Buletinul Muncii, 1932 (Anul 12, nr. 1-12)

1932-01-01 / nr. 1-4

CUVÂNT INTRODUCTIV Un minister şi îndeosebi Ministerul Muncii, nu este o instituţie închisă, care să-şi impună izolare faţă de societate. Ministerul Muncii se preocupă de problemele unei importante categorii sociale, cu care conlucrează mai activ decât alte unităţi administrative; rezultatul născut din această colaborare nu numai că poate, dar trebue să fie adus la cunoştinţa publică. Nota de confidenţă, de misteriozitate, ar fi deplasată şi ar duce la rezultate dăunătoare ; evitarea discutării problemelor sau a comunicării unor rezultate, dă loc la ipoteze care pervertesc adevărul şi conduc la diminuarea prestigiului instituţiei. Mai mult decât atât, în anumite domenii, fie în reglementarea muncii, fie în cadrul asigurărilor sociale, Ministerul are obligaţia legală de a aduce la cunoştinţa interesaţilor, activitatea sa. Considerăm deci necesară publicarea Buletinului Muncii şi Asigurărilor Sociale, care să arate realizările, să dea indicaţii şi să semnaleze problemele noui, pe cari le impune evoluţiunea politicii sociale româneşti. Ministerul a editat şi până acum un număr de publicaţii. Deşi foarte utile şi foarte interesante, acestea s-au limitat însă numai la câteva subiecte izolate, precum : mişcarea salariilor, conflictele colective de muncă, contractele colective, mişcarea sindicală, convenţiile şi recomandările internaţionale de muncă, rapoarte anuale asupra inspecţiei ■muncii etc. A mai apărut şi un Bidetin al Muncii, câteodată numai în două volume pe an sau chiar într’un singur volum mare, iar în 1931, din lipsă de fonduri suficiente, n’a mai putut fi publicat. In domeniil asigurărilor, câteva încercări lăudabile au rămas fără continuitate. Aceste publicaţii, care concentrează dorinţe şi o muncă sistematizată, nu au fost însă totdeauna cercetate cu interes, fie că materialul apărea cu oarecare întârziere, fie că nu era îndeajuns de variat, pentru ca să poată interesa o categorie cât mai largă de funcţionari, patroni şi muncitori, la care trebue să mai adăugăm dezinteresul obişnuit al publicului faţă de tipăriturile oficiale. Este deci necesar a comunica în mod constant cu toate aceste categorii sociale, printr-un buletin lunar sau cel puţin bilunar. Numai redând materialul actual și serial, el va putea fi cercetat cu interes și