Buletinul Oficial, ianuarie-iunie 1982, Partea 3 (Anul 18, nr. 1-52)

1982-01-04 / nr. 1

mply S. u. r. ■gé ft BULETINUL OFICIAL AL REPUBLICII SOCIALISTE ROMÂNIA Anul XVIII — Nr. 1 PARTEA a IlI-a Luni, 4 ianuarie 1982 Dragi tovarăşi şi prieteni, Cetăţeni ai Republicii Socialiste România, Peste cîteva momente încheiem anul 1981, primul an al celui de-al VII-lea plan cincinal, cu rezultate importante în dezvoltarea economico-socială, în ridicarea bunăstării materiale şi spirituale a naţiunii noastre socialiste. Plenara Comitetului Central al partidului a apreciat realizările de seamă obţinute în dezvoltarea industriei, agriculturii, a celorlalte sectoare economice, în progresul ştiinţei, învăţămîntului şi culturii, subliniind, totodată, cu putere lipsurile şi greutăţile manifestate în această perioadă, stabilind măsurile ce trebuie luate pentru lichidarea lor, pentru înfăptuirea neabătută a Programului partidului de făurire a societăţii socialiste multilateral dezvoltate şi înaintare spre comunism, a hotărîrilor Congresului al XII-lea. Trebuie să menţionez că toate aceste realizări au fost obţinute în condiţiile grele create în economia mondială şi care s-au manifestat, după cum am menţionat nu o dată, şi în ţara noastră. Rezultatele dobîndite demonstrează justeţea politicii Partidului Comunist Român care aplică în mod creator adevărurile generale, principiile socialismului ştiinţific la condiţiile României. Ele vădesc forţa creatoare a poporului român, liber şi stăpîn pe destinele sale, superioritatea orînduirii noastre socialiste, afirmarea cu putere a rolului conducător al partidului, unitatea întregului popor în munca şi lupta revoluţionară pentru ridicarea României pe noi culmi de progres şi civilizaţie. în aceste momente solemne, gîndurile noastre se îndreaptă către clasa muncitoare, ţărănime şi intelectualitate, către toţi oamenii muncii, fără deosebire de naţionalitate, către organele şi organizaţiile de partid, organizaţiile de masă şi obşteşti, către întregul popor, care, prin munca sa plină de abnegaţie, asigură dezvoltarea continuă a României socialiste. Pentru măreţele succese obţinute în acest an, vă adresez tuturor, dragi tovarăşi, cele mai calde felicitări şi vă urez noi şi tot mai mari victorii în activitatea închinată poporului, patriei noastre socialiste ! Intrăm, peste cîteva clipe, în anul 1982, cel de-al doilea an al cincinalului 1981—1985, cu un program de dezvoltare economico-socială elaborat cu participarea tuturor organismelor democraţiei noastre socialiste, a maselor largi populare, şi care asigură înfăptuirea neabătută a obiectivului strategic, a sarcinii fundamentale stabilite de Congresul al XII-lea — realizarea unei noi calităţi a muncii şi raţii întregului popor, trecerea României la un stadiu superior de dezvoltare. Vom avea de învins, şi în anul viitor, multe greutăţi, determinate atît de criza economică mondială, cît şi de unele rămîneri în urmă în asigurarea bazei tehnicomateriale. De aceea, este necesar să acţionăm,cu toată hotărîrea, în spirit revoluţionar, pentru lichidarea lipsurilor, întărirea răspunderii şi exigenţei în întreaga viaţă economico-socială, făcînd totul pentru dezvoltarea bazei de materii prime şi energetice, pentru ridicarea continuă a calităţii şi nivelului tehnic al produselor. Aplicînd neabătut noul mecanism economic, autogestiunea şi autoconducerea muncitorească, să asigurăm creşterea eficienţei economice, a productivităţii muncii, reducerea cheltuielilor de producţie, sporirea continuă a venitului naţional. Să facem ca anul 1982 să marcheze un progres puternic al agriculturii noastre pe calea modernizării, ridicării productivităţii, creşterii producţiei agricole vegetale şi animale, înfăptuirii noii revoluţii agrare. Să aşezăm întreaga activitate de dezvoltare economico-socială a patriei pe cele mai înaintate cuceriri ale ştiinţei şi tehnicii, să ridicăm tot mai mult rolul ştiinţei, învăţămîntului şi culturii în făurirea noii orînduiri sociale, în anul 1982 să dezvoltăm şi mai puternic democraţia socialistă, participarea activă a tuturor oameni SUMAR Pagina Mesajul de Anul Nou adresat întregului nostru popor, la posturile de radio şi televiziune, de tovarăşul Nicolae Ceauşescu...............................................................12 MESAJUL DE ANUL NOU adresat întregului nostru popor, la posturile de radio şi televiziune, de tovarăşul Nicolae Ceauşescu ■»