Convorbiri Literare, 1869-70 (Anul 3, nr. 1-24)

1870-01-15 / nr. 22

No. 22. Anul III Iassi, 15 Ianuarie 1870 Apare la 1 și 15 a fiecărei luni. Abonamentul pe unu anu pentru România liberă 1 galbenii; pentru Austria 5 fl; pentru Besarabia rusească l'/j galbenii. — Abonamentele se facu in Iassi la Tipografia Societăţii Junimea, in Bucuresci la librăria Soccec & Comp. SUM A R I U. Amoru si Viclenie, comedie in trei acte de D. I. Negruzzi. (Urmare). Studii asupra Literaturei Spaniole. — Don Pedro Calderon de la Barca, de D. St. Vărgolici. (Sfir.situ.) POEZII. Convorbire pe câmpia de la Paderborn, de N. Ileiuc, trad. de D. N. Schelitti. Traduceri din „Faust“ de D. M. Notiţă bibliografică. Corespondenţă. HORIT şi VICLENIE. Comedie in trei acte in versuri. Actul II. Grădina. In dreapta unu boschetu ascunsu, iu strigă o bancă şi o masă. Scena I. Conrad, Costin intră iute. Aurica ei urmează. Costin, (ţiindu o hârtie in mănă). Acesta este locul adesa unde șede? Aurica. Aici pe astă bancă ea șede și lucrează Adesa oare ’ntregi. Conrad. Pe astă mas’o pune. Nu poate să n’o vadă; veijendu, să n’o cetească. Cetindu, să nu gândească, găndindu----Costin. Nu știu de ce îmi pare că făcu reu, căci astă poesie Cu totul alta spune de ceea ce simţescu. Conrad. Dar vii cu consciinţa? Ţi-am spusu de mii de ori Că nu buna credinţă, ci numai viclenia In lume isbutesce. Cu buna ta credinţă Tu ştii ce ai păţitu. Costin. (pune hărtia pe masă.) Aşa, aşa e drept. Conrad. Adresa este pusă aşa precum ţi-am spusu Şi semnătura ear? Costin. Sunt toate cum mi-ai spusu. Conrad. (in parte). Dac’aşu avéa norocu, pre lesne s’ar putéa Aceasta să m’ajute şi’n planurile mele. (tare) Ascultă-me, Costin, dacă din întâmplare Vorbindu cu Esmeralda, te va ’ntreba de mine, De viaţa mea trecută, să-i spui atunci că eu am iubitu mult odată şi n’am fostu fericitu. Costin. Dar asta nu e drept. Conrad. Ce face? Spune-aşa. Costin. De ce aşa minciună? Conrad. Aşa am unu capriciu. Ce-ţi pasă? Costin. Bine, bine. Dar nu’nţelegu nimica. Aurica. Ce-i scrisă pe-acea hârtie? Conrad« Minciuni in versuri scrise. Aurica. In versuri, ce-i aceea?