Buletinul Oficial, 1973, Partea 2 (Anul 9, nr. 1-8)

1973-03-29 / nr. 1

2 BULETINUL OFICIAL AL REPUBLICII SOCIALISTE ROMÂNIA, PARTEA a H-a, Nr. 1 Miercuri, 28 martie 1973, la ora 10, se deschid, la Palatul Marii Adunări Naţionale, lucrările celei de-a X-a sesiuni a celei de-a VI-a legislaturi a Marii Adunări Naţionale a Republicii Socialiste România. Deputaţii şi invitaţii intimpină cu puternice şi îndelungi aplauze pe conducătorii partidului şi statului. In loja din dreapta iau loc tovarăşii Nicolae Ceauşescu, Manea Mănescu, Paul Niculescu-Mizil, Gheorghe Pană, Gheorghe Rădulescu, Virgil Trofin, Ilie Verdeţ, Maxim Berghianu, Gheorghe Cioară, Florian Dănălache, Constantin Drăgan, Emil Drăgunescu, Janos Fazekas, Dumitru Popescu, Leonte Răutu, Gheorghe Stoica, Vasile Vîlcu. In loja din stingă se află membrii Consiliului de Stat. Lucrările sesiunii sunt deschise de tovarăşul Ştefan Voitec, preşedintele Marii Adunări Naţionale, asistat de tovarăşii Ilie Murgulescu şi Gheorghe Necula, vicepreşedinţi, şi de Iuliu Fejeş şi Ion Mărgineanu, secretari ai Marii Adunări Naţionale. Tovarăşul Ştefan Voitec, preşedintele Marii Adunări Naţionale : Stimate tovarăşe şi stimaţi tovarăşi deputaţi, Declar deschise lucrările celei de-a IX-a sesiuni a legislaturii a VI-a a Marii Adunări Naţionale, fiind prezenţi 437 deputaţi din numărul total de 465. Biroul Marii Adunări Naţionale propune să fie incluse pe ordinea de zi a sesiunii următoarele : 1. Validarea alegerii unor deputați; 2. Proiectul de lege privind Consiliul Suprem al Dezvoltării Economice și Sociale a României; 3. Proiectul de lege privind Curtea Superioară de Control Financiar; 4. Proiectul de lege privind Consiliul Organizării Economico-Sociale ; 5. Proiectul de lege privind dezvoltarea construcţiei de locuinţe, vînzarea de locuinţe din Fondul de stat către populaţie şi construirea de case de odihnă proprietate personală; 6. Proiectul de lege privind administrarea fondului locativ şi reglementarea raporturilor dintre proprietari și chiriași; 7. Proiectul de lege pentru modificarea Codului penal al Republicii Socialiste România; 8. Proiectul de lege pentru modificarea Codului de procedură penală al Republicii Socialiste România; 6. Proiectul de lege pentru modificarea Legii nr. 23/1969 privind executarea pedepselor; 10. Modificări in componenta unor comisii permanente ale Marii Adunări Tetafionale. Pusă la vot, Ordinea de zi a sesiunii este adoptată de Marea Adunare Naţională. .. Tovarăşul preşedinte : Trecem la primul punct de pe Ordinea de zi ! Validarea alegeri unor deputaţi. Tovarăşul Tudor Drăganu, preşedintele Comisiei de validare, va prezenta raportul acestei comisii cu privire la validarea alegerii unor deputaţi. Tovarăşul Tudor Drăganu, preşedintele Comisiei de validare : Tovarăşe şi tovarăşi deputaţi, In temeiul art. 11 din Regulamentul de funcţionare a Marii Adunări Naţionale, Comisia de validare a examinat documentele pe baza cărora, în urma alegerilor ce au avut loc în ziua de 4 februarie 1973, au fost declaraţi aleşi deputaţi în Marea Adunare Naţională tovarăşii : Gheorghe Cioară în Circumscripţia electorală nr. 22 Ciuleşti, municipiul Bucureşti, sectorul 7 ; Gheorghe Petrescu în Circumscripţia electorală nr. 34 Ştefan cel Mare, municipiul Bucureşti, sectorul 2 ; Ioan Ceterchi în Circumscripţia electorală nr. 31 Ana Ipătescu, municipiul Bucureşti, sectorul 1 ; Pavel Chiorean în Circumscripţia electorală nr. 2 Tîrgu Mureş-Nord, judeţul Mureş; Trandafir Cocârlă în Circumscripţia electorală nr. 4 Caransebeş, judeţul Caraş-Severin ; Nicolae Babici în Circumscripţia electorală nr. 4 Culciu, judeţul Satu Mare şi Gheorghe Bobocea în Circumscripţia electorală nr. 11 Nehoiu, judeţul Buzău, candidaţi propuşi de Frontul Unităţii Socialiste, în urma verificării procesului-verbal al fiecărei comisii electorale de circumscripţie, a proceselor-verbale ale comisiilor secţiilor de votare, precum şi a celorlalte lucrări aflate în dosarele privitoare la aceste alegeri, înaintate Marii Adunări Naţionale de către Comisia Electorală Centrală, Comisia de validare a constatat că alegerile s-au desfăşurat în conformitate cu prevederile Constituţiei Republicii Socialiste România şi ale Legii nr. 28/1966 cu privire la alegerea deputaţilor în Marea Adunare Naţională şi în consiliile populare, împotriva valabilităţii alegerilor nu a fost introdusă nici o contestaţie. Pe baza constatării că alegerile s-au desfăşurat cu respectarea tuturor dispoziţiilor în vigoare privitoare la alegerea deputaţilor în Marea Adunare Naţională, Comisia de validare propune, în unanimitate, Marii Adunări Naţionale, validarea alegerii tovarăşilor deputaţi Gheorghe Cioară, Gheorghe Petrescu, Ioan Ceterchi, Pavel Chiorean, Trandafir Cocârlă, Nicolae Babici şi Gheorghe Bobocea. Necerînd nimeni cuvîntul la raportul Comisiei de validare, se trece la votare. Marea Adunare Naţională, prin vot deschis, validează, în unanimitate, alegerea tovarăşilor deputaţi Gheorghe Cioară, Gheorghe Petrescu, Ioan Ceterchi, Pavel Chiorean, Trandafir Cocârlă, Nicolae Babici şi Gheorghe Bobocea. Tovarăşul preşedinte Ştefan Voitec: Tovarăşe şi tovarăşi deputaţi, In continuarea lucrărilor, are cuvîntul tovarăşul Miron Constantinescu, vicepreşedinte al Consiliului de Stat, pentru a prezenta proiectul de lege privind Con