Buletinul Oficial, 1977, Partea 2 (Anul 13, nr. 1-9)

1977-03-30 / nr. 1

BULETINUL OFICIAL AL REPUBLICII SOCIALISTE ROMÂNIA, PARTEA a II-a, Nr. 1 La propunerea tovarăşului Nicolae Ceauşescu, participanţii au păstrat un moment de reculegere în memoria celor dispăruţi în urma dramaticului cutremur din 4 martie. Ampla expunere a secretarului general al partidului a fost urmărită cu viu interes, cu deosebită atenţie şi deplină aprobare, fiind subliniată, în repetate rînduri, cu puternice aplauze. La încheierea expunerii, într-o atmosferă înălţătoare, de adîncă vibraţie patriotică, participanţii au ovaţionat cu înflăcărare, aclamînd, minute în şir, „Ceauşescu — P.C.R. !“. " După-amiază au început dezbaterile asupra problemelor aflate la ordinea de zi a şedinţei comune. în prima parte a dezbaterilor, lucrările au fost conduse de tovarăşul Manea Mănescu. Au luat cuvîntul tovarăşii Ion Dincă, membru al Comitetului Politic Executiv al C.C. al P.C.R., primsecretar al Comitetului municipal Bucureşti al P.C.R., Adrian Stoica, director general al Centralei industriei de rafinării şi petrochimie Brazi, Ilie Verdeţ, membru al Comitetului Politic Executiv, secretar al C.C. al P.C.R., Petre Preoteasa, prim-secretar al Comitetului judeţean Dolj al P.C.R., Ioan Avram, ministrul industriei construcţiilor de maşini, Cornel Onescu, primsecretar al Comitetului judeţean Teleorman al P.C.R., Magdalena Filipaş, director general al Centralei industriei bumbacului, Ion Coman, membru supleant al Comitetului Politic Executiv al C.C. al P.C.R., ministrul apărării naţionale, Ludovic Fazekas, membru supleant al Comitetului Politic Executiv al C.C. al P.C.R., primsecretar al Comitetului judeţean Harghita al P.C.R., şi Titus Popovici, scriitor. Lucrările au fost conduse, apoi, de tovarăşul Ilie Verdeţ. Au luat cuvîntul, în continuarea dezbaterilor, tovarăşii Manea Mănescu, membru al Comitetului Politic Executiv al C.C. al P.C.R., prim-ministru al guvernului, Ion Cîrcei, prim-secretar al Comitetului judeţean Prahova al P.C.R., Mihail Florescu, ministrul industriei chimice, Tudor Postelnicu, prim-secretar al Comitetului judeţean Buzău al P.C.R., Mircea Drăgulin, director general al întreprinderii „23 August“ din Bucureşti, Maria Gîlmeanu, secretar al Comitetului judeţean Dîmboviţa al P.C.R., Ion Păţan, membru al Comitetului Politic Executiv al C.C. al P.C.R., viceprim-ministru al guvernului, ministrul comerţului exterior şi cooperării economice internaţionale, Ernest Breitenstein, redactorşef al ziarului „Neuer Weg“, Ion Traian Ştefănescu, prim-secretar al C.C. al U.T.C. ★ Marţi, 29 martie, au luat sfîrşit lucrările desfăşurate sub preşedinţia tovarăşului Nicolae Ceauşescu, secretar general al Partidului Comunist Român, preşedintele Republicii Socialiste România, ale şedinţei comune a Comitetului Central al Partidului Comunist Român, Marii Adunări Naţionale, a Consiliului Suprem al Dezvoltării Economice şi Sociale şi activului central de partid şi de stat, care, prin amploarea şi importanţa problemelor dezbătute, a hotărîrilor adoptate, marchează un eveniment de maximă însemnătate, trăit cu profundă mândrie patriotică, cu un înalt sentiment al răspunderii civice şi politice, de întregul partid, de întreaga naţiune. La sosirea în sala Palatului Republicii, tovarăşul Nicolae Ceauşescu, ceilalţi tovarăşi din conducerea partidului şi statului au fost întîmpinaţi cu vii şi puternice aplauze, cu ovaţii şi urale prelungite. Miile de participanţi au aclamat, cu însufleţire „Ceauşescu — P.C.R. !“. în cursul dimineţii au fost reluate dezbaterile pe marginea problemelor înscrise pe ordinea de zi a şedinţei comune, dezbateri desfăşurate sub semnul tezelor, de înaltă valoare teoretică şi practică, cuprinse în expunerea tovarăşului Nicolae Ceauşescu, document programatic de mare însemnătate privind orientările fundamentale ale activităţii viitoare a partidului şi statului, a întregului popor, în lupta pentru înlăturarea urmărilor cutremurului din 4 martie, pentru dezvoltarea neabătută a ţării pe calea progresului şi civilizaţiei socialiste, precum şi în domeniul politicii internaţionale a Partidului Comunist Român, a României socialiste. Prima parte a lucrărilor de marţi dimineaţa a fost condusă de tovarăşul Nicolae Giosan, membru supleant al Comitetului Politic Executiv al C.C. al P.C.R., preşedintele Marii Adunări Naţionale. Au luat cuvîntul tovarăşii Gheorghe Oprea, membru al Comitetului Politic Executiv al C.C. al P.C.R., viceprim-ministru al guvernului, Constantin Matei, primsecretar al Comitetului judeţean Argeş al P.C.R., George Macovescu, ministrul afacerilor externe, Sütő András, scriitor, Suzana Gâdea, ministrul educaţiei şi învăţămîntului, Gheorghe Tănase, prim-secretar al Comitetului judeţean Vaslui al P.C.R., Traian Dudaş, ministrul transporturilor şi telecomunicaţiilor, Radu Beligan, directorul Teatrului Naţional din Bucureşti, Ştefan Andrei, membru supleant al Comitetului Politic Executiv, secretar al C.C. al P.C.R. Tovarăşul Nicolae Ceauşescu a condus ultima parte a lucrărilor marelui forum al reprezentanţilor naţiunii. în cadrul dezbaterilor au luat cuvîntul tovarăşii Janos Fazekas, membru al Comitetului Politic Executiv al C.C. al P.C.R., viceprim-ministru al guvernului, ministrul comerţului interior, Nicolae Constantin, primsecretar al Comitetului judeţean Galaţi al P.C.R., general-locotenent Vasile Milea, şeful Statului Major al gărzilor patriotice, Tamara Dobrin, membră a Biroului Consiliului Naţional al Femeilor, vicepreşedinte al * Sesiunea Marii Adunări Naţionale a rămas deschisă, reluarea lucrărilor în plen urmînd să fie anunţată din timp.