Buletinul Oficial, iulie-decembrie 1976, Partea 3 (Anul 12, nr. 107-222)

1976-07-03 / nr. 107

2 BULETINUL OFICIAL AL REPUBLICII SOCIALISTE ROMÂNIA, PARTEA a III-a, Nr. 107 în opera de edificare a societății socialiste multilateral dezvoltate în România, C.C. al P.C.R., analizînd raportul cu privire la activitatea de rezolvare a propunerilor, sesizărilor și cererilor oamenilor muncii — latură esențială a relațiilor directe cu populația ale organelor de partid și de stat — precum și măsurile care se impun pentru îmbunătățirea în continuare a muncii în acest domeniu, a adoptat o hotărîre, ce va fi dată publicității. C.C. al P.C.R a ascultat o informare privind activitatea delegației Partidului Comunist Român la Conferința partidelor comuniste și muncitorești, participarea partidului nostru la pregătirea și organizarea acestei reuniuni. Comitetul Central a aprobat activitatea delegației noastre, adoptarea, în cadrul conferinței, de către partidul nostru, a documentului final „Pentru pace, securitate, colaborare și progres social în Europa44 și a dat o înaltă apreciere cuvîntării secretarului general al Partidului Comunist Român, activității laborioase desfășurate de tovarășul Nicolae Ceaușescu la Conferința partidelor comuniste și muncitorești, întîlnirilor avute cu acest prilej cu șefi ai delegațiilor partidelor participante. C.C. al P.C.R. a adoptat o hotărîre cu privire la această problemă. In legătură cu unele probleme organizatorice, C.C. al P.C.R. a hotărît : — Trecerea din rîndul membrilor supleanți în rîndul membrilor C.C. al P.C.R. a tovarășilor Ion Florea și Suzana Gâdea. — Alegerea ca membru al Comitetului Politic Executiv al C.C. al P.C.R. a tovarășului Ion Ioniță. — Alegerea ca membri supleanți ai Comitetului Politic Executiv al C.C. al P.C.R. a tovarășilor Ion Coman, Teodor Coman, Ion Dincă, Ludovic Fazekas, Ștefan Mocuța. Alegerea ca secretari ai C.C. al P.C.R. a tovarășilor Constantin Dăscălescu și Aurel Duma. în încheierea lucrărilor a luat cuvîntul tovarășul Nicolae Ceaușescu, secretar general al Partidului Comunist Român. Ședința Comitetului Politic Executiv al Comitetului Central al Partidului Comunist Român în ziua de 1 iulie 1976 a avut loc ședința Comitetului Politic Executiv al C.C. al P.C.R., prezidată de tovarășul Nicolae Ceaușescu, secretar general al partidului. In cadrul ședinței, Comitetul Politic Executiv a luat în discuție unele probleme privind pregătirea ședinței comune a C.C. al P.C.R. și Consiliului Suprem al Dezvoltării Economice și Sociale, precum și în legătură cu actuala sesiune a Marii Adunări Naționale. Comitetul Politic Executiv a ascultat și aprobat informarea prezentată de tovarășul Nicolae Ceaușescu privind Conferința partidelor comuniste și muncitorești din Europa și a hotărît să supună activitatea delegației Partidului Comunist Român care a participat la conferință, precum și documentul adoptat la Berlin, dezbaterii și aprobării plenarei C.C. al P.C.R. Tovarășul Nicolae Ceaușescu a informat Comitetul Politic Executiv despre rezultatele vizitei oficiale făcute, împreună cu tovarășa Elena Ceaușescu, în Turcia, la invitația președintelui Fahri S. Korutürk și a doamnei Emel Korutürk. Comitetul Politic Executiv a dat o înaltă apreciere acestui important act de politică externă a Republicii Socialiste România, considerînd că, prin rezultatele ei deosebit de pozitive, vizita se înscrie ca un moment remarcabil în evoluția continuă și rodnică a relațiilor dintre cele două țări. Convorbirile pe care președintele Nicolae Ceaușescu le-a avut cu președintele Fahri S. Korutürk și cu primul ministru Süleyman Demirel, desfășurate sub semnul cordialității și al înțelegerii reciproce, ce caracterizează dialogul la nivel înalt româno-turc, acordurile și celelalte documente semnate, înțelegerile convenite deschid perspective de amplificare a colaborării bilaterale economice, tehnico-științifice și culturale între România și Turcia, precum și de conlucrare pe plan internațional, aceasta corespunzînd intereselor ambelor popoare, bunei vecinătăți și cooperării în Balcani, întăririi securității și păcii în Europa și în întreaga lume. Comitetul Politic Executiv apreciază că vizita făcută de tovarășul Nicolae Ceaușescu, împreună cu tovarășa Elena Ceaușescu, reprezintă o contribuție de cea mai mare însemnătate la promovarea colaborării în regiunea balcanică, la cauza înfăptuirii securității europene, la afirmarea tot mai puternică a principiilor noi de egalitate și respect între națiuni, la făurirea unei noi ordini economice internaționale, a unei lumi mai bune și mai drepte. Vizita reprezintă o nouă și importantă acțiune pe linia înfăptuirii consecvente a orientărilor stabilite de Congresul al XI-lea privind politica externă României de înțelegere și prietenie cu toate statele a lumii, fără deosebire de orînduire socială. Tovarășul Nicolae Ceaușescu a prezentat apoi o informare cu privire la vizita oficială de prietenie efectuată în țara noastră de secretarul general al Partidului Baas Arab Socialist, președintele Republicii Arabe Siriene, Hafez Al-Assad. Convorbirile dintre președinții Nicolae Ceaușescu și Nafez Al-Assad, încununate de succes, constituie o expresie a prieteniei și colaborării rodnice care s-au statornicit și se dezvoltă între țările, partidele și popoarele noastre, a aspirațiilor lor comune de progres și prosperitate, de dezvoltare liberă și independentă. Comitetul Politic Executiv a apreciat că, pe baza importantelor hotărîri și măsuri stabilite cu prilejul dialogului la nivel înalt româno-sirian, se vor realiza o colaborare tot mai fructuoasă între cele două țări, pe plan politic, economic, tehnico-științific și cultural, o extindere a cooperării în producție, în forme reciproc avantajoase și în domenii de interes comun, o apropiere mai mare între popoarele noastre. în același timp, Comitetul Politic Executiv și-a manifestat satisfacția pentru faptul că, în spiritul înțelegerilor convenite, România și Siria vor conlucra mai strîns pe tărîmul vieții internaționale, contribuind activ, prin acțiuni și eforturi comune, la instaurarea unor raporturi cu adevărat echitabile între state, la statornicirea noii ordini economice și politice mondiale, la soluționarea problemelor complexe ce preocupă lumea contemporană. Comitetul Politic Executiv relevă importanța deosebită a înțelegerilor dintre cele două părți cu privire