Buletinul Oficial, aprilie-iunie 1974, Partea 3 (Anul 10, nr. 109-198)

1974-04-17 / nr. 124

BULETINUL OFICIAL AL REPUBLICII SOCIALISTE ROMÂNIA Anul XX Nr. 124 PARTEA a II-a Miercuri, 17 aprilie 1974 SUMAR Pagina Ședința Comitetului Executiv al Comitetului Central al Partidului Comunist Român .... 1 Ședința inaugurală a sesiunii de primăvară a Uniunii Interparlamentare...................................... 2 întrevederea președintelui Nicolae Ceaușescu cu membrii Comitetului Executiv al Uniunii Interparlamentare ........................................................................ 2 Primiri la tovarășul Nicolae Ceaușescu, Președintele Republicii Socialiste România..................................... 2—3 în ziua de 15 aprilie 1974 a avut loc ședința Comitetului Executiv al Comitetului Central al Partidului Comunist Român, prezidată de tovarășul Nicolae Ceaușescu, secretar general al Partidului Comunist Român. Comitetul Executiv a luat în discuție și a aprobat proiectul statutului disciplinar al lucrătorilor din unitățile sistemului energetic național, care are ca scop întărirea ordinii, disciplinei și răspunderii în îndeplinirea sarcinilor de către personalul de exploatare, întreținere și reparații în vederea creșterii siguranței în funcționarea sistemului energetic național. Comitetul Executiv a stabilit să se aducă unele îmbunătățiri proiectului de statut și să fie supus spre aprobare Consiliului de Stat al Republicii Socialiste România. In aplicarea legii cu privire la regimul prețurilor și tarifelor, Comitetul Executiv a aprobat propunerile guvernului privind limitele maxime de prețuri și tarife pentru grupele și subgrupele de produse și servicii din nomenclatura ministerelor, celorlalte organe centrale și ale comitetelor executive ale consiliilor Pagina Plecarea tovarășului Nicolae Ceaușescu la Consfătuirea Comitetului Politic Consultativ al statelor participante la Tratatul de la Varșovia ... 3 Președintele Republicii Costa Rica, José Figueres Ferrer, va face o vizită oficială de prietenie în România .......... 4 Primiri la Marea Adunare Națională .... 4 Primire la Consiliul de Miniștri .... . 4 Primul-ministru al Finlandei, Kalevi Sorsa, va face o vizită în România........................................................ 4 populare județene și al municipiului București, stabilind, totodată, să se ia toate măsurile pentru ca legea să fie respectată cu strictețe de către toate ministerele și unitățile economice. In cadrul ședinței, Comitetul Executiv a stabilit ca Ministerul Finanțelor, Banca Națională, toate băncile și organele financiare să acționeze cu fermitate pentru aplicarea întocmai a legii finanțelor, pentru a se evita imobilizarea mijloacelor circulante, pentru îmbunătățirea generală a activității economico-financiare a tuturor unităților economice. Ministerele, împreună cu organele bancare sînt datoare să analizeze cu operativitate și spirit de exigență situația fiecărei întreprinderi ale cărei rezultate financiare sînt nesatisfacatoare, să cerceteze cauzele reale ale acestei situații și să stabilească măsurile concrete ce se impun pentru îmbunătățirea activității economice a unităților respective. Comitetul Executiv a rezolvat, de asemenea, unele probleme ale activității curente. Ședința Comitetului Executiv al Comitetului Central al Partidului Comunist Român