Buletinul Oficial, 1966, Partea 2 (Anul 2, nr. 1-12)

1966-06-30 / nr. 1

2 BULETINUL OFICIAL AL REPUBLICII SOCIALISTE ROMÂNIA, PARTEA a II-a, Nr. 1 Miercuri 29 iunie 1966, la orele 10, au început la Tovarășul președinte Ștefan Voitec : Palatul Marii Adunări Naționale lucrările celei de-a V-a sesiuni a Marii Adunări Naționale a Republicii Socialiste România — legislatura a V-a. Cu aplauze puternice și îndelungate, deputații și invitații întîmpină intrarea în sală a conducătorilor de partid și de stat. In loja din dreapta iau loc tovarășii : Nicolae Ceaușescu, Chivu Stoica, Ion Gheorghe Maurer, Gheorghe Apostol, Alexandru Bîrladeanu, Emil Bodnaraș, Alexandru Drăghici, Paul Niculescu-Mizil, Ilie Verdeț, Maxim Berghianu, Petre Borila, Constantin Drăgan, Gheorghe Rădulescu, Leonte Răutu, Leontin Sălăjan. In loja din stingă se află tovarășii Constanța Crăciun, Mihai Gere și Ilie Murgulescu, vicepreședinți ai Consiliului de Stat, Grigore Geamănu, secretarul Consiliului de Stat, și membrii Consiliului de Stat. La lucrările sesiunii asistă numeroși invitați , membri și membri supleanți ai Comitetului Central al Partidului Comunist Român, miniștri, conducători de instituții centrale și organizații obștești, reprezentanți ai oamenilor muncii din întreprinderi și instituții, academicieni și alți oameni de știință și cultură, generali, șefi ai cultelor, ziariști români și străini. Sunt de față șefi ai misiunilor diplomatice acreditați la București. Ședința este prezidată de tovarășul Ștefan Voitec, președintele Marii Adunări Naționale, asistat de tovarășii Maria Groza și Ștefan S. Nicolau, vicepreședinți ai Marii Adunări Naționale, și de tovarășii Dumitru Necșoiu și Petre Turcu, secretari ai Marii Adunări Naționale. Tovarășul Ștefan Voitec, președintele Marii Adunări Naționale . Tovarășe și tovarăși deputați. In sala de ședință sunt prezenți 439 deputați. Fiind întrunit numărul de deputați cerut de Regulament pentru desfășurarea valabilă a lucrărilor, declar deschisă a cincea sesiune a actualei legislaturi a Marii Adunări Naționale. (Aplauze) Tovarăși. După cum vă este cunoscut, în timpul care a trecut de la ultima noastră sesiune s-au stins din viață deputații Gheorghe Marin, Vasile Titorenco și academician prof. dr. Nicolae Gh. Lupu. Pentru cinstirea memoriei regretaților noștri tovarăși, propun Marii Adunări Naționale să păstrăm un moment de reculegere. Marea Adunare Națională, în picioare, păstrează un moment de reculegere. ★ Tovarăși deputați, în temeiul articolului 47 din Regulamentul de funcționare, Biroul Marii Adunări Naționale propune pentru actuala sesiune următoarea Ordine de zi : 1. — Verificarea legalității alegerii deputatului declarat ales în circumscripția electorală nr. 12 Sutina din regiunea Dobrogea . 2. —Proiectul de lege pentru adoptarea planului de stat de dezvoltare a economiei naționale pe anii 1966 — 1970; 3. —Proiectul de lege privind înființarea, organiazarea și funcționarea liceelor de specialitate ; 4. —Proiectele de legi pentru aprobarea decretelor cu putere de lege, emise de către Consiliul de Stat de la ultima sesiune a Marii Adunări Naționale. Sunt observații sau alte propuneri ? Nefiind nici observații, nici alte propuneri, pun la vot Ordinea de zi a sesiunii. Se procedează la vot. Marea Adunare Națională a aprobat în unanimitate Ordinea de zi a sesiunii. * Tovarășul președinte Ștefan Voitec . Tovarăși deputați. Se propune ca lucrările sesiunii să aibă loc dimineața între orele 9 și 13, iar după-amiaza între orele 17 și 21. După fiecare 2 ore de lucru, se va lua o pauză de 30 minute. Este vreo observație ? Nefiind, pun la vot propunerea. Se procedează la votarea propunerii, Marea Adunare Națională a aprobat propunerea făcută. ★ Tovarășul președinte Ștefan Voitec : Tovarăși. Trecem la ordinea de zi : La punctul 1, Verificarea legalității alegerii deapătatului declarat ales în circumscripția electorală nr. 12 Sulina din regiunea Dobrogea. Are cuvîntul tovarășul deputat Demostene Botez, președintele Comisiei de validare, pentru a prezenta raportul Comisiei. 2 ★ t