, realizări putem spune că ele sunt, totodată, rodul activității fiecărui membru de partid, a fiecărui activist de partid — și, desigur, numărîndu-se printre aceștia, ocupând o funcție importantă în partid și în stat, ele sunt și rodul activității tale, împreună cu ale întregului colectiv... Iată de ce, apreciind toate acestea, doresc încă o dată să îți urez, in numele Comitetului Central, al Consiliului de Stat și al Consiliului de Miniștri, îndeplinirea dorințelor tale cele mai bune, care corespund năzuințelor poporului și partidului nostru — de înfăptuire a programului elaborat de Congresul al X-lea și de Conferința Națională, de făurire a societății socialiste multilateral dezvoltate, de întărire a colaborării cu țările socialiste, cu toate popoarele lumii, pentru a face ca națiunea socialistă română să poată să fie un factor activ atît în construcția socialistă cît și în viața internațională“. In răspunsul său, tovarășul Ion Gheorghe Maurer, manifestîndu-și sentimentele față de căldura dovezilor de afecțiune ale conducerii partidului și statului, arăta „Personal trebuie să-ți mulțumesc ție, tovarășe Ceaușescu, pentru cuvintele pe care mi le-ai adresat astăzi ca și în alte ocazii. Trebuie să-ți mulțumesc pentru grija pe care o pui în a face ca partidul să meargă pe drumul pe care merge cu înțelepciune, cu multă energie, cu mult dinamism. Aș vrea să vă spun că una din bucuriile acestei vieți este să constat că astăzi cîrma călăuzitoare a partidului se găsește în mâini puternice, este orientată cu pricepere și că, astfel, oricare dintre noi poate să aibă perspectiva împlinirii idealurilor pentru care am luptat cu toții“. Cu prilejul celei de-a 70-a aniversări a tovarășului Ion Gheorghe Maurer, au trimis telegrame de felicitare conducători de partid și de stat din țările socialiste, conducători ai unor partide comuniste și muncitorești, șefi de guverne din ale țări. De asemenea, au exprimat felicitări șefii misiunilor diplomatice acreditați la București. Sentimente de stimă și prețuire față de cel sărbătorit sînt exprimate și în telegramele de felicitare trimise de comitetele județene ale P.C.R., consiliile populare, ministere și alte instituții centrale de stat, institute de învățămînt și de cercetare, colective de oameni ai muncii din industrie și agricultură. Asemenea nobile sentimente sînt împărtășite și de militarii armatei noastre, ele găsindu-și reflectarea în telegrama adresată tovarășului Ion Gheorghe Maurer de ministrul Forțelor Armate, prin care i se urează viață îndelungată, noi împliniri în activitatea consacrată triumfului măreței cauze a gloriosului nostru partid comunist. In pag. all-a: • Toate forțele angajate în pregătirea noului ciclu de instrucție; • Raportămi : Am obținut la inspecție calificativul general foarte bine i • Ni s-a înfățișat — puternică, dinamică : ARTILERIA