Buletinul Oficial, iulie-decembrie 1968, Partea 1 (Anul 4, nr. 85-174)

1968-07-01 / nr. 85

696 BULETINUL OFICIAL AL REPUBLICII SOCIALISTE ROMANIA, partea I, Nr. 85 HOTĂR1RI ALE CONSILIULUI DE MINIȘTRI hotarîre privind stabilirea și acordarea indemnizației pentru chirie Consiliul de Miniștri al Republicii Socialiste România hotărăște : Art. 1. — Se instituie indemnizația pentru chirie, care se acordă angajaților organizațiilor de stat, titulari de contracte de închiriere la data de 1 iulie 1968. Indemnizația pentru chirie este neimpozabilă și se acordă pînă la aplicarea, în organizația de stat la care titularul de contract este angajat, a majorării salariilor prevăzută pentru anii 1968—1969. Art. 2. — Indemnizația pentru chirie se acordă pentru diferența dintre chiria majorată la 1 iulie 1968 și chiria anterioară, după cum urmează : a) pentru titularii de contract de închiriere cu salariul tarifar lunar de încadrare pînă la 1 000 lei : 100% din diferența de chirie, dacă în familie nu este alt angajat decît titularul și dacă acesta are copii; 75% din diferența de chirie, dacă în familie mai sînt și alți angajați și dacă aceștia, titularul sau alt membru al familiei au copii; 50% din diferența de chirie, dacă în familie nu este alt angajat decît titularul care este căsătorit, dar nu are copii; b) pentru titularii de contract de închiriere cu salariul tarifar lunar de încadrare de la 1001 la 1 500 lei i 75% din diferența de chirie, dacă în familie nu este alt angajat decît titularul și dacă acesta are copii ; 50% din diferența de chirie, dacă în familie mai sînt și alți angajați și dacă aceștia, titularul sau un alt membru al familiei au copii; 25% din diferența de chirie, dacă în familie nu este alt angajat decît titularul care este căsătorit, dar nu are copii. Art. 3. — Indemnizația pentru chirie se acordă la cerere și se determină pe baza salariului tarifar lunar al titularului de contract, iar în cazul cînd împreună cu acesta locuiesc și alți angajați sau asimilați ai acestora ori pensionari, se ia în considerare salariul, respectiv venitul sau pensia cea mai mare. Pentru angajații care, pe lîngă funcția de bază, îndeplinesc prin cumul și alte funcții, se ia în considerare la determinarea dreptului la indemnizație totalul brut București, 13 iunie 1968. Nr. 1304. al salariilor tarifare de încadrare de la funcția de bază și de la funcțiile cumulate, iar pentru angajații care sînt și pensionari, totalul brut al salariului tarifar de încadrare și al pensiei. Art. 4. — Indemnizația pentru chirie nu se acordă în cazul cînd titularul de contract sau persoanele care locuiesc împreună cu acesta realizează venituri impozabile cu caracter permanent de peste 3 000 lei anual din alte surse decît cele prevăzute la articolul 3. Art. 5. — Nașterea sau încetarea dreptului la indemnizație, precum și trecerea beneficiarului de la un cuantum de indemnizație pentru chirie la altul, se fac ori de cîte ori condițiile prevăzute în prezenta hotărîre se îndeplinesc, încetează sau se modifică. Nașterea, modificarea sau încetarea dreptului la indemnizație operează cu începere de la 1 a lunii în curs sau 1 a lunii următoare, după cum situațiile care determină nașterea, modificarea sau încetarea acestui drept s-au produs înainte de 15 inclusiv sau după 15 ale lunii. Dreptul la indemnizație se acordă angajaților ale căror contracte de muncă au o durată de cel puțin 30 de zile. Art. 6. — Plata indemnizației pentru chirie se face lunar prin organizațiile de stat la care sunt angajați titularii de contracte, din fondurile prevăzute centralizat în acest scop în bugetul de stat. Art. 7. — Indemnizația pentru chirie cuvenită legal însă neîncasată poate fi plătită retroactiv pentru cel mult un an. Art. 8. — Indemnizațiile acordate fără drept angajează răspunderea penală, administrativă sau disciplinară, după caz, precum și răspunderea materială, a celor ce le-au încasat sau au dispus plata lor. Art. 9. — Se recomandă Uniunii Centrale a Cooperativelor Meșteșugărești, Uniunii Centrale a Cooperativelor de Consum, Uniunii Naționale a Cooperativelor Agricole de Producție, celorlalte organizații obștești, precum și altor categorii de persoane juridice, să extindă acordarea indemnizației pentru chirie personalului lor, în condițiile prezentei hotărîri, plata urmînd să se facă din fondurile proprii. Art. 10. — Ministerul Finanțelor și Ministerul Muncii, cu acordul Consiliului Central al Uniunii Generale a Sindicatelor, vor emite instrucțiuni de aplicare a prezentei hotărîri. p. Președintele Consiliului de Miniștri, ILIE VERDEȚ 2