Buletinul Oficial, 1966, Partea 1 (Anul 2, nr. 1-88)

1966-01-12 / nr. 1

BULETINUL OFICIAL AL REPUBLICII SOCIALISTE ROMÂNIA, partea I, Nr. Ï2 HOTĂRÎREA Comitetului Central al Partidului Comunist Român și a Consiliului de Miniștri al Republicii Socialiste România privind sprijinirea de către stat a cetățenilor de la orașe în construirea de locuințe proprietate personală In anii construcției socialiste, partidul și guvernul, acordînd o atenție susținută dezvoltării mereu ascendente a economiei naționale, a vîntului neîntrerupt al forțelor de producție, au luat totodată măsuri pentru ridicarea continuă a bunăstării oamenilor muncii, îngrijindu-se necontenit de asigurarea unor condiții de locuit cît mai bune pentru cei ce muncesc, statul nostru a alocat an de an fonduri tot mai importante pentru construcțiile de locuințe. Numai în perioada 1960—1965 au fost construite din fondurile statului 270 000 de apartamente, de peste 2,6 ori mai mult decît în perioada precedentă de 6 ani. Sute de mii de familii de oameni ai muncii s-au mutat în acești ani în locuințe noi. Congresul al IX-lea al partidului a adoptat un vast și luminos program de înflorire multilaterală a României socialiste. O dată cu dezvoltarea impetuoasă a industriei și agriculturii, cu avîntul culturii și științei, în anii cincinalului se va ridica în continuare nivelul de trai al poporului. Partidul și guvernul vor acorda mai departe o atenție deosebită construirii unui volum mereu crescînd de locuințe din fondurile statului, cu un grad sporit de confort, care vor contribui la îmbunătățirea condițiilor de viață ale oamenilor muncii. în perioada 1966—1970, se vor construi din fondurile statului circa 300 000 de apartamente. Ca urmare a volumului crescînd al veniturilor de care dispune populația și a posibilităților ei sporite de economisire a mijloacelor bănești — expresie a ridicării continue a nivelului de trai al celor ce muncesc — numeroși cetățeni și-au exprimat dorința de a-și construi locuințe proprietate personală. Partidul și guvernul, venind în întîmpinarea acestor cereri, consideră că există condiții pentru construirea de locuințe proprietate personală din mijloace bănești proprii ale cetățenilor de la orașe, cu sprijin din partea statului. în acest scop, Comitetul Central al Partidului Comunist Român și Consiliul de Miniștri al Republicii Socialiste România hotărăsc : Art. 1. — Cetățenii domiciliați în orașe pot să-și construiască locuință proprietate personală, pentru ei și familia lor, din mijloace bănești proprii, cu sprijinul statului, în condițiile prezentei hotărîri. Art. 2. — Pot beneficia de sprijinul statului pentru construirea unei locuințe proprietate personală cetățenii care, la data cînd solicită sprijinul, au depuse la Casa de Economii și Consemnațiuni sume care reprezintă cel puțin 30 la sută din valoarea locuinței. în cazul locuințelor grupate în clădiri cu un număr mic de apartamente, cu cerințe speciale asupra mărimii și distribuției încăperilor, cu un grad sporit de confort, suma depusă la Casa de Economii și Consemnațiuni trebuie să reprezinte cel puțin 40 la sută din valoarea locuinței. Art. 3. — Locuințele care fac obiectul prezentei hotărîri se vor putea executa numai în clădiri care vor fi în întregime proprietate personală a cetățenilor, după cum urmează : — în clădiri cu apartamente ce se execută pe baza proiectelor curente, folosite pentru locuințele ce se finanțează din fondurile statului și care , vor putea avea, la cerere, un grad mai ridicat de finisare și echipare ; — în clădiri adaptate la condiții speciale de amplasament, pe bază de proiecte unicate, în scopul construirii de locuințe proprietate personală, cetățenii se pot asocia între ei pentru a coopera la executarea de locuințe, în conformitate cu tipurile alese, în clădiri cu mai multe apartamente. Art. 4. — Statul sprijină construirea de locuințe proprietate personală prin atribuirea de terenuri în folosință, prin proiectarea și construirea locuințelor de către organizații stabilite în acest scop, prin acordarea de credite pe termen lung, precum și prin acordarea altor avantaje prevăzute în prezenta hotărîre. Cetățenii pot beneficia o singură dată de sprijinul statului pentru construirea de locuință proprietate personală. Art. 5. — Construirea de locuințe proprietate personală se face pe bază de contracte încheiate între cetățeni și organizațiile stabilite în acest scop de comitetele executive ale sfaturilor populare regionale și ale orașelor București și Constanța. Art. 6. — Valoarea locuinței se va stabili pe baza prețului de deviz pe obiect, în care materialele vor fi calculate la prețurile cu ridicata ale 12