Buletinul Oficial, ianuarie-decembrie 1989, Partea 2 (Anul 25, nr. 1-75)

1989-10-14 / nr. 62

BULETINUL OFICIAL Anul XXV — Nr. 62 PARTEA a II-a Sîmbătă, 14 octombrie 1989 AL REPUBLICII SOCIALISTE ROMÂNIA SUMAR Pagina Ședința Comitetului Politic Executiv al Comitetului Central al Partidului Comunist Român . . . 1—3 Tovarășul Nicolae Ceaușescu a efectuat o vizită de lucru în unități ale industriei alimentare din Capitală......................................................................................4—5 Primiri la tovarășul Nicolae Ceaușescu .... 5—6 Tovarășa Elena Ceaușescu a primit pe ministrul învățămîntului superior și de specialitate din R. D. Germana . Ședința Comitetului Politic Executiv al Comitetului Central al Partidului Comunist Român Sub președinția tovarășului Nicolae Ceaușescu, secretar general al Partidului Comunist Român, a avut loc, joi, 12 octombrie 1989, ședința Comitetului Politic Executiv al C.C. al P.C.R. Comitetul Politic Executiv a examinat Raportul privind îndeplinirea planului, pe prima decadă a lunii octombrie 1989, la producția industrială, export și investiții, precum și măsurile pentru realizarea integrală a prevederilor de plan pe luna octombrie și trimestrul IV 1989. Din datele prezentate rezultă că, pe ansamblu, față de perioada corespunzătoare a anului trecut, au fost obținute o serie de rezultate bune. Cu toate acestea, în unele domenii și sectoare de activitate, realizările nu s-au situat la nivelul sarcinilor de plan. Pornind de la această situație, secretarul general al partidului, tovarășul Nicolae Ceaușescu, a cerut guvernului, ministerelor, centralelor industriale și întreprinderilor să acționeze cu toată hotărîrea pentru o cît mai temeinică organizare a producției și a muncii, în vederea recuperării rămânerilor în urmă și realizării, în bune condiții, a tuturor prevederilor de plan și, îndeosebi, a producției destinate exportului. Arătînd că există toate condițiile pentru a se obține creșteri mult mai importante în toate domeniile activității industriale, secretarul general al partidului a indicat să se urmărească zilnic, la nivelul fiecărei întreprinderi, precum și pe fiecare ramură și minister, modul în care se realizează planul, să se soluționeze operativ toate problemele de care depinde realizarea producției stabilite. Trebuie să se ia măsuri ferme pentru înfăptuirea programelor privind perfecționarea organizării și modernizarea proceselor de producție, pe baza celor mai noi cuceriri ale științei și tehnicii, ridicarea calității produselor, reducerea consumurilor de materii prime, materiale și energie și încadrarea strictă în normele aprobate, creșterea productivității muncii, a eficienței și rentabilității economice. In centrul preocupărilor — a arătat tovarășul Nicolae Ceaușescu — trebuie să stea îndeplinirea în întregime a programelor de export. In acest sens, s-a subliniat, încă o dată, că sarcinile de export se consideră realizate numai atunci cînd producția respectivă a fost vămuită și expediată beneficiarilor. în acest cadru, în mod deosebit, s-a cerut ca, o dată cu livrarea, la timp și de bună calitate, a producției prevăzute în contracte, să se ia măsuri hotărîte pentru vămuirea și lichidarea stocurilor de produse destinate exportului. Aceasta — a subliniat secretarul general al partidului — trebuie să constituie problema numărul unu pentru toate ministerele, centralele industriale și întreprinderile, pentru toate județele. Trebuie să se acționeze în așa fel încît, pînă la Congresul al XIV-lea al partidului, să se lichideze stocurile și să se realizeze în întregime exportul. Tovarășul Nicolae Ceaușescu a cerut ca toate aceste probleme legate de realizarea planului de producție și, cu deosebire, a exportului să fie larg dezbătute în adunările și conferințele de partid, precum și în adunările generale ale oamenilor muncii, în toate organismele democrației noastre muncitorești-revoluționare, stabilindu-se măsurile ce se impun pentru a asigura ca, pînă la congresul partidului, să fie îndeplinite toate prevederile planului, să nu mai existe stocuri și produse nerentabile.